نتا جی تی به عنوان جدیدترین محصول شرکت چینی هوزون اتو معرفی شد. این خودرو اولین کوپه چهارنفره برقی بازار محسوب میشود و قدرت آن به ۴۶۲ اسب بخار میرسد. شعاع حرکتی نتا جی تی ۵۸۰ کیلومتر خواهد بود.
قبل از آنکه بهطور مفصل به نتا جی تی بپردازیم بهتر است نگاهی به خود برند نتا داشته باشیم. نتا موتورز در سال ۲۰۱۸ و با پشتیبانی شرکت هوزون اتو تأسیس شد. سبد محصولات این شرکت در حال حاضر از دو شاسیبلند با نام های U و V و یک سدان اسپرت با نام S تشکیل شده است. نتا در سال ۲۰۲۲ فروش ۱۵۲,۰۷۳ دستگاهی را ثبت کرد و ۳۰ هزار دستگاه بیشتر از برند ژیپنگ فروش داشت. به نظر میرسد نتا با معرفی کوپه برقی جی تی میخواهد وارد کلاس خودروهای اسپرت شود.
قبلاً برخی جزئیات نتا جی تی در وبسایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده بود و حالا این شرکت بهصورت رسمی از آن رونمایی کرده است. همانطور که دیده میشود جی تی طراحی مشابه خودروهای اسپرت درونسوز را دارد و از خط سقف خمیده، ورودیهای هوای بزرگ در سپر جلو و چراغهای طویل استفاده میکند. دستگیرههای درب جدید نیز باعث کاهش درگ بدنه میشوند. یکی از ویژگیهای جالب این خودرو را میتوان ورودیهای هوای غیرواقعی روی کاپوت دانست. از نظر ابعاد باید گفت طول/عرض/ارتفاع نتا جی تی به ۴۷۱۵/۱۹۷۹/۱۴۱۵ میلیمتر میرسد و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۷۷۰ میلیمتر میرسد. خودروی موردبحث به ویژه با رنگ بدنه صورتی جذاب به نظر میرسد اما رینگهای آن طبق سنت چینیها خیلی کوچک هستند و کمی عجیب به نظر میرسند. در صورت استفاده از رینگهای بزرگتر قطعاً ظاهر جی تی ارتقا خواهد یافت.
در کابین این خودرو تریم کربن زیاد بکار رفته و نمایشگر لمسی ۱۷.۶ اینچی با حالت عمودی خودنمایی میکند. در تونل مرکزی کابین هم دو نگهدارنده فنجان، شارژر بیسیم گوشی هوشمند و دکمه استارت/استاپ دیده میشوند. دستهدنده نیز پشت فرمان جا خوش کرده و خود فرمان نیز حالت D شکل و اسپرتی دارد. پشت آمپرهای دیجیتالی نیز جزو دیگر ویژگیهای نتا جی تی هستند. صندلیهای جلوی خودرو نیز ظاهر اسپرتی دارند و از پشتسریهای یکپارچه سود میبرند. در ردیف دوم همهچیز ساده بوده و خبی از پشتسری نیست و فضای تنگی به نظر میرسد. البته نقاط ایزوفیکس برای صندلی کودک وجود دارد.
کوپه یاد شده بهصورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود. قدرت مدل اول به ۲۳۱ اسب بخار میرسد اما نسخه چهار چرخ محرک خروجی ۴۶۲ اسب بخار خواهد داشت. اگرچه خروجی قوای محرکه جی تی خوب است اما در بازار چین خودروهای قوی زیادی وجود دارند. همچنین علیرغم اینکه اشارهای به جزئیات باتری این خودرو نشده اما شعاع حرکتی آن بین ۵۶۰ تا ۵۸۰ کیلومتر خواهد بود. جی تی اولین کوپه چهارنفره و برقی بازار است و بنابراین رقیب مستقیمی نخواهد داشت هرچند خودرویی همچون نیو ET5 را میتوان تا حدی در مقابل این خودرو قرار داد. به نظر نمیرسد تقاضای زیادی برای نتا جی تی وجود داشته باشد زیرا فضای کابین کمی نسبت به رقبای چهار درب و سدان دارد. از طرفی احتمال دارد علاقهمندان برند نتا اقدام به خرید سدان کاربردی S بکنند.
محسن
۱۸ فروردین ۱۴۰۲اول با فراری 360 اشتباه گرفتم
NAVID۰۰۹۸
۱۹ فروردین ۱۴۰۲یه خبرایی اومده از اومدنِ هونگچی !!!!!!
اگر این خبر صحیح باشه ، میتونه به جرئت بگم با کیفیتترین چینی ممکن به ایران میاد که احتمالاً چون در ایران شناخته شده نیست در ابتدا استقبال نشود اما هر کسی پولی داره و میخواهد ماشین خوب بخرد و استفاده کند ، ندید بخرد که مطمئنم بعد از اومدنش و ۶ ماه از اومدنش بگذره ، جهش قیمتی انفجاری پیدا میکنه !
کسانی که نحصولات هونگچی را از نزدیک دیدن و خودروشناس باشند میفهمند که کیفیت ساخت و متریالش در حد برندهای بینالمللی لوکس هست و مردم امارات حتی در صف انتظار ایستادهاند تا تحویل بگیرند و نمونههای شاسیبلندش حتی از پاترول و لندکروزر هم گرانتره و البته که به ایران نمیاد اما احتمالاً نمونههای ارزان سدانش بیاید !
محمد
۲۶ فروردین ۱۴۰۲دیدم بقیه میگن گفتم دارن شلوغش میکنن اما ظاهرا شما برای جلب توجه فقط کامنت اول رو ریپلای میکنی و یه حرف بی ربط بهش میگی.
این کار خیلی رفتار سالمی نیست .
سبحان
۱۸ فروردین ۱۴۰۲نمیدونم شما ها چه حسی دارید و همه ماشین های چینی حس سبک بودن اینکه هیچ فکر منطقی پشتشون نیست
فقط سازنده گفته یه چیزی بسازیم برای من دارن
صرفا یه چیزی نساز برادر کمونیست یه ارزش افزوده ای ایجاد کن با اون به یادت بیاریم یه خلاقیت نشون بده برادر
Dan
۱۹ فروردین ۱۴۰۲هونطور که نمیشه رفتار های یک فرد از ملیت رو به کل اون جامعه نسبت داد ، این اصفات رو هم نمیشه به همه ماشین های چینی نسبت داد
الان byd u8 با ۱۱۰۰ اسب بخار هم تو خاک چین تولید میشه
ام وی هم ۱۱۰ هم تو خاک چین تولید شده
شاید این مواردی که گفتین در مورد اکثر چینی ها صدق کنه
اما نمیشه به همه ماشین هایی که تو خاک چین طراحی و تولید میشه نسبت داد
M I D
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲داداش میشه از دستاوردهای صنعت لگن سازی کشور اسلامی خودمون هم توضیحاتی رو ارائه بفرمایید؟؟؟
والا……
علی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲فنی خیلی خوبه ظاهر که داد میزنه کپی از فراری عقب مازراتی
Python
۱۸ فروردین ۱۴۰۲سلطان به سلامت باد
Dan
۱۸ فروردین ۱۴۰۲ماشین خوبی بنظر میاد
منو یاد جنسیس کوپه و تیبرون میندازه
Gold
۱۹ فروردین ۱۴۰۲12 مگاپیکسل آیفون کجا و 40 مگاپیکسل اسمارت فون های چینی کجا؟
حالا رسیده به ماشیناشون !
ماشین برقی تا به این لحظه فقط ایالات متحده و با ارفاق اروپایی ها با وجود اینکه آلمان فن هستم ولی بازم ایالات متحده و تمام.
علی
۱۹ فروردین ۱۴۰۲خود اروپا تا دلت بخاد چینی برقی ریخته المان انگلیس و کشورهای اسکاندیناوی و..
Dan
۱۹ فروردین ۱۴۰۲البته اون قضیش فرق داره
برخلاف تصور عموم اندازه روزولوشن سنسور(مگاپیکسل) ، تعیین کننده اصلی کیفیت عکس نیست
فاکتور های مختلفی از جمله قطر لنز ، مساحت سنسور ، فاصله دیافراگم و مهمتر از همه الگوریتم دوربین و قدرت پردازشی چیپست گوشی تو کیفیت عکس تاثیر دارن
اتفاقا هر چقدر مگاپیکسل دوربین بالاتر بره ، باعث میشه اندازه سنسور ها کوچیکتر بشن و کیفیت رنگ تصویر بیاد پایین(ولی تصویر شارپ تر میشه)
(مگر اینکه از pixel bining استفاده کنن بعضی سنسور هارو یکپارچه میکنه)
برا همینه که حداکثر زوم گوشی های ایفون، ۱۵ برابر هست در حالی که زوم پرچمدار های اندروید به ۱۰۰ برابر هم میرسه
علت اصلی بالا بودن کیفیت عکس گوشی های ایفون ، داشتن چیپیت های قدرتمند سری a هستش
گوشی های ایفون کلا همشون بالارده هستن و عادلانه نیست که با میانرده های اندروید مقایسشون کنیم
Dan
۱۹ فروردین ۱۴۰۲برخلاف تصور عموم اندازه روزولوشن سنسور(مگاپیکسل) ، تعیین کننده اصلی کیفیت عکس نیست
فاکتور های مختلفی از جمله قطر لنز ، مساحت سنسور ، فاصله دیافراگم و مهمتر از همه الگوریتم دوربین و قدرت پردازشی چیپست گوشی ، تعیین کننده اصلی کیفیت عکس هستن
اتفاقا هر چقدر مگاپیکسل دوربین بالاتر بره ، باعث میشه اندازه سنسور ها کوچیکتر بشن و کیفیت رنگ تصویر بیاد پایین(ولی تصویر شارپ تر میشه)
(مگر اینکه از pixel bining استفاده کنن بعضی ستسور هارو یکپارچه میکنه)
برا همینه که حداکثر زوم گوشی های ایفون ۱۵ هست و مال پرچمدار های اندروید به ۱۰۰ برابر هم میرسه
علت اصلی بالا بودن کیفیت عکس گوشی های های ایفون ، داشتن چیپیت های قدرتمند سری a هستش
گوشی های ایفون کلا همشون بالارده هستن و عادلانه نیست که با میانرده های اندروید مقایسشون کنیم