خودروهای چینی

ژیپنگ G6 جدید با برد 580 کیلومتر و قیمت 29 هزار دلار عرضه شد

شرکت ژیپنگ پس از معرفی خودروی جدید G6 در نمایشگاه شانگهای آن را راهی بازار چین کرد. این قدبلند بدون آلایندگی با یک‌بار شارژ مسافت ۵۸۰ کیلومتری را می‌پیماید و قیمت آن نیز حدود ۲۹ هزار دلار است.

قرار است فروش رقیب چینی تسلا مدل Y از سال آینده در برخی کشورهای اروپایی از جمله نروژ، هلند، سوئد و دانمارک نیز شروع شود. خریداران برای مدل پایه با یک پیشرانه برقی در اکسل عقب حدود ۲۹ هزار دلار پرداخت خواهند کرد درحالی‌که قیمت مدل دوموتوره و چهار چرخ محرک از حدود ۳۸ هزار دلار شروع می‌شود. ژیپنگ مدعی است قبلاً ۳۵ هزار سفارش برای G6 دریافت کرده است. خودروی موردبحث با باتری ۶۶ کیلووات ساعتی آهن فسفات یا ۸۷.۵ کیلووات ساعتی لیتیوم یون در دسترس خواهد بود. شعاع حرکتی مدل‌های مجهز به دو باتری نیز به ترتیب ۵۸۰ و ۷۵۵ کیلومتر اعلام شده است. چینی‌ها می‌گویند بر اساس برنامه‌های درازمدت خود جهت حضور در بازارهای جهانی امکان عرضه G6 در بریتانیا را نیز بررسی می‌کنند هرچند زمان دقیق عرضه آن در بریتانیا مشخص نشده است.

از دیگر محصولات ژیپنگ می‌توان به شاسی‌بلند میان سایز G3، سدان های P5 و P7 و شاسی‌بلند پرچم‌دار G9 اشاره کرد؛ اما G6 اولین خودروی این برند با پلتفرم جدید SEPA 2.0 است. پلتفرم برقی یاد شده پیشرفت‌هایی نسبت به نمونه‌های قبلی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به معماری برقی ۸۰۰ ولتی جدید با پشتیبانی از شارژرهای سریع اشاره کرد. همچنین ژیپنگ G6 با جدیدترین نسخه از سیستم کمک‌راننده XNGP در دسترس خواهد بود. این سیستم از ۳۱ حسگر گوناگون از جمله لیدار، رادار موج میلی‌متری، حسگرهای اولتراسونیک، دوربین‌ها و… سود می‌برد. از دیگر امکانات این سیستم می‌توان به عملکردهای واقعیت افزوده، پیشگیری از برخورد با موانع، تشخیص علائم ترافیکی و سبقت خودکار از سایر خودروها اشاره داشت.

استایل ظاهری کراس اور کوپه مانند G6 شباهت‌هایی به G3 دارد. از جمله عناصر طراحی مینیمالیستی این خودرو می‌توان به نمای جلوی فاقد جلوپنجره، درب پشتی با زاویه زیاد و خطوط شاخص روی بدنه اشاره کرد. با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۷۵۳/۱۹۲۰/۱۶۵۰ میلی‌متری، G6 حدود ۳ میلی‌متر طویل‌تر، ۵۸ میلی‌متر کم‌عرض تر و ۲۶ میلی‌متر قدبلندتر از تسلا مدل Y است. این محصول چنینی همچنین با فاصله بین محوری ۲۸۹۰ میلی‌متری تنها ۱ میلی‌متر کوتاه‌تر از خودروی پرفروش تسلاست. ژیپنگ ضریب درگ کراس اور خود را ۰.۲۴۸ اشاره کرد درحالی‌که ضریب درگ تسلا مدل Y به ۰.۲۳ می‌رسد. در ساختار این خودرو از آلومینیوم استفاده شده که بنا به ادعای سازنده باعث می‌شود استحکام پیچشی آن ۸۳ درصد بیشتر از محصولات پیشین ژیپنگ باشد. داخل کابین نیز شاهد طراحی ساده و تر و تمیز هستیم به گونه‌ای که فرمان دو پره و نمایشگرهای ۱۰.۲ و ۱۵ اینچی جزو موارد شاخص خواهند بود. محصول جدید ژیپنگ ظرفیت حمل ۵ نفر را دارد و ظرفیت فضای بار نیز به ۵۷۱ لیتر می‌رسد که با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۳۷۴ لیتر افزایش خواهد یافت.

در نهایت باید گفت نسخه تک موتوره و دیفرانسیل عقب ژیپنگ G6 قدرت و گشتاور ۲۹۲ اسب بخار و ۴۴۱ نیوتون متری دارد درحالی‌که قدرت و گشتاور نسخه دوموتوره و چهار چرخ محرک به ترتیب به ۴۸۰ اسب بخار و ۶۶۰ نیوتون متر می‌رسد. هنوز جزئیات عملکردی کراس اور جدید چینی‌ها منتشر نشده اما گفته می‌شود نسخه دوموتوره در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. همچنین می‌توان با استفاده از شارژر سریع در ۱۰ دقیقه شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتری را به دست آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1462 ديدگاه)

    قیمتش خوبه
    ولی این قیمت برا چین هست و اگه مثلا همین خودرو را بخواند تو اروپا عرضه کنند حداقل قیمت ۳۵ هزار تا را براش میزارند شایدم بیش تر
    تسلا هم چنین سیاست قیمت گذاری داره و تو چین ارزون تره

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. پیام

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2163 ديدگاه)

      هنوزم یه چزخ هیوندای نمیشن

      موافقم 5
      مخالفم 37
      1. Dan

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (685 ديدگاه)

        واقعا فاز اونایی کره ایا رو کنار چینیا بزرگ جلوه میدن رو نمیفهمم😂
        کره اینا خودشون هنوز فرسنگ ها با برند های بزرگ فاصله دارن بعد طرفداراشون هم فقط میتونن به چینیا زور بگن😂

        موافقم 22
        مخالفم 5
        1. پیام

          ۱۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2163 ديدگاه)

          چین آشغال با اون کیفیت مسخرش رو با کره مقایسه نکن!!! چین هنوز برنداش هیچ هویت طراحی و … ندارن!!!!!

          موافقم 3
          مخالفم 16
        2. MehdiTurbo

          ۱۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2406 ديدگاه)

          خوبه یه زمانی مصرف کننده خودروهای داخلی که پچلش به ماشین خارجی نمیرسید تجربه اش نداشت اصلا براش فرقی نداشت میومد ژاپن میزد تو سر کره از حسادت الان شده کره تو چین
          داداش شما قرار نیست اشغال بخری هر وقت خریدی چند سال مصرف کردی بیا تجربه ات بگو
          خیلی از این حرفا صرفا از روی درد نداشتن دیدن داشتن بقیه است و گرنه کل این بحثا راجع به خودروهایی که اصلا تو ایران نمیاد و این شدت فقط عقده درد داشتن بقیه و حسادت تمام این زورها
          حالا چه چینی کره ای چه ژاپنی کره ای اونیکه داره استفاده میکنه اصلا نمیاد چیزی بخواد بزنه تو سرش اصلا براشم اهمیتی نداره
          ای کاش فقط به همین کامنتا و این بحثا ختم مشد داستان خیلی عمیق تر این حسادت عقده های موجود دو پا
          تازه درمورد شرایط خارجیام میایم حرف میزنیم نمیبینیم خودمون چی هستیم بهاترین شرایط متناسب با ماها حاکم هر چی هست برای ما بهترینه

          موافقم 7
          مخالفم 1
  2. دیا

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (185 ديدگاه)

    از حق نگذریم طراحیش عالیه. حیف که چینه و با این وجود اینا رو تو خواب هم نمیبینیم

    موافقم 24
    مخالفم 3
    1. shetab-car

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (253 ديدگاه)

      کل چیزهایی که داریم تو ایران استفاده می کنیم چین هست از گوشی اپل گرفته تا خیلی از مدلهای اندروید

      موافقم 9
      مخالفم 1
    2. پیام

      ۱۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2163 ديدگاه)

      مهدی توربو تو واقعا باید بری چین و کره شمالی زندگی کنی. واقعا برات متاسفام که آرزوت خریدن ماشین چینی شده! البته شرایط اینجوری باهات تا کرده!!!

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. Gold

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    با وجود اینکه بنده مخالف برنامه جامع شرق و طرفدار صنعت غرب مخصوصا آلمان هستم اما با بررسی لیست ثروتمندان چینی در فوربس واقعا به فکر فرو رفتم. افرادی با میانگین سن ۴۰ تا ۴۵ سال به صورت تصاعدی دارن از چین توی این لیست وارد میشن ، کار به جایی رسیده که نروژی ها و دانمارکی ها صاحبان برندهای ژیپنگ ، نیو ، بی وای دی و گریت وال رو میشناسن و جدیدا این مارک ها رو بررسی هم میکنن !!!
    امیدوارم ماجرای نوکیا در مقابل آیفون برای خیلی از کمپانیای صاحب نام پیش نیاد .
    هندوستان ، مکزیک و برزیل هم پدیده های نوظهوری هستن که پتانسیل بالایی دارن …..

    متاسفانه از ایران در لیست فوربس اسمی موجود نیست.

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. harry.potter

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (191 ديدگاه)

      نوکیا داشت مسخره بازی می کرد و به نیاز مردم عادی و زندگی روزمره توجهی نداشت
      طراحی های عجیب و کارایی پایین (تبلیغات)

      ایفون صنعت موبایل رو بهبود بخشید و مسیر سبز رو روشن کرد

      بعضی وقت ها باید سنت شکنی انجام بشه و یه نجات دهنده بیاد و یه کار مفید انجام بده

      چین قرن ها دوشیده شده توسط غرب
      کلی عذاب کشیدن زیر نظام وحشی اقتصادی ای که غرب براشون درست کرده بود
      ساده بگم؛ کار سنگین و طاقت فرسا می کردن ! محصول تولید میکردن ، مفت میدادن به غرب (ناچار)
      به جای دلار واقعی هم ، اوراق بی ارزش تو بانک جهانی دریافت می کردن

      این جهان حتی اقتصادش هم با انتخاب طبیعی می چرخه

      تغییر نکنی خودِ طبیعت حذفت می کنه…

      موافقم 14
      مخالفم 4
    2. harry.potter

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (191 ديدگاه)

      در مورد لیست فوربس

      ثروتمندان ایران رو خود دولت ایران هم اسمشون رو نمی دونه(فرای تصور تو ایران میلیارد دلار داریم)

      یه نکته
      مالک ایرانمال(انصاری مالک بانک اینده) می تونه ترامپ و همه برج هاشو بخره و گاوداری بزنه وسط نیویورک
      (کل ثروت ترامپ رو جمع کنی یک سوم ایران مال رو هم نمی تونه بخره (سه میلیارد دلار) حالا دیگه نگم که نصف بازار مبل ایران هم مال ایشونه طبق مطالب اینترنت

      امار نداره وگرنه فربس رو جر میدادیم😅

      موافقم 12
      مخالفم 5
      1. پارسا

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (67 ديدگاه)

        تا به حال سه خبر از ارزش ایران مال خوندم یکی گفته بود ۳ میلیارد و دیگری ۵ میلیارد و آخری ۹ میلیارد
        به نظرم ۵ از بقیه منطقی تر است
        مقایسه کنید با ثروت نفر ۲۰۰ ( رتبه آخر ) لیست فوربس معادل 10 میلیارد دلار

  4. BMW

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    طراحی جالبی داره ولی طرحش خیلی شبیه یک ماشین هست ولی اسمشو یادم نمیاد هر چی فکر میکنم

  5. M/D

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    اینو نمی آورند
    بعد می رن زوتی تی ۳۰۰ میارن
    خیلی دوست داشتم ایران بیاد تا باهاش به دوستمون تسلای کبیر یه پاسخ شیک و مجلسی بدم
    اینو به تسلا ترجیح میدم

    موافقم 12
    مخالفم 3
  6. harry.potter

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    مدیران خودرو ، پارس خودرو و …

    »»»»««««««««« ندیدم 🙈🙉

    موافقم 9
    مخالفم 2
  7. M/D

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    خدایی ما چه مونتاژ کارانی داریم
    اینو که رقیب تسلا مدل وای هست رو نمی آورند بعد زوتی تی ۳۰۰ میارن
    خیلی دوست داشتم ایران بیاد تا باهاش به تسلای کبیر یه پاسخ شیک و مجلسی بدم
    اینو به تسلا ترجیح میدم

    موافقم 12
    مخالفم 4
  8. Hadi

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    اینو نادر فقیه زاده طراحی نکرده مگه
    نمای عقبش خیلی شبیه اون ماشینه
    تا همین چند سال پیش ماشینای چینی رو مسخره میکردیم و می‌گفتیم آشغالن الان دارن به اروپا استرالیا و آمریکا صادر میکنن
    این سرعت پیشرفت حیرت آوره
    کاش مدیران ایران خودرو و سایپا الگوی خودشون رو کارخونه های خودروسازی موفق چین قرار بدن تا ایران هم خودروسازیش متحول بشه

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. ali

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (269 ديدگاه)

      اون چانگان آواتر بود که نادر فقیه زاده طراحی کرده بود

  9. *ALI*

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    خیلی قشنگ طراحی شده طراحیش آرام بخش و ساده س

  10. فرزاد

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    جی بی ال و ایکس باکس و آیفون و و و از برترین برندهای آمریکایی تو دنیای خودشونن که تولید شده در چین هستند و همین الان هم بیشترین تولید و اعمال نوآوری تو صنعت خودروسازی دست چین هست که عزیزان مسؤل مثلاً وطنی فقط واردات محصولات درجه‌ی سوم به بعد رو حق مردم کشور می‌دونن، پس جنگیدن کورکورانه با یک غول اقتصادی و صنعتی دنیا از طرف مصرف‌کنندگان درجه سه منطقی و عاقلانه نیست تا زمانیکه بازارِ آزاد و سیاست پولی و ارزی و تعرفه‌ای عادلانه برقرار بشه

    موافقم 9
    مخالفم 3
  11. مهرداد

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    از کنار شبیه فراری پوروسانگوئه بخصوص پنجره ها
    دوستان مقایسه کنند متوجه میشند(از همین جا از فراری عذر خواهی میکنم بابت مقایسه )

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. سعید

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماهم پرایدمونو به رخشون میکشیم تا حالشون جا بیاد

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. محمد گرامی نژاد

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین متور هشت سیلندر بلوک سیلندر آلومینیوم آلیاژ بزن . با تعادل دوچرخ هر سمت کنار ، با باربند فول پروژکتور هواکش ضد ماسه بادی ، با قابلیت دو تیکه شدن از وسط و پیوند مگنتی قوی و ارتباط نوعی زنگی به صورت وینچ از کف که به صورت قایقی خفیف باب فرود روی شن بوده و قابلیت فرستادن سر جلو به طول 6متر و هدایت و حفظ تعادل با نوعی زنجیر که در صنعت پنجره سازی استفاده میشه

  14. ستاراحمدیان

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک مطلب بسیار مهم در ذهن مخاطب ایرانی ایجاد میشه و آن اینکه که چرا سرمایه گذاران ایرانی هیچ گاه این برند های سطح بالا را برای کشور مان نخواستند فقط دنبال آشغالهای بی مصرف چینیها هستند .؟ابن بر میگرده به پائین بودن کلاس آنها یعنی پول و رانت دست کسانی است که به لیفان راضی هستند .و دوست دارند مردم کشورش در این سطح لذت ببرند .ولی هلند و دانمارک وسوئد وغیره بدنبال این سطح از تکنولوژی هستند برای مردم خودشون .
    جالب نیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا