ام وی ام MVMخودروهای چینی

ام‌وی‌ام X33 جدید در سواحل خلیج فارس

شاید این پندار بسی وهم‌آلود به نظر آید که جماعت زردها را رقیبی قدر برای نامداران عرصه صنعت فرض نماییم؛ به‌خصوص قلمرو رازآلودی چون خودرو که هزاران معما و اما و اگر در خود نهفته دارد و شمارگان وارثان حقیقی‌اش نیز از انگشتان دست فراتر نمی‌رود. اگر به چیستی این کارزار غریب واقع‌بینانه بنگریم، تنها ممالکی همچون آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کره و چند اقلیم اروپایی دیگر را می‌یابیم که به‌راستی بر این فن چیره گشته و درخور نام استادی‌اند و چنانچه درجایی هم از این عالم چرخی از صنعت می‌چرخد در مدار آن‌هاست که در حال گردش است و نه به خودی خود. ممکن است بسیاری از ممالک را نیز ببینیم که به‌ظاهر سرگرم به این حرفه‌اند و سنجه تولید هم در آن‌ها میلیونی است ولی خودروساز نیستند و در بهترین حالت مونتاژگرند و نه طراح و بنیان‌گذار، در بدترین حالت هم متوهم به خودروسازی‌اند که این یکی از همه خوفناک‌تر است!

 MVM X33 NEW Chery Tiggo
MVM X33 NEW Chery Tiggo
در این میان، جماعت چینی سوداهای بزرگی را در سر می‌پروراند و به هر دربی هم می‌کوبد تا بلکه بتواند خود را در این صنف جای دهد؛ برای رسیدن به این هدف، رؤیا و آرزو و هرچه که آن را بنامیم به هر دهلیزی سر می‌کشد و از هیچ شیوه‌ای ولو ناصواب هم که باشد روی‌گردان نیست. این قوم در ره رسیدن به مرادش، درجایی دست به کپی کاری می‌زند و در مکانی دیگر سرمایه‌گذاری مشترک و مونتاژ، در ساحتی متفاوت جای‌جای عالم را کاویده و هر کارگاه و کارخانه‌ی ورشکسته‌ای را که یافت از صاحبان مالباخته‌اش خریداری می‌کند و… در خاتمه اگر تمامی این کوشش‌ها نتیجه‌ای در پی نداشت و به فرجام خوش نرسید راه سرقت را در پیش گرفته و به‌یک‌باره تمامی اسناد و مدارک را می‌رباید!
 MVM X33 NEW
MVM X33 NEW
در بین تمامی خودروسازان این اقلیم، یکی از آن‌ها بیش از همه دعوی استقلال را در سر می‌پروراند و در پی هماوردی هرچه فزون‌تر با بزرگان است؛ این بزرگ مدعی کوچک، چری نام دارد که در سرای ما ام‌وی‌ام خوانده می‌شود. پیش از این، مدل تیگو این برند با نام X33 به کشورمان راه یافت و به‌عنوان اولین کراس‌اوور چینی هم در این بازار عرضه شد؛ گرچه این خودرو در بدو ورودش به بازار به موفقیتی نسبی دست یافت که فراتر از انتظار بود، ولی رفته‌رفته از تعداد مشتریانش کاسته شد و تب اولیه خریدش نیز به سرعت فروکش نمود که چنانچه نیک بنگریم مهم‌ترین علت وقوع این امر، کیفیت ناهمگونش بود، که سبب‌ساز دل‌زدگی خریدارانش گشت و لا غیر. چند وقتی است که نمونه‌های فیس لیفت شده این خودرو در نمایندگی‌ها مشاهده شده و تا حدی نیز توانسته نظرات خرد و کلان ملت را به خود جلب نماید. علاوه بر این، خودرو مذکور به بازار امارات هم نیز راه یافته و در رسانه‌های خودرویی این مملکت هم مورد بررسی قرار گرفته است. اخیراً یکی از سایت‌های این کشور به نام «AUTOMIDDLEEAST» خودرو مذکور را مورد کنکاش خویش قرار داده که چکیده‌ای از آن را در اینجا تقدیمتان می‌کنم.
چری تیگو و تغییرات آن از سال 2006 تاکنون
چری تیگو و تغییرات آن از سال ۲۰۰۶ تاکنون
چری تیگو و تغییرات آن از سال 2006 تاکنون
چری تیگو و تغییرات آن از سال ۲۰۰۶ تاکنون
چری تیگو و تغییرات آن از سال 2006 تاکنون
چری تیگو و تغییرات آن از سال ۲۰۰۶ تاکنون

خلاصه بررسی                                  کل امتیاز این خودرو: ۳.۵ از ۵

ممکن است که مشاهده یک چری تیگو منظره‌ای عادی در جاده‌های امارات نباشد، اما این خودرو به یکی از دشوارترین بخش‌های رقابتی بازار راه یافته و رویارویی سختی را هم با رقیب کره‌ای‌اش کیا اسپورتیج در پیش خواهد داشت. با توجه با بسته کاملی از تجهیزات رفاهی که در این خودرو عرضه می‌شود و همچنین بهای کم و منطقی‌اش، چری تیگو ازجمله برندهای چینی ست که بالقوه می‌تواند رقبای ژاپنی و کره‌ای‌اش را قدری خجلت‌زده نماید.

Chery Tiggo
Chery Tiggo

نمای ظاهری

با وجود اینکه تنها کراس‌اووری که در خط تولید چری قرار دارد مدل تیگوست، نمی‌توان آن را به سبب طرحی که جای‌جایش را از رقبا وام گرفته مورد سرزنش قرار داد. با این همه، در نمای جلو، این چراغ‌های زاویه‌دار و براق آن است که با ترکیب با سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT)، مغرورانه خود به رخ بیننده می‌کشد. نمای پشتی آن یک کپی نامناسب از نسل دوم تویوتا RAV4 است، حدس می‌زنم که با خود خواهید گفت که خالق این خطوط آخرین فرایندهای طراحی خودرو را طی نکرده است…

Chery Tiggo
Chery Tiggo
Chery Tiggo
Chery Tiggo
Chery Tiggo
Chery Tiggo

کابین

در داخل کابین، این طرح کاربردی و شسته‌ورفته آن است که به همراه پلاستیک‌های نقره‌ای مات پرداخت شده که در بخش میانی آن قرار گرفته و همچنین پلاستیک‌های مشکی روی داشبورد و درب‌ها، نظرها را به خویش جلب می‌نماید. با پرداخت ۳۰۰۰ درهم مبلغ اضافی، می‌توانید سطوح بالاتری از راحتی را در تیگو مشاهده کنید، تجهیزات اضافی که در این رده عرضه می‌شود عبارت‌اند از، صندلی‌های با پوشش چرمی، تهویه مطبوع خودکار و صندلی‌های برقی با تنظیمات شش جهتی.

MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014

تجهیزات

در حال حاضر چری تیگو با دو تریم متفاوت به خریداران عرضه می‌شود؛ علاوه بر این، خودروی مذکور یک از معدود مدل‌های عرضه شده در بازار امارات است که به صورت استاندارد از میزان قابل‌توجهی از تجهیزات رفاهی بهره می‌برد. بیشتر خریداران این برند متمایل به آن هستند که به‌جای تریم پایه، نمونه بالاترش یعنی COMFORT را انتخاب نمایند؛ اما نمونه پایه تیگو که از بهای ۵۲/۹۰۰ درهمی برخوردار است نیز از تجهیزات بسیاری سود می‌برد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از کروز کنترل، سنسور پارک، تنظیم کننده ارتفاع نور چراغ‌های جلو، چراغ‌های مه شکن و بعلاوه سیستم صوتی CD PLAYER و پورت USB.

MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014

آنچه که این خودرو ارائه می‌دهد

این خودرو از پیشرانه‌ای با حجم ۲ لیتر بهره می‌گیرد که توانی معادل ۱۳۷ اسب بخار در ۵,۵۷۰ دور در دقیقه و گشتاوری برابر با ۱۸۲ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه را ارائه می‌دهد. در نهایت امر، این SUV کامپکت چینی قادر است که با این موتور به سرعتی معادل ۱۷۰ کیلومتر دست یابد. اگر در پی آن هستید که حسی از لاکچری را نیز تجربه نمایید باید جعبه دنده‌ای متفاوت را گزینش کنید، اگرچه بیشینه توانایی این خودرو در مدل ۴ دنده اتوماتیک هم بروز می‌کند، اما این مدل‌های مجهز به گیربکس CVT هستند که سواری نرم‌تر و نیز مصرف سوخت کمتری را به شما ارائه می‌دهند.

MVM X33 Engine 2014
MVM X33 Engine 2014

داوری نهایی

اگر قصد خرید این خودرو را دارید، باعث خوشحالی‌تان خواهد شد چنانچه بدانید که با گزینش این مدل به‌جای کیا اسپورتیج، مبلغ قابل‌توجهی برابر با ۱۵/۰۰۰ درهم را صرفه‌جویی خواهید نمود. اما اگر در پی خودرویی جادار هستید پس سری هم به نمایشگاه تویوتا بزنید و مدل ارزشمند AVANZA، که در آن جا برای حمل ۷ سرنشین وجود دارد، را با بهایی معادل ۵۵/۰۰۰ درهم انتخاب کنید. اما این را هم به خاطر داشته باشید که در این خودرو ژاپنی، نصف تجهیزاتی را که در تیگو وجود دارد را هم دریافت نخواهید نمود.

[jwplayer mediaid=”۹۸۹۲۰″] [دانلود ویدئو]

نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

میزان فراوانی از تجهیزات استاندارد

بهای بسیار خوب

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

تنها به صورت دیفرانسیل جلو طراحی شده و عرضه می‌شود

قرارگیری بر روی صندلی‌ها تیگو همانند یک هاچ بک است.

مشخصات فنی

موتور: ۴ سیلندر خطی، ۱۶ سوپاپ DOHC

حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی

توان: ۱۳۷ اسب بخار در ۵۵۷۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور/ دقیقه

شتاب صفر تا صد کیلومتر: ۱۳ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

حجم باک: ۵۵ لیتر (مدل دارای جعبه دنده دستی) – ۵۷ لیتر (مدل دارای جعبه دنده CVT)

سیستم تعلیق در جلو: مستقل، مکفرسون با فنر پیچشی و میله نگه‌دارنده و ضد لغزش

سیستم تعلیق در عقب: کشنده چندگانه با فنر پیچشی

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۹۰/۱۷۶۵/۱۷۰۵ میلی‌متر

فاصله دو محور: ۲۵۱۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۴۱۲ کیلوگرم (مدل دارای جعبه دنده CVT) – ۱۴۵۵ کیلوگرم (مدل دارای جعبه دنده دستی)

سایز تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۵۵ R 16

ایمنی

۲ عدد کیسه هوای ایمنی (برای راننده و سرنشین جلو)

مجهز به سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)

مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

کمربندهای ایمنی پیش کشاننده

سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)

برخی از تجهیزات این خودرو

تهویه مطبوع اتوماتیک

سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)

آینه وسط مجهز به نمایشگر دیجیتال جهت جغرافیایی، ارتفاع، فشار هوا

سانروف برقی

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + پورت USB + 4 عدد بلندگو

سنسور پارک

صندلی‌های چرمی

تنظیم برقی صندلی راننده در ۴ جهت

تنظیم صندلی سرنشین در دو جهت

آینه‌های برقی

مه شکن‌های جلو و عقب

سیستم نمایش اطلاعات خودرو (مسافت، مصرف سوخت و…)

chery tiggo 2014
chery tiggo 2014

قیمت

در ایران: ۷۲ میلیون تومان (ثبت نام در نمایندگی)

در امارات: ۵۲,۹۰۰ الی ۵۵,۹۰۰ درهم

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۰۰ دیدگاه‌ها

  1. parseh net30

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (282 ديدگاه)

    به نظر من اگه قیمتش بین چهل تا پنجاه بود تو بازار خیلی موفق میشد. این قیمت تو ایران واسش خیلی زیاده

    1. ASTON MARTin

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1331 ديدگاه)

      تو این مقاله که خوب نازشو کشیدن ولی درواقعیت تا جایی که دیدیمو شنیدیم آشغاله
      دوتا ام وی ام سواره صفرو دیدم که همیشه از بی کیفیتی قطعات مینالیدن ! یا زاپاسش میوفتاد یا پلاستیک دراش میشکست از جهت رفاهیم چنگی به دل نمیزد و با قیمتی که ملت ما باید باهاش کروت بخرن هم عرضه میشه.. تازه این خوبشه باقی که 405 سوارن باید برن بمیرن! پرایدیاوو نیسانیام که نمیدونم چی لایقشونه بگم خودتون هرچی سلاح میدونین نسبت بدین بهشون حتما یه گناه بزرگی مرتکب شدن دیگه :|

      1. Ilyar

        ۱۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (495 ديدگاه)

        سگ 405 شرف داره به این ماشین. ..!

      2. شاهین

        ۱۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (4713 ديدگاه)

        استون جان این چه حرفیه!
        405 ماشین بدی نیست.(تو رنج خودش و با توجه به شرایط میگم.)
        حداقلش اینه که شبکه ی خدمات و قطعاتش گسترده هستش.
        یکی از دوستان،یه ماشین معلوم الحال داشت،یه راهنمای آینه اش شکسته بود،کل شهر رو گشت قطعه رو پیدا نکرد! آخر سر رفت از یه شهر دیگه خرید!
        داداش نمیدونم منظورت از خط آخر نوشتت چیه ولی متاسفانه یا خوشبختانه من پراید سوار میشم :) :(
        منم دوست دارم بهترین ماشین دنیا رو سوار شم ولی چه کنم که نمیتونم :(
        از این طرفم خدارو شکر میکنم که خیلی ها همینم ندارن.
        روایت هست که میگه توی مسائل اخروی و معنوی به افراد بالاتر از خودتون نگاه کنین و سعی کنین که اون فضائل رو به دست بیارین و توی مسائل مادی و دنیوی به افراد پایین تر از خودتون بنگرین و شکر خدارو به جا بیارید.(نقل به مضمون)
        خلاصه استون چه کنیم دیگه! والا من آدم خوبیم ولی پراید سواریم دیگه :)

        راستی یادم رفت! سام عزیز قلمت پاینده باد.خیلی خوب مینویسی داداش.ان شاالله همیشه بتونم از مطالبت استفاده کنم.
        خیلی ارادت دارم 3>

        1. خاوری

          ۱۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1100 ديدگاه)

          اینا دارن همون کار ایران خودرو انجام میدن منتهی یه کم آبرومندانه تر ..تو8سال فقط چراغارو با داخل خودرو عوض کردن بعد ما هی میزنیم تو سر و کول تولیدملی! واقع نگر نیستیم …اول از همه خودم

        2. سام

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (877 ديدگاه)

          با سلام

          لطف داری شاهین عزیز،واقعا مرا شرمنده می کنی.بنده هم خدمتتون ارادت دارم و برای شما آرزوی موفقیت می کنم.

        3. ASTON MARTin

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1331 ديدگاه)

          درود شاهین جان مقصودم از اون بخش اخر این بود که حتما مردم ما مرتکب گناه کبیره خاصی شدن که در قرن بیستو یک عامشون یا پراید سوارن یا 405 و درواقع کنایه بود! موقع نوشتنش هم یه لحظه حس کردم شاید خیلی گویا نباشه :دی
          درمورد 405 ، اینم همونطور که گفتم هدفم نکوهش حضورش توی خط تولید بود
          سپاس از توجهت

      3. سیاوش

        ۱۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (76 ديدگاه)

        اگر در پی آن هستید که حسی از لاکچری را نیز تجربه نمایید باید جعبه دنده‌ای متفاوت را گزینش کنید!!!!!!!!!!!!
        لاکچریییییییییییییییییییییییی آخه!!!!!!!!!!!!!؟؟؟

    2. انزو

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      آخه رو چه حسابی نوشتین این میتونه رقیب کیا اسپورتیج باشه؟!!

      1. سجاد

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (200 ديدگاه)

        به جان خودم شخصی مثل من که حتی دروس طراحی رو هم نخونده ، ماشین خوشکل تر از این طراحی می کنه !!! آخه اینا مگه تو این دنیا زندگی نمی کنند ؟ مگه شاسی بلندای رقبا رو نمی بینند ؟
        توروخدا طراحی عقبش رو نیگا … من وقتی 4 سالم بود یه ماشین داشتم حداقل عقبش از این قشنگ تر بود ( جدیِ جدی دارم میگم . )
        این شرکت حالا حالاها کار داره …خیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی زیاد \\\

        مرسی داداش گل

        1. ASTON MARTin

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1331 ديدگاه)

          سجاد دمت :)))

      2. آرمان

        ۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        نسل حدید این ماشین خیلی فرق کرده هم داخلش هم خارجش و همه چی تقویت و مشکلاتش همه اصلاح شده قبول دارم مدل قدیمی اشغاله

    3. انزو

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      دوستان بین این و s5 که جدیدا اومده کدوم بدتره؟

      1. sorena

        ۱۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (741 ديدگاه)

        s5 خودروی شایسته ای هستش و اگر قیمت نهاییش طبق وعده شرکت باقی بمونه،قطعا فروش خوبی خواهد داشت،قیمت نهایی اعلامی توسط شرکت بر خلاف قیمت تیگو تا حد زیادی به قیمت جهانی نزدیکه و این یعنی ارزش در مقابل بهای پرداختی بیشتر،

        اگر بدون تعصب بخوام عرض کنم s5 اولین اس یو وی ارزون چینی هستش که بهش علاقه مند شدم…

        خروجی پیشرانه جک اس 5 در حد خودرو های بالای 130-140 میلیونه که با گیرباکس 6 سرعته دستی قطعا سواری لذت بخشی خواهد داشت

        1. sorena

          ۱۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (741 ديدگاه)

          یه نکته دیگه هم خوبه که بگم:حداقل مزیت کرمان موتور اینه که خودرو رو همزمان با عرضه ی جهانی به بازار عرضه میکنه(کما اینکه در وعده های شرکت در مورد لیفان ایکس 50،720،820 میبینیم)ولی عرضه ی خودرو ی چینی 3-4 سال پیش که قبل از بهینه سازیه یه بی احترامی بزرگ به مشتریه(یعنی شما لیاقت محصول جدید تر رو نداری و ما محصولی رو بهت عرضه میکنیم که شیب منحنی فروشش تو بازار جهانی منفی شده)این اتفاق نه تنها در مورد تیگو بلکه در مورد لندمارک و چند ماشین دیگه به وقوع پیوسته

        2. یه پسر

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1123 ديدگاه)

          من نمی دونم بازی اینا از چه قراره

          اما کرمان موتورز با اینکه سر منشا اش با مدیران خودرو یکی اما ماشین های خیلی بهتر و با کیفیت تری رو ارائه می ده

          دوستان دو تا از همسایه های ما تو یه مدت نزدیک بهم ماشین چینی خریدن یعنی تقریبا 3 سال قبل

          یکی ام وی ام 530 خرید اون یکی لیفان 620

          شاید رانندگی و نحوه رانندگی شونم موثر بوده اما لیفان خیلی سرحال تره و بهتره و وجدانا وقتی این دو تا سر صبح تو پارکینگ روشن می شن من خنده ام می گیره که چرا کسی 530 می خره

          می گم شایدم نحوه نگهداری وثره اما
          کرمان موتور خیلی محصولات مناسب تری داره

          جک اس 5 هم مث جک جی 5 بی نظیره نسبت به قیمتش
          شما اگه ماشین های چینی رو روی کاغذ مقایسه کنی می بینی جک جی 5 اتومات حتی با جیلی فرقی نداره تازه از بسترن هم بهتره و از هر دو شون ارزون تر

          من از کرمان موتور پول نمی گیرم که طرفداری کنم اما اگه بخوام ماشین چینی بخرم به سلیقه من جک یک اتفاق خوب تو بازار بده ایرانه

          در ثانی این خیلی ناراحت کننده اس که ما هنوز مدل قدیمی ایکس 33 رو می خریم ای کاش فیس لیفت آخرش جایگزین می شد

          اما بازم بین ام وی ام ها 315 ماشین شیکی هس مخصوصا فیس لیفت جدیدش که خیلی عالیه

        3. Ehsan

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1243 ديدگاه)

          از انجایی که من هم خط تولید کرمان موتور رو دیدم و هم خط تولید ام وی ام رو و اینکه چند نفر از دوستان هم دانشگاهی خودم هم در کرمان موتور کار میکنند و البته یکی دو تا هم در ام وی ام ، کیفیت خط تولید کرمان موتور به مراتب بهتر از ام وی ام ، و البته نظمی که کرمان موتور داره خیلی بیشتر از ام وی ام ، اون چیزی که من دیدم ، ام وی ام یک شرکت در هم شلوغ که هرکی ساز خودش رو میزنه ، و البته کرمان موتور از نیروهای ماهرتری برخورداره تا ام وی ام و کلا نیرو های خوب شرکت ام وی ام دوست دارند در کرمان موتور کار کنند چون هم شرایط مالی بهتری براشون فراهم میشه و هم شرایط کاری بهتر ، اون چیزی که من از ام وی ام دیدم فقط به فکر توسعه سالن های تولیدشون بودند که بعد از تحریم ها این تب خوابید ولی کرمان موتور به این فکر نمیکنه ، البته باید این رو هم در نظر گرفت که کرمان موتور سابقه بیشتری داره و البته شما نگاه کنید که این شرکت چه محصولاتی تولید میکرده مثل دوو ، فولکس گل و … بعد سراغ لیفان و … اومده
          در اخر هم از جناب کاویانی تشکر میکنم که خودروهای بازار ایران رو معرفی میکنند

    4. matin

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (230 ديدگاه)

      لیفان x60 بهتره

    5. فرکانس

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1768 ديدگاه)

      سام عزیز، ادبیات و قلم شما واقعا دلنشینه. با سپاس فراوان.

      1. سام

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (877 ديدگاه)

        با سلام

        لطف داری فرکانس عزیز،انجام وظیفه بود.

    6. hossein

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام میشه در مورد
      هاوال اچ 6 هم توضیحی بدید؟
      ممنون میشم

  2. E 36

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (914 ديدگاه)

    آشغاله upgrade شده چینی

  3. Masoud AMG

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    سلام
    اقای کاویانی ممنون از بابت متن زیبا و روان این مطلب و مطالب گذشته.

    1. سام

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (877 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری دوست عزیز، انجام وظیفه بود.

  4. خودروي ملي ,انحصار ملي

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    من با سمتد ایران فرغون باهاش کل انداختم قورتش دادم… پول مفت دارم بدم جاش

  5. علي

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    من یک ساله دارم 56 میلیون صفر خریدم نکات مثبتش جاداره تقریبا خرجی نداشده مصرف سوختش نسبتا کمه نکات منفی صدای متور خیلی زیاد سرعت هرچی فشار میاری بیشتر از 160 نمیره کبفیت تریم داخل افتزاح مهمترین نکته برخلاف ظاهرش اصلا شاسی بلند نیست بعدم کلاس نداره رفیقام میگن عشق شاسی بلند داری رفتی ماکتشو خریدی کلا حال نمیده میخام با یه زانتیای تمیز عوضش کنم

    1. فرید

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      عذر خواهی میکنم پشاپیش یکم قدیمتر میگفتن لیفان x60 و این x33 رو کسایی میخرن که عقده ماشین شاسی بلند دارن اما پولشو ندارن

      روم به دیوار

  6. ایرانی

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ” در بدترین حالت هم متوهم به خودروسازی‌اند که این یکی از همه خوفناک‌تر است ”

    این حرفت آخر کلام بود …

  7. 4MATIC

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1050 ديدگاه)

    اینم اشغال چینیه دیگه من از چندنفرپرسیدم هیچ کس راضی نبود
    درضمن ماشین شاسی بلند با ید دو دف باشه نه مثل این اشغال

  8. 4MATIC

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1050 ديدگاه)

    چراغ های عقبش تو همه ی مدلا یکیه اصلا به درد نمی خوره با اون دیلایت های ضایش
    اخه ما چه گناهی کردیم که باید این رو75ملیون پول بدیم براش

  9. 4MATIC

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1050 ديدگاه)

    می خوام یه چیزی بگم ولی دوستان نارا حت نشن
    کسایی که عقده ی شاسی بلند دارن ولی پول ندارن می رن سراغ اینا
    دوما علی اقا کارخوبی می کنی که زانتیا می خری زانتیا هم قطعه داره وهم موتورش قوی تره وباکلاس تره بعدشم این تو مسیر افرود اززانتیا کم می اره چون زانتیا تنظیم ارتفاع داره وموتورش قوی تره

    1. علی

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      مثل اینکه رنو فلوعنس ها به تهران رسیده کسی دیده که نیو فیس هستن یا با جلو پنجره مربعی شکل استیل .

    2. علی

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      اقا فلوعنس ها رسیدن تهران کسی خبر داره که جلو پنجره نیو فیسن یا با جلو پنجره مربعی شکل دور کروم.

  10. احمد

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (376 ديدگاه)

    دوستان با اجازتون بنده حقیر امارات زندگی میکنم در دبی
    اتفاقا اینجا چند تا نمایندگی ماشین های چینی هم هست ولی فروششون اونقدر پایین هست که اصلا به چشم نمیاد
    بازار امارات به نظر من یکی از بهترین بازار ها برای ماشین باز هاست
    قیمت ها واقعا پایین هست به خصوص برا ماشین های دسته دوم
    در دبی ماشین های کره ای ها با وجود رقیب های قدرشون خیلی سخت دارن عرض اندام میکنند چه برسه به چینی ها
    البته مطوئن هستم چینی ها تا 10 سال اینده قطعا تا جزو3 خودروساز بزرگ دنیا میشن

  11. امیر محمد

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (278 ديدگاه)

    یادش بخیر یه موقعی مثل اسمش 33 تومن بود

  12. محمد

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    یعنی خاک بر سر خودرو سازان ما

    1. tadano

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (175 ديدگاه)

      اول که استاد کاویانی دستت درد نکنه من که خراب نثرتم ثانیا اگه بخوام چینی بخرم فکر میکنم جک s5 خیلی بهتره.

      1. سام

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (877 ديدگاه)

        با سلام

        خواهش می کنم دوست عزیز، لطف داری شما

  13. مازیار

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروسازهای داخلی سر ملت کلاه میگذارند. چینی ها سر خودروسازهای ایرانی.بیچاره ملت ایران . بهترین راه استفاده کمتر از ماشینه تا با خرید کمتر به زانو در بیان

  14. فرید

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    این خودروسازهای چینی وایرانی راهمشون رابریزی روی هم توی یک کاسه ازیشون یک چرخ خودروی آلمانی -ژاپنی یاآمریکایی درنمی یاد.

    1. نوید (6*6)

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1487 ديدگاه)

      فرید جان
      این حرفت بوی خون میداد
      (شوخی کردم)

      ولی کلا خیلی گرونه ادم با این پول s5 میخره
      البته اونم آشغاله ولی صد شرف داره به این

  15. ناصر ساتیا

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    در دبی کارگر هندی ها و سایر جهان سومی ها که به عنوان برده در امارات کار مبکنن این سرطانها را با اقساط 5 ساله سوار میشوند مگرنه خود عربها کجا و این درو وریها کجا بوگاتی را کردن ماشین پلیس حالا تهش را بخوانید در یک سفر کاری با یه جوان 23 ساله کار میکردیم 5 تا سوییچ به خودش اویزون کرده بود 2تا bmw لکسوس لند کروزر و اینفینیتی ملت ما با همسایه بیخ گوششون میلیلردها سال نوری از لحاظکیفیت زندگی فاصله دارن اهلا

    1. مرتضی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام بر آقا ناصر ، آخه داداش گلم چرا توهین میکنی اگه بخواهیم این طور فکر کنیم که باید به همه ماشینا گیر بدیم،مثلا پارس،سمندو… رو کجا سوار میشن یا L90 رو تو اکراین ماشین قشر زحمت کش کشاورزا سوار میشن ،حال اینکه تو ایران ، ما به این ماشینا خیلی هم افتخار میکنیم.هر که بامش بیش برفش بیشتر……

  16. حميد

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1717 ديدگاه)

    هر محصولی بالاخره یک مشتریهایی داره ادم باید به انتخاب مردم احترام بزارم،
    ولی در مجموع چقدر دولت به این خودروسازها کمک کرد جلوی واردات رو بست اون موقع خودرو سازهای داخلی وقت را از دست دادند.
    حالا هم همشون دارند ماشین چینی مونتاژ میکنند

  17. جی تی ار

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (457 ديدگاه)

    ذات این ماشین مشکل داره.حالا شما وردار سه بار فیس لیفتش کن.ذاتش همونه که هست…

  18. Mostafa&S

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (317 ديدگاه)

    ایران و چین آبروی دنیای خودروسازی رو بردن بلد نیستید ماشین تولید نکنید اگه اینا ماشینه اونا چیه

    1. sorena

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (741 ديدگاه)

      پیشنهاد می کنم مطالعتون رو در مورد صنعت خودرو سازی چین بیشتر کنید بعد اظهار نظر کنید،خودروسازی چین با ایران غیر قابل قیاس است،مشکل عوام اینه که فکر میکنن صنعت خودروسازی چین همین چندتا ام وی ام و لیفان و… موجود در کشوره….

    2. ارمان

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1289 ديدگاه)

      مصطفی جان بالاخره هر کشوری از یه جایی باید شروع کنه و جسارتش رو نشون بده تا اینجا موردی نیست اما اینکه ما ایرانی جماعت بشیم موش ازماشگاها این زور داره

  19. مرتضی

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام.به ماشینای چینی قابل اعتمادنیستن.کسی که میخوادماشین خارجی با50تومن سوار بشه تندر90بهترین گزینه است قبول دارم قیافه نداره اماخیال ادم راحته نفس رنو داره ماشینوحرکت میده.

  20. پوری پوریا!

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    عاقا این متن چه قدر ادبی بووود :D یاد امتحانای ادبیات افتادم!!

  21. 4MATIC

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1050 ديدگاه)

    داش علی رسیده تهران ولی مدلای دنده ایش هنو توبازار نیست من زنگ زدکم گفتن1بهمن تحویل می دیم
    درضمن جلوپنجره جدیده

  22. علی

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    از هرکسی که x33 داره سوال کنید که چجور ماسینیه با خنده میگه تا وقتی سوارش نشدی خوبه وقتی از صفری دربیاد بدبخت میشی.بهرحال خودروسازان داخلی خیلی به چینی ها لطف دارند

  23. Ilyar

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (495 ديدگاه)

    توی آپارات یه کی کلیدی گذاشته (( 0 تا 100 mvm 530 در 8 ثانیه )) به نظرتون توی شیب چند درجه این ماشین رو شتابگیری کرده؟

  24. حسین

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    هی وایِ من!!! این شده گزینه مناسب خرید برای ایرانیا؟

  25. امیررضا

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    طراحی جلوش یه برداشت آزاد از نیسان روگ rogue هستش.

  26. rasoul

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    باز هم یه متن خواندنی از سام عزیز واقعا ازت تشکر میکنم که اینقدر تمییز مطلب مینویسی نظری هم ندارم چون تکراری میشه همه گفتن

    1. سام

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (877 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم رسول عزیز، از حسن نظرتان هم بسیار سپاسگذارم.

  27. کیانوش 38

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    برداشتی که من از مطلب آقای کاویانی کردم (حالا شایدم اشتباه) این بود که بازار خودرو باید در انحصار چندتا کشور باشه و کشورهای دیگه فقط باید مصرف کننده تولیدات این چندتا کشور محدود باشن چون عرضه این کارو ندارن و سازنده های جوون و بی تجربه باید میدون رو هرچه سریع تر خالی کنن تا پیرمردهای این عرصه به جولان دادن خودشون ادامه بدن و کسی درش مداخله نباید بکنه.
    صنعت خودروی چین یک صنعت رو به رشده و در حال کسب تجربه و کسی نمی تونه این صنعت رو متهم کنه به اشتباهاتش چراکه تا رسیدن به بلوغش باید منتظر ایستاد و بعد اگر هنوز در حال تکرار این اشتباهات بود اونوقت همه حق دارن که به طرفش انگشت اتهام دراز کنن. در مورد صنعت خودرو سازی کره هم همین اتفاق افتاد و اگر کیاموتورز الان به یکی از تولید کننده های مطرح جهانی تبدیل شده به خاطر این نبوده که راه صد ساله رو یک شبه طی کرده. شرکت کیا که اول راهش تنها به تولید خودروهای درجه چندم کشورهای دیگه مشغول بود و هیچ هنری از خودش نداشت الان امضای خودش روی تولیداتش، خودروهاش رو از همه لحاظ منحصر به فرد و قابل اتکا کرده و چندی پیش هم اولین قدمش رو در راه بازارهای لوکس با کیا K900 برداشت هرچند در این بازار هم راه زیادی در پیش داره ولی از همین الان نمیشه اون رو متهم به ناکارامدی در این بازار کرد.
    پس شاید به کار بردن لفظ متداول شده ای مثل “آشغال” به تولیدات چینی هم یه خورده بی انصافی باشه حالا هرچند هم الان به پای هم دوره ای های غیر هم وطن خودش هم نمیرسه.

    1. سام

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (877 ديدگاه)

      با سلام

      دوست عزیز،با کمال تأسف برداشت شما از این متن چندان صحیح نیست .بنده در این مطلب تنها واقعیت های امروزین جهان خودرو را تشریح نمودم و هیچ امر خاصی را هم توصیه نکردم.بی شک تکنولوژی یک دارائی جهانی است و در انحصار هیچ قدرتی هم نمی باشد و چنانچه ملتی به راستی خواهان تحقق امری باشد، هیچ احدی هم نمی تواند مانع وی گردد.چینی ها را می توان از زمره آنانی دانست که با جان و دل خواهان پیشرفت کشورشان بوده و برای تحقق این امر تمامی ناملایمات را هم به جان خریده اند.خودروسازان این کشور نیز کمابیش هدف و برنامه روشنی دارند.آرمان اساسی آنها نیز استغناء تکنولوژیک و ارتقاء کیفیت برند است.آنها در همان راهی گام بر می دارند که پیش از این کره ای ها از آن عبور نمودند.

  28. سامان از تبریز

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    قیمت 53000 درهم هردرهم 950 حساب کنیم
    میشه حدود 50 میلیون
    50 میلیون هم تقسیم بر 3350 تومن قیمت تقریبی دلار بکنیم میشه حدودا 15 هزار دلار
    به نظر من رنو داستر (داچیا ) خیلی خیلی از این اشغال بهتره
    دوست من یدونه x33 داره خودش میگه تو دو سال که این اشغال رو داره ماشین حدود یه سایز گشاد شده :)
    از تو ماشین صدای کارگاه خیاطی میاد :D

  29. maknoon

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان. یه زمانی بازاریاب بین المللی شرکت های صوتی تصویری ژاپنی بودم.یه مسئول ژاپنی برامون صحبت می کرد گفت قدرت ما ژاپنی ها در خدماتمونه و یه شعار داریم میگیم اول خدمات بعد فروش.گفت بخش مهمی از از راز موفقیت رضایت مشتری در احترام و ایجاد امنیت روانی و خاطر جمعی که ما به عنوان فروشنده به مشتری می دهیم.این شبکه های ماشین های دسته دوم رو نگاه کنید خندتون میگیره به این افسانه های که از هرچی برنده در ذهنتون ساختید. عزیز ان خودرو با همون فلسفی ساخته میشه که مبایل و تلویزیون ساخته میشه یه کالای مصرفی نهایتش 5 سال. این مشکل وضعیت اقتصادی مردم و مملکت ماست که خودرو مثله یک میراث بهش نگریسته میشه. ضمنا یه چیزی بگم دوستان همه انسان بهترین رو می خوان ولی وسعشون یه خودرو چینی یا بنجل فرانسویه دلیلی نداره به خاطر جبر روزگار و بی عرضگی صنعت پنجاه ساله خودروسازی یران تحقیر بشند. کی بزرگان خودرو سازی ایران برای قشر پایین دست جامعه خودروی لوکس طراحی کردند؟ کجا برای یه جوان دانشجو خودروی قابل وسعش طراحی کردند؟ برای کامند دون پایه یه کلاس خانوادگی عرضه کردند؟مگه چند نفر میتونند اسپرتج یا لکسوس سوارشن؟ چرا باید در اظهار نظرهامون اینقدر ادبیات خاورمیانه ای رو تکرار کنیم. باور بفرمایید اگه سیستم خدمات پس از فروش کیفیت استاندارد دنیا رو داشته باشه همه راضی خواهند بود.

  30. فرشاد

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    دوستانی که از طراحی ایراد میگیرن باید بگم هر چیزی که طراحی میشه باید ساخته بشه و اونجاست که بحث تکنولوژی میاد وسط، ینی شما چیزی که طراحی شده رو نمیتونی تولید کنی.
    نمیدونم دوستان چقدر از مهندسی مکانیک شاخه تغییر شکل فلزات و قالب گیری های پلاستیک اطلاع دارن ولی باید بگم مثلا ساخت نواحی اطراف چراغ ها فوق العاده مشکل هست.طراحان چینی خودروهای خوشگل جهان رو میبینن ولی مشکل اینه که بالا توضیح دادم براتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا