خودروهای چینی

نتا GT اولین کوپه برقی چهارنفره ساخت چین با قدرت 460 اسب بخار

نتا جی تی به عنوان جدیدترین محصول شرکت چینی هوزون اتو معرفی شد. این خودرو اولین کوپه چهارنفره برقی بازار محسوب می‌شود و قدرت آن به ۴۶۲ اسب بخار می‌رسد. شعاع حرکتی نتا جی تی ۵۸۰ کیلومتر خواهد بود.

قبل از آنکه به‌طور مفصل به نتا جی تی بپردازیم بهتر است نگاهی به خود برند نتا داشته باشیم. نتا موتورز در سال ۲۰۱۸ و با پشتیبانی شرکت هوزون اتو تأسیس شد. سبد محصولات این شرکت در حال حاضر از دو شاسی‌بلند با نام های U و V و یک سدان اسپرت با نام S تشکیل شده است. نتا در سال ۲۰۲۲ فروش ۱۵۲,۰۷۳ دستگاهی را ثبت کرد و ۳۰ هزار دستگاه بیشتر از برند ژیپنگ فروش داشت. به نظر می‌رسد نتا با معرفی کوپه برقی جی تی می‌خواهد وارد کلاس خودروهای اسپرت شود.

قبلاً برخی جزئیات نتا جی تی در وب‌سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده بود و حالا این شرکت به‌صورت رسمی از آن رونمایی کرده است. همان‌طور که دیده می‌شود جی تی طراحی مشابه خودروهای اسپرت درون‌سوز را دارد و از خط سقف خمیده، ورودی‌های هوای بزرگ در سپر جلو و چراغ‌های طویل استفاده می‌کند. دستگیره‌های درب جدید نیز باعث کاهش درگ بدنه می‌شوند. یکی از ویژگی‌های جالب این خودرو را می‌توان ورودی‌های هوای غیرواقعی روی کاپوت دانست. از نظر ابعاد باید گفت طول/عرض/ارتفاع نتا جی تی به ۴۷۱۵/۱۹۷۹/۱۴۱۵ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۷۷۰ میلی‌متر می‌رسد. خودروی موردبحث به ویژه با رنگ بدنه صورتی جذاب به نظر می‌رسد اما رینگ‌های آن طبق سنت چینی‌ها خیلی کوچک هستند و کمی عجیب به نظر می‌رسند. در صورت استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر قطعاً ظاهر جی تی ارتقا خواهد یافت.

در کابین این خودرو تریم کربن زیاد بکار رفته و نمایشگر لمسی ۱۷.۶ اینچی با حالت عمودی خودنمایی می‌کند. در تونل مرکزی کابین هم دو نگه‌دارنده فنجان، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند و دکمه استارت/استاپ دیده می‌شوند. دسته‌دنده نیز پشت فرمان جا خوش کرده و خود فرمان نیز حالت D شکل و اسپرتی دارد. پشت آمپرهای دیجیتالی نیز جزو دیگر ویژگی‌های نتا جی تی هستند. صندلی‌های جلوی خودرو نیز ظاهر اسپرتی دارند و از پشت‌سری‌های یکپارچه سود می‌برند. در ردیف دوم همه‌چیز ساده بوده و خبی از پشت‌سری نیست و فضای تنگی به نظر می‌رسد. البته نقاط ایزوفیکس برای صندلی کودک وجود دارد.

کوپه یاد شده به‌صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود. قدرت مدل اول به ۲۳۱ اسب بخار می‌رسد اما نسخه چهار چرخ محرک خروجی ۴۶۲ اسب بخار خواهد داشت. اگرچه خروجی قوای محرکه جی تی خوب است اما در بازار چین خودروهای قوی زیادی وجود دارند. همچنین علیرغم اینکه اشاره‌ای به جزئیات باتری این خودرو نشده اما شعاع حرکتی آن بین ۵۶۰ تا ۵۸۰ کیلومتر خواهد بود. جی تی اولین کوپه چهارنفره و برقی بازار است و بنابراین رقیب مستقیمی نخواهد داشت هرچند خودرویی همچون نیو ET5 را می‌توان تا حدی در مقابل این خودرو قرار داد. به نظر نمی‌رسد تقاضای زیادی برای نتا جی تی وجود داشته باشد زیرا فضای کابین کمی نسبت به رقبای چهار درب و سدان دارد. از طرفی احتمال دارد علاقه‌مندان برند نتا اقدام به خرید سدان کاربردی S بکنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (165 ديدگاه)

    اول با فراری 360 اشتباه گرفتم

    موافقم 31
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      یه خبرایی اومده از اومدنِ هونگچی !!!!!!

      اگر این خبر صحیح باشه ، میتونه به جرئت بگم با کیفیت‌ترین چینی ممکن به ایران میاد که احتمالاً چون در ایران شناخته شده نیست در ابتدا استقبال نشود اما هر کسی پولی داره و میخواهد ماشین خوب بخرد و استفاده کند ، ندید بخرد که مطمئنم بعد از اومدنش و ۶ ماه از اومدنش بگذره ، جهش قیمتی انفجاری پیدا میکنه !

      کسانی که نحصولات هونگچی را از نزدیک دیدن و خودروشناس باشند میفهمند که کیفیت ساخت و متریالش در حد برندهای بین‌المللی لوکس هست و مردم امارات حتی در صف انتظار ایستاده‌اند تا تحویل بگیرند و نمونه‌های شاسی‌بلندش حتی از پاترول و لندکروزر هم گران‌تره و البته که به ایران نمیاد اما احتمالاً نمونه‌های ارزان سدانش بیاید !

      موافقم 23
      مخالفم 9
      1. محمد

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (37 ديدگاه)

        دیدم بقیه میگن گفتم دارن شلوغش میکنن اما ظاهرا شما برای جلب توجه فقط کامنت اول رو ریپلای میکنی و یه حرف بی ربط بهش میگی.
        این کار خیلی رفتار سالمی نیست .

        موافقم 6
        مخالفم 2
  2. سبحان

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    نمیدونم شما ها چه حسی دارید و همه ماشین های چینی حس سبک بودن اینکه هیچ فکر منطقی پشتشون نیست
    فقط سازنده گفته یه چیزی بسازیم برای من دارن
    صرفا یه چیزی نساز برادر کمونیست یه ارزش افزوده ای ایجاد کن با اون به یادت بیاریم یه خلاقیت نشون بده برادر

    موافقم 4
    مخالفم 15
    1. Dan

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (682 ديدگاه)

      هونطور که نمیشه رفتار های یک فرد از ملیت رو به کل اون جامعه نسبت داد ، این اصفات رو هم نمیشه به همه ماشین های چینی نسبت داد
      الان byd u8 با ۱۱۰۰ اسب بخار هم تو خاک چین تولید میشه
      ام وی هم ۱۱۰ هم تو خاک چین تولید شده
      شاید این مواردی که گفتین در مورد اکثر چینی ها صدق کنه
      اما نمیشه به همه ماشین هایی که تو خاک چین طراحی و تولید میشه نسبت داد

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. M I D

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      داداش میشه از دستاوردهای صنعت لگن سازی کشور اسلامی خودمون هم توضیحاتی رو ارائه بفرمایید؟؟؟
      والا……

      موافقم 2
      مخالفم 3
  3. علی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    فنی خیلی خوبه ظاهر که داد میزنه کپی از فراری عقب مازراتی

    موافقم 27
    مخالفم 6
    1. Python

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      سلطان به سلامت باد

      موافقم 4
      مخالفم 22
  4. Dan

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (682 ديدگاه)

    ماشین خوبی بنظر میاد
    منو یاد جنسیس کوپه و تیبرون میندازه

    موافقم 14
    مخالفم 4
  5. Gold

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    12 مگاپیکسل آیفون کجا و 40 مگاپیکسل اسمارت فون های چینی کجا؟
    حالا رسیده به ماشیناشون !
    ماشین برقی تا به این لحظه فقط ایالات متحده و با ارفاق اروپایی ها با وجود اینکه آلمان فن هستم ولی بازم ایالات متحده و تمام.

    موافقم 3
    مخالفم 16
    1. علی

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (271 ديدگاه)

      خود اروپا تا دلت بخاد چینی برقی ریخته المان انگلیس و کشورهای اسکاندیناوی و..

      موافقم 10
    2. Dan

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (682 ديدگاه)

      البته اون قضیش فرق داره
      برخلاف تصور عموم اندازه روزولوشن سنسور(مگاپیکسل) ، تعیین کننده اصلی کیفیت عکس نیست
      فاکتور های مختلفی از جمله قطر لنز ، مساحت سنسور ، فاصله دیافراگم و مهمتر از همه الگوریتم دوربین و قدرت پردازشی چیپست گوشی تو کیفیت عکس تاثیر دارن
      اتفاقا هر چقدر مگاپیکسل دوربین بالاتر بره ، باعث میشه اندازه سنسور ها کوچیکتر بشن و کیفیت رنگ تصویر بیاد پایین(ولی تصویر شارپ تر میشه)
      (مگر اینکه از pixel bining استفاده کنن بعضی سنسور هارو یکپارچه میکنه)
      برا همینه که حداکثر زوم گوشی های ایفون، ۱۵ برابر هست در حالی که زوم پرچمدار های اندروید به ۱۰۰ برابر هم میرسه
      علت اصلی بالا بودن کیفیت عکس گوشی های ایفون ، داشتن چیپیت های قدرتمند سری a هستش

      گوشی های ایفون کلا همشون بالارده هستن و عادلانه نیست که با میانرده های اندروید مقایسشون کنیم

      موافقم 10
      مخالفم 2
  6. Dan

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (682 ديدگاه)

    برخلاف تصور عموم اندازه روزولوشن سنسور(مگاپیکسل) ، تعیین کننده اصلی کیفیت عکس نیست
    فاکتور های مختلفی از جمله قطر لنز ، مساحت سنسور ، فاصله دیافراگم و مهمتر از همه الگوریتم دوربین و قدرت پردازشی چیپست گوشی ، تعیین کننده اصلی کیفیت عکس هستن
    اتفاقا هر چقدر مگاپیکسل دوربین بالاتر بره ، باعث میشه اندازه سنسور ها کوچیکتر بشن و کیفیت رنگ تصویر بیاد پایین(ولی تصویر شارپ تر میشه)
    (مگر اینکه از pixel bining استفاده کنن بعضی ستسور هارو یکپارچه میکنه)
    برا همینه که حداکثر زوم گوشی های ایفون ۱۵ هست و مال پرچمدار های اندروید به ۱۰۰ برابر هم میرسه
    علت اصلی بالا بودن کیفیت عکس گوشی های های ایفون ، داشتن چیپیت های قدرتمند سری a هستش

    گوشی های ایفون کلا همشون بالارده هستن و عادلانه نیست که با میانرده های اندروید مقایسشون کنیم

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا