استلاتو S9، سدان مشترک بایک و هواوی در نسخههای فول خود با قیمت حدود ۷۰ هزار دلار راهی بازار چین خواهد شد.
بر اساس گزارش رسانههای چینی، سدان تولیدی بایک و هواوی که با نام استلاتو S9 شناخته میشود به احتمال زیاد در نسخههای پرچمدار قیمتی حدود ۷۰ هزار دلار خواهد داشت. سدان موردبحث اولین محصول برند استلاتو به شمار میرود، برندی جوینت ونچر که بین شرکتهای بایک و هواوی تشکیل شده است.
سال قبل اولین اخبار درباره برندی جدید با نام هواژانگ در چین منتشر شد و حالا این برند با نام رسمی استلاتو شناخته میشود. S9 که در این کشور با نام ژیانگجی شناخته شده قبلاً با کد داخلی X4 مشهور شده بود. این سدان تمام برقی و بزرگ طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۱۶۰/۱۹۸۷/۱۴۸۶ میلیمتری دارد و فاصله بین محوری آن به ۳۰۵۰ میلیمتر میرسد.
وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین برخی اطلاعات سه نسخه از این سدان جدید را منتشر کرده است. استلاتو S9 با دو نوع قوای محرکه در دسترس خواهد بود به گونهای که مدلهای تک موتوره به پیشرانه برقی TZ210XYA03 محصول هواوی با قدرت ۳۰۴ اسب بخار مجهز هستند. همچنین باید دانست دو نسخه متفاوت از مدلهای تک موتوره تولید خواهد شد؛ اما در طرف مقابل نسخههای دو موتوره وجود دارند که قدرت موتور اضافه شده روی اکسل جلو برابر با ۲۱۲ اسب بخار است. در اطلاعات منتشر شده خبری از جزئیات ظرفیت باتریهای S9 نیست.
از نظر ابعادی باید گفت سدان مشترک بایک و هواوی با نسخههای طویل بی ام و سری ۵، مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 قابلمقایسه است. اکثر سیستمها و تکنولوژیهای استلاتو S9 محصول هواوی و شرکت انرژیهای نو بیجینگ هستند؛ اما بد نیست به طراحی ظاهری سدان یاد شده نیز بپردازیم که در بخش جلو چراغهای ایکس پیکسل محصول هواوی دیده میشوند. سنسورها نیز شامل لیدار تولیدی هواوی هستند. اگرچه در تصاویر منتشر شده از این سدان میتوان آینههای جانبی سنتی را تشخیص داد اما امکان سفارش دوربینهای جانبی نیز وجود دارد. این دوربینها باعث افزایش میدان دید شده و نقاط کور را از بین میبرند. ظاهر این خودرو نه تنها ما را به یاد لاکسید S7 (سدان تولیدی هواوی و چری) میاندازد بلکه کابین نیز کاملاً شبیه آن خودروست. در این بخش یک نمایشگر مرکزی افقی دیده میشود که با پد شارژ گوشی هوشمند همراه شده است. همچنین در بخش داخلی خودرو ترکیب چرم و چوب وجود دارد. البته در تصاویر جاسوسی منتشر شده از کابین استلاتو S9 خبری از هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده ۷۵ اینچی هواوی نیست.
این سدان جدید از پلتفرم BE22 بایک استفاده میکند و قیمت آن احتمالاً بین ۴۲ تا ۷۰ هزار دلار خواهد بود. انتظار میرود استلاتو S9 ماه آینده در نمایشگاه خودروی پکن حاضر شود و اولین نمونههای آن از طریق فروشگاههای هواوی به دست مصرفکنندگان برسند. در خاتمه باید گفت بایک زمانی جزو پیشتازان چینی تولید کننده خودروهای برقی بود چراکه محصولات خود را برای ناوگان تاکسیها و سیستمهای اشتراک خودرویی عرضه میکرد اما هرگز به دنبال فروش گسترده این خودروها به مشتریان شخصی نبود. در واقع بایک سال قبل تنها حدود ۹۲ هزار دستگاه خودرو با قوای محرکه انرژی نو را به فروش رساند.
به سختی میتوان تصور کرد که بایک بتواند از تولید و عرضه این خودرو موفقیت چشمگیری به دست آورد. همانطور که در بالا اشاره شد استلاتو S9 شباهتهای زیادی با لاکسید S7 دارد، خودرویی که تولید چری تولید شده و هر دو با برندی جدید راهی بازار میشوند. البته باید گفت گروه خودرویی بیجینگ قبلاً نیز سدان های لوکس و بزرگ را عرضه کرده است. پیش از آنکه هونگچی به انتخاب اول رهبران چین بدل شود، بیجینگ CB4 خودروی مدنظر آنها بود اما در نهایت قافیه را به هونگچی باخت.
AMANTE
۲۸ اسفند ۱۴۰۲چری لاکسید S7 دقیقا مثل همینه و قیمت بالاترین تیپ اش Max RS پنجاه هزار دلاره و برد 800 کیلومتری داره.
برای من جای سواله این ماشین چه ویژگی هایی داره که اختلاف 20 هزار دلاری ایش رو توجیح کنه.
یک جوک درباره ماشینی های چینی هست که به فارسی جالب نمیشه ولی میشه اینجوری گفت:
توی چین موقع خرید ماشین نمیگی از فلان کمپانی فلان ماشین رو میخوام، بلکه میری نمایندگی و میگی این مقدار پول رو دارم و نمایندگی بهت میگه چی میتونی بخری.
𝐀𝐥𝐢
۲۸ اسفند ۱۴۰۲از چهره پشتش نسبت به جلوش خیلی بیشتر خوشم اومد
( سلام داداش چطوری سابق )
۲۸ اسفند ۱۴۰۲متاسفانه طراحی خودروسازی های برند به سوتی هایی رسیده که باید بگیم ماشین های چینی به پختگی در سبک طراحی رسیدن
البته پیشرفت چینی ها هم مخصوصا تو مدل های برقی خیلی زیاد بوده
Hadi
۲۸ اسفند ۱۴۰۲چین این همه برند و خودروی متنوع داره ولی ما نمتونیم یک برند متوسط که حداقل بتونه از لحاظ طراحی ایمنی و تکنولوژی بروز باشه داشته باشیم چجوری میشه پلتفرم پارس با سورن و دنا یکیه ولی سورن و دنا استاندارد میشن ولی پارس نه
Arshia m3csl
۲۸ اسفند ۱۴۰۲با این پول بی ام و i4 میخرم هم بی ام و تو الکتریکی سازی قدیمی تره و تقریبا ۱۰ سال موتور برقی توسعه داده کیفیت بی ام و i4 هم از هرچی چینی و تسلا هست بالاتره تو برقی یا باید سمت بی ام و رفت یا ائودی یا پورشه یا فولکس واگن و تویوتا و فورد
B
۲۸ اسفند ۱۴۰۲تویوتا و برقی ؟
محمد
۲۸ اسفند ۱۴۰۲جدا از هر بحثی نمای بغلش رو خوشم اومد
ارسلان
۲۸ اسفند ۱۴۰۲این دیگه از leapmotor اسکی رفته!!
چرا اسمش نشده هوآوی!! این همه برند گمنام به چه درد میخوره ؟! با این قیمت های مسخره…
کرگدن باواریا
۲۸ اسفند ۱۴۰۲هیوندای با اون گمنامیش تونست دل اصغر سوناتا رو به دست بیاره ، هواوی چرا نتونه ؟ آبرودار تر از کره ایی هم هست :)
yaghoub
۲۸ اسفند ۱۴۰۲طراحی پخته ای داره .
هواوی هم هست .
همه چیز آماده موفقیت هست .
فکر میکنم بازار خودرو مثل بازار موبایل میشه .
parhamiof
۲۸ اسفند ۱۴۰۲طراحیش زیباست ولی بازم سرد و بی روحه.
۲۸ اسفند ۱۴۰۲عقبش شبیه ائودیه ولی جلوش یکم زشته
BMW
۲۸ اسفند ۱۴۰۲بابا این چرا کپی هست طراحیش😂😂
B
۲۸ اسفند ۱۴۰۲نمیگم طراحیش بده ولی درمجموع طراحی بی اصالتیه آدمو یاد ماشینا و برندای دیگه میندازه