یک شرکت چینی بنام مسایدز اقدام به ساخت کپیهای کوچکی از خودروهای مشهور جهان کرده است. این خودروها الکتریکی هستند.
طی سالهای اخیر، خودروسازان چینی با ایجاد زبان طراحی خاص خود، از کپیبرداری فاصله گرفتهاند اما هنوز هم شرکتهای کوچک زیادی در این کشور اقدام به کپی خودروهای پرطرفدار جهان میکنند. یکی از این شرکتها، مسایدز (Mecides) نام دارد. این برند نسبتاً نوپایی است که با ساخت خودروهای الکتریکی کوچکی که شبیه کاریکاتور خودروهای مشهور هستند، توانسته خود را مطرح کند. تنوع خودروهای مسایدز آنقدر گسترده است که آنها را در سه دستهٔ مجزا قرار دادهایم. البته با توجه به اندازه و مشخصات تقریباً یکسان این خودروها، به نظر میرسد همهٔ آنها پلتفرم یکسانی دارند و صرفاً در طراحی بیرونی باهم متفاوت هستند.
خودروهای لوکس
جذابترین خودروهای مسایدز مدلهایی هستند که از ماشینهای گرانقیمت و سطح بالا کپی شدهاند. هرچند تناسبات و چرخهای کوچک این خودروها بهوضوح نشان میدهد که با کپیهای کوچکی طرف هستیم اما شباهات آنها به خودروهای اصلی قابلتوجه است. درحالیکه بوگاتی هنوز یک شاسیبلند تولید نکرده، مسایدز با مدلی بنام MBJD این خلأ را پر کرده است. نمای جلوی این خودرو با جلوپنجرهٔ نعل اسبی کرومی، از کانسپت بوگاتی گالیبیه ۲۰۰۹ الهام گرفته است. برای کسانی که به بوگاتی علاقهای ندارند هم گزینههای زیادی مثل کپی پورشه کاین و ماکان و حتی ۹۱۱ شاسیبلند وجود دارد. علاوه بر این، خریداران میتوانند شاسیبلندهای خاصتری مثل آستونمارتین DBX یا مازراتی گریکاله را هم انتخاب کنند. عجیب اینکه روی دماغهٔ گریکاله لوگوی پورشه دیده میشود! یکی دیگر از گزینههای عالی هم مینی رنجروور اسپرت با رینگهای ۱۳ اینچی پرایدی است!
پیکاپها و شاسیبلندهای آفرودی
جالبترین مدل در این بخش کپی فورد برانکو است. این خودرو را با جلوپنجرهٔ بزرگ و چراغهایی که تقریباً هماندازهٔ رینگها به نظر میرسند، بهراحتی میتوان با یک شخصیت کارتونی اشتباه گرفت. کسانی که آفرودر لوکستری میخواهند میتوانند سراغ کپی G کلاس بروند که تناسبات بهتری دارد. در بخش پیکاپها میتوان رم ۱۵۰۰ و تویوتا تاندرا را دید که حالا از پیکاپ فول سایز به مینی وانت تبدیل شدهاند! این وانتها که بهصورت دو کابین ساخته شدهاند، کشیدهتر از دیگر مدلهای مسایدز هستند اما نمیتوانند چیزی سنگینتر از یک کولهپشتی را حمل کنند. اگر فکر میکنید مسایدز به هموطنان خود رحم کرده است سخت در اشتباهید زیرا این شرکت کپی کوچک چند خودروی چینی از برندهای جتور، تانک، دانگفنگ و بیوایدی را هم ساخته است.
خودروهای معمولی
در این دسته، مدلی که از همه جالبتر به نظر میرسد مینی کانتریمن JCW است. اندازهٔ این خودرو تا حدودی به کانتریمن واقعی نزدیکتر است و کاپوت کوتاه و چراغهای بزرگ جلو جلوهای بامزه به آن بخشیده است. کپی فولکسواگن ID.4 و اسمارت #۱ دهم یگر مدلهای قابلتوجه در این دسته هستند. همهٔ این کپیها با وجود اندازهٔ کوچک، از کابین جاداری برخوردار هستند که میتواند تا پنج نفر را در خود جای دهد. تمام خودروها در داخل به صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر لمسی مجهز هستند و داشبورد آنها مشابه نمونهٔ واقعی طراحی شده است.
مشخصات
از لحاظ ابعاد، مدلهای هاچبک بین ۳,۰۵۰ تا ۳,۸۰۰ میلیمتر طول دارند درحالیکه طول پیکاپها میتواند به ۴,۸۰۰ میلیمتر برسد. با وجود این اندازهٔ کوچک، تمام خودروها به ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ و کمکفنر مجهز هستند هرچند که نباید انتظار سواری خیلی نرمی را از این کپیهای ارزانقیمت چینی داشت. اکثر این خودروها به یک موتور الکتریکی با ۱۴ اسب بخار قدرت و ۸ نیوتن متر گشتاور مجهز هستند اما مدلهایی مثل مینی کانتریمن و اسمارت #۱ از موتوری قویتر با ۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرند. این اعداد برای خودروهایی با این اندازهٔ کوچک مناسب به نظر میرسد اما باید توجه داشت که این خودروهای الکتریکی با وزن ۷۰۰ کیلوگرم، چندان سبک نیستند.
مسایدز ظرفیت باطری این خودروها را در وبسایت خود ۲۶ کیلووات ساعت ذکر کرده است اما شعاع حرکتی خودروها متفاوت بوده و بسته به مدل بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ کامل خواهد بود. مسایدز قیمت این خودروها را در وبسایت خود اعلام نکرده است اما هماکنون سفارشات خرید را میپذیرد. با توجه به خط تولید شلوغی که در تصاویر و ویدئوها دیده میشود، به نظر میرسد این شرکت سفارشات زیادی دریافت کرده است.
پیام
۳۰ بهمن ۱۴۰۲این ماشینا جون میدن برای ژاپنی فنایی که چین رو با کره مقایسه می کنن. لذت ببرید. دنیای شماها
NAVID۰۰۹۸
۳۰ بهمن ۱۴۰۲یه دوره ۶ واحدی پیام شناسی بگذرونیم تا بعد ببینیم چی میشه 😂🤦♂️!
اما وجداناً هر کدوم از اینا فروش نفرت ، بفرستینش ایران براش صف هم میکشن!
پیام
۳۰ بهمن ۱۴۰۲آره جومونگ سایونارا. عوارض با اردنگ بیرون انداختن هوندا و نیسان تو ۲۰۲۳ هست😂😂😂😂.
جومونگ
۳۰ بهمن ۱۴۰۲یکی از همین نادونا مدیر عامل هیوندای استرالیاست که چینیا رو رقیبی جدی تر از همیشه حس میکنه :)
https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-claims-cars-fancier-than-chinese/
تو برقیا و پلاگین هم که دیدیم گروه هیوندای به گرد پای چینیا مثل byd و … نمیرسه . تازه باتریشم از byd و catl میاد
https://www.pedal.ir/magazine/tesla-byd-35-global-ev-market-2023/
NAVID@@98
۳۰ بهمن ۱۴۰۲چرا آخه 💩👹👿 گند زدند به خودرو ها با این وضع چه جهنمی یند اینا از شر اینا که از اینا بد عه این شرقی یایه بد چشم بادومی بد اند که این ها را که میبینیم 💩👹👿 چون حس بد یه که باید شر شون کنده شه
بروید به جهنم هرچه زود یا با هرچه زمان دلخواه👻
بهنام
۱ اسفند ۱۴۰۲پیام
ولی رقیب شما همین هان . لذت ببرید . هردو بی اصالت و کپی کار . 😂
AMANTE
۳۰ بهمن ۱۴۰۲شبیه ی کاراکتر های انیمیشن ماشین ها شده، به نظر من اگه قیمت مناسبی داشته باشن برای مصارف شهری گزینه های خوبی هستن.
جومونگ
۳۰ بهمن ۱۴۰۲کپی های قبل از تو سوتفاهم بود . این دیگه حتی به خودی ها هم رحم نکرده یزید . خدا کنه اینارو وارد ایران نکنن .
parhamiof
۳۰ بهمن ۱۴۰۲وارد میکنن،خوبم میکنن😂.
میگن مدیر پورشه و استون مارتین و …. افتادن زمین از خنده تسمه تایم پاره کردن.
ارسلان
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ملت زبونم مو درآورد که انقدر گفتم ، ماشین اشغال چینی نخرید ، وارد بحث های تکراری و کلاهبرداری نشید ، اون از بورس ، اون از کورش کمپانی و اون از ارز دیجیتال بریج و…چقدر پولتون و دزدیدند بخاطر طمعکار بودنتون!؟
طلا آب شده و دلار فقط ، هرجایی که ربط به *** داره ازش فرار کنید ، هیچ کدوم این شرکت های کلاهبرداری مستقل نبودند و نخواهند بود و دزد اون یک نفر که اسمش صاحب شرکت هست ، نیست ، اون فقط مترسکه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ماشین چینی نخرین
ماشین ایرانی نخرین
ماشین اصلا نخرین
با اسب و قاطر خانواده ببرین مسافرت، بقیه پول هم دلار و طلا بخرین
Dark Knight
۳۰ بهمن ۱۴۰۲آقا اشتری تا حدی بنده خدا راست میگه ! کلا برند های چینی که تو ایران هستن با نیت خوبی به ایران نیومدن چون اگه واقعا به مصرف کننده ایرانی احترام میذاشتن این آشغال ها رو تحویل مردم نمیدادن ، یکی از دوستام تو امارات زندگی میکنه و میگفت جدا از byd یا هونگچی که دنیایی با کیفیت تر از آشغال های تو ایران هستن ، حتی میگفت مدل های مشابه ای که تو دبی و ایران هست مثلا تیگو ۸ مدل های سفارش دبی کیفیت ساخت خیلی بالاتری نسبت به مونتاژی های تو ایران دارن ! خب از نظر شما آیا اون مدیر عامل چینی از این قضیه خبر نداره که محصولاتش دارن با بد ترین متریال ممکن و دقت مونتاژ افتضاح تو ایران مونتاژ میشن ! حتما میدونه ولی به ایرانی اهمیتی نمیده و فقط فکر چپاول کردن هست اخیرا چندین ماشین چینی جدید تو جاده های ایران تصادف کردن و نکته جالب اینجا بوده که ایربگ هیچکدومشون باز نشده ! این چینی ها که این همه تو ایران نماینده دارن یعنی نمیتونست یه فراخوان بزنن ! ، وقتی مردم نخرن اینا هم میفهمن که مردم ایران بلانسبت خ.ر نیستن که بشه هر آشغالی رو تو پاچشون کرد از نظر من خرید حتی کره ای های کارکرده هم که تا حدی کهنه شدن از چینی ها صفر بهتره که میگن قیمت قطعشون از بنز و ب ام و بیشتره ! البته این نظر من بودی و نظر هر کسی محترمه اما از نظر من مردم باید برای یکبار هم که شده یه تحریم درست و حسابی رو خرید ماشین های ایرانی و چینی بزنن قطعا تغییراتی خواهند داد یا حداقل این قیمت های مسخره ای که گذاشتن خواهد شکست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ بهمن ۱۴۰۲کاملا مخالفم
شعار ندین و اشعار بی قافیه نسازین که تحریم کنیم و فلان و فلون
اگر همه این جوری کنیم، اون جوری می شود، بعدش یک عمر بی ماشین بچرخین و حسرت به دل بمونین
اتحادی که شما آرزو دارین، بین مردم ایران نیست و ملت فکر عشق و حال خودشون هستن
تا جایی که می تونین از اندک فرصتی که برای زندگی دارین، استفاده کنین، هر ماشینی پول تون می رسه و صلاح میدونین، سریعا بخرین و سوار بشین
محصولات مدیران خودرو و کرمان موتور با کیفیت متوسط، قیمت افتضاح و گارانتی مناسب در ایران وجود دارند
بیش از 10 نفر دوستان آشنایان من به مدت چند سال ماشین چینی داشتن و دارن، راضی هم هستند، چون بسیار بهتر از محصولات ایران خودرو و سایپا است
شخصا دارم می بینم، X22 خیلی از 207 و تارا اتوماتیک و شاهین بهتره، مشتری هم براش زیاده
اگر ماشین چینی به ایرانی ها گران فروخته میشن، اشکال از کل سیستم قانونگذاری ایران هست که مالیات و عوارض سنگین تعیین کردن
وگرنه X55 در چین 12 تا 14 هزار دلار قیمت داره و برای ما باید به قیمت 700 – 800 میلیون فروخته بشه،
کیفیت ماشین چینی یک مسئله است، قیمت مسئله دیگه است
هرگز حاضر نیستم ماشین کره ای 10 سال کارکرده با 300 هزار کیلومتر کارکرد بخرم 3 – 4 میلیارد
شما دوست دارین؟ خیلی هم عالی. کمری گرند 20 سال کار الان یک تا 1/5 میلیارد قیمت داره، بخرین نوش جونتون، ولی برای دیگران نسخه نپیچین
NAVID@@98
۳۰ بهمن ۱۴۰۲درست فرمودید اقای اشتری درسته که
با این شرایط که میدونیم مشکل چند جانبست
هم بازار هم مدیریت در کشور و…
و البته چینی هایی هم که در دسترسند
بد و آشغالند و شرقی های دست دو ها هم بد تر و آشغال تر اند که بد و بد تره فرقشون
متناسب با شرایط برای هرکی هرچی جور بشه دیگه همونه نباید بگیم چیکار کنید چیکار نکنید
چون مشکلات جدی تر از این حرفاست
NAVID۰۰۹۸
۳۰ بهمن ۱۴۰۲جناب اشتری
اگر امکان داره سانسور نکنید چون چیزی جز حقیقت نیست و بسپارید به کاربران سنجیدنش را !
کسی که کرهای ۳۰۰تا کار میخره ۳ یا ۴ میلیارد ، مُخِش تاب داره ، این به کنار!
کامنتها قدیمی موجود هست و میتونید ببینید که اگر صحبت از خرید کرهای ژاپنی میشه اول که برای هرکسی نسخه چیده نمیشه و دوم که این خودروها با هیچ کدوم از لگنهای چینی با اون سواری و فنی قابل درک نیستند!!!
فرقشان زمین تا آسمان هست!
قطعاتشان مثل آب خوردن با قیمتی بسیار مناسب همین کنارمون دوبی ریخته نو و اِستوک !!!
با بودجه حدود یک میلیارد میشه توسان اسپورتیج سوناتا اپتیما حوالی سال ۲۰۱۰ و پائینتر خرید خیلی خیلی از کرهای لگن جدیدها بهتره !
یا حتی ژاپنی مثل ماکسیما کمری کرولا !
شما که خودتون رسانهای هستید ، پس چرا رفیقاتون مثل اسببخار یا خودروبانک و … کرهای ژاپنی سوار میشن اما سنگ چینی به سینه میمالن ولی 😂!
کسی که کارکرده کرهای و ژاپنی میخره اگر حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون خرج اوورهال فنی و ظاهری نکنه ، همون بهتر که نخره اما دلیل نمیشه بخاطر بیسوادی یه عده که از ماشین چیزی نمیفهمند بگیم دمِ مدیران یا کرمانیها گرم !
یک کلام ختم کلام :
ماشین باز و ماشینشناس نیستید ، اصلاً سمت کرهای ژاپنی نرید مگر پولدار باشید !
و اگر نه همون لگن چینی بخرید تا مافیا خودروسازی بیشتر به ریش همهتون بخنده و اگر نه میتونست حداقل بین این چینی آشغالیها خوبهاش رو آورد !
اتفاقاً امروز تو یدونه جیلی شاسیبلند جدیدها که وارد شده نشستم ، کاری اصلاً به بُعد فنی ندارم ، ولی خداشاهده چند سر و گردن از باقی چینیها که میشناسیم کیفیت متریال و منتاژ بالاتری داشت و قشنگ داخلش بوی صفرکیلومترهای کرهای را میداد و این یعنی چین جنس مناسب هم داره ولی اینا گیر دادن به لگنترینهاش ، چرا ،؟!
چون هم نون داره هم آب داره ، چون هم گرونتر میفروشن و از طرفی هم سودی که از خدمات به این لگنها میبرند سر به کوه میکشه!!!
قطعات چینیهایی که هرسال فیس عوض میشه ، انحصار شرکتهای خودشونِ و این یعنی نه از دوبی گیر میاد نه از ترکیه و باقی کشورها و این هم تیر خلاص برای آیندهی این لگنها که سوار میشوید ولی سواری میدهید!!!
در ضمن ، من خودم هم گفتم اگر چینیای هم میخرید ، سادهترین نمونهها باشه با موتور تنفس طبیعی و دنده دستی و اگر نه هرچه پیش آید نوش جونتون!!!
جناب اشتری
بسیار محترم و عزیز هستید بابت زحماتی که میکشید ولی من با عقیدهی شما نسبت به خودرو و سایتی که در آن فعالیت میکنید مخالفم چون اینجا جایِ عاشقاس که چینی تو کتشون نمیره مگر اجیر شده باشند گروهی تا ترول بازی در بیارند و دیدید که چینیها در ایران از همه راه دارند جلو میروند و پول خرج میکنند تا لگنهایشان را به جای ژاپنی آلمانی کرهای و … جا بندازند و دیدگاه مردم را به دروغ عوض کنند چون این مردم اسیر شده ماشین خوب ندیدن و اگر نه حتی نیم نگاهی هم به این لگنها نمیداشتند !
من خودم یکیشم ، بکشنم نه میخرم نه سوار میشم نه اعتماد میکنم ، چون در اطرافیان دیدم گارانتیشونم که ماشین برای چه چیزای مسخره میره نمایندگیها و از اون بدتر اگر مشکل جدی باشه حتی تا ماهها میخوابه !
پیام
۱ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری پس اگه ما ملتی هستیم که نباید فکر اتحاد باشیم و همینجوری ماشین بخریم که عشق و حال کنیم، دیگه نباید از هیچی انتقاد کنیم و بگیم اینجا گل و بلبل هست! چون همین جا هم به سرمون زیاده!!! کلا غر نزنیم و با همین وضعیت زندگی کنیم و نگیم جای خوبی نیست! آقای اشتری شما برو تاریخ رو بخون. تو هر کشوری این مسئله اتحاد و … زمان برده. تنها کاری میتونیم بکنیم که این روند سریع بشه اینه سعی کنیم مثل شهروند متمدن فکر کنیم. مثل همون زمانی فکر کنیم که عکس های ماهواره ای ماشینای ایرانخودرو و سایپا و … رو که داشتن تو انبار خاک می خوردن نشون میداد و اونا هم برای فروش به غلط کردن افتاده بودن!
NAVID@@98
۱ اسفند ۱۴۰۲درست رو فقط اقای اشتری گفتن درست گفتید اقای اشتری
بجز این دیگه هرکی مخالفه همتون اشتباه میگید و اشتباه گفتید
چون کسی که لگن بد ژاپنی لگن بد ۳۰۰تا کار میخره ۳ یا ۴ میلیارد ، مُخِش تاب داره ، این به کنار! چون که بیسواد و بیمغزی بیش نیست.
چون طرف یه متعصب بیمغز بیسوادی بیش نیست برا تغصب یه ماشین لگن و سود خودش حاضره چسم بروی واقعیت ببنده ای … به این
ارسلان
۳۰ بهمن ۱۴۰۲خب برو اسم بنویس… ایشالا*** گیرت میاد….🤣
داداش تا امثال شما باشند اوضاع همینه!! کسی که الان ماشین اسم نوشته چکار میکرده قبلاً ؟! اکثر اینایی که ماشین مینویسند دنبال پول باد آورده هستند!!! طرف تا قبل از این اوضاع با موتور جا به جا میشده ،بعد از این اوضاع زن و بچه و…همه رفتند تو نوبت ، پولش و چطوری دادند با سکه فروختن!!!
همین و فقط یاد گرفتید ، وقتی ام کلاه میره سرتون دو روز میرید اعتراض ، بعد با گونی جمعتون میکنند ، از ترس جونتون روز سوم اعتراض ام وجود نداره!! 🤣 اینستاگرام و باز میکنی خنده ات میگیره ، جلو همه شرکت ها ۴ تا آدم با پلاکارد دنبال پولشون اند…
۳۰ بهمن ۱۴۰۲تازه از کوروش کمپانی زخم دیدن
JaMsHiD
۳۰ بهمن ۱۴۰۲آقای اشتری ، نظرتون درباره هایلوکس نسل ششم برای آفرود چیه؟
تمیز بودن و اینا مهم نیست . سوالم توی موجود بودن قطعات بدنه و موتورش هست !
۳۰ بهمن ۱۴۰۲اره هست فکر کنم
نبود هم میری از مزایده نیروی انتظامی میخری
بی نام
۵ اسفند ۱۴۰۲با توجه به بازار خوشکل ایران باور کن همینا اگر با قیمت مناسب و خوب بیاد ارزش داره به ماشینای ایرانی،الان ارزون ترین ماشین یه کوییکه که حدود۴۰۰م قیمتشه،۴۰۰م !!! به اون کارگر فکر کن که ۸م کلا درآمدشه! باید به آرزوی ماشین صفر بمونه،اینا حداقل ظاهر بامزه که دارن و فکر نکن که ماشین مثلا تیبا ، کوئیک یا پژو ها یی که تو ایران راه میرن خیلی سرترن!نههههه اینارو چون زیاد دیدیم طبیعی شدن برامون،بقیه کشورا که اینارو میبینن همین حس مارو نسبت به اینا تجربه میکنن،در مورد واردات خودروهای چینی یا کره ای،همون زمان که واردات کره ای و ژاپنی آزاد بود مثلا کیفیت سانتافه سفارش ایران با مدل سفارش عمان زمین تا آسمون فرق داشت،نه از نظر آپشن،بلکه از نظر کیفیت متریال به کار رفته توی ماشین،این فقط یک دلیل داره اونم،اون نفریه که میره تو کشور مبدا و از برند برای ایران سفارش میگیره فقط دنبال سود بیشتره،سعی میکنه آشغال ترین و ارزون ترین متریال رو سفارش بده با ظاهر خوشکل و یکسان که سود بیشتری از فروش داشته باشه،دقیقا مشابه کاری که الان ایران خودرو و سایپا میکنن،اصلا براشون کیفیت و امنیت و … مهم نیست فقط میخوان یه چیزی تولید کنن که بفروشن و پول در بیارن ( جالبه که روز به روز از همونم میزنن !!!)،اگه بخوای دلیل اینم بدونی باید برگردی به مسأله بازار بدون رقابت و نداشتن ارتباط با کشورهای درجه اول دنیا،بجای ارتباط نزدیک با ژاپن،آلمان،آمریکا و … شدیم نوچه چین و روسیه و کره شمالی که خب نتیجه ش شده همین وضعیت الان.این تقصیر خود ماست نه هیچ کس دیگه.
پیام
۱ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری وضعیتی که الان توش هستیم یه وضعیت معمولی نیست! یارو هست تو کشور خارجی ۵۰ روز اعتصاب غذا میکنه!!! بستگی داره هر فردی چه زاویه دید و جهان بینی به زندگی داشته باشه! اگه آدم یه مدتی ماشین نداشته باشه و پولش رو تو جیب افراد خاصی نریزه نمیمیره! این کار به لحاظ عقلانی و منطق ارزش داره.
۳۰ بهمن ۱۴۰۲من میگم درسته ماشین چینی خوب نیست ولی تو بازار ایران خودروهای کمیاب و فوق العاده لوکس و زیبای چینی اومده که کیفیتش با تویوتا مو نمیزنه!
Dark Knight
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ولی آقا اشتری واقعا ماشین چینی کیفیت متوسط نداره وقتی که من هر روز از جلو نمایندگی تعمیرات مدیران خودرو رد میشم و میبینم پر از ماشین های تقریبا صفره که دل و جیگرشون ریخته شده بیرون ( اگه بخواین براتون عکس میفرستم که چند هفته پیش یه آریزو تقریبا صفر با یدک کش بردن تو نمایندگی به خاطر اینکه موتورش سوخته بود ) همون کمری گرند ۲۰ سال پیش با میلیون ها کیلومتر کارکرد مطمئن باشید تا ۵۰ سال دیگه هم موتورش نمیسوزه یا ماشین کره ای ده سال پیش چون اکثرا تنفس طبیعی و سازگار با بنزین ایران بودن فقط بعد از خرید نیاز به حداکثر ۲۰ میلیون خرج دارن تا ده سال دیگه هم تقریبا بدون دردسر کار کنن هر چند که قطعا به گرد پا ژاپنی ها در این زمینه نمیرسن ، مطمئن باشین وقتی هر روز ماشینت یه لگی یا خرابی پیدا کنه یا هر روز ناراحت بنزین سوپر یا اکتان با کیفیت باشی قطعا از ماشین و زندگی لذت نمیبری چون تا حالا کسی نبوده از نشستن تو تعمیرگاه و سر و کله زدن با مکانیک لذت ببره ! متاسفانه درست میگید که مردم ایران همبستگی کافی رو ندارن و اگه داشتن قطعا الان با پول آشغال دوزاری چینی ، لکسوس یا حتی بنز صفر میخریدند و در ضمن تو هیچ دنیا اتحاد و همبستگی شعار الکی نیست و اگه بود الان باید مردم کشور های پیشرفته اوضاعشون مثل ایران بود
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ بهمن ۱۴۰۲من هم از جلو تعیمرگاه بنز و بی ام و که رد میشم، ماشین درحال تعمیر زیاد می بینم
خیلی هم صفر به نظر میان
خودم که 4 سال X33 سوار شدم و 45 هزار کیلومتر کارکرد از روز اول دیدم تا روز فروش ماشین هیچ خرجی نداشت، دروغ میگم
این همه آدم که توی خیابون دارن با هزاران ماشین چینی تردد می کنن، همه درگیر خرابی هستند از روز اول
گارانتی 50 تا 100 هزار کیلومتر مدیران خودرو هم دروغه
ملت دیوانه ماشین چینی می خرن و عاقلها کرهای دست دم یا کمری گرند
قول می دم اصلا با سانتافه 200 هزار کیلومتر کارکرد رانندگی نکردی تا تهوع بهت دست بده
پلاستیک آشغال داشبورد با خط و خش، دوربین دید عقب بی کیفیت، سیستم بدون بلوتوث با هزار مشکل فنی، 4 میلیارد قیمتشه
بخرین عزیزان هر طور دوست دارین
من هیچ وقت دستوری صحبت نمی کنم، نظر شخصی من برای ماشین چینی با قیمت یک تا 2 میلیارد تومن مثبت هست
New anti tesla
۳۰ بهمن ۱۴۰۲واقعا ماشین چینی رو با تویوتا مقایسه میکنی
۳۰ بهمن ۱۴۰۲من یک مدل از خودرو رو گفتم که متاسفانه سانسور کردن وگرنه همشون رو نمیگم
Godfather orj
۳۰ بهمن ۱۴۰۲من کاملن با شما موافقم ولی مشگل اینجاست مردم ما حال و میبینند نهایتن 1سال بعد ولی اگر همین مردم طلا نقره پلاتین و در مقیاس بزرگتر زمین بخرند و بتونن سرمایه گزاری کنند و برایه رفت و امد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنن و کتاب هایه مربوط به سرمایه گزاری بخونند من تضمین میدم بعد 5سال میتونن از این زندان فرار کنن و یه زندگی در حد شخصیتشون بسازند
ما اول از همه تو زندون فکری خودمون گیر افتادیم
( سلام داداش چطوری سابق )
۳۰ بهمن ۱۴۰۲چقد گوگولی و خوشگلن😂
باز ظاهر اینا بانمکه
ماشین های داخل که ظاهر شونم مث باطن شونه
Taha Ayoobi
۳۰ بهمن ۱۴۰۲حالم بد شد با دیدنشون
آخه لامصب پورشه 911 شاسی؟
فقط اونجا که نوشته خودرو های چینی دست از کپی کردن برداشته اند
منم همین فکر رو میکردم تا پیکاپ بی وای دی رو دیدم 😂
𝐀𝐥𝐢
۳۰ بهمن ۱۴۰۲خوشم اومد خیلی باحال و بامزن
EODE
۳۰ بهمن ۱۴۰۲اصل کپی کار این شرکته ، بقیه اداشو در میارن … .
Taha Ayoobi
۱ اسفند ۱۴۰۲بقیه اداشم نمیتونن در بیارن
Ehsan
۳۰ بهمن ۱۴۰۲حالا دوستان میبینند که تا حالا اشتباه کرده اند که لاماری و تیگو و و جک و جونور وارد میکردند ،با واردات همین فینگیلی ها هم میشده سه چهار میلیارد از ملت پول گرفت و یه چهار چرخه تحویلشون داد
کی به کیه…!؟
از این به بعد قبلی ها به دلیل لوکس بودن و ارزبری و دلایل موجه دیگه که ما نمیفهمیم ، کنسل و حرام و ممنوع
از این به بعد پوستر و بیلبورد و اس ام اس های بانک ها و تبلیغات و سامانه یکپارچه و صف های طویل تو کافی نت و ثبت نام برای این فینگیلی ها…
تازه از این به بعد ملت میتونن دقیقا همون مدل و ماشینی که مردم تو قطر و دوبی و کویت و سعودی سوار هستند
را انتخاب کنند و مشابه همون ماشین دلخواهشون را از مدل فینگیلی اش( البته با همون قیمت اصلی و اورجینالش) که متناسب با اقتصاد مقاومتی هست و ضرر و زیانی برای مملکت نداره را انتخاب کنند و برن تو صف بایستند برای ثبت نام
New anti tesla
۳۰ بهمن ۱۴۰۲نمیدونم ولی هر چه فکر میکنم نمیشه به چینی جماعت اعتماد کرد
A
۳۰ بهمن ۱۴۰۲این رفتار زشت کپی نیست این اسمش دزدی تکنولوژی است که یک دهم نمونه اصلی هم ارزش نداره و علّتش هم ناتوانی در طراحی و ساخت و… است چین یعنی آشغال ساز.
RTZ
۳۰ بهمن ۱۴۰۲برای شهربازی و کارتون و انیمیشن برا بچه ها خوبه
RIO
۳۰ بهمن ۱۴۰۲وجدانا چقدر لاستیک شون کوچیکه اصلا به فرم بدنه نمی خوره.
مصطفی
۱ اسفند ۱۴۰۲دوستان همه درگیر شکل و فنی این ماشین ها شدن و دارند سرش دعوا میکنند. باید به عرض برسانم بنده چندین سال است که در چین زندگی میکنم اینجا تعداد شرکتهای سازنده خودرو بسیار زیاد است اما نکته ای که همیشه در بین کامنتها و گزارشاتی از این دست مغفول مانده این است که در چین شرکتهای مختلف برای طیف های متفاوت مردم با بودجه هاو سلیقه های مختلف اقدام به تولید حودرو میکنند. شما اینجا می توانید با هر توان مالی و بر حسب علاقه مندی خود خودرو مناسبی را پیدا کنید. اینجا کسانی که وضع مالی خوب دارند مثل همه جای دنیا سوار برندهای مطرح از مک لارن و لامبورگینی و رولزرویس و بنتلی و فراری و بنز و بی ام دبلیو می شوند و سایر افراد جامعه بر اساس درآمد و توان مالی خود برندهای دیگری را استفاده می کنند.
حال اینکه عده ای سود جو در شرکتهای مونتاژ خودرو در ایران سعی می کنند از برندها کمتر شناخته شده و با سود بالاتر در ایران عرضه خودرو داشته باشند این ربطی به چینی بودن خودرو ندارد. ضمنا باید به دوستانی که خیلی زاپنی و کره ای فن هستند هم اشاره کرد که در سالهای دهه 60 همین هجمه ای که الان این دوستان درباره خودروهای چینی دارند در مورد خودروهای کره ای وجود داشت ولی با استمرار در بازار و پیشرفت شرکتهای کره ای این ذهنیت کم کم از بین رفت. اما در حال حاضر شرکتهای چینی سعی دارن با استفاده از تجربیات شرکتهای مطرح خودرو سازی و ایجاد جوینت ونچرها و همچنین استخدام بهترین طراحان و مهندسین دنیا در این زمینه فاصله تکنولوژیکی خود را با دنیای خودرو به سرعت کم کنند. و این فقط با مدیریت صحیح امکان دارد. در سالهای آینده از خودرو های چینی بیشتر خواهیم شنید و تعدادی از برندهای مطرح چینی بعنوان شرکتهای موفق در این صنعت خواهند بود.
پس سعی کنیم بدون تعصب و با خرد و دید باز به رشد این صنعت نگاه کنیم و برای مقایسه تمام جهات را بررسی کنیم و کورکورانه به یک برند خاص علاقه نداشته باشیم.
به امید روزی که ما هم در ایران بتوانیم خوردوهای با کیفیت را با قیمتهای مناسب داشته باشیم.
blackwing
۱ اسفند ۱۴۰۲اینهمه سال چین بودی ، اینهمه براشون تعریف و تمجید نوشتی و دیسلایک گرفتی 😂
مصطفی
۲ اسفند ۱۴۰۲من تعریف و تمجیدی نکردم فقط در مورد پیشرفت های روز و تلاشهای انجام گرفته صحبت کردم.اون کسایی که دیسلایک دادن فکر کنم اصلا متن را نخوندن چون من جایی تعریف و تمجید نکردم فقط به این نکته اشاره کردم که شرکتهای چینی با مدیریت درست در حال پیشرفت هستند و نباید کورکورانه و بدون در نظر گرفتن پیشرفت شرکتها به یک برند خاص چسبید.
Taha Ayoobi
۱ اسفند ۱۴۰۲تا چین بخواد قشنگ بیاد تو لول برند های مطرح و رقابت کنه یکم دیره.
برند های مطرح الان جا پاشون کامل سفته.
شاید چین پیشرفت کنه و عالی شه ولی نمیتونه برسه به بقیه
14
۱۷ فروردین ۱۴۰۳اگه ماشین باز باشی کلا چینی نمیخری ولی خب چیزای جالبی هم تو ایران نیست فقط میشه گفت یه زمانی هرکدومشون تو موتور اسپرت بودن اونی که پولش داره داستانش فرق میکنه
و هیچوقت نمیشه درباره کارکردشون مطمئن بود
اگه علمش داری وقتی یه پیچو خودت باز میکنی میبندی بیشتر بهش اتمینان داری اگه مردش هست ماشینو کامل باز کنی بهش بری و ببندی و پول اینو داشته باشی که چهار تا قطعه بهتر پیدا کنی
دیگه مهم نیست ماشین چی باشه