شرکت هوزون اتو تصاویر رسمی نتا S واگن را به عنوان یک استیشن جذاب چینی منتشر کرد.
این خودرو در کشور چین با نام رسمی نتا S هانتینگ ادیشن شناخته میشود و با قوای محرکه تمام برقی EV و برقی با سیستم بهبود دهنده شعاع حرکتی EREV در دسترس خواهد بود. انتظار میرود نتا S واگن تا چند هفته دیگر راهی خط تولید شده و از ماه سپتامبر اولین نمونههای آن به دست مشتریان برسند. خودروی موردبحث بنا به گفته نتا از طراحی مشابه خودروهای شوتینگ بریک استفاده میکند و از جمله ویژگیهای آن میتوان به نمای جلوی بسته، دستگیرههای در پنهان، سقف پانورامیک با توانایی جذب ۹۹.۹ اشعه ماورا بنفش و ۸۷.۵ درصد گرما و لیدار روی سقف اشاره کرد. سیستم لیدار نصب شده در سقف خودرو برای سیستمهای رانندگی هوشمند بکار میرود.
همچنین بخوانید: نتا جی تی بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت کوپه وارداتی در ایران
طول/عرض/ارتفاع نتا S واگن به ۴۹۸۰/۱۹۸۰/۱۴۸۰ میلیمتر میرسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۹۸۰ میلیمتر اعلام شده است. همچنین باید گفت ارتفاع این استیشن چینی از سطح زمین نیز ۱۳۳ میلیمتر است. یکی دیگر از ویژگیهای بصری خودروی جدید نتا را میتوان رینگهای ۲۰ اینچی و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ پشت آنها دانست.
با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط وزارت صنعت و فناوری و اطلاعات چین، نسخه EREV از نتا S واگن به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۹۴ اسب بخار و یک موتور برقی با خروجی ۲۶۸ اسب بخار مجهز شده است. مشتریان میتوانند از بین دو باتری ۳۱.۷ و ۴۳.۸ کیلووات ساعتی یکی را انتخاب کنند. این باتریها با یکبار شارژ توان پیمایش ۱۲۵، ۱۳۰ و ۱۸۵ کیلومتری را در حالت تمام برقی فراهم میکنند. اما نسخه تمام برقی به دو حالت تک دیفرانسیل و چهار چرخ محرک در دسترس است هرچند فعلاً شعاع حرکتی آنها مشخص نیست. مدل تک دیفرانسیل از یک موتور برقی با ۲۶۸ اسب بخار قدرت استفاده میکند درحالیکه موتور جلوی مدل چهار چرخ محرک ۲۲۸ اسب بخار قدرت دارد و خروجی موتور عقب نیز به ۲۶۸ اسب بخار میرسد. حداکثر سرعت این استیشن جدید نیز ۱۸۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
صندلیهای عقب نتا S واگن را میتوان خواباند تا یک تخت خواب راحت مهیا شود. فضای بار ۵۹۳ لیتری خودرو نیز پس از تا شدن صندلیهای عقب به ۱۲۹۵ لیتر افزایش خواهد یافت. در سقف خودرو نیز میتوان وسایلی همچون جعبه، دوچرخه، چادر کمپ و… را حمل کرد. همچنین انتظار میرود در کابین خودرو یک یخچال ۶.۵ لیتری، نمایشگر مرکزی ۱۷.۶ اینچی و صندلیهای جلوی مجهز به گرمکن، سردکن و ماساژور وجود داشته باشد.
amir
۲۰ مرداد ۱۴۰۳چراغ های عقب که دقیقا کپی از چراغ های جدید آئودی مخصوصا e tron gt هست چراغ های جلو هم به شدت محوه حتی اون دو خط نازک به سختی دیده میشه
Mr wrong
۲۰ مرداد ۱۴۰۳خب تو برو براشون طراحی کن
عباس
۲۲ مرداد ۱۴۰۳به قرآن بره خوشحالم میشم این طراحی چیه ۲۶۰ اسب بخار ۱۸۵ کیلومتر حداکثر سرعت
مگان ۱۴۰ اسب بخاره ۲۱۰ تا میره آره آره میدونم برقیه ولی بقیه آشغال
Barsheen
۲۰ مرداد ۱۴۰۳این کلاس، با اختلاف از نظر من بهترینه، چرا؟ چون سواری یه سدان و جاداری یه اس یو وی رو بهت میده، کارآمد و زیباست.
استیشن واگن ها و وانت های فول سایز، کارآمدترین کلاس خودروهستن به نظرم.
نظر موافقتون مثبته،، میدونم
یه نفر
۲۰ مرداد ۱۴۰۳درسته ولی بنظرم طراحیشون کار سختیه چون اگه یکم خطوطش کم و زیاد بشه ماشین شبیه نعش کش میشه
MehdiTurbo
۲۰ مرداد ۱۴۰۳کاربردیش موافقم ولی زیباییش اصلا
زشت ترین کلاس همین کلاس و تو تعداد های محدود زیبا دراومدند
𝐀𝐥𝐢
۲۰ مرداد ۱۴۰۳طراحیش جالبه
روح الله
۲۰ مرداد ۱۴۰۳قشنگیش بد نیست…….
رامتین
۲۰ مرداد ۱۴۰۳کلاس جالبی هست. بیشک اگر ما در ایران زندگی نمیکردیم ممکن بود چنین کلاسهایی از خودرو مدنظرمون باشه.
froG-driVer
۲۰ مرداد ۱۴۰۳قیمت چنده ندیدم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ مرداد ۱۴۰۳قیمت نتا S سدان 30 هزار دلار هست. احتمالا مدل واگن، 35-40 هزار دلار باید باشه
froG-driVer
۲۱ مرداد ۱۴۰۳من اگه پول و امکاناتش رو داشتم،مطمئنا سراغ گزینه های شناخته شده تر میرفتم.هر چقدر هم بگذره نمیتونم به این شناخته نشده های چینی که زیاد روی یه ماشین مانور میدم اعتماد کنم…
mosafer
۲۰ مرداد ۱۴۰۳واقعا طراحی خوبی داره