بتازگی فورد پیکاپ جدید ماوریک را معرفی کرده و آنرا با قیمت پایۀ ۲۰ هزار دلار، ارزانترین پیکاپ بازار ایالاتمتحده میداند. اما در آن سوی دنیا یعنی در چین، سالها است که پیکاپهایی بزرگتر و توانمندتر از ماوریک با قیمتی ارزانتر تولید و عرضه میشود. هرچند این پیکاپها همگی تقریباً از قوای محرکۀ یکسانی استفاده میکنند اما در نوع خود ویژگیهای قابلتوجهی دارند. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم به جدیدترین پیکاپهای ساخت چین نگاهی بیندازیم تا ببینیم اگر این پیکاپها در بازار ایالاتمتحده عرضه میشدند آیا میتوانستند گزینۀ بهتری نسبت به ماوریک باشند یا نه.
چانگان کایسن F70
قیمت پایه: ۱۴,۶۵۰ دلار
برخلاف دیگر خودروسازان این لیست، چانگان تجربه چندانی در زمینه ساخت پیکاپ ندارد. بااینحال، این شرکت بهتازگی از طریق همکاری با گروه پژو-سیتروئن، پیکاپ جدیدی را توسعه داده است. این پیکاپ اواخر سال ۲۰۱۹ با نام F70 معرفی و از طریق زیربرند جدید کایسن چانگان به بازار عرضه شد. پژو هم این پیکاپ را با برند خودش اما با تغییراتی در ظاهر و داخل و با نام لندتِرک در بازارهای آمریکای جنوبی و آفریقا عرضه میکند. به همین دلیل، در داخل F70 ویژگیهایی از زبان طراحی محصولات پژو به چشم میخورد.
کایسن F70 با دو پیشرانه دیزلی و یک نمونه بنزینی در چین عرضه میشود. موتور دیزلی اول از نوع ۱.۹ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه موتور دیزلی دوم یک نمونه ۲.۵ لیتری توربوی ساخت ایسوزو است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. پیشرانه بنزینی هم یک واحد ۲.۴ لیتری توربوشارژ ساخت میتسوبیشی با ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است. موتور دیزلی به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل میشود اما برای موتور بنزینی یک گزینه شش سرعتهٔ اتوماتیک هم ارائه خواهد شد درحالیکه در تیپهای بالایی امکان سفارش سامانه چهارچرخ محرک هم وجود دارد.
گریت وال پائو
قیمت پایه: ۱۵,۱۰۰ دلار
شرکت گریت وال سابقه زیادی در زمینه پیکاپسازی دارد و دههها است که به ساخت پیکاپهای مختلف میپردازد که تعدادی از آنها مثل دییر و وینگل زمانی در کشورمان هم عرضه میشدند. جدیدترین پیکاپ این شرکت اما پائو نام دارد که در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹ رونمایی شد. این پیکاپ بزرگ جثه در سه نسخه مختلف شامل مسافری، تجاری و آفرودی ارائه میشود. پائو در چین و تایلند به تولید میرسد و علاوه بر چین، در استرالیا، نیوزلند و آفریقای جنوبی هم عرضه میشود. این پیکاپ بزرگ که ۵,۴۱۰ میلیمتر طول دارد، روی پلتفرم P71 گریت وال ساخته شده که با هاوال H9 مشترک است.
پائو با دو پیشرانه مختلف بازار عرضه میشود که هردو ۲ لیتری توربو هستند اما یکی دیزلی و دیگری بنزینی است. موتور بنزینی ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه خروجی موتور دیزلی ۱۶۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت میگیرد اما برای موتور بنزینی یک نمونه هشت سرعته اتوماتیک هم قابل سفارش است. گریت وال نسخه الکتریکی پائو را هم تولید میکند که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و با هر بار شارژ میتواند تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند.
فوتون تونلند
قیمت پایه: ۱۶,۲۰۰ دلار
فوتون تونلند برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ به بازار آمد و در کشورمان هم با آن کاملاً آشنایی داریم زیرا از سال ۱۳۹۳ توسط ایرانخودرو دیزل به تولید میرسد. در این مطلب اما نسل دوم تونلند حضور دارد که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و پیکاپ کاملاً جدیدی است. این پیکاپ با نام تونلند ۹ در چین عرضه میشود و فوتون آنرا ترکیبی از پیکاپ، سواری و شاسیبلند توصیف کرده است زیرا هم ظرفیت بار زیادی دارد، هم از تواناییهای آفرود مناسبی برخوردار است و هم هندلینگ خوبی دارد. تونلند ۹ در چین با دو پیشرانه مختلف بنزینی و دیزلی عرضه میشود.
موتور بنزینی همان نمونه ۲ لیتری توربوشارژی است که در کشورمان در فوتون S ارائه میشود اما این موتور در نسل جدید قویتر شده و حالا ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. موتور دیزلی هم یک نمونهٔ ۲ لیتری توربو با ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. برای انتقال نیروی این موتورها، گیربکسهای شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک ساخت ZF قابل انتخاب بوده و سامانه چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است. ایرانخودرو دیزل نیز قصد دارد بهزودی تولید تونلند جدید را در کشورمان آغاز کند.
جک T9
قیمت پایه: ۲۰,۰۰۰ دلار
کرمانخودرو چند وقتی است که پیکاپ جک T8 را در کشورمان تولید و عرضه میکند اما این شرکت چینی پیکاپ بزرگتری هم در سبد محصولات خود دارد. این پیکاپ جدید که T9 نام گرفته، اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی شد. T9 با چراغهای جلوی دوقسمتی، طراحی منحصربهفردی دارد که برای یک پیکاپ جالب و شاید عجیب به نظر میرسد. این پیکاپ در دو نسخه مختلف با اتاق بار کوتاه و کشیده تولید میشود که طول کلی نسخه کوتاه ۵,۳۳۰ میلیمتر و نسخه کشیده ۵,۶۲۰ میلیمتر است. قسمت بار نیز در این دو نسخه به ترتیب ۱,۵۲۰ میلیمتر و ۱,۸۱۰ میلیمتر طول دارد.
جک T9 فعلاً فقط با یک پیشرانه ۲ لیتری توربودیزل چهار سیلندر قابل خریداری است که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور در همه تیپها توسط یک گیربکس شش سرعته دستی صورت میگیرد اما برای برخی تیپها سامانه چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود. در آینده یک پیشرانه بنزینی با گیربکس اتوماتیک هم برای این پیکاپ ارائه خواهد شد.
مکسوس T90
قیمت پایه: ۲۰,۰۰۰ دلار
مکسوس که برندی متعلق به گروه خودروسازی سایک است، اوایل امسال از جدیدترین و بزرگترین پیکاپ خود با نام T90 پردهبرداری کرد. این پیکاپ در اصل نسخه تولیدی کانسپتی محسوب میشود که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۲۰ رونمایی شد. در T90 هم مثل جک T9 از چراغهای جلوی دوقسمتی استفاده شده که در کنار جلوپنجرهٔ بسیار بزرگ کرومی، نمای متفاوت و لوکسی به خودرو بخشیدهاند.
مکسوس T90 با یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی ارائه میشود که در دو نسخه بایتوربو و بایتوربو دو سوپرشارژ قابل انتخاب است. نسخه اول ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه این اعداد در نسخه دوم به ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور میرسند. برای انتقال نیرو هم گیربکسهای شش سرعته دستی، شش سرعته اتوماتیک و هشت سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، مکسوس نسخه الکتریکی T90 را هم با ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که میتواند با هر بار شارژ تا ۵۳۵ کیلومتر را طی کند.
شاهرخ
۲ مرداد ۱۴۰۰واقعا خوب بودن مخصوصا فوتون
البته من اگه موقعیت خرید داشتم یه داج رم یا شورولت سیلورادو بیست سال پیش رو میخریدم تا اینا
واقعا وانتای آمریکایی بیست سال پیش از چینی که چی از ژاپنی های الان هم بهترن
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۲ مرداد ۱۴۰۰نسبت به قیمتشون خوبن ولی وانت فقط آمریکایی خصوصا trx
Reza Waffen SS
۳ مرداد ۱۴۰۰این وانت ها مخصوص کشاورزایی هستش که شرایط مالی خوبی ندارن
دانیال_Surrey،England
۲ مرداد ۱۴۰۰واقعا بهتر نیست به جای مطالب چینی که هیچی به آدم اضافه نمیکنه،چندتا مقاله ی مفید رو پوشش بدین؟
الان این مقاله واقعا چی میگه؟؟
مرسدس با اون عظمتش حریف آمریکا تو این کلاس نشد حالا چهارتا دانگ فنگ و چینگ و چونگ میخواد بشه.
به نظر من تا وقتی خودرویی از چین قابل رقابت با خودرسازهای معتبر نشدن مطالبشون پوشش داده نشه.
مشکلی به کار نویسنده ها نیست ولی به نظرم سطح سایت پایین میاد.
porsche
۲ مرداد ۱۴۰۰از نظر ظاهری همه ی چینی ها بهتر بودند
فنیشون عالیه
امکاناتم چین و کره توش عالین
داخلشم خیلی با کیفیت ببببههه نننظظظرررر ممممیییاااددد
ford
۱۴ آبان ۱۴۰۰چرا سر در نمیاری نظر بیخود میدی بنز اصلا تو کلاس پیکاپ پشمک هم حساب نمیشه میخوای با فورد رقابت کنه مثلا حتی دوج شورولت نمیتونن با فورد رقابت کنن اما خودروهای چینی مثل هانگکی ال اس فایو بایک بی جی نود که تو خود امریکا هم هست قیمتش سه برابر لندکروز و از نظر ابعاد قدرت افرود هم خیلی خیلی قویتره من خودم تویوتا سوار هستم اما واقعیت میپزیرم اما کسایی که از چین فقط لیفان ام وی ام دیدن من با اونا حرفی ندارم
احمدرضا
۲ مرداد ۱۴۰۰اگه دوستان چینی باز ناراحت نمیشن ما یه نظر بدیم 🙂
این پیکاپ ها واقن از نظر طراحی عالی هستن موتورشون کمی ضعیف هستش اونم با این ابعاد اما واقن باید بگم که چینی ها یاد گرفتن که پیکاپ سازی به چی نیاز داره
ولی مشکلشون قابلیت اطمینان هستش
کسی که پیکاپ میخره
دنبال آفرود و خشن بودن با ماشین هستش و پیکاپ های چینی معلوم نیست که آدمو وسط جاده رها کنن یا موقع شیب زدن چپ نکنن
و… و…
به هر حال مردم سیلورادو یا F150 یا رم یا هایلوکس و تایتان و… رو به این ها ترجیه میدن
چون قبلن امتحان پس دادن و قابل اطمینان هستن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ مرداد ۱۴۰۰درسته ولی اونا خیلی گرونترن وگرنه کی چانگانو به رم ترجیح میده ، اگر در قیمت خودشون قضاوتشون کنیم چیز زیاد چرتی نیستن
porsche
۲ مرداد ۱۴۰۰هزاران برابر هم گرون ترن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ مرداد ۱۴۰۰اولش که متنو خوندم خیلی به نظرم مسخره اومد ولی به نظرم بعضیاشون مثل فوتون و مکسوس ارزش خرید بالایی دارن
میثم
۲ مرداد ۱۴۰۰عجب قیمتهایی هرچند همش دامپینگه
ولی پیکاپ باید دوام بالایی داشته باشه که بعید میدونم با این هیبت و این موتورهای فسقلی بشه تو بلند مدت روشون حساب باز کرد
انتخاب من تویوتا هایلوکس و تاکوما
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ مرداد ۱۴۰۰داداش هر دوی اینا تقریبا بیشتر ۱۰ هزار دلار از ماوریک گرونترن
امیر
۲ مرداد ۱۴۰۰من مزدا 2000 رو انتخاب می کنم از این ها طراحی بهتری داره تکنولوژی و آپشن هم
نمی خوام. این یک
دوم اینکه فورد ماوریک از این ها بهتر هست ارزش اضافه پرداخت رو داره.
سوم اینکه اگر به نمای جانبی نگاه کنید می فهمید با چه کیفیت آشغالی تولید شده.
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۲ مرداد ۱۴۰۰مزدا سری B
امیرعلی
۲ مرداد ۱۴۰۰من که ماوریک رو به جک و مکسوس ترجیح میدم
new RAMIN
۲ مرداد ۱۴۰۰انتخابم فوتون و گریت وال هست چون تجربه ساخت پیکاب دارن اوت پوت و گشتاورشون خوبه ابعاد خوبی دارند و خوراک جابجا کردن بار هستن قیمت هاشون هم خوبه.
بریم سراغ برسی کاسیان جان!
پژو لندترک و کاسیان F70 دو خودرو هستن در 1 روح. هیچ فرقی ندارند و فقط فرقشان در طراحی جلو هست. موتور یکسان توانایی یکسان. البته قیمت پژو لندترک گرونتره.
کاسیان جان در افریقا امریکایی جنوبی و حوزه خلیج فارس فروش میره که بیشتر فروشش امریکایی جنوبی هست. خودروی خیلی قابل اعتمادی هست و توانایی وحشتناک بالایی داره. حالا الان جز به جز میگم.
طول این خودرو 5.33 متر و عرض آن 1.92 متر هست. ارتفاع آن 1.80 متر هست
توانایی یدک کشی 3 تن و تحمل حمل بار 1.2 تن را دارد و تا عمق نیم متری آب توانایی حرکت دارد
changan همیشه قبل عرضه محصولاتش در چین و بازار جهانی بیش ار 2000 تست روی آن انجام میدهد و 4 تست اساسی مهر خوب بودن محصولاتش روی آن میزند.
تمام محصولات از cs15 الی پیکاپ همه ی آنها در دمای منفی 50 درجه روسیه و مثبت 50 درجه عربستان و ارتفاع 4800 متری فلات تبت و رطوبت 50 درصدی حوزه خلیج فارس تست میشن و وقتی قبول شدن در بازار عرضه میشن.
( اگر باور ندارید من 2 تا لینک میتونم بدم و فیلم تست هم موجوده)
قیمت کاسیان در چین از 14 هزار دلار شروع و به 19 هزار دلار ختم میشه.
اما در مارکت حوزه خلیج فارس حدودا قیمتش از 18 هزار دلار شروع و به 26 هزار دلار ختم میشه.
با توجه به قیمت و نبود تجربه changan در پیکاب سازی ، تولید این خودرو و با این مشخصات ،واقعا باید کلاه از سر برداشت…
پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس
افشار
۳ مرداد ۱۴۰۰هر وقت اسم چین می آد انسان به یاد نکبت و بدبختی می افته
افشین
۲ مرداد ۱۴۰۰من فکر میکنم بهترین این لیست چانگان کایسن F70 هست که با همکاری پژو ساخته شده و موتور بنزینیش هم ساخت میتسوبیشی هست. قیمتش هم کمتر از 400 میلیون تومان میشه البته بدون حساب گمرکی. میتونه توی بازار ایران خوب فروش کنه… هرچی باشه بهتر از نیسان گاوی خودمونه
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۲ مرداد ۱۴۰۰نیسان جونیور (آبی) واسه سال ۱۹۷۰ هست که زمان خودشم ماشینی عادی بود ولی در ایران همچنان تولید میشه 😐
افشین
۲ مرداد ۱۴۰۰منظورم اینه که میتونه جایگزین نیسان آبی بشه. کشور ما نیاز بسیار شدیدی به یک وانت بروز و همه فن حریف داره. متاسفانه بازار پیکاپ بسیار فرسودست
افشین
۲ مرداد ۱۴۰۰البته وقتی کرمان موتور پیکاپ جک T8 که مدل پایینتر از T9 هست رو داره میفروشه 950 میلیون، پس اینها حتما بالای یک میلیارد قیمت میخورن که ارزششو نداره
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۲ مرداد ۱۴۰۰T8 آخرش بیارزه ۲۰ الی ۳۰ میلیون . ( این شیوه قیمت گذاری طوریه که ۱۰۰۰ تومن ۱ دلار بیارزه که اصلشم باید همین باشه ولی این قیمتای نجومی رو داریم میبینیم )
ایران
۲ مرداد ۱۴۰۰قیمتشون خوبه ولی موتورشون از ماوریک ضعیفتره
porsche
۲ مرداد ۱۴۰۰موتور کدوم از ماوریک ضعیف تره
حسین دهمرد
۲ مرداد ۱۴۰۰اونایی که اون پاکوتاه ۹ هزاری رو با ماوریک مقایسه میکردن الان وقت مقایسه هست.
porsche
۲ مرداد ۱۴۰۰عالین مخصوصا ظاهر جک، موتور مکسوس و داخل مکسوس و فوتون
محمد مختاری آذر
۳ مرداد ۱۴۰۰اگه وانت اروزن قیمت بخواهی این ها گزینه خوبی هستش ولی در کل زیاد هم خوب نیست
آریا ماشین
۴ مرداد ۱۴۰۰در درجه اول پیکاپ های آمریکایی
درجه دوم پیکاپ های ژاپنی
درجه سوم پیکاپ های کره ای و اروپایی ( که تعدادشون کمه )
درجه چهارم تازه میرسیم به چینی
بین این ماشین های درجه چهار هم انتخاب من مکسوس t90 به نظرم از بقیه بهتره