خودروهای چینی

معرفی هوآوی ماکسترو S800، سدان مجلل 200 هزار دلاری برای رقابت با میباخ

S800 سدان الکتریکی لوکس و بزرگی از اتحاد خودرویی هوآوی است که با قیمتی بین ۱۴۰ تا ۲۰۰ هزار دلار قصد رقابت با بنتلی، رولزرویس و میباخ را دارد.

خودروهای چینی طی یک دههٔ گذشته در زمینهٔ طراحی، تکنولوژی، کیفیت و تجمل پیشرفت زیادی داشته‌اند و حالا جدیدترین برند خودرویی این کشور ادعای رقابت با لوکس‌ترین برندهای اروپایی یعنی میباخ، رولزرویس و بنتلی را دارد. این برند تازه تأسیس که ماکسترو (Maextro) نام دارد، سرمایه‌گذاری مشترکی بین هوآوی و جک است. ماکسترو چهارمین برند اتحاد خودرویی هوآوی موسوم به HIMA محسوب می‌شود و در جایگاهی بالاتر از دیگر برندهای این گروه یعنی لوکسید (هوآوی-چری)، استلاتو (هوآوی-بایک) و آیتو (هوآوی-سرس) قرار می‌گیرد.

اولین محصول برند ماکسترو، سدان مجللی بنام S800 است که در بهار ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد شد. هرچند خودروسازان چینی طی سال‌های اخیر در طراحی بسیار پیشرفت کرده‌اند ولی S800 هنوز هم در دام آشنایی گرفتار شده است. این خودرو بجای ارائهٔ طراحی منحصربه‌فرد، از سدان‌های لوکس اروپایی الهام گرفته و عناصر ظاهری آن‌ها را باهم ترکیب کرده است. رینگ‌های دیسکی شکل بدون شک از رولزرویس الهام گرفته‌اند، ورودی هوایی پایین سپر جلو با تریم کرومی بنتلی را به یاد می‌آورد و طرح دورنگ بیرونی میباخ را فریاد میزند. طراحی عقب خودرو نیز با چراغ‌های سراسری یادآور پورشه پانامرا است.

البته در ظاهر S600 چند ویژگی منحصربه‌فردی هم دیده می‌شود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دستگیرهٔ درها با طرح ستاره‌ای و چراغ‌های عمودی جلو با گرافیک داخلی مشابه کهکشان راه شیری اشاره کرد ولی این ویژگی‌ها برای ایجاد هویتی مستقل کافی نیستند. به نظر می‌رسد سازندهٔ چینی روی ابعاد بزرگ S800 تأکید زیادی دارد زیرا به گفتهٔ مدیرعامل هوآوی، این سدان لوکس از ۹۹.۹۹ درصد خودروهای جاده‌های چین بزرگ‌تر خواهد بود. این ماشین ۵,۴۸۰ میلی‌متر طول، ۲,۰۰۰ میلی‌متر عرض و ۱,۵۳۶ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۳۷۰ میلی‌متر است. با این ابعاد، S800 بسیار نزدیک به میباخ S کلاس خواهد بود.

از داخل این خودرو فقط یک تصویر منتشر شده که چیز زیادی را نشان نمی‌دهد. در این تصویر، سقف موسوم به آسمان ستاره‌ای دیده می‌شود که از خودروهای رولزرویس الهام گرفته است. دو صندلی لوکس مجزا در عقب و متریال باکیفیت برای تودوزی هم ویژگی‌های دیگری است که تا این لحظه از S800 میدانیم. البته تصاویر جاسوسی طرح سه نمایشگر را در جلوی خودرو نشان داده‌اند. همچنین ازآنجایی‌که هوآوی یکی از بازوهای توسعهٔ این ماشین است، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مجهز به هوش مصنوعی و قابلیت خودران سطح سه هم برای آن در نظر گرفته شده است.

فعلاً مشخصات قوای محرکهٔ S800 هم اعلام نشده و برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد رقیب چینی میباخ و بنتلی باید چند ماه صبر کنیم. بااین‌حال، می‌دانیم که سدان مجلل ماکسترو خودروی بسیار گران‌قیمتی خواهد بود. قیمت حدودی S800 بین ۱ تا ۱.۵ میلیون یوآن معادل ۱۳۸ تا ۲۰۷ هزار دلار اعلام شده است که آن را مستقیماً در برابر خودروهایی مثل مرسدس بنز EQS و ب‌ام‌و i7 در بازار سدان‌های لوکس الکتریکی قرار می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. .

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    نه دیگه…..داستان واسه خودرو سازهای اصیل خیلی داره بغرنج میشه!

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. مزدا

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2100 ديدگاه)

      طراحیش در حد خودرو 50 هزار دلاری هست
      میباخ کجا واین کجا

      موافقم 23
      مخالفم 12
      1. Sina_carshow

        ۷ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (276 ديدگاه)

        یادمون نره ماشین ۸۰ هزار دلاری نئو چند سروگردن از میباخ تعلیق نرم تری تو سرعت گیر ها داشت کلیپش در اومد
        تازه یوتوبر معروف آمریکایی mkbhd یا همین مارکز پشت یه مینی ون چینی به نام li auto mega نشسته بود می‌گفت از رولز رویس اسپکتر نرم تره تعلیقش

        حالا مهم نیس تا وقتی عرضه جهانی نشدن اینا تهدیدی حساب نمیشه برا شرکت های محبوبتون

        موافقم 9
        مخالفم 7
        1. Light Year

          ۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (221 ديدگاه)

          عرضه جهانیش برای چین کم دردسر نخواهد بود
          این همه کمپانی اروپایی و امریکایی به این راحتیا نمیکشن کنار تا چین بیاد و سهمشونو بگیره

    2. Arshia m3csl

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      تو دنیا هونگچی و خودرو ساز های لوکس چین فروش زیادی ندارن همه بنز و لکسوس و ائودی انتخابشونه که تعهد به مشتری و خدمات عالی دارن

      موافقم 8
      مخالفم 1
  2. OM.01

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (553 ديدگاه)

    به ترتیب از سال 2020 فعالیت هواوی در صنعت خودرو=
    سرس و هواوی= ایتو
    بایک و هواوی= استلانو
    چری و هواوی= لوکسید
    جک و هواوی= ماکسترو
    هواوی سیستم عامل و پلتفرم و سیستم انتفال قدرت رو تامین میکنه و تولید مونتاژ به عهده خودروسازان سنتی چینی هست
    نکته جالب شباهت طراحی هست که مشخصه همه خودروی مشترک هواوی هست

    فروش نیم میلیون خودرو توسط هواوی یا بهتره بگیم شراکت مشترک که خودشون میگن HIMA
    https://carnewschina.com/2024/11/26/huawei-hima-achieves-500000-cars-in-32-months-luxeed-now-a-success-as-well-as-aito/

    خداوکیلی دمه هواوی گرم با وجود تحریم ها هم در گوشی خوب مینوازد هم در خودرو. میت 70 هم دیروز 26 نوامبررونمایی شد
    با بدنه کامپوزیت تیتانیوم-آلومینیوم کلاس هوافضا !! و سیستم عامل اختصاصی هارمونی.
    هرچند تراشه خیلی عقبه و نبود خدمات گوگل کمی مشکل ایجاد میکنه ولی خب بقیه چیزها اوکیه.

    بیشتر از این ناراحتم چرا چین میتونه همچین چیزی بسازه ولی ما ته هنر و استانداردمون ریرا هست😢

    موافقم 8
    مخالفم 6
  3. محمد ۱

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (645 ديدگاه)

    این قر و اطفارها به خاطر داشتن توان مالی در کنار دستیابی به علم روز … مخصوصا با خرید برندهای معتبر… و تلاش برای بهتر شدن هست… استفاده از فرصتها… برای مطرح تر شدن یک کشور … مثلا در زمینه خودروسازی….

    نتیجه ذخیره ثروت با فروش آهن پاره ها…. و بالا رفتن قدرت مادی… در کنار……….. پشت کار…

    حالا نه که خیلی عالی باشه… اما برای این کشور … قابل ستایش هست…

    موافقم 7
    مخالفم 2
  4. نانو

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    چراغ ها ماشین الهام گرفته از راه شیری هست چیز جدیدی نیست چون کویک خودمون 5سال پیش چراغ های ماشین از دب اصغر الهام گرفته رو ساخته

    موافقم 6
    مخالفم 3
  5. محمد ۱

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (645 ديدگاه)

    البته .. بیشتر نیم رخ ماشین و شکل درهاش مقداری شبیهه خودروهای گرون قیمت هست.. نه جای دیگش…

    بقیش ادای مایباخم نمیتونه در بیاره….

    موافقم 12
    مخالفم 5
  6. هراکلیوس

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (292 ديدگاه)

    نمای جلو ترکیبی از بی ام و سری7کادیلاک وهیوندا ازراو اتاق ماشین ترکیبی از بنز میباخ رولز رویس عجب چرخ گوشتی بوده فکر طراح

    موافقم 3
    مخالفم 2
  7. محسن

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    میباخ مناطق خیلی محروم…..

    موافقم 7
    مخالفم 4
  8. هراکلیوس

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (292 ديدگاه)

    ده بیست تاشو عربا میخرن بقیه شم برای کیم ها وسو جیم ها و فکو فامیل مائو ها با این قیمت مسخرش

    موافقم 6
    مخالفم 3
  9. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (336 ديدگاه)

    انگار یه بچه مدرسه ای یه کوله پشتی بزرگ داره می‌بره.لعنت به اونایی که انتقال تکنولوژی کردن به چین آشغال که حالا دنیا رو به گند کشیده.امیدوارم ترامپ گردن کمونیستها و دیکتاتورها رو بشکنه

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. Sina_carshow

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (276 ديدگاه)

      اره دیگه چینی ها کاری کردن ماشینای هم قیمت برندای محبوبتون شبیه لادا باشه جلوشون واقعا باید تحریم بشن
      البته اگر باعث یه جنگ اقتصادی نا محدود نشه که شرایط رو برای شرکتای محبوبتون بدتر نکنه

      شرکتای پول پرستی که مثل اپل شارژرو ور داشت تایر زاپاس و جک و … رو از رو ماشیناشون حذف کردن با پر رویی تو سال ۲۰۲۴ بابت کروز کنترل تو خودرو ۱۰۰ هزار دلاریشون پول اضافی میگیرن یا به خاطر محیط زیست چرم طبیعی صندلی رو آپشن کردن اصن هم به بنز یا بی ام و یا پورشه یا حتی کادیلاک اشاره نمیکنم

  10. مردیم از خوشی

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1461 ديدگاه)

    می بینیم هنوز ماشین نیومده با دوتا عکس مهندس های پدال دست به کار شده و دارند تجزیه و تحلیل می کنند چنین علم ماورایی تنها در اختیار مهندسان پدال است که ماشین معرفی نشده با دوتا عکس همه چیز را می فهمند

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. نیو کار

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (51 ديدگاه)

      داداش سلطان شمایید که تا خود ماشین سوارنشید و دوردنیا باهاش نزنید نظر نمی دید بقیه اداتو در میارن مهندس ستون

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. مردیم از خوشی

        ۷ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1461 ديدگاه)

        نه منم سلطان نیستم و سوار این ماشین ها نمیشم ولی حداقل صبر می کنم خودرو معرفی بشه مشخصاتش مشخص بشه بعد نظر بدم

  11. Barsheen

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کمی صبور باشید،
    بازار مشخص خواهد کرد!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. Arshia m3csl

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    الان عشق چینی ها که حاضر نیستن پروفایل ماشین چینی بزارن میان میگن میباخ و بنتلی پول آلوی و برند میگیرن وگرنه ماشین های چین از ماشین های غرب و لکسوس بهتره و فقط پول برند میگیرن غربیا
    خودشون اونوقت پروفایل هاشون و فراری و بنز و بی ام و ماستنگ و کادیلاک و…هست بعد به همین ماشین های پروفایلشون میگن الکی گرون و از چینی پایین تر!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. Maybach

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حتی اسمشم کپی از میباخه (: بقیشو ولش
    اس ۸۰۰

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. 𝐀𝐥𝐢

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1565 ديدگاه)

    فکر نکنم تو فروش موفق بشه

  15. Arash Kashani

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چینیا فقط توی ساخت خودروهای برقی تونستن موفقیت کسب کنن
    کاری که تسلا کرد و در زمان خودش اون موفقیتی که میخواست رو کسب کرد
    کیلو کیلو ریختن اسب بخار رو ماشین هاشون
    ولی رقابت با بنز، بی ام و ، بنتلی…..
    نه
    پیشرفت صنعت خودرویشون غیر قابل انکاره
    تو بازه قیمتی زیر 40 هزار دلارم واقعا ماشین هایی خوبی معرفی کردن
    جایی که برند هایی معتبر اروپایی زیاد نتوستن اون همه امکانات رو توی اون قیمت بپذیرن
    در ایده آل ترین حالت ممکنش، یه کپی خوبن
    ولی رقابت اصلا
    بعد از این همه بالا و پایین پلتفرمی که مخصوص خودشون باشه ندارن
    حتی اسمشم کپیه

  16. hosen

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (742 ديدگاه)

    واقعا این پیشرفت چینی هام داره جالب و خطرناک میشه. همینکه جرئت میکنن خودشونو با بزرگان این صنعت مقایسه کنن دیگه شما تا تهش برو.

  17. حسین دهمرد

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2655 ديدگاه)

    برقی؟ دویست هزارتا که زیاده براش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا