سرمایهگذاری BYD در ترکیه موجب میشود خودروسازان چینی بیشتری به حضور در این کشور ترغیب شوند.
حضور غول خودروسازی چین در ترکیه برندهای چینی بیشتری را به حضور در این کشور ترغیب خواهد کرد. این را مدیر اجرایی تویوتا ترکیه و رئیس هلدینگ ALJ میگوید. علی حیدر بزکورت در مصاحبه با خبرگزاری آنادولو اظهار داشت سرمایهگذاری قابلتوجه BYD باعث خواهد شد برندهای چینی بیشتری در آینده نزدیک اقدام مشابهی را انجام دهند.
BYD طی یک توافق با دولت ترکیه کارخانهای به ارزش ۱ میلیارد دلار را با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه تأسیس خواهد کرد. انتظار میرود تأسیس این کارخانه به همراه مرکز تحقیق و توسعه آن ۵ هزار شغل را ایجاد کند. بزکورت با اعلام این موضوع که از سرمایهگذاری غول خودروسازی چین در این کشور خرسند است به این موضوع اشاره میکند که همیشه خواهان جذب سرمایهگذاران چینی بوده زیرا متقاعد کردن یکی از آنها باعث تشویق دیگران برای در پیش گرفتن مسیری مشابه خواهد شد و این موضوع اکوسیستمی ایجاد خواهد کرد که نتیجه نهایی آن ایجاد قطب تولید در ترکیه خواهد بود.
او در ادامه اظهارات خود میگوید پس از حضور BYD، سرمایهگذاران از صنایع مختلف نیز باید ترکیه را به عنوان یک مرکز سرمایهگذاری در نظر بگیرند زیرا به لطف توافقی که با اتحادیه اروپا وجود دارد امکان صادرات محصولات از ترکیه به قاره اروپا بدون تعرفههای اضافی وجود دارد. احتمالاً BYD از چند هفته دیگر کار ساختوساز کارخانه خود در آمریکا را شروع کرده و آن را در کمتر از ۱۲ ماه تکمیل نماید. بنا به گفته استلا لی، مدیرعامل BYD آمریکا، این برند نه تنها یک شرکت خودروسازی بلکه یک کمپانی مهندسی با حدود ۱۱۰ هزار پرسنل تحقیق و توسعه در دنیاست و هر روز ۳۲ اختراع و نوآوری را به ثبت میرساند. مدیر ارشد BYD تأکید دارد این برند چینی به دنبال تأسیس پیشرفتهترین کارخانه برای تولید خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی در ترکیه است.
کرگدن باواریا
۲۴ تیر ۱۴۰۳خیلی جالبه ماشینای چینی تو ترکیه ارجحیت بیشتری نسبت به کره ایی داره
جالبه بدونین قیمت بعضی چینی ها بیشتر از کره ایی های مید سایز کم کارکرد هست ولی بازم چینی میخرن
تا دندان مسلح از آپشن ، ۱۱ سال گارانتی بی قید و شرط ؛ چرا باید برن اسپورتیج ۲۰۲۰ بخرن اصلا ؟
البته بازم بیشتر ترجیح میدن فلوکس و اشکودا سوار بشن
froG-driVer
۲۴ تیر ۱۴۰۳اونجا چون واردات آزاده ماشین خیلی مسئله مهمی نیست و اینم باید گفت که اونجا چینی های آشغال ته تغاری مثل وارداتی های ایران نمیبرن.اونجا ماشین های خوب با موتور های بالای چهار سیلندر میبرن و با قیمت مناسب میفروشن.
سامان
۲۴ تیر ۱۴۰۳واردات آزاده؟
یه سرچ کن ببین اروپایی ها برا اینکه بتونن عوارض کمتری پرداخت کنن مجبورن با چه حجم موتوری ماشین صادر کنن
Sina_carshow
۲۴ تیر ۱۴۰۳راستشو بخوای منم معتقدم تو کشورایی که چینی وجود داره هیچ دلیلی نیس کره ای بخری
کیفیت ماشینا بسیار نازل و پایین هستن تو آزرا و اپتیما داشتیم جز استهلاک بسیار بالا هر دوشون مشکل شدید ترمز داشتن و رنگای فوق العاده بی کیفیتی داشتن جوری که با لباس لمسش میکردی خط خطی میشد و هزینه رنگ کردن هم بسیار گرون بود ( راستی اپتیما ما هم مشکل یو اس بی داشت خودم تستش کردم )
تویوتا ها کیفیت رنگ خیلی بالاتری داشتن حداقل یکی بهت میمالید رنگش نمیرفت
تو همین ایران تیگو ۷ و تیگو ۷ پرو داشتیم هیچ کدوم از این مشکلات رو نداشت
به قول شما گارانتی خیلی بهتر و کیفیت ساخت بالاتر و پرفورمنس بهتر تو رنج قیمتی مشابه هم جزو برتری هاشون هس
تو بین کره ای ها شاید جنسیس وضع بهتری داشته باشه بقیشون از دم آشغال حتی الان بری از نزدیک امارات ببینی چه خودرو هایی با چه قیمتایی میدن با تمام تنفرت از چینی ها اونارو ارجعیت قرار میدی
واقعا نمیفهم چرا چپ و راست جایزه همش میبرن جایزه چی رو؟
کرگدن باواریا
۲۴ تیر ۱۴۰۳جنسیس هم اگه با هم تا های خودش ” مثلا همتا !” مقایسه بشه بازم حس اینکه انگشت کوچیکه اونا هم نمیشه باهات پیداس ، واقعا فلسفه باقی موندن کره ایی هارو نمیفهمم.
Sina_carshow
۲۴ تیر ۱۴۰۳فلسفشون البته فقط تئوریه و نظر منه و هیچ منبع و اثبات معتبر هم ندارم براش ولی فقط فکر من اینه
هزینه های بسیار بالای تبلیغات ( البته نه اینکه چینی ها تبلیغ نکنن ولی قطعا کره ای ها راحت تر مجوز میگیرن هر منطقه ) و علت دیگه حمایت شدید آمریکا و اروپا هستش اونا تو خیلی کشورا کارخونه دارن وگرنه حقیقتش کشوری که چینی ها باشن به خاطر امکانات بالا و گارانتی بیشتر و کیفیت ساخت به مراتب بهترشون ترجیح میدم به کره ای ها درسته به ژاپنی ها نمیرسند تو کیفیت ساخت و دوام ولی در ازاش اگر دنبال یه خودرو با امکانات بالا باشم چینی ها ارجعیت دارن به کره ای ها چون واقعا بهترن تو فنی و دوام و کیفیت جز اینه موتورهای قوی تر و پرفورمنس بهتری هم دارن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ تیر ۱۴۰۳ما هیچ ما فقط نگاه
froG-driVer
۲۴ تیر ۱۴۰۳آقای اشتری این حرفتون آدمو وادار میکنه یه گوشه بشینه و ساکت یه نقطه زل بزنه و به گذر زمان در خارج از ایران و توقف حرکت زمان داخل ایران فکر کنه🥲
سامان
۲۴ تیر ۱۴۰۳ترکیه ای ها چقدر از مرحله پرتن؟
آخه چین ؟
فقط غرب
حسین
۲۶ تیر ۱۴۰۳شما ۱۰ سالی از تغییرات صنعت خودرو عقب هستین با احترام.
محمد
۲۴ تیر ۱۴۰۳اگر مردم ما هم قدر چینی ها رو میدونستن اونا به جای ترکیه در ایران سرمایه گذاری می کردند.
البته من خرسند می شوم چینی ها از ایران بروند.
علی
۲۶ تیر ۱۴۰۳جناب ایران تحریمه و بدون اف ای تی اف نمیتونه نقل انتقال ارز از بانک داشته باشه واس همون چینیا اینجا سرمایه گذاری نمیکنن
رهگذر
۲۴ تیر ۱۴۰۳ما شعار خودکفایی ما میتوانیم (درحالی که هیچگونه زیرساخت و صنعت مادری نداریم ک بهره وری مناسب داشته باشه) ما حسرت ما در خفقان و د ی ک ت اتوری
محمد
۲۴ تیر ۱۴۰۳مونتاژ خودرو چیتی پیشرفت حساب می شه؟
معین
۲۴ تیر ۱۴۰۳این زاکانی رفته 2 میلیارد دلار داده اتوبوس برقی بخره
اونوقت اونا با یک میلیارد دلار خط تولید ماشین برقی توی ترکیه راه انداختند
new reventon
۲۴ تیر ۱۴۰۳بازار ایران انقده بازار داغونی شده که هیچ جذابتی برا سرمایه گذار نداره. هم تحریمه هم اکثریت مردمش فقیر.اکثریت توان خرید ماشین 500 میلیونی ام ندارن.
مطمئن باشید اگه تحریما بره کنار وضع خراب تر هم میشه، انچنان رکودی تو بازار مسکن و خودرو بر قرار میشه که جهان تا بحال به خودش ندیده. اونایی که پول داشتن فقط دپو کردن.
مسعود
۲۴ تیر ۱۴۰۳به نظر من انقدر این ترکیه رو بزرگش نکنید. عملا همون ایران بزک شده است. نرخ بیکاری بالا داره و هزینه های زندگی اش هم چند سالیه سرسام آور شده. من خودم یک سال ویزای توریستی اونجا رو گرفتم و دیدم خیلی داغون تر از ما هستند. قدرت خرید ترک ها انقدر پایین اومده که خرید همون ماشین های مونتاژیشون هم برای خودشون آرزو شده. حتی لوازم خانگی هم که توی ترکیه مونتاژ میشه در مقایسه با اورجینالش بازم حرفی برای گفتن نداره و خیلی زود خراب میشند. یه خودروساز دست چندم چینی رفته اونجا کارخونه زده به امید اینکه آشغال هاشو بتونه تو اروپا بفروشه. ترکیه عملا کشوری نیست که آینده اقتصادی روشنی داشته باشه گرچه یه مقدار اندکی ثبات اقتصادی بیشتری نسبت به ایران داره ولی در مقایسه با آلمان و فرانسه از نظر اقتصادی اصلا حرفی برای گفتن نداره و مردمش هم خیلی ملی گرا و نژاد پرست اند و اروپا هم به خاطر این کارهاشون حاضر نیست ترکیه رو تو اتحادیه اروپا بپذیره.
Navid_A.J
۲۴ تیر ۱۴۰۳کاملا موافقم. فقط از این زورم میاد این اهن و تلپی که ترکیه داره و کارایی که داره میکنه رو ما خیلی بهترش میتونستیم در کشورمون انجام بدیم. میتونستیم سالی 20-30 میلیون توریست داشته باشیم. میتونستیم هاب پروازهای شرقی-غربی دنیا بشیم. میتونستیم شاهراه ابریشم جدید دنیا رو بنا کنیم. میتونستیم قطب خیلی از تولیدات باشیم به واسطه ی مواد اولیه و نیروی کار و موقعیت طلایی جغرافیایی. نمیدونم چه دستی در کاره که هروقت هم بخوایم قدمی در این راه برداریم، جلوشو میگیرن. و عملا از بازار اقتصادی دنیا، حذفمون کردن.
محمد
۲۴ تیر ۱۴۰۳تحریم یعنی همین.
باز یک نمیخوان پبذیرند و تنها چیزی که بلد اینه که عین طوطی بگند:
کار خودشونه
کار خودشونه
کار خودشونه
محمد
۲۴ تیر ۱۴۰۳این جماعت ترکیه نرفتن تا بفهمن چه جای مزخرفی هست.
فقر،فساد دولتی،گرونی، تورم و از همه مهم تر نژاد پرستی مردمش که از هر مهاجری با هر رنگ و زبان بدشون می آید.
این مردم ترکیه به قدری وحشی هستند که چند وقت پیش تعدادی مهاجر سوری را در قیصریه کشتند.
تعدادی از اقوام که در ترکیه حضور داشتند به دلیل تورم می خواهند برگردند و یا به جای دیگر مهاجرت کنند.
کرگدن باواریا
۲۴ تیر ۱۴۰۳میخواستم لایک کنم ولی نکردم ، اون مهاجران سوری قضیه داره ! مهاجم های سوری البته
محمد
۲۴ تیر ۱۴۰۳بلاخره کشتار مردم بی گناه محکوم هست.
فکر کن الان مردم لهستان اوکراینی های مهاجر که از جنگ فرار کردند رو بکشند.
عادل
۲۵ تیر ۱۴۰۳اون سوری ها مثل شما به دختر ۵ ساله تجاوز کردن نژاد پرست شما هستین هر روز به عرب ها افغانی ها فوش میدین ما ترکیه ندیدیم طرف بخاطر غذا یا کرایه خونه تن فروشی بکنه یا کلیه خودش رو بفروشه یا بچش رو بندازه سطل آشغال ولی تو ایران دیدیم
حسین
۲۶ تیر ۱۴۰۳اینکه به بهترین خودروساز چین که داره از ژاپنیها و اروپاییها بازار میگیره میگید درجه چندم میزان اعتبار نظرتون در مورد ترکیه رو هم مشخص میکنه
:)
ab0lf4zl
۲۴ تیر ۱۴۰۳حماقت مسئولین اینجور جاها ب چشم میاد.
چین ما رو میدوشه و سرمایه گذاری هاش رو جای دیگه میکنه.
دیروز ی مطلبی خوندم ک سرمایه گذاری چین تو عربستان 22/5میلیارد دلاره و تو ایران زیر 700 میلیون دلار .
لعنت ب بیکفایت ها
محمد
۲۴ تیر ۱۴۰۳خواهشاً جایی هر مزخرفی رو می خونید بگرید منبع رو نوشته یا نه.
سرمایه گذاری شرکت دائهی چین در سایپا فقط ۵۰۰ میلیون دلار هست.
ab0lf4zl
۲۴ تیر ۱۴۰۳500میلیون دلار رو هر سال شارژ میکنن؟ یعنی سالی 500میلیون دلار سرمایه گذاری کردن؟ نه یک بار شده.
شما امار رسمی داری درج کن . چون این کشور اعداد همیشه مخفی بوده بر عکس جاهای دیگه
آرش
۲۷ تیر ۱۴۰۳داداش ایران و ترکیه بین همویزا ندارند..همین یک فقره عمق آشنایی شما با ترکیه رو نشان می دهد این همه همسایه هراسی رو نمیفهمم