برند آواتر محصول جوینت ونچر چانگان و هوآوی، در نمایشگاه مونیخ دومین محصول خود را با طراحی نادر فقیهزاده رونمایی کرده است.
آواتر که جوینت ونچری بین چانگان، هوآوی و CATL است، در نمایشگاه مونیخ دومین محصول خود را معرفی کرده که شروعی برای ورود این برند به اروپا خواهد بود. این کوپهٔ چهاردر شیک که آواتر ۱۲ نام دارد، شبیه سدان به نظر میرسد اما درواقع هاچبک است. روی کاپوت این ماشین هم یک صفحهنمایش LED با پانل مشکی تعبیه شده که امکان برقراری ارتباط با افراد خارج از خودرو را فراهم میکند.
آواتر ۱۲ با ۵,۰۲۰ میلیمتر طول، ۱,۹۹۹ میلیمتر عرض و ۱,۴۶۰ میلیمتر ارتفاع که روی فاصلهٔ محوری ۳,۰۳۰ میلیمتری قرار گرفته، خودروی بزرگی است و با دو قوای محرکه عرضه میشود که هردو از پکیجهای باطری سهتایی لیتیوم یونی CATL استفاده میکنند. نسخهٔ محرک عقب این خودرو از یک موتور الکتریکی با ۳۱۳ اسب بخار قدرت استفاده میکند درحالیکه نسخهٔ چهارچرخ محرک با دو موتور الکتریکی هوآوی و ۵۷۸ اسب بخار قدرت ارائه میشود. هردو مدل از پکیج باطری ۹۴.۵ کیلووات ساعتی استفاده میکنند که بردی بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر را فراهم خواهد کرد.
آواتر ۱۲ هم مثل پولستار ۴ شیشهٔ عقب ندارد و بجای آن دوربین تعبیه شده است که تصویر پشت خودرو را روی آینهٔ دید عقب دیجیتالی به نمایش درمیآورد. مدیر طراحی ارشد آواتر «نادر فقیهزاده» میگوید:
در دنیایی که تولیدات صرفاً اشیاء هستند، آواتر یک دوست است.
در داخل این کوپهٔ چهاردر چینی شاهد داشبورد گستردهای هستیم که آواتر آن را شبیه یک سفینهٔ فضایی با بالهایی بین درهای جلو توصیف میکند. در اینجا یک صفحهنمایش باریک در کل عرض داشبورد کشیده شده و از آن بهعنوان پنجرهٔ دیجیتالی یاد میشود. جایی که همهٔ تنظیمات و ویژگیهای خودرو را کنترل میکند اما نمایشگر لمسی مرکزی است. در بالا هم سقف شیشهای الکتروکرومیک تعبیه شده که میتوان آن را مات یا شفاف کرد. دریچههای تهویه نامرئی و صندلیهای جاذبه صفر هم از دیگر ویژگیهای داخلی این ماشین هستند.
در بخش ایمنی، آواتر ۱۲ به ۲۹ سنسور مختلف شامل سه سنسور لیدار و یک کامپیوتر مرکزی مجهز شده که سیستم رانندگی پیشرفتهٔ هوآوی را تغذیه میکند. برند آواتر در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و اولین محصول آن کراساوور ۱۱ بود که سال گذشته راهی بازار چین شد.
HesamS500
۱۶ شهریور ۱۴۰۲نادر غوغا کرده خداییش
JDM
۱۶ شهریور ۱۴۰۲انصافا اینجا که سایت خصوصی نیست و هرکی هر چی دوست داره میگه و انتخابشو نشون ماهم میده اونم سلیقهش همینه نه توهین به کسی میکنه نه ترول فضای سایتو کسایی دیگه خراب کردن
Avan
۱۷ شهریور ۱۴۰۲البته به نظرم قیمت صندوق عقبش از زاویه کناری می تونست بهتر بشه و به شکل خودروهای هاچ بک و یک تکه با شیب سقف نباشه .
آرتین
۱۷ شهریور ۱۴۰۲بخدا میدزدنت، تنها ببرون نرو، ترشی هم نخور، اون همه دکتر معنس بی کار نشستن و به فکر هیچ کدومشونم نرسیده که چی رو چ جوری طراحی کنن اون وقت تو مغز متفکر با ی نگاه فهمیدی طراحی عقب خودرو کلا اشتباه بوده
بهت پیشنهاد میکنم زیادی فسفر نسوزون الاستاذ
محمود نعمتی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲مشکل چیه الان!؟ در خودروسازی روز دنیا معمولا تیم طراحی با هم همفکری و همکاری میکنن و نظرات مختلف و گاها متضاد دارن اعضای تیم و این خیلی عادیه، هیچ وقت کسی رو بخاطر ایده و نظرش تخطئه نمیکنن، بلکه به همه خصوصا فکرهای مخالف و عجیب میدان داده میشه و گاهی اوقات حتی از نظرات مردم عادی و علاقه مند که حرفه ای نیستن هم استفاده میکنن، مثل فراخوان جدید آلفارومئو.
محمود نعمتی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲البته آواتار بعنوان یک هاچبک معرفی شده، پس طبق تعریف هاچبک صندوق معنی زیادی نمیتونه داشته باشه؛ مگه ابتکاری مثل پراید 141 باشه🤔
صالح
۱۷ شهریور ۱۴۰۲پرچم ایرانیا همه جای دنیا بالاست به جز داخل خود ایران
متأسفانه البته
enayat
۱۶ شهریور ۱۴۰۲همش احساس می کنم کاش نام آقای نادر فقیه زاده با هواوی! نمی بود بهتر بود….
مِنّت سرشون گذاشته و براشون این اثر هنری رو خلق کرده…
خلاصه موفق باش ایشون👋
فقط چین
۱۶ شهریور ۱۴۰۲زنده باد پدر خودروسازی .
امیر
۱۶ شهریور ۱۴۰۲پدر خودروسازی !!! چین همین ۱۰ سال پیش صنعت خودروسازی رو استارت زده چی میگی برای خودت !! 😂🤣🤣👎
Mohsen
۱۶ شهریور ۱۴۰۲شاید منظورش طراح خودرو باشه بهش گفته پدر خودرو سازی نادر فقیه زاده طراح خیلی موفقیه که واسه خیلی شرکتای اروپایی آمریکایی ماشین طراحی کرده
Hamed
۱۷ شهریور ۱۴۰۲منم اول اینطوری فک کردم بعد اسمشو خوندم 😂😂
بهزاد
۱۸ شهریور ۱۴۰۲اگه منظورشون طراح بود که میگفتن زنده باد نادر نه چین
bmw m8 competition
۱۷ شهریور ۱۴۰۲منظورش چین نبود دیوونه منظورش نادر فقیه زاده بود…
نیارکی
۱۷ شهریور ۱۴۰۲نادر و میگه نه چین 😂😂
سپهر
۱۶ شهریور ۱۴۰۲چین نوه خودرسازی هم نیست😂
Mr
۱۶ شهریور ۱۴۰۲من از ماشینای چینی اصلا بدم نمیاد ، و بنظرم کاملا هم خوب پیش میرن همینکه تو ده سال اینا به این جایگاه رسیدن جای تقدیر داره ،مگه آلمان یا آمریکا اولش اینطوری بودن؟ خود ماشینای آمریکایی اوایل کلی ایراد داشتن ، به مرور بهتر شدن تا به امروز رسیدن ، اینا هم بیچاره ها اول راهن خوب طول میکشه تا بهتر بشن، نیاز نیست حتما تو این مدت کم در حد بنز و bmw باشن کسی هم چنین انتظاری ازشون نداره
ولی خدایی منظورت از پدر خودروسازی چی بود؟ آقای فقیه زاده رو میگی؟ ، یا برند های چینی؟ یا هواوی؟
جوک میگی ؟
Jaguar
۱۶ شهریور ۱۴۰۲زبون بسته تو چی میگی این وسط
Arshia m3csl
۱۶ شهریور ۱۴۰۲چقدر طراحیش جذابه زیباترین چینی تاریخه با اختلاف عناصر پورشه و مازراتی تو طراحیش دیده میشه آقای نادر فقیه زاده طراح عالی ای هستن کاش تو ایران آدمای مثل نادر فقیه زاده میموندن تا به جای تارا و ریرا چانگان آواتار تولید کنیم و خودرو ملی با ظاهر زیبا و اسپرت سوار بشیم
ab0lf4zl
۱۶ شهریور ۱۴۰۲اینجا اجازه ساخت نمیدن والا طراح خوب زیاد داریم.
اینجا اینمدلیه ک میگن داشبورد206 و سپر 405 و چراغ عقب سمند و موتور اریسان و اتاق 207 یه ماشین بساز
همایون
۱۶ شهریور ۱۴۰۲همین الانم هستن تو ایران کسایی که اگه یکم روشون سرمایه گذاری بشه میتونن در حد این ماشین یا بهتر طراحی کنن ولی همه چیز ساخت خودرو که طراحیش نیست اگه آقای فقیه رفت چین میدونست انقدر تکنولوژی دارند و همچنین بهش آزادی عمل میدن که ایده های تو سرش رو عملی کنه ولی اگه تو بیمر بود مجبور بود بر اساس خط طراحی محصولات و محافظه کاری مدیران خودرو طراحی کنه مثلا به نظرت اونجا میزاشتن که رو کاپوت نمایشگر بزاره ولی اینجا خط طراحی خودروهارو هم خودش ارائه کرده و البته تکنولوژی لازم موجوده ولی ایران اگه بود نهایتش باید یه سدان اقتصادی فوق ارزان در کلاس جهانی طراحی میکرد که تبدیل میشد به لوکسترین محصول کمپانی و بعد از ده سال میرفت رو خط تولید.مثل پژو ۳۰۱ که ارزانترین محصول پژو واسه کشورهای درحال توسعه هست ولی اینجا تارا که کیفیتش چند لول پایینتر از ۳۰۱ هست شده لوکسترین ماشین بزرگترین خودروساز کشورمون.یا ری را که توسط اقای سلیمانی طراحی شد انقدر طول میکشه تا تولید انبوه بشه که همه چیزش از مد میفته و عادی میشه تازه با کیفیت و تکنولوژی افتضاح تو سالهای اول میاد به بازار
S.S.A
۱۷ شهریور ۱۴۰۲مشکل از ریشست،طراح ماشین هرچقدر هم که عالی باشه وقتی نتونی شاسی تولید کنی به هیچ دردی نمیخوره.
الان فکر کردی برای چی ماشین جدید تولید نمیکنن چون شاسی ندارن،همون شاسیای قبلی رو یه اتاقک میزارن روش تحویل ملت میدن.
abbas
۱۶ شهریور ۱۴۰۲فورم چراغ عقب و قوس شیشه عقبش عالیه
ی خلاقیت جدید
ولی اصلا با طراحی جلو حال نمیکنم
ماشین تو طراحی جلو باید چراغ های با گرافیت کمی بزرگ تر و شکستگی کمتر باشه تا جلوه بده
انگار کوره ماشین
محمد
۱۶ شهریور ۱۴۰۲اگه پشتش آدمیزادی بود بهترم میشد.
MehdiTurbo
۱۶ شهریور ۱۴۰۲من طراحی پشتشم دوست داشتم هم بیرونش هم داخلش ولی پشتش یکم پایین تر بود بهتر بود بالا رفتن کاپوت پشت و بالا بودن چراغ عقب نسبت به جلو بدش کرده باید میوردشان پایین تر که هماهنگ بشن ولی طراحی چراغ عقبش و پنجره عقب که البته اول ولوو همچین چیزی معرفی کرد زیباست تنها عیبش ارتفاع بالای صندوق عقبه
Sunmartin
۱۶ شهریور ۱۴۰۲طراح بی ام دبلیو داره برای چانگان طراحی میکنه البته شاید کانسپت باشه
اما خودروی زیبایی هست
فرشاد
۱۶ شهریور ۱۴۰۲جدا ازینک نادرفقیه زاده کارش درسته اما هواوی عجب غولی هس با اینک همه جانبه تحریمه اما را دررو پیدامیکنه
تحریم نبود الان رنک یک میبود
Bagher
۱۶ شهریور ۱۴۰۲دولت قدرتمند چین پشتشه به همراه کشور 1 و نیم میلیاردی چین که بازار بزرگیه و میتونه هر شرکتی رو سر پا نگه داره
و ففط چین نیست و خیلی کشورا هنوزم محصولات هواوی رو ممنوع نکردن
جنوب
۱۶ شهریور ۱۴۰۲چرخاش زیادی بزرگ نیست ؟
بقیه چیزاش خب طبق مد روزه.ملت میپسندن .من بشخصه اینهمه تاچ رو دوست ندارم.دکمه فیزیکی رو کلا ترجیح میدم
Dariush
۱۶ شهریور ۱۴۰۲پایین مانیتور دکمه های اصلی هست ظاهرا
MC20
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ای نادر جون … هنوز که هنوزه برام سواله چرا موقع طراحی M6 ، فکری برای خنک شدن فضای زیر کاپوت نکردی !!!
حالا تو نکردی … چطور به تو گیر ندادن ؟
BMW ازت نپرسید ، حرارت تولیدی موتور و توربوها از کجا قراره خارج بشه ؟
متوجه نشد با این فضای کیپ مشکل تنفسی پیش میاد ؟
نفهمید سیستم خنک کننده به تنهایی از پس مهار حرارت تولیدی بر نمیاد ؟
حتما باید باتری ذوب می شد تا می فهمیدین !!!
نادر جون :
یه هوودی …
یه ونتی …
یه چیزی میگذاشتی لااقل …
این گرمای لامصب از کجا قراره خارج بشه !!!!!!!!
نادر جون ، با این که باعث افتخاری و طرحت هم بسیار زیباست ، اما اولین اصل طراحی که موازنه جرم و انرژی هست رو ، رعایت نکردی …
توی سیستم ، تجمع داشتی برادر …
هم از تو بعیده و هم حیفه واقعا …
طرح به این زیبایی ، چرا باید سوتی داشته باشه ؟
نادر جون ، تا آخر عمر ، این سوال من ، بی جواب میمونه …
بهمن
۱۶ شهریور ۱۴۰۲مشکل اینجاست که مردم ما توجیه نشدن،صنعت خودروسازی چین پیشرفت کرده و تا چند سال آینده،حرف اول رو خواهد زد.این صنعتی که باید هزینه کرد و در بازار جهانی حضور داشت.چین با سرعت زیاد و رشد بالا در حاله صعوده و دیگر،دست ما به چین نخواهد رسید….
اشکان
۱۶ شهریور ۱۴۰۲والا من چیزی تو این ماشین نمیبینم ، بی ام و رو نگاه میکنم ، اینو نگاه میکنم…. اصلاً باورم نمیشه اون طراح بی ام و اینو طراحی کرده !!! پشتش خوب نیست، داخلش ام همینطور….ماشینه کلا ترکیب خوبی نداره….و به نظرم مردم بخاطر اسم طراح فقط بهبه و چهچه میکنند !!!
تنها چیزیش که نظر من جلب کرد اسم هواوی بود!!! چین هوآوی و نداشت ، هیچی نداشت…..
مردیم از خوشی
۱۶ شهریور ۱۴۰۲سلیقه ها متفاوت هست و این خودرو طبق سلیقه شرقی هاست
و درضمن دیگه در این حد که شما بزگ نمایی میکنید هم نیست که الکی بهبه و چه چه کنیم 😒
Hamed
۱۷ شهریور ۱۴۰۲حالا حالا ها نمیتونه حرف اول رو بزنه درواقع احتمالا هیچ وقت نتونه، چون چین درسته با سرعت زیادی داره پیشرفت میکنه ولی آلمان و ژاپن و آمریکا و … هم سرجاشون واینستادن که، تا چین بخواد به جایی که مثلا آلمان الان هست برسه، آلمان خودش رفته به جاهای خیلی بالاتری رسیده
Enzo Ferrari 2008
۱۶ شهریور ۱۴۰۲آفرین واقعا حیف …
Viper
۱۶ شهریور ۱۴۰۲به نظر من طراحیش خوبه و امکانات مناسبی داره
حرف حساب
۱۶ شهریور ۱۴۰۲طراحیش عاالی بود
جای این طراحیها در ایران خالیه البته اگرم در ایران بودند ازشون استفاده نمیشد.
سعید
۱۶ شهریور ۱۴۰۲آمریکا رفت چین سرمایه گذاری کرد . ایلان ماسک رفت چین . رنجرور و ولوو رفتند چین بهترین طراح ها و برند های خودرو سازی دنیا رفتند چین .
بعدیه عده تو ایران میگن چین بدرد نمیخوره .
کامران قنبری
۱۶ شهریور ۱۴۰۲طراحی ایشان مایع افتخار من ایرانی است ولی چرا نباید ازاین افراد در کشور خودمان حمایت شود مورد تشویق قرار بگیرند تا سرمایه ملی ما در خدمت دیگر کشورها قرار بگیرند مثل اینست شما نهال را بکارید ولی زمان میوه دهی کس دیگری میوه آن را بخورد چشم حق دست زدن به را نداشته باشید به امید روزهای بهتر
کامران قنبری
۱۶ شهریور ۱۴۰۲طراحی ایشان مایع افتخار من ایرانی است ولی چرا نباید ازاین افراد در کشور خودمان حمایت شود مورد تشویق قرار بگیرند تا سرمایه ملی ما در خدمت دیگر کشورها قرار بگیرند مثل اینست شما نهال را بکارید ولی زمان میوه دهی کس دیگری میوه آن را بخوردو حق دست زدن به را نداشته باشید به امید روزهای بهتر
یاسر
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ماشینی های چینی که تو ایران مونتاژ میشه به نسبت خارج کیفیت مونتاژ پایین تری داره و هم در برخی محصولات کیفیت رنگ ضعف جدی داره( برسی هاش هست) و مهمترین نکته قیمت بسیار بالای این محصولات در داخل هست که واقعا مردم حق دارن ناراضی باشند!
در مورد پیشرفت هم بله البته که خودروسازی چین داره به سرعت پیشرفت میکنه اما این پیشرفت سریع و چشمگیر ناشی از عقب موندگی بسیار زیاد صنعت خودرو این کشور در گذشته است! قطعا در اینده صنعت خودرو چین هم سطح صنعت خودروسازی روز دنیا میشه اما اینکه تصور کنید اینده خودرو سازی دنیا متعلق به چین خواهد بود کاملا اشتباه است نمونش صنعت گوشی که با ورود برند های چینی مثل هواوی و شیائومی، اپو، وان پلاس و….همه پیش بینی میکردن که ظرف یک دهه چین پیشتاز صنعت تلفن هوشمند میشه اما دیدیم که این اتفاق رخ نداد! بله امروز دیواس های تولید شیائومی و هواوی و…کاملا در سطح سامسونگ و اپل هستند اما جلوتر از اونها نیستند!
Aref
۱۶ شهریور ۱۴۰۲همین نادر فقیه زاده بیاد ایرانخودرو و سایپا نمیتونه چیز خوبی در بیاره چون اینجا امکانات و تکنولوژی روز نیست اصلا ما متریال بدنه با کیفیت برای طراحی ماشین اسپرت به روز نداریم. ماشین های مثل تیبا و سهند اینا زشت نیستن بلکه متریال بیکیفیت دارن و به همین خاطر زشت بنظر میرسه و گرنه جلوپنجره تیبا با محصولات لوکس لانچیا یکیه
JDM
۱۶ شهریور ۱۴۰۲دوستان کمی شبیه کانسپت ماکسیما نشده؟
https://www.pedal.ir/nissan/%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7-%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C/
MC20
۱۷ شهریور ۱۴۰۲بی شباهت نیست ، اون خطوطش تیز تره و این گرد تره …
توی این لول که نادر جون وقت نمیگذاره برای یه برند چینی از گرد راه رسیده ، دوباره چرخ رو از نو اختراع کنه …
یه طرح توی ذهنش با توجه به المان های مد نظر مشتری ، تجسم میکنه و شبیه ترین ما به ازای بیرونی اش رو از بین محصولات رقبا پیدا میکنه و وسطش و میگیره و یه اسکچ تحویل میده …
اگه تصویب شد ، شروع می کنه …
یه دستی هم آخر کار به سر و روی طرح میکشه تا امضای خودش رو هم گذاشته باشه …
این جوریه ماشین ها امروزه ، تا حد زیادی بهم شباهت دارند …
بهار
۱۷ شهریور ۱۴۰۲خوشبحال کسی که همچنین ماشین سوار میشه ما که به زور شکممون سیر میکنیم اونم با دوتا بچه ماحتی یک پراید و موتور هم نداریم
دوچرخه سوار
۱۷ شهریور ۱۴۰۲اژدها وارد می شود.🐉🐉
مرد
۱۷ شهریور ۱۴۰۲دو زار نمی ارزه ماشین باید پلتفرمش یا ۴۰۵ باشه یا پراید اونم تا ابد!!!!وسلام
H
۱۷ شهریور ۱۴۰۲انشالله یکی از همین ده سال های پیشرفت هم نصیب کشور ما بشه.
اشکان
۱۷ شهریور ۱۴۰۲به خداااااااااااااا
اصلااااااااااااااااا
هیچچچچچچ
ذوققققققققق و
احساسییییییی
ندارمممممممم
مردم ایران فقط پراید مابقی یعنی سرکاریییییییییم
Abbas
۱۸ شهریور ۱۴۰۲به این میگن ماشین
مسئولان انقلابی عزیز، این خودرو نمونه بارز محصول ضد سیطره آمریکاییه
تکنولوژی هواوی، ساخت دولت خلق چین، طراحی ایرانی