خودروهای چینیهاوال

معرفی نسل جدید هاوال H5، شاسی‌بلند فول سایز چینی با قیمت 17 هزار دلار

هاوال H5 جدید شاسی‌بلند بسیار بزرگی با شاسی نردبانی مستقل و طول ۵.۲ متری است که قیمت آن از تنها ۱۷ هزار دلار آغاز شده و در بالاترین مدل به ۲۳ هزار دلار می‌رسد.

هاوال که برند سازندهٔ شاسی‌بلند در گروه گریت وال محسوب می‌شود، نسل جدید مدل H5 را معرفی کرده است. این خودرو نسبت به نسل قبلی بسیار بزرگ‌تر شده و حالا در کلاس شاسی‌بلندهای فول سایز قرار می‌گیرد. قیمت پایهٔ ۱۲۲,۸۰۰ یوآنی این شاسی‌بلند بزرگ چینی معادل ۱۶,۸۳۰ دلار، به‌طور شگفت‌آوری پایین است و آن را به ارزان‌ترین مدل در نوع خود تبدیل می‌کند.

نسل جدید H5 روی شاسی نردبانی پیکاپ گریت وال کینگ کونگ کانن ساخته شده است و به همین دلیل دو خودرو در ظاهر نیز شباهت زیادی به هم دارند. H5 و کانن از دماغه‌ای مشترک استفاده می‌کنند و روی گلگیرها هم خطوط مشابهی دارند اما شاسی‌بلند هاوال با جلوپنجرهٔ کرومی متفاوت و دهانهٔ دایره‌ای گلگیرها خود را از برادر پیکاپ متمایز کرده است. این شاسی‌بلند جدید چینی ۵,۱۹۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۰۵ میلی‌متر عرض و ۱,۸۳۳ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۱۴۰ میلی‌متر است. این یعنی H5 جدید ۵۴۰ میلی‌متر از نسل قبلی کشیده‌تر شده و تنها ۹۶ میلی‌متر از تویوتا سکویا طول کمتری دارد.

نسل جدید شاسی‌بلند هاوال با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می‌شود. پیشرانهٔ بنزینی از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که در دو سطح قدرت ۱۹۰ و ۲۱۵ اسب بخار ارائه می‌شود. موتور ۲ لیتری توربودیزل اما تنها ۱۶۶ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو با گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک قابل خریداری است که در حالت استاندارد نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند اما در تیپ‌های بالاتر سامانهٔ چهارچرخ محرک هم ارائه خواهد شد.

با وجود اندازهٔ بسیار بزرگ، H5 فقط به‌صورت پنج‌نفره با دو ردیف صندلی ارائه می‌شود که عجیب است زیرا مدل H9 با وجود طول کمتر، در نسخهٔ هفت‌نفره هم قابل خریداری است. درهرحال، این شاسی‌بلند جدید در داخل فضای بسیار بزرگی دارد و با تا کردن صندلی‌های عقب، ظرفیت صندوق بار آن به ۲۱۱۶ لیتر می‌رسد. این یعنی کابین خودرو را می‌توان به اتاقکی برای پیک‌نیک تبدیل کرد همان‌طور که هاوال در تصاویر رسمی خود این موضوع را نشان داده است.

داشبورد H5 شبیه کینگ کون کانن است اما با ویژگی‌هایی مثل نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، روکش چرمی و تریم آلومینیومی، حال هوای لوکس‌تری پیدا کرده و از پیکاپ گریت وال متمایز شده است. هرچند تیپ پایهٔ محرک عقب H5 قیمت بسیار ارزانی دارد اما کاملاً فقیر بوده و بدون نمایشگر لمسی، فقط یک ایربگ، سنسور پارک عقب، کروز کنترل و چهار بلندگو ارائه می‌شود.

البته بالاترین تیپ با قیمت ۱۵۷,۸۰۰ یوآن معادل ۲۱,۶۳۰ دلار هم چندان گران نیست و تجهیزات بسیار بیشتری مثل نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با قابلیت به‌روزرسانی از راه دور، دوربین‌های اطراف و سیستم صوتی با شش بلندگو را ارائه می‌کند و به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است؛ اما کسانی که بالاترین سطح تجهیزات را می‌خواهند، می‌توانند پکیج‌های مختلف را سفارش دهند که قیمت را به ۱۶۷,۸۰۰ یوآن معادل ۲۳ هزار دلار می‌رساند و سیستم‌های کمک‌رانندهٔ سطح دو، سانروف پانوراما، گرم‌کن صندلی‌ها و قفل دیفرانسیل عقب را اضافه می‌کند.

نسل جدید هاوال H5 هم‌اکنون در چین عرضه می‌شود و انتظار می‌رود تحویل آن به خریداران به‌زودی آغاز شود اما هنوز مشخص نیست که این خودرو در بازارهای خارج از چین هم عرضه خواهد شد یا نه.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. blackwing

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    ستون C ، زاویه بالایی خط در‌ها ، نحوه جدا شدن شیشه عقب از شیشه درب عقب ، خطوط و فرم چراغ‌های جلو دقیقاً منو یاد نسل قبل GMC Yukon مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ انداخت

    قطعاً فرم جعبه‌ای شکل ماشین رو از همین مدل کپی کردن
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/09/2016-gmc-yukon-xl-denali-8_800x0w.jpg

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/09/2016-gmc-yukon-xl-denali-_800x0w.jpg

    موافقم 42
    مخالفم 5
    1. MehdiTurbo

      ۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2284 ديدگاه)

      کاری به هیچ کودوم از این داستانا ندارم طراحیش کیفیتش و …
      ۱۷ هزارتا شاسی بلند با این حجم با این امکانات و طراحی واقعا مفته واقعا مفته پول ۱۵ ۱۶ تا ایفون میشه بستگی به مدلش ده دوازده تا ایفون

      موافقم 76
      مخالفم 8
    2. Enzo Ferrari 2008

      ۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      اون جی ام سی حرمت داشت

      موافقم 20
      مخالفم 15
      1. MehdiTurbo

        ۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2284 ديدگاه)

        پول ۴ تا این میشه جی ام سی پول ۴ تا جی ام سی میشه اوروس خخخ
        صد در صد جی ام سی نمیشه ولی اختلافی که در حد یک چهارم جی ام سی واقعا جای تامل داره
        تازه این هفت نفره هاوال با شاسی نردبانی
        کراس اور با ابعاد کوچیکترش صد در صد خیلی ارزان قابل تامل میشه

        موافقم 34
        مخالفم 2
        1. blackwing

          ۳ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1289 ديدگاه)

          نه اصلاً قرار نیست امکانات و ابعاد و غیره با GMC مقایسه بشه چون نمیشه به هیچ وجه مقایسه‌ش کرد ، من منظورم مدل طراحی و بعضی از خطوط اصلی ماشین بود

          موافقم 8
          مخالفم 2
    3. بنده خدا

      ۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      اگه از کیفیتش صرف نظر کنیم…
      واقعا طراحی داخلش خیلی منظم …
      و اینکه هیچ خبری از شلوغی نیست…

      موافقم 10
  2. علی

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    جلو مث تویوتا سکویا
    عقب مث کیا سورنتو در کل خوشکل هست

    موافقم 34
    مخالفم 7
    1. آلمان 🇩🇪🇩🇪

      ۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      به نظرم یکی از دلایل عدم موفقیت چینی ها نداشتن یک زبان طراحی مخصوص خودشون هست برای مثال شما همین H5 رو با H5 مقایسه کنید اگه لوگو رو ازشون برداری هیچ کس متوجه نمیشه اینا از یک شرکت هستن اما برای مثال یه مرسدس رو میشه از فاصله های دور هم تشخیص داد
      شرکت های چینی باید از برند های دیگه شون مثل BYD یا NIO یاد بگیرند که زبان طراحی مخصوص خودشون رو دارند

      موافقم 23
      مخالفم 4
      1. کیان

        ۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1487 ديدگاه)

        دقیقا همین وریه بی هویتی رو هم هیوندای تو همه محصولاتش داره، باز بنظرم چینی ها رو میشه به یه چیزی نسبت داد و … ، ولی شما سانتافه نسل فعلی رو بذار پیش نسل قبلی، از نهایت بی شباهتی میتونی بگی احتمالا هیوندای اینو ساخته، ولی فکر کنم چینیها به زودی هویتی مستقل برای خودشون دست و پا کنن

        موافقم 29
        مخالفم 12
        1. blackwing

          ۳ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1289 ديدگاه)

          کیان
          این همون مقوله بی هویتی و ذات کپی کاری کره‌ای‌ها و چینی‌هاست

          موافقم 18
          مخالفم 8
      2. اشکان

        ۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (391 ديدگاه)

        همون NIO هم طراحی همه مدل هاش یکیه ، تا بهت نگند این کدوم مدله خودت متوجه نمیشی…
        یه طرح موجوده فقط ، به این نمیگند زبان طراحی….

        موافقم 6
        مخالفم 2
  3. F22RAPTOR

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2616 ديدگاه)

    فنیش اصلا رقابتی نیست

    موافقم 8
    مخالفم 3
  4. rita

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (76 ديدگاه)

    به عنوان یک شاسی بلند فول سایز خیلی ارزون خوبه بد نیست

    موافقم 20
    مخالفم 3
  5. فرزاد

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (317 ديدگاه)

    چطور ممکنه که چین یه خودروی به این بزرگی و دارای امکانات زیاد نسبت به خودروهای مثلاً داخلی و با طراحی بروز رو 17 هزار دلار قیمت‌گذاری کنه بعد خودروهای داخلی مثلاً جدید هم با نصف وزن اونا همون قدر قیمت داشته باشه

    موافقم 20
    1. Aref

      ۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (295 ديدگاه)

      خودرو های داخلی قیمت کارخونه گرون نیست بلکه قیمت بازارشون که خیلی الکی رفته بالا و با واردات و افزایش تولید این مشکل برطرف میشه. خودرو های ایرانی بیشتر تو رنج قیمتی ۶ تا ۷ هزار دلار هستن.

      موافقم 6
      مخالفم 17
      1. ab0lf4zl

        ۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (230 ديدگاه)

        یا خوابی یا خودت رو زدی به خواب. خودروی قیمت کارخونه یعنی اینکه بری نمایندگی پول بدی ماشینت رو انتخاب کنی و سوارشی بیای بیرون . نه اینکه پول بدی بعد بری تو قرعه کشی اگه خوششانس باشی ب اسمت بیوفته بعد ندونی کی و با چه قیمتی و با چه رنگی بهت تحویل بدن.

        موافقم 18
        مخالفم 1
  6. علیرضا

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    شبیه نسل قبلی یوکان و نسل قبلی اسکالید نسخه لانگسه قیمتش در با قیمت ۲۰۶ و ۲۰۷ یکیه

  7. پیام رحمانی

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    من نمیدونم این چینا با رینگ و لاستیک سایز بزرگ چه مشکلی دارن که رو ماشیناشون استفاده نمیکنن ماشین به این بزرگی انگار رینگ و لاستیک پرایدا انداختی روش

    موافقم 12
    مخالفم 2
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چی بگم هول هاول هلو اومدن دارن خودرو
    میسازن خودروی از پلاستیک زباله
    کپی از اینو اون و اینا می خوان با اروپا و آمریکا
    و ژاپن رقابت کنن اما نمی تون کیفت ماشین مثل
    اروپایی ها یا آمریکایی ها درست کنن

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. ab0lf4zl

      ۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (230 ديدگاه)

      توقع داری با یک چهارم یا نصف قیمت یه برند اروپایی یا امریکایی یه ماشین با همون کیفیت بهت بدن ؟
      برندها کم کم ب کیفیت خودرو اضافه میکنن. سال ب سال میاد رو کیفیت و قیمت . بعد ی دوره 15ساله میبینی قبلا کجا بوده و ب کجا رسیده. فراموش نکن ک تقریبا اکثر برند ها دارن تو چین تولید میکنن

      موافقم 10
  9. Enzo Ferrari 2008

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    من از شما می خوام که یه ماشین با کیفیت
    چینی نام ببرید

    موافقم 4
    مخالفم 22
    1. ab0lf4zl

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (230 ديدگاه)

      داداش گل برند ها کم کم قیمت و کیفیت رو بالا میبرن . نمونه بارزش خودرو سازی کره .
      اینجوری بگم الان یه خودرو ساز چینی مثل جیلی یا ام جی یه خودرو در حد bmw m5 یا benz s تولید کنه با همون کیفیت و قیمت شما میری ام جی رو بخری؟؟؟ قطعا نه .
      برندها از مدل های اقتصادی با قیمت کم و امکانات زیاد شروع ب تولید میکنن و نسل ب نسل کیفیت هم بالاتر میره .
      شما mvm110 کی سال 85-86 وارد ایران شد رو ببین و الان همون برند امسال تیگو8پرو هیبرید رو وارد بازار کرد. مطمن باش چند سال دیگه هم خیلی بهتر از این میسازه . چون مهم اینه ک برند تو بازار جا بیوفته وقتی شناخته شده بشی شروع میکنی ب تولید خودرو های سطح بالاتر .
      .

  10. JDM سابق

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    کپی از تویوتا سکویا اتاق قدیم

    موافقم 3
    مخالفم 2
  11. ❤BMW❤

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    کی کپی می‌خواد ؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. رامین صفایی

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (43 ديدگاه)

      ما با لگن پاره های چینی آشنا هستیم
      اینها از بی کیفیت ترین کالاهای دنیا هستند
      و در بازار های جهانی هم جایگاهی ندارند

  12. محمد مهدی

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    خدایا چرا ؟؟؟؟؟

  13. رامین صفایی

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    کمونیست های جهانخوار چینی در رویای
    تسلط بر جهان هستند
    ما هم با تحریم لگن پاره های بی ارزش چینی
    رویای آنها را به کابوس تبدیل خواهیم کرد
    هاوال — لاماری — دیگنیتی — فیدلیتی — فونیکس
    ام وی ام — چری — دانگ فنگ — دلیکا — جک
    هاوو — سیترا — لیفان — جیلی — فوتون — و.و.و.و
    یکی از یکی آشغال تر و داغان ترند

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. ab0lf4zl

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (230 ديدگاه)

      شما اینقد دلسوز شدی یه چندتا شعار هم برای اشغال های گرون قیمت و قدیمی ایرانی هم بده .

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. رامین صفایی

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (43 ديدگاه)

        عزیزم تو که اینقدر عاشق چین هستی
        و قبله تو هم کشور کمونیست چین شده
        چرا نمی روی در همان چین که
        آرمان شهر ( به قول عربها مدینه فاضله )
        زندگی کنی

  14. امین

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (455 ديدگاه)

    واقعا با این قیمت مفته

  15. محمد

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    حالا تا صبح کامنت بذارید که بی هویته یا از جمس کپی کرده ، خوب یا بد با همین فرمول سال هاست دارن ماشین میفروشن و سود میکنن با کیفیتش کاری ندارم ولی تو داری پول یه کرولا یا اکسنت مدل پایه میدی طبیعتاً نباید توقع جمس یوکان ازش داشته باشی ، انصافاً مدل هایی مثل h2 هاوال که مونتاژ بهمن بود هم خوش کیفیت بودن و از هایما و جک از نظر کیفیتی و سواری بهتر بودن

    موافقم 13
  16. علی

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با این قیمت شاهکاره. الان بعضی مونتاژکارها، وارد کننده ها و دلالها دارن به این فکر میکنن که مدل فول رو که به پول ایران نهایتا یه میلیارد میشه چه جوری میشه بالای ۵ میلیارد فرو کرد به ملت همیشه در صحنه. چرتکه میندازن که یه تومن خرج شیتیل و پول چایی و … میکنیم و اونور ۳ تومن سود مفت گیرمون میاد.
    موجودات اینچنینی از حیوانات بدترند.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  17. RIO

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    داشبورد H5 شبیه کینگ *** کانن است🤣🤣🤣🤣

    موافقم 2
    مخالفم 5
  18. JDM

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (987 ديدگاه)

    قیمت خوبی داره و نسب به امکاناتش میارزه با اینکه کپی GMC Yukon هست
    پیشرفت به این میگن تا 10سال پیش چینی‌ها 130 اسب قدرت از دولیتر حجم میگرفتن ولی از اون 130تا 90تاش الاغ بود تا اسب.
    حالا قشنگ میدونن چطور موتور اقتصادی و با قدرت بالا درست کنن که تا اخرین اسبش استفاده کنه

  19. دوچرخه سوار

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (182 ديدگاه)

    رسماً شاخ و شونه میکشه برای بزرگان جهان‌
    لاأقل تیپش که اینطور می‌گه.توجه کنید تنها در ۲۰ سال به اینجا رسیدند،
    قطعاً فنی هم تا ۲۰ سال دیگه برای تویوتا و جنرال موتورز و بنز وغیره شاخ میشه .

    موافقم 5
    مخالفم 1
  20. دوچرخه سوار

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (182 ديدگاه)

    وای اگه یه کشور جهان سومی دیگه احساس توانایی و قدرت کنه .
    بی خود نیست دائم در حال تزریق ناتوانی و نااُمیدی در کشورهای در حال توسعه هستند .
    کدخدا بای بای

    موافقم 2
    مخالفم 3
  21. Muty

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    کاری ندارم همه تیپ موتور هاش با 166 یا 190 و حتی 215 اسب برا این هیکل ضعیفه
    ولی خداییش 16،800 تا هم مفته انصافا مفــــت

    حالا 4 تا میان میگن کپی و فلان و بهمان
    بالام جان اونی که شما میگی 50-40 هزارتا پولشه حداقل (4-3برابر این )

    موافقم 6
    مخالفم 1
  22. محمد مهدی

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ما ایرانی ها فقط بلدیم ایراد بگیریم آقایون منتقد پیشرفت رو ببینید که تو خودرو سازی ما با سابقه ای بیشتر از کیفیت کم میشه دوست عزیزی که این خودرو رو با برندهای معروف دنیامقایسه می‌کنی کمی پخته تر نظر بده نه از روی تعصب در ضمن خودروی با کیفیت چینی خواستی یه سری به محصولات هونگچی بزن برات مفیده سپاس.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. عرفان‌

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یک‌ خودروی‌ اس‌یو‌وی‌ مخصوص‌ خانواده‌ های‌ پرجمعیت‌ ایرانی‌ نیازه‌ که‌ قابلیت‌ آفرودی‌ هم‌ داشته‌ باشه‌ درضمن‌ خودرو‌ باید‌ بیاد‌ مونتاژ‌ بشه‌ بعد‌ نظر‌ داد‌ چند‌ نفر‌ فقط‌ از‌ روی‌ عکس‌ نظر‌ میدن‌ نمیشه‌ که‌ باهاش‌ باید‌ بگردی‌ حد‌اقل‌ شش‌ ماه‌ بعد‌ خودرویی‌ رو‌ قضاوت‌ کنید‌ درضمن‌ این‌ خودرو‌ نیاز‌ امروز‌ جامعه‌ی‌ خودمون‌ هستش‌ یه‌ خودروی‌ فول‌ سایز‌ اس‌یو وی‌ فول‌ سایز‌ صفر‌ کیلومتر‌ برای‌ تردد‌ خانواده‌ های‌ پر‌ جمعیت‌ در‌ ایران‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا