مایسترو S800 بهعنوان یک سدان لوکس و رقیب داخلی مرسدسبنز مایباخ S کلاس، بهطور رسمی در چین معرفی شد. این خودروی برقی در دو نسخه BEV (تمام برقی) و EREV (برقی با برد افزوده) عرضه میشود و دارای ۳۲ حسگر پیشرفته، طول بدنه ۵۴۸۰ میلیمتر و حداکثر توان خروجی ۸۵۲ اسب بخار است. فروش این خودرو از ماه مه در چین با محدوده قیمتی ۱ تا ۱.۵ میلیون یوان (۱۳۶ تا ۲۰۵ هزار دلار) آغاز میشود.
همکاری هوآوی و JAC در تولید مایسترو S800
مایسترو یک برند مشترک بین هوآوی و جک است که در آن، جک وظیفه توسعه و تولید شاسی را بر عهده دارد، در حالی که هوآوی تأمینکننده اصلی فناوری و قطعات هوشمند خودرو محسوب میشود. فروش خودروهای این برند از طریق فروشگاههای HIMA (Harmony Intelligence Alliance) هوآوی در چین انجام خواهد شد.
تکنولوژیهای مایسترو S800
مایسترو S800 اولین خودرویی است که از پلتفرم دیجیتالی “Tuling Longxing” هوآوی بهره میبرد که بهصورت خودآموز به بهبود کنترل دامنه کمک میکند. شاسی این خودرو از انواع قوای محرکه، از جمله دو، سه و چهار موتور پشتیبانی میکند و توان خروجی آن بین ۴۸۰ تا ۱۳۰۰ اسب بخار متغیر است. همچنین، این پلتفرم برای سدانها، شاسیبلندها و مینیونهایی با وزن ناخالص ۳ تا ۳.۸ تن مناسب است.
از جمله فناوریهای کلیدی این خودرو میتوان به سیستم درک جاده ADS هوآوی، سیستم گشتاور تطبیقی DATS و سیستم کنترل بدنه Xmotion اشاره کرد. سیستم ADS شرایط جاده را اسکن کرده و توزیع گشتاور و فرمانپذیری جلو و عقب را تنظیم میکند. سیستم تعلیق فعال خودرو نیز قادر است ناهمواریهای جاده را پیشبینی و واکنش سریع نشان دهد.
فرمانپذیری و قابلیتهای حرکتی
مایسترو S800 از فرمانپذیری چهار چرخ بهره میبرد که باعث کاهش شعاع گردش این سدان ۵.۴۸ متری به ۵.۰۵ متر در حالت عادی و ۳.۸ متر در حالت ویژه میشود. علاوه بر این، قابلیت Crab Walk (حرکت خرچنگی) را دارد که امکان حرکت جانبی تا ۱۶ درجه را فراهم میکند. در گذشته، ویدیویی از این خودرو منتشر شده که در آن مایسترو S800 در میان مایباخها بهصورت جانبی حرکت میکند.
ایمنی و فناوریهای پیشرفته
سیستم درک محیط این خودرو شامل ۳۲ حسگر، از جمله ۴ لیدار ۱۹۲ خطی است که دقت شناسایی موانع را در شرایط باران، مه و گرد و غبار تا ۶۰٪ افزایش و تأخیر پردازش را ۴۰٪ کاهش میدهد. سیستم ADAS این خودرو میتواند برخوردهای احتمالی را تشخیص داده و بهصورت خودکار وضعیت بدنه، موقعیت صندلی، کمربند ایمنی، شیشهها و قفل مرکزی را تنظیم کند. همچنین پس از تصادف، برق پشتیبان را فعال کرده و اطلاعات امداد را ارسال میکند.
سیستم نورپردازی و تصفیه هوای پیشرفته
چراغهای جلو با قابلیت تشخیص مسیر رانندگی تنظیم میشوند و نور بالای خودرو میتواند با راننده و عابران تعامل داشته باشد. علاوه بر این، مایسترو S800 از سیستم تهویه مطبوع دولایه با قابلیت تصفیه باکتریها، ویروسها و گازهای مضر برخوردار است.
عملکرد قوای محرکه و شارژ سریع
نسخه EREV مایسترو S800 از سیستم ۸۰۰ ولتی پشتیبانی میکند که امکان شارژ فوق سریع ۶C را فراهم میآورد. این سیستم به باتری ۶۵ کیلوواتساعتی اجازه میدهد تا با توان ۳۹۰ کیلووات شارژ شود و تنها در ۱۰.۵ دقیقه، میزان شارژ را از ۱۰٪ به ۸۰٪ برساند.
مشخصات فنی و ابعاد
مایسترو S800 با رنگآمیزی دوگانه بدنه، رینگهای ۲۰ اینچی و سنسور لیدار روی سقف عرضه میشود. ابعاد آن برابر با ۵۴۸۰/۲۰۰۰/۱۵۳۶ میلیمتر (طول/عرض/ارتفاع) و فاصله محوری آن ۳۳۷۰ میلیمتر است.
نسخه BEV دارای سه موتور الکتریکی (هرکدام ۱۶۰ کیلووات) با توان ترکیبی ۸۵۲ اسب بخار است. نسخه EREV از سیستم دوموتوره چهارچرخ محرک با قدرت ۵۲۳ اسب بخار و یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری برای افزایش برد بهره میبرد. همچنین یک نسخه سهموتوره با توان ۸۵۲ اسب بخار نیز در دسترس خواهد بود.
مایسترو S800 از ماه مه در بازار چین عرضه میشود و هدف آن رقابت در بخش خودروهای لوکس است.
F22RAPTOR
۳ اسفند ۱۴۰۳ستون سی رو یکم کوتاهتر میکردن
تا یه صندوق کوچیک کلاسیک
داشته باشه
مهرداد
۳ اسفند ۱۴۰۳کابین داخلش فکر کنم هر کسی میخره میبینه .۳ بار این تا الان رونمایی کردن عکس از داخلش نیست .این همه ناز نداره که رولزرویس و بنتلی که نیست لامصب خجالت بکشید .
فراری و بوگاتی با اون عظمت خودرو رونمایی میکنند تصاویر و فیلم کامل .
خوبی؟
۳ اسفند ۱۴۰۳احتمالا مثل بقیه چینی ها دو سه تا مانیتور چسبوندن
Navid AJ
۴ اسفند ۱۴۰۳ریویوی این ماشینو از ردنوت دیدم. واقعا کرک و پر ریزون بود برام. البته که قیمتش خیلی بالاست. ولی داخلیش چیزی از مایباخ کم نداره.
BMW is GOD
۳ اسفند ۱۴۰۳همونطور که گفته بودم چینیها اینقدر پیشرفت میکنند تا جایی که حداقل نصف دنیای خودروسازی رو در آینده دستشون بگیرن
سوشیانت
۳ اسفند ۱۴۰۳از لحاظ فروش شاید ولی خودرو های سطح بالا نه
بهنام
۳ اسفند ۱۴۰۳به محض دیدن نمای عقب این ماشین از خوندن متن مقاله منصرف شدم . چینیها هیچ ایده ای جز یک چراغ پیوسته مضخرف برای نمای عقب ماشین ندارن .
این ماشین های برقی و نمیدونم شارژی و این جک و جونورا اگه ساختنشون مشکل بود چینی ها به این آسونی نمیساختنش. این مقاله جز توهین به میباخ چیز دیگری نداشت.
مهردادکمال
۳ اسفند ۱۴۰۳واقعا کسی پیدا میشه مایباخ نخره اینو بخره؟
HR3
۳ اسفند ۱۴۰۳ملت چین ملت ناسیونالیست و عاشق وطنشونن بر عکس ما
محمد
۳ اسفند ۱۴۰۳سر قضیه تحریم هواوی یه چالش باب شد تو تیک تاک که بعضی از چینی ها گوشیای آیفون شون رو می شکستند.
و هشتگ تحریم آیفون هم در فضای مجازی زیاد شد.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۳ اسفند ۱۴۰۳حرف دهنت رو بفهم.من و امثال من بارها کف خیابون رفتیم و آماده تقدیم خون خود تا قطره آخر در راه آزادی وطن بودیم.من همیشه حاضرم تا بزرگترین سرمایم که جونم هست رو در راه وطن بدم.شما عرزشیها چه میدونید وطن چیه.چو ایران نباشد تن من مباد بدین بوم بر زنده یک تن مباد.
Hun
۳ اسفند ۱۴۰۳داداش چیزی زدی
OM.01
۳ اسفند ۱۴۰۳(واقعا کسی پیدا میشه مایباخ نخره اینو بخره؟)
کسی که اینو میخره میباخ هم میخره عزیزم!
آواتر همون برند زیرمجموعه لوکس چانگان که طراحش نادر فقیه زاده هست تو دبی نمایندگی داره. نمایندگی روبروی bmw و فاصله دویست متری از شوروم منصوری
یه شیخ عرب آواتر 11 خریده و پلاک 2 رقمی 7 میلیون درهمی عدد 41 هست روش گذاشته!
فرض کن آواتر 11 بخری 50 هزار دلار بعد پلاکی روش بزاری که هم قیمت فراری SP2 باشه!
چرا؟ چون خاصه چون لامبورگینی هم داشته باشی تو دبی وقتی آواتر سوار بشه یکی همه چشماشون اونو میگیره چون طراحیش خاص هست و کسی ندیده
این برای این خودرو هم هست ماکسترو S800 با همین حرکت خرچنگی یا تعلیق پیشرفته داره یا همین nio et9 و BYD U8 یا BYD U9
پولدار ها چه تو چین چه تو کشورهای حاشیه خلیج فارس اینارو میخرن چون جدید هستن نوآوری طراحی چون اینقدر برند سوار شدن خسته شدن دنبال چیز جدید هستن.
در حال حاضر واردات به کیش مجاز هست موستانگ چارجر بنز CLA 45 پرادو2024 جدید وارد شده یک یا دو دستگاه به صورت شخصی و دارن مراحل پلاک کیش رو میگذرونن
یکی رفته آواتر 12 آورده رنگ بنفش هم هست تو همین کیش. میتونست بره موستانگ GT بیاره ولی احتمالا براش کاربرد نداشته. ولی در کل
خلاصه هرکی نظری داره. من خودم به شخصه همین ماکسترو رو میپسندم نسبت به میباخ ولی فکر کنم تو چین اگه 1میلیون یوان بخوام پول ماشین بدم اینقدر وضع مالیم خوبه که یه تایکان 4s هم دارم و تو برج های شانگهای زندگی میکنم(میانگین قیمت خودرو تو چین 150 هزار یوان هست)
محمد
۳ اسفند ۱۴۰۳من تو دیروز گفته بودم که هدف چین تو بازار پرمیوم خاورمیانه هم است.
ولی دوستان دیس دادند.
خوبی؟
۳ اسفند ۱۴۰۳تلاششون ستودنیه ولی با این قیمت چرا باید رولز رویس ، بنتلی، مایباخ ول کنه چینی بگیره
اگر اروزن تر بود شاید میشد بهش فکر کرد
제네시스
۴ اسفند ۱۴۰۳این چیه آخه میخاستن یعنی شبیه رولزرویس دربیارنش معلوم نیست چی شده، والا برید فقط جنسیس G90 بلک رو تو یوتیوب ببینید از طراحی و کیفیتش حظ میکنید
همایون
۴ اسفند ۱۴۰۳قرار نیست این خودرو تو بازارهای جهانی جانشین میباخ و بنتلی بشه احتمالا یه سری افراد اینم به مجموعهشون اضافه کنن ولی تو خود چین احتمالا افداد باندپایه حزب ثروتمندان وطن پرست و اینجور افراد ثروتمند اینو جای اونا انتخاب خواهند کرد احتمالا