خودروهای چینیلینک اند کو

لینک اند کو 06 EM-P فیس لیفت؛ شاسی‌بلند چینی با برد برقی 100 کیلومتر

مشخصات مربوط به نسخه فیس لیفت لینک اند کو 06 EM-P در وب‌سایت وزارت صنعت چین منتشر شد. این خودروی پلاگین هیبریدی در حالت برقی حداکثر شعاع حرکتی ۱۰۲ کیلومتری خواهد داشت.

خودروی موردبحث از پلتفرم BMA مدل قبل از فیس لیفت استفاده کرده و در بخش طراحی ظاهری شاهد استفاده از زبان طراحی جدیدی هستیم که اولین بار در لینک اند کو ۰۸ معرفی شده بود. نسخه به‌روز شده ۰۶ EM-P همچنین دارای قوای محرکه پلاگین هیبریدی است. همان‌طور که گفته شد در بخش بدنه شاهد طراحی مشابه مدل ۰۸ هستیم به گونه‌ای که دیلایت ها شکل عمودی به خود گرفته‌اند. چراغ‌های اصلی نیز درون جلوپنجره ادغام شده‌اند. سپر جلوی خودرو نیز هم‌اکنون پذیرای ورودی هوای بزرگی شده است.

وقتی به بخش عقب لینک اند کو ۰۶ EM-P فیس لیفت نگاه کنید شاهد چراغ‌های نازک و سپری شلوغ با نوارهای افقی تزئینی خواهید بود. تریم پلاستیکی زیر بدنه نیز جزو دیگر ویژگی‌های خودروی موردبحث است. در کل طراحی ظاهری نسخه فیس لیفت ۰۶ خوب از کار درآمده هرچند به خاطر چراغ‌های نازک و تریم پلاستیک زیاد در جای‌جای بدنه می‌توان از آن انتقاد کرد. طول/عرض/ارتفاع لینک اند کو ۰۶ EM-P فیس لیفت به ۴۳۵۰/۱۸۲۰/۱۶۲۵ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۶۴۰ میلی‌متر اعلام شده است. به این ترتیب نسخه فیس لیفت شده این خودرو ۱۰ میلی‌متر طویل‌تر از قبل خواهد بود. نکته قابل‌ذکر اینکه پلتفرم BMA خودرو در محصولات ارزان‌قیمت جیلی همچون بینیوئه و سدان امگرند بکار رفته است. ۰۶ EM-P در ده ‌تریم عرضه می‌شود و زاویه حمله و فرار آن نیز در وب‌سایت وزارت صنعت چین ۱۸ و ۲۲ درجه اعلام شده است.

زیر کاپوت شاسی‌بلند کوچک یاد شده پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و یک پیشرانه برقی با ۲۱۸ اسب بخار قدرت قرار دارد هرچند مجموع قدرت تولیدی این دو پیشرانه اعلام نشده ولی می‌دانیم باتری تولیدی شرکت SVOLT ظرفیت ۱۹.۱ کیلووات ساعتی دارد و در حالت برقی شعاع حرکتی ۱۰۲ کیلومتری را فراهم می‌کند. در مجموع باید گفت نسخه به‌روز لینک اند کو ۰۶ زیبا به نظر می‌رسد و تنها نقطه‌ضعف آن را می‌توان پلتفرم ساده و ارزان BMA دانست. استفاده از سیستم پلاگین هیبریدی باعث می‌شود چنین خودرویی شانس فروش خوب در چین را داشته باشد. همچنین فکر می‌کنیم مشتریان اروپایی نیز به این خودرو روی خوش نشان دهند هرچند برنامه رسمی لینک اند کو برای عرضه آن در قاره همیشه‌سبز اعلام نشده است. تا به اینجا فقط لینک اند کو ۰۱ در اروپا عرضه شده است و گفته می‌شود مدل برقی ۰۲ نیز راهی این بازار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Amiro

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (403 ديدگاه)

    ادمین های عزیز من حاضرم در مورد کابینت پست بزارین فقط یه چند وقت خبری از چین نبینم ممنون ♥️
    🤌🙂🧡

    موافقم 24
    مخالفم 37
    1. شاهین

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      سلام مطالب سایت واضحه که باید همه طیف هارو پوشش بده و خب طرفداران خودروهای چینی هم کم نیستن!

      موافقم 42
      مخالفم 3
      1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

        ۲۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (319 ديدگاه)

        سلام اقا شاهین ببخشین لحن من تند هست ولی این ماشین ها طرفدار ندارن از روی اجبار طرفدار دارن

        موافقم 14
        مخالفم 31
        1. فقط چین

          ۲۵ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (103 ديدگاه)

          😂😂😂
          یکی اسلحه گذاشته روی سرمون که سانتافه و کرولا دوست نداشته باشیم بجاش لینک اند کو دوست داشته باشیم

          موافقم 16
          مخالفم 6
        2. شاهین

          ۲۵ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (4710 ديدگاه)

          شما پس مالک خودروهای چینی رو ندیدی! بعضیاشون اونارو از بنز هم بهتر میدونن 😁😁😁

          موافقم 25
    2. مجتبی .

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1218 ديدگاه)

      امیرو عزیز بخوایم نخوایم چین جدی جدی وارددنیای خودرو شده وداره پیش میره. چند پست پایینتر کادیلاک نماد ماشین لوکس آمریکایی داره باباطری چینی تولید میشه.

      موافقم 24
      مخالفم 8
      1. Bagher

        ۲۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (117 ديدگاه)

        چون catl چینیه و بزرگترین باتری ساز دنیاس

        تو بحث باتری چین ابرقدرته

        موافقم 20
        مخالفم 3
      2. اشکان

        ۲۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (416 ديدگاه)

        همه ی کشور‌ها باتری هاشون و خیلی وقته به چین میدند !!! چون مواد معدنی تولید باتری در چین زیاده….البته قراره استرالیا و کانادا و…هم در زمینه باتری فعالیت کنند و سرمایه گذاری هاشون تازه شروع شده!

      3. سوشیانت

        ۲۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (3613 ديدگاه)

        الان همین کادیلاک با مدل سلستیک تکنولوژی و آپشن و فضای داخلی لوکس و… داره که چینی ها کیلومتر ها ازش عقبن

        موافقم 1
        مخالفم 11
    3. فرهنگ

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (40 ديدگاه)

      شما “تایتل” رو که خوندی، کلیک نکن 😁🤝

      موافقم 11
      مخالفم 3
    4. محمدرضا

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      ۵۰٪ خودرو های مصرفیه چین از برند های چینیه. فکر نمیکنم کشوری بجز المان ۵۰٪خودرو های مصرفی مردمش برند اون کشور باشه

      1. Bagher

        ۲۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (117 ديدگاه)

        ایران😂

      2. Bagher

        ۲۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (117 ديدگاه)

        اگه ماروتی سوزوکی رو هندی حساب کنیم
        هندم هست

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. Car love

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (708 ديدگاه)

    حتی اینم برد ماشین رو واقعی اعلام میکنه ولی دودوتا نه

    موافقم 4
    مخالفم 12
    1. مجتبی .

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1218 ديدگاه)

      امیدواریم ناراحتی حاصل از فشار تویوتا از بعضی دوستان برداشته بشه.

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. RTS

        ۲۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        برداشته نمیشه آقا مجتبی . این دوستان درگیر فشار مزمن شدن . میگیره و ول میکنه . اما نمیره .

        موافقم 11
        مخالفم 2
      2. مردیم از خوشی

        ۲۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1460 ديدگاه)

        فشار دو جانبه است

        چه کره ای فن
        چه ژاپنی فن

        هر دو افراطی و فشاری

        موافقم 9
        مخالفم 5
    2. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (319 ديدگاه)

      تو هم یک تویوتا رو گرفتی دستت ولش هم نمیکنی

    3. RTS

      ۲۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      تو برو اول بیمه پیدا کن که ماشینت رفت تو یونجه ها بتونی بازسازیش کنی . البته همین که آتیش نگرفت جای شکر داره .

      موافقم 10
      مخالفم 3
  3. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (319 ديدگاه)

    مزدا در جشنواره Goodwood اتومبیل مسابقه ای قدیمی خود را به نام ۷۶۷B به جنشواره آورد اما متاسفانه این خودرو طی مسابقه ای با حادثه رو به رو شد.

    Seniji Hoshino کنترل خودرو را هنگام مسابقه برعهده داشت اما خوشبختانه وی آسیب زیادی ندید و موفق شد از اتومبیل سریعا خارج شود و تنها جراحات جزئی ببینید.

    Hoshino از رانندگان خودروهای شاسی ۰۰۱ بوده که سال ۱۹۸۹ موفق شد در کلاس GTP پیروز میدان شود. این حادثه مزدا را دچار آسیبی بزرگ کرده که قطعا برایش تلخ بوده است.

    دوستان این اتفاق برای همه میوفته ولی مدلش فرق داره این طرف مزدا اون طرف هیوندای که خیلی مسخره تصادف کرد

    موافقم 5
    مخالفم 3
  4. مهدی

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    آقا این شبیه فیسگر اوشن هست یا فیسگر شبیه این؟؟؟؟؟

  5. BMW

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    چین چی بگم ماشینش جالب نیست ما تو یه روز یا کمتر یا بیشتر جه بیرون شهر یا داخل مابیشتر از ۱۰۰ کیلومتر میریم مثلا خانواده خودم به عنوان مثال اصلا جالب نیست اینطوری

    موافقم 3
    مخالفم 5
  6. M/D

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    عاشق وزارت صنعت چین هستم
    زودتر از موعد از خودرو هایی که قراره تو چین عرضه بشه رونمایی میکنه🤣🤣🤣

  7. 000780

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    یکم نیسان جوک نیس جلوش؟

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا