بایک موتورزخودروهای چینی

معرفی نسل جدید بایک BJ40، شاسی‌بلندی که دیگر کپی رانگلر نیست!

نسل جدید شاسی‌بلند آفرودی بایک BJ40 با طراحی بسیار مدرن‌تر، کابین پیشرفته و پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو برای رقابت با تانک ۳۰۰ معرفی شده است.

بایک BJ40 که اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، کپی ناقصی از جیپ رانگلر بود. این خودرو در نسخه‌های دو و چهاردر به بازار عرضه شد و حتی سال گذشته دیار خودرو در نمایشگاه خودروی اصفهان آن را برای عرضه در بازار کشورمان معرفی کرد. حال بایک از نسل دوم این شاسی‌بلند آفرودی رونمایی کرده است. این یک شاسی‌بلند جمع‌وجور است که رقیب مستقیم تانک ۳۰۰ خواهد بود.

درحالی‌که نسل قبلی BJ40 شبیه جیپ رانگلر با چهرهٔ رنجروور به نظر می‌رسید، نسل جدید از زبان طراحی مدرن‌تری استفاده می‌کند که از مدل بزرگ‌تر و سه ردیفهٔ BJ60 الهام گرفته است. البته در ظاهر این خودرو هنوز هم الهاماتی از شاسی‌بلندهای آفرودی دیگر خودروسازان دیده می‌شود ولی این گرته‌برداری‌ها بسیار محتاطانه‌تر صورت گرفته است. همچنین برخلاف نسل قبلی که در نسخه‌های دودر، چهاردر و پیکاپ به بازار عرضه می‌شد، BJ40 جدید فقط به‌صورت چهاردر تولید می‌شود.

در جلوی خودرو، چراغ‌های LED مربعی، جلوپنجرهٔ سه‌قسمتی چراغ‌دار و سپر آفرودی جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که روکش‌های پلاستیکی فراوان، لاستیک‌های آل‌ترین و فاصلهٔ زیاد از زمین نشان می‌دهد که این صرفاً یک شاسی‌بلند جاده‌ای با ظاهر جعبه‌ای شکل نیست. همین موضوع در مورد چرخ زاپاس روی در صندوق هم صدق می‌کند که یادآور آفرودرهای سنتی است.

BJ40 جدید در داخل از لحاظ طراحی و تکنولوژی یک گام بزرگ به سمت جلو برداشته است. داشبورد خودرو ترکیبی از یک صفحه آمپر دیجیتالی به همراه پانل بزرگی است که نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی مرکزی و نمایشگر دیگری برای سرنشین جلو را در خود جای داده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این شاسی‌بلند آفرودی چینی هم می‌توان به ساعت آنالوگ بین دریچه‌های تهویه، تریم آلومینیومی دور داشبورد و تونل مرکزی عریض با انتخاب‌گر دوار سامانهٔ چهارچرخ محرک اشاره کرد.

بایک هنوز مشخصات فنی BJ40 جدید را اعلام نکرده اما به لطف وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین میدانیم که این خودرو با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی به بازار عرضه خواهد شد که ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی نسل جدید شاسی‌بلند بایک به میزان قابل‌توجهی از نسل قبلی قوی‌تر است و حداقل روی کاغذ از رقیب اصلی خود، تانک ۳۰۰ هم پیشی می‌گیرد. نیروی موتور از طرق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

BJ40 جدید ۴,۷۹۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۴۰ میلی‌متر عرض و ۱,۸۹۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۶۰ میلی‌متر است. این یعنی آفرودر چینی‌ها ۱۶۰ میلی‌متر کشیده‌تر از نسخهٔ چهاردر نسل قبلی است و اندازه‌ای تقریباً مشابه جیپ رانگلر دارد. پیش‌فروش نسل جدید BJ40 چند روز دیگر آغاز می‌شود و اولین نمایش عمومی آن در نمایشگاه چنگدو خواهد بود. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده اما به گفتهٔ رسانه‌های چینی، انتظار می‌رود بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار یوآن معادل ۲۸ تا ۴۱ هزار دلار باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Amard

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (832 ديدگاه)

    این نمایشگر یا سینما خانوادگی این خودرو مخصوص کسایی که فیلم زیاد میبنن و چون فیلما صحنه دار میخان برن جای خلوت تو دل طبیعت جلوش خیلی چنگی به دل نمیزنه عقبش خوبه بغلش هم بد نیست ولی یکم ناهماهنگ به نظر میاد

    موافقم 34
    مخالفم 18
  2. رضا

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    کپی برانکوئه!

    موافقم 26
    مخالفم 13
  3. Aref

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (299 ديدگاه)

    عاشق ماشین های جعبه ای هستم.

    ولی اکثر شرکت ها خودرو افرودی رو داشبوردش ساده و پلاستیکی می‌سازن نه اینقدر پرزرق و برق. چینی ها فک کردن همه ماشین ها رو باید داشبورد لوکس بسازن. مثلا تویوتا آف جی کروز دقت کنید چقدر داشبورد زحمتی داره و حتی داخل کابین جا شلنگی هم داره چون اینجور خودرو آفرود زیاد میرن و داخل خاک اینا پر از گرد و غبار میشه جوری متریال داخلی رو میسازن که قابل شستشو باشه و قشنگ با اب کارواش بشوریش

    موافقم 13
    مخالفم 6
  4. هیچکس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    کپی رانگلر نیست اما در نمای جلو کپی برانکو و در نمای عقب کپی بی‌شرمانه از دیفندر

    موافقم 27
    مخالفم 9
  5. aliasn

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    پدال گازش مثل پدال گاز پیکان وانت 54 ه🙂

    موافقم 8
    مخالفم 5
  6. lelewed933

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    از نظر قیمتی خیلی توجیه نداره
    برندهای معتبر هم خیلی فاصله قیمتی با این ندارن

    موافقم 17
    مخالفم 1
  7. ehsan.fa

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    تو بازار برابر باید دیوانه باشی آفرودر چینی بگیری که قابلیت اطمینانش تست نشده ، مگه اینکه شرایط فروش مفت داشته باشه

    موافقم 17
    مخالفم 2
  8. ali

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    5 هزار تا بذاری روش میشه برانکو خرید اگه محدوده 25 هزار دلار بود خوب بود
    در کل بایک شرکت بسیار خوبی هست و مالک 10 درصد شرکت مرسدس بنز هست و جوینت ونچر داره با مرسدس تو چین و صاحب تکنولوژی هست

    موافقم 16
  9. حسین پرتومتین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بایک بهترین محصول چین هستش

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. اشکان

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (401 ديدگاه)

    BYD ام که همین و نشون ملت داد !! کپی ام والا دیگه حد و مرز داره…..
    اصلاً توهین به خریداره ، کدوم آدمی روش میشه بگه مثلاً اون ماشین اصلیه ، مال من که خریدم کپی چینی !! انگار عقده یه ماشین و داشتی ، رفتی فیکش و خریدی….

    موافقم 6
    مخالفم 3
  11. Enzo Ferrari 2008

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    کپی پرادو جدید

    موافقم 4
    مخالفم 6
  12. parhacarad

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جلو برانکوئه پشت دیفندر انقد دیفندر برانکو دیدم عکس شو دیدم فکر کردم برانکوئه
    تا اینکه متنو خوندم. 😅

    موافقم 6
    مخالفم 2
  13. hrsjamei

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام
    کل ماشین کپی از رنج رور ، فورد برانکو ، جلو پنجره شبیه تویوتا. لندکروز ۳۰۰ هست

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا