به تازگی برخی جزئیات سدان جدید لینک اند کو Z10 منتشر شده و بر این اساس فول ترین تیپ خودروی یاد شده شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری خواهد داشت.
وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین برخی جزئیات لینک اند کو Z10 را منتشر کرده است. این خودرو بسته به نوع باتری و پیشرانه با شعاع حرکتی ۶۰۲، ۷۰۲، ۷۶۶ و ۸۰۶ کیلومتری در دسترس خواهد بود. همانطور که گفته شد دو عامل اصلی روی توان پیمایش این خودرو تأثیر دارند که یکی ظرفیت باتری و دیگری تعداد موتور برقی است. سدان برقی موردبحث با دو نوع باتری ۷۱ و ۹۵ کیلووات ساعتی قابل انتخاب خواهد بود. بر اساس اطلاعات موجود و دانستههای قبلی میتوان پیشبینیهایی درباره نسخههای مختلف Z10 داشت. مدلهای پایه از یک موتور برقی با قدرت ۲۶۸ اسب بخار استفاده خواهند کرد و وزن ۲۰۹۸ کیلوگرمی خواهند داشت. این نسخهها به رینگهای ۱۹ اینچی مجهز هستند و شعاع حرکتی ۶۰۲ کیلومتری دارند. مدل پایه تنها نسخه از Z10 است که با باتری ۷۱ کیلووات ساعتی عرضه میشود.
اما مدلهای رده میانی با موتور برقی ۲۶۸ اسب بخاری و باتری ۹۵ کیلووات ساعتی در دسترس خواهند بود. وزن این مدلها به ۲۲۷۵ کیلوگرم میرسد و خریداران میتوانند رینگهای ۱۹ و ۲۱ اینچی را انتخاب کنند. یک پله بالاتر مدلهای فول تر قرار میگیرند که به یک موتور برقی با ۴۱۶ اسب بخار قدرت مجهز هستند و وزن ۲۳۱۸ کیلوگرمی دارند. این مدلها با رینگهای ۱۹ و ۲۱ اینچی قابل انتخاب خواهند بود. نکته عجیب اینکه علیرغم تجهیز مدلهای فول به باتری بزرگتر مشابه نسخههای ارزانتر، شعاع حرکتی آنها به ۸۰۶ کیلومتر میرسد. این در حالی است که مدلهای فول هم سنگینتر هستند و هم از موتور برقی قویتری استفاده میکنند.
نهایتاً به پرچمدار خانواده لینک اند کو Z10 میرسیم که به دو موتور مجهز است. در اکسل عقب موتور ۴۱۶ اسبی جا خوش کرده درحالیکه روی اکسل جلو موتور ۳۶۲ اسب بخاری دیده میشود. وزن این مدل به ۲۴۶۸ کیلوگرم میرسد و تنها با رینگهای ۲۱ اینچی در دسترس است. این مدل با یکبار شارژ مسافت ۷۰۲ کیلومتری را طی میکند. Z10 دارای موتورهای سیلیکون کاربید بوده و نسخههای دو موتوره صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیهای دارند. سدان جدید لینک اند کو از معماری ۸۰۰ ولتی سود برده و با شارژر سریع میتوان در عرض ۱۵ دقیقه به شعاع حرکتی ۵۷۳ کیلومتری دست یافت. تمامی نسخههای این سدان دارای باتریهای لیتیوم آهن فسفات هستند.
لینک اند کو Z10 در ابتدا با کد E371 شناخته میشد و بعدها برخی رسانهها آن را با نام زیرو معرفی کردند هرچند هماکنون نام رسمی آن Z10 اعلام شده است. خودروی موردبحث با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۰۲۸/۱۹۶۶/۱۴۶۸ میلیمتری و فاصله بین محوری ۳۰۰۵ میلیمتری جزو سدان های میان سایز تا بزرگ دستهبندی میشود. ضریب درگ نسبتاً پایین ۰.۱۹۸ نیز به لطف ویژگیهای آیرودینامیکی همچون جلوپنجره فعال و اسپویلر به دست آمده است.
این سدان برقی از کابینی با طراحی نسبتاً سنتی استفاده میکند. آنچه در داشبورد حرف اول را میزند نمایشگر بزرگ ۱۵.۴ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و پشت آمپرهای LCD به همراه هدآپ دیسپلی است. تمامی صندلیها دارای گرمکن و سردکن و همچنین ماساژور هستند و در کابین از چرم و جیر استفاده شده است. سیستم صوتی هارمن کاردون با تکنولوژی صدای پانورامیک، ۲۳ بلندگو و قدرت ۱۶۰۰ وات جزو دیگر ویژگیهای برجسته Z10 است. انتظار میرود نسخههای فول لینک اند کو Z10 دارای لیدار و چیپ اورین ایکس انویدیا باشند. این مدلها از سیستم رانندگی نیمهخودکار در اتوبانها سود میبرند. Z10 از پلتفرم SEA گروه جیلی استفاده میکند و استحکام پیچشی آن نیز ۴۵ هزار نیوتون متر به ازای هر درجه است. در نهایت باید گفت نسخههای رده بالای این سدان با فنرهای بادی دو محفظهای و سیستم تعلیق الکترومغناطیسی عرضه خواهند شد.
علی Shelby
۲۳ تیر ۱۴۰۳ادم هر روز یه ماشین چینی جدید میبینه!!!
علی جردن
۲۳ تیر ۱۴۰۳داشبورد زیبایی داره