شرکت زیکر متعلق به جیلی چین از باتری جدید رونمایی کرد که میتوان با شارژ ۱۵ دقیقهای به شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتری دست یافت.
این باتری جدید که با نام باتری طلایی شناخته میشود از نظر سرعت شارژ دو برابر تسلا مدل ۳ عمل میکند. باتری ۸۰۰ ولتی لیتیوم آهن فسفات LFP زیکر اولین بار در خودروی ۰۰۷ که رقیبی برای تسلا مدل ۳ است بکار خواهد رفت. چینیها قول دادهاند در عرض ۱۵ دقیقه میتوان شارژ باتری را از ۱۰ به ۸۰ درصد رساند و ۵۰۰ کیلومتر را به شعاع حرکتی خودرو افزود. شایان ذکر است تسلا مدل ۳ در همین زمان میتواند شعاع حرکتی ۲۳۶ کیلومتری را فراهم سازد.
در مقایسه با برخی از خودروهای برقی با سریعترین زمان شارژ، باتری طلایی زیکر را میتوان همردیف باتری ریمک نورا با شارژ ۵۰۰ کیلوواتی دانست. ریمک ادعا میکند در عرض ۱۹ دقیقه میتوان شارژ باتری را از صفر به ۸۰ درصد رساند. البته ریمک به شارژ صفر درصد و نه ۱۰ درصد اشاره میکند. اگر فقط درباره زمان صحبت کنیم، حداکثر سرعت شارژ ۳۰۰ کیلوواتی لوسید ایر قابلذکر خواهد بود به گونهای که در عرض ۱۶ دقیقه میتوان شارژ باتری این خودروی لوکس را از ۱۰ به ۸۰ درصد رساند.
زیکر ۰۰۷ بسته به قوای محرکه میتواند حداکثر شعاع حرکتی ۸۷۰ کیلومتری داشته باشد. زیکر اظهار میدارد باتری جدیدش استانداردهای جدیدی را وضع میکند. با ساختار ساندویچی، این باتری نرخ استفاده از حجم ۸۳.۷ درصدی خواهد داشت که بهتر از باتری نیکل منگنز کبالت NMC شرکت CATL با نرخ استفاده از حجم ۷۲ درصد است. این خودروساز چینی همچنین میگوید تکنولوژی جدیدش سطح بالایی از ایمنی را به همراه خواهد داشت و سلولهای باتری در برابر آتش بسیار مقاوم هستند و تحت بدترین فشارها نیز منفجر نمیشوند.
در اولین تستی که در دمای ۷۰۰ درجه سلسیوس انجام شد، این باتری پس از ۲۴۰ ثانیه آتش نگرفت و منفجر نشد. چنین عملکردی ۱۱۰ ثانیه بهتر از استانداردهای ملی کشور چین است. زیکر به همراه دیگر خودروسازان چینی در آمریکا حضور ندارد اما شاید بتواند از مزیت معرفی باتری طلایی بهره ببرد زیرا چینیها به دنبال استفاده از این باتری در دیگر برندهای گروه جیلی از جمله پولستار، ولوو و لوتوس نیز هستند. در نهایت باید گفت زیکر ۰۰۷ از اوایل سال آینده میلادی راهی بازار داخلی خواهد شد.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آذر ۱۴۰۲من موندم چطوری چین با این همه فروش ماشین برقی تو خاکش ، چطوری هنوز اینقدر هوا کثیفی داره !!!
واقعیت با نظریه در برقیها هنوز بافاصله داره!
کوشا
۲۸ آذر ۱۴۰۲نظریه ای در کار نیست. ساختن و دارن خارج از چین هم رقابت میکنن. بزرگ ترین تهدید علیه شرکت های مورد علاقه ی ما هم همین شرکت های نوپای چینی هستند.
بحث اصلی اینه عامل اصلی آلودگی هوا اتوموبیل های شخصی نیستند. بخش بزرگی از اقتصاد چین تشکیل شده از صنایع آلاینده به علاوه اینکه بیشتر برقشون رو هم از سوزاندن ذغال سنگ تامین میکنن. به این فکر کن که برق بالای دو میلیارد آدم رو بخوان با سوزاندن ذغال سنگ تامین کنن!
خشایار
۲۸ آذر ۱۴۰۲میزان آلایندگی خودروهای برقی در صورتی که برق مورد نیاز آنها از انرژی های پاک تامین نشه و از نیروگاه های فسیلی تامین بشه از خودرو های بنزینی بیشتره
Mercedes-Benz
۲۸ آذر ۱۴۰۲من گفته بودم چینی ها تو این زمینه بهترینن
فندق
۲۸ آذر ۱۴۰۲کل دنیا میدونه چین تو برقی ها بی رقیبه
منتهی تو پدال نگو ناراحت میشن
یه سرچ ساده گوگل هم بزنی مینویسه چین در عرضه خودرو های الکتریکی پیشرو هست
دیگه اینهمه دعوا نداره ها
علی
۲۸ آذر ۱۴۰۲تمام تمام 😮