شرکت لینک اند کو، زیرمجموعه جیلی چین است و از مهندسی ولوو برای محصولات خود استفاده میکند. این مجموعه به عنوان یکی از برترین خودروسازان چین در زمینهی فناوری خودرو، برنامههای متنوعی برای تولید مدلهای اسپرت برقی و پلاگین هیبرید دارد.
لینک اند کو، سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرد. این شرکت تا امروز موفق به تولید انبوه ۹ مدل خودرو شده است که به ترتیب ۰۱ تا ۰۹ نامگذاری شدهاند. فروش لینک اند کو، حدود ۲۵۰ هزار دستگاه در سال است و یکی از معدود خودروسازان چین با کیفیت ساخت و ایمنی نزدیک به استانداردهای اروپا محسوب میشود.
تنها خودروی سدان در سبد محصولات لینک اند کو، مدل ۰۳ است و دیگر تولیدات، همگی کراساور هستند. ظاهرا شرکت چینی، علاقهمند توسعهی خودرویی جدید در کلاس چهاردر GT است تا یک سدان پرشتاب و اسپرت نیز برای فروش داشته باشد.
نکست دی (Next Day) در نمای روبرو، ضمن وفاداری به زبان طراحی لینک اند کو، شباهتهایی به تولیدات پورشه دارد. نکست دی یک خودروی مفهومی با حجمدهی اغراقآمیز بدنه و خطوط برجسته است. چهاردر، با حالت پروانهای و خلاف جهت باز میشوند؛ به همین دلیل ستون وسط وجود ندارد. سقف پانورامیک تمام شیشهای نیز حس گلخانهای کابین را افزایش میدهد.
در نمای پشت، نکست دی نیز میتوان شباهتهایی به پورشه ۹۱۱ و پانامرا دید. حجمدهی سپر عقب و درپوش صندوق نیز، بسیار جذاب و اسپرت به نظر میرسد. این خودرو با نگاهی دقیق به آیرودینامیک ساخته شده و رینگهای دورنگ قرمز –سیاه با شیارهای مناسب برای هدایت هوا دارد.
برای کابین، فرمان کوچک و یوغی شکل با طرحی نزدیک به نمونهی موجود در تسلا S پلد دیده میشود. نمایشگر بزرگ لمسی، حالتی آویزان از داشبورد دارد؛ درحالیکه اطلاعات مورد نیاز راننده، روی نمایشگر وسط فرمان ارائه خواهد شد. داشبورد، با پهنای بسیار کم طراحی شده و عملا فاید کلیدهای فیزیکی است. سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه و رانندگی خودران سطح سه برای نسخهی تولیدی از نکست دی، ارائه خواهد شد.
هنوز اطلاعات دقیقی از تواناییهای فنی نکست دی منتشر نشده است. این خودرو احتمالا با پیشرانهی پلاگین هیبرید تولید خواهد شد اما در صورت استقبال بازار، نسخهی تمام برقی نیز خواهد داشت. باتوجه به اشتراک فنی دیگر تولیدات لینک اند کو با خودروهای ولوو، میتوان احتمال داد سدان GT مرتبط با مدل مفهومی نکست دی نیز، پلتفرم و تجهیزات فنی مشترک با پولاستار ۱ یا پولاستار ۲ داشته باشد.
meysam
۱۷ خرداد ۱۴۰۱واقعا جذابه
نکته ای که وجود داره اینه که با مهندسی ولوو به اینجا رسیده
ولی ولوو که خودش اون تکنولوژی رو داشته ورشکست میشه
اینجاست که تفاوت مدیریت و نگرش اون نمایان میشه
همون مسئله ای که میتسوبیشی رو به این حال و روز کنونی انداخته و هیوندای که زمانی از مهندسی انجین میتسوبیشی استفاده میکرد رو تا اینجا بالا کشیده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ خرداد ۱۴۰۱خودروسازی ولوو هرگز ورشکست نشد، خریدار چینی پیشنهاد مناسبی داد و سهام داران عمده هم راضی به فروش شدند
Avan
۱۷ خرداد ۱۴۰۱عجب طراحی خفنی
RAMIN FaN
۱۷ خرداد ۱۴۰۱زبانم در وصف این همه زیبایی و عظمت قاصر است(من سایپا نیستم)
new RAMIN
۱۸ خرداد ۱۴۰۱🗿RAMIN FaN🗿
من برم CPU و GPU مو عوض کنم پس از دیدن این اسم هرچی میخواستم در مورد این ماشین بگم از ذهنم پرید!🗿تو عمرم فکر نمیکردم همچین اسمی ببینم🗿
.
.
@ashtari
اقای اشتری این چه هشتگی هست خداوکیلی🙄پدال هم پدال قدیم…
new RAMIN
۱۸ خرداد ۱۴۰۱به به ، هشتگ ها درست شد!😄
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۱جهت اطلاعتون، تقریبا ۹۰ درصد هشتگ های انتهای متن، به ندرت توسط کاربران استفاده می شن و اهمیت چندانی ندارن
Humer
۱۷ خرداد ۱۴۰۱یه سری خودرو های برقی چینی هستند
که واقعا خواستنی هستند
و ادم توجهش جلب میشه
با برد های خوب قیافه خوب و امکانات قابل توجه
کاشکی اگه قرار بود از چین خودرو وارد ایران شه حداقل
لینک اند کو
ایکس پنگ
نیو
های فای
هنگوچی
چانگان هم بگی نگی جدیداش خوبند
بی وای دی
ولی نسخه های برقی شون چون نسخه های بنزینیشون واقعا مزخرف هستند
چینی خوب و بد داره
که حتی یک دونه خوبش هم توی ایران نیومده
( به قول آقای اشتری چینی های زیر ۲۰ هزار دلار وسوسه انگیز هستند)
اقای اشتری نظر شما در مورد خودرو های چینی چیه؟؟؟؟
دکتر استاپ
۱۷ خرداد ۱۴۰۱سید چی میگی
از چند روز دیگه تو شهر ما برق مناطق مختلف رو میخوان نوبتی قطع کنن بنظرت میتونن برق ماشین الکتریکی تامین کنن؟
اگر هم بتونن باید برای تامین برق سوخت بسوزونن که بازم چه فرقی کرد
امکان نداره ایران بتونه زیرساخت های خودرو برقی رو ساپورت کنه چه از لحاظ تامین انرژی_تامین خودرو_تهیه زیرساخت و…..
بنظرم بجای برقی کردن ناوگان خودرویی میتونن با پر کردن چاله های خیابون مارو خوشحال کنند
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۱فکر می کنید کشورهای پیشرفته دنیا مشکل شبکه برق و آلودگی نیروگاه ندارن؟ پس چرا آمریکا و چین و هند و شمال اروپا، به شدت دنبال ماشین برقی هستن؟
چون ۹۰ درصد مردم دنیا، شارژ خودرو برقی رو در ساعات نیمه شب تا صبح انجام میدن، طی روز با ماشین کار دارن و شب ها می خوابن
این طوری خودرو برقی به کمک نیروگاه ها میاد تا سودآور بشن و مجبور نباشن شب ها، واحد خاموش کنن
سه ماه تابستان که بگذره، شبکه برق ایران هم با نصف ظرفیت کار می کنه و ماشین برقی براش مفیده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۱نظر من مثبته
هر محصول که تناسب خوبی از قیمت و کیفیت داشته باشه، ارزشمنده
دوستان نزدیک من، چند ساله چری تیگو ۷ و ایکس۳۳ دارن، اگر بحث گرون یا ارزون بودن این ماشین ها رو کنار بزاریم، با قیمت دلاری در بازار جهانی، کیفیت خوبی دارن
ahmadsmit
۱۸ خرداد ۱۴۰۱سلام آقای اشتری جسارتا شما خودتون ماشینتون چیه؟
امین
۲۱ خرداد ۱۴۰۱Humer
قیمت. این مدلهایی که میگی بیش از سی هزار قیمت دارند. و کمتر از ۴۵ . که بیاد ایران بیش از دو برابر میشه
Hamid
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ادمو یاد پورشه پانا میاندازه
پیامی که من میگیرم شرکت میخواد ماشینهای خانوادگی با چاشنی اسپرت بسازه
JDM lover
۱۸ خرداد ۱۴۰۱طراحیش خاصه
یکمی هم شبیه پورشه است
پارسا
۲۱ خرداد ۱۴۰۱دوست دارم چینی ها در عصر برقی با قدرت وارد بازار غرب شن تا کمی بی ام و و امثالهم به خوشون بیان و مجبور شن یه تکونی به طراحی هاشون بدن