تعداد رقبای تسلا مدل ۳ سریعاً در حال افزایش است و خودروسازان چینی بیشتری وارد این بازی میشوند و البته حرفهای زیادی نیز برای گفتن دارند. جدیدترین تازهوارد در این بخش نزا S نام دارد که یک سدان چهار درب، الکتریکی و نسبتاً جذاب محسوب میشود. در سالهای قبل شاهد معرفی کانسپت یوریکا ۰۳ و مدل پیشتولیدی بودهایم و نزا S در واقع نسخه تولیدی نهایی محسوب میشود. همانند بسیاری از خودروهای جدید دیگر نزا S قرار بود در نمایشگاه پکن معرفی شود اما برگزاری این رویداد خودرویی به خاطر همهگیری کرونا به تعویق افتاد و این خودرو نیز بهصورت آنلاین معرفی گردید.
نزا یا نتا برند جدیدی است که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت هوزون اتو تأسیس شد. این شرکت دو شاسیبلند با نام های U و V را تولید میکند و S نیز جدیدترین محصولش به شمار میرود. نسخه تولیدی نزا S وفاداری زیادی به طراحی مدل مفهومی دارد و در مقایسه با محصولات هوزون از طراحی شیکتری سود میبرد. نمای جلوی این خودرو از مد چراغهای جداگانه پیروی کرده است اما بخشهای بالایی بسیار نازک هستند. دماغه عضلانی خودرو با ورودیهای شیک، گلگیرهای انحنادار و طراحی تمیز پروفایل باعث شدهاند نزا S ظاهر جذابی داشته باشد. در بخش عقب چراغهای LED کشیده شده در پهنا دیده میشوند. به این موارد باید اسپویلر یکپارچه، دیفیوزر و خط سقف خمیده را اضافه کنیم.
از نظر ابعاد باید گفت نزا S طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۸۰۰/۲۰۰۰/۱۴۰۰ میلیمتری دارد و فاصله بین محوری آن به رقم ۲۹۰۰ میلیمتر میرسد. با این ابعاد نزا S اندکی بزرگتر از تسلا مدل ۳ و در ردیف خودروهایی همچون Nio ET5، BYD Seal و Xpeng X7 و بی ام و i3 قرار میگیرد. از جمله موارد برجسته در کابین میتوان به نمایشگر بزرگ مرکزی با حالت عمودی، پشت آمپرهای دیجیتالی، هدآپ دیسپلی و نمایشگر اضافی برای سرنشین جلو اشاره کرد. همچنین یک سیستم صوتی ۱۲۱۶ واتی با ۲۱ بلندگو نیز وجود دارد که تجربه شنیداری لذت بخشی را به ارمغان میآورد. برخی از بلندگوها در سقف و پشتسریها نصب شدهاند. از دیگر تجهیزات این خودرو میتوان صندلیهای گرم و سرد شونده، متریال لوکس، چرم، چوب و نورپردازی داخلی را نام برد.
این سدان چینی اولین محصولی است که از معماری ماژولار شانهای استفاده میکند. این پلتفرم از خودروهای تمام الکتریکی و نسخههای بهبود دهنده شعاع حرکتی پشتیبانی میکند. هوزون هنوز مشخصات نزا S را بهصورت کامل منتشر نکرده است اما انتظار میرود این خودرو شعاع حرکتی ۷۱۰ کیلومتری برای مدل الکتریکی و برد ۱۱۰۰ کیلومتری برای مدل بهبود دهنده شعاع حرکتی داشته باشد. هوزون همچنین اعلام کرده است نزا S در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ کیلووات ساعت برق مصرف میکند که دلیل آن سیستم مدیریت دمای باتری توسعه یافته با کمک هواوی است. پیشرانههای الکتریکی این خودرو راندمان ۹۲ درصدی دارند.
هوزون هنوز زمان عرضه تکنولوژی خودران نزا S را اعلام نکرده است اما هدفش ارائه این خودرو با خودران سطح ۴ است. بسته خودران این خودرو شامل ۱۳ دوربین، ۱۲ حسگر اولتراسونیک، ۵ رادار و ۲ لیدار خواهد بود. در نظر داشته باشید که مرسدس اولین خودروسازی است که خودران سطح ۳ را در مدلی تولیدی نصب کرده است بنابراین رسیدن به خودران سطح ۴ ادعایی برجسته است. ما قیمت یا زمان عرضه نزا S را نمیدانیم اما انتظار داریم در آینده نزدیک این اطلاعات نیز منتشر شوند.
NAVID۰۰۹۸
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱والا این هم از تسلا بهتر و باکیفیتتره !
البته موندم بفهمم چطور در این فاصلهای کمی که از رونمایی سری۷ bmw میگذره ، چینیها وقت کردند نمای جلوی این خودرو را با شباهت به سری۷ بسازند !
یا شاید هم طراح این با bmw مشترک هستند و ما خبر نداشتیم !
در هر صورت به عاشقان bmw تسلیت عرض مینمایم !
***
کافر مقدس
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی ممنون که از عکس رندر پی بردی چه ماشینی هست چه میکند . یک ویدئو از امثال این ماشین ها بیارد مثل تسلا رفته باشن نوربرگ رینگ
والا رسانه رقیب میترشاند وعلا در عمل همچین رقیبی برای تسلا وجود نداره
گفتم که هیچ اخباری از عملکرد خودروهای چینی نمیبینی شما . در بازار خودشون فراوان دچار مشکلات فنی و… شدن ولی در اخبار فقط 4تا عکس رندر و .. میبینی با شعار رقیب و…
اکثریت شعاع حرکتی هایی که گفتن در عمل چیز دیگری رویت شد بیا اینجا هم میگه خودران 4 کنتور که نداره
پدال که برات از این اخبار نمیذاره که بدونی مشکل مازاد ظرفیت و.. دارن اینقدر که همینجوری دارن تولید میکنن میدن بازار ولی بلومبرگ میپردازه که تو واقعیت چه خبره نه در عکس و رندر
https://www.scmp.com/business/companies/article/3143692/chinas-booming-ev-industry-faces-overcapacity-issues-and-will
دوتا خبر بذار از دیوید ژانگ، محقق صنعت خودرو در دانشگاه فناوری شمال چین که ماشین هارو میره تو واقعیت و دست مشتری میبینه لیست بلندی داره از مشکلات پر پیچ خم این ماشین ها
این لینک هم چندتا دلیل هست که علمی توضیح داده چین به بازار ev مسلط نخواهد شد دلیل ش هم بی نهایت مشکل فنی و باطری و..اعلام کردن
https://theconversation.com/heres-why-china-probably-wont-dominate-the-electric-car-market-this-year-170818
اینم یکسری دلیل دیگه که ماشین های برقی چینی اتفاقا در مسیر سقوط ن
https://www.youtube.com/watch?v=8HKm1CTViO0&ab_channel=CRUX
اگه امثال رامین میخواد موضع بگیره نه خفنیم . نه استاد واقعیت چیز دیگری ست خودتم خوب میدونی انبوهی از مشکلات دارن و حتی صدای اهل فن خوده چین هم دراومده و میگن چه خبره همینجوری ev تولید میکنید میدید دست مشتری اوناهم صف میکشن برای پس گرفتن پولشون .
قربون پدال برم که فقط رپورتاژ میکنه وعلا اصلا به صنعت خودرو چین نپرداخته آنچنان و گویا خوده پدال هم خبر نداره چه میگذره کلیک میخوره خبر چینی اونم از مولتی یوزر
اسکندری
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعیت تلخه باید پذیرفت که چین داره خودروهایی میسازه که دیگه کپی نیستن و با کیفیتن
Khosrow
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱کجاش تلخه الان؟ سرو ته کن ..
حیوانم
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱جنجالهای مجازی خر دور خودش جمع کنند
اقایون و خانوم های پدال شما این کامنت رو کامل خوندید و تایید کردید؟ واقعا خجالت اور هست
اقای نوید تو ناخواسته برده ی کمونیست های لجن خوار شدی از خواب بیدار شو بچه جان و این رو هر روز با خودت تکرار کن جهان همه تسلیم تسلا و فناوریش خواهد شد
Khosrow
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱گاز ورمه داداچ ..
AMANTE
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱عقب اش یک حالت پورشه تایکان داره ولی اگه دقت نکنی متوجه اش نمیشی.
چینی ها دارن خوب توی طراحی و تکنولوژی های الکتریکی پیشرفت میکنن و به نظرم در یک دهه آینده شاید هم زودتر وارد بازار های جهانی بشن.
البته ممکنه این کمپانی ها با نام های عجیب وارد بازار جهانی نشن ولی شرکت هایی مثل هواوی، شیائومی، ویوو و…. اگه وارد خودروسازی بشن میتونن با اسمی که در کردن موفق بشن.
Jdm باز
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحیش خوب و جذابه نسبتا، فقط عقبش یذره از ائودی E tron کپی شده
کابین هم خوبه، ولی با نمایشگر عمودی خیلی موافق نیستم، اگه افقی بود بهتر میشد یا یک نمایشگر پیوسته طولانی بود خیلی بهتر میشد
شعاع حرکتی خوبی داره و مصرف برق پایینی هم داره
در کل محصول خوبیه، از یه شرکت نوظهور
ولی باید دید در واقیعت سواریش چگونه خواهد بود چون کلا این مشخصات همه چیو مشخص نمیکنه ، تا موقعی که نشینی توش نمیفهمی چطور ماشینی هس
Reza Waffen SS
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اولش فکر کردم Nio eT7 هستش
ناشناس
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱خدایی چینی ها تو طراحی خیلی پیشرفت کردند و از اون حالت پر زرق و برق دراومده. کیفیت محصولاتش ن رو هم بتونن بالا ببرند میتونن رقیب خوبی برای بقیه باشن
تحت پیگرد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱عجب طراحیه مدرنی مخصوصا جلوش فکر کنم تا 20 ساله دیگه همه دنیا ماشین چینی سوار بشن
new RAMIN
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱نزدیک 2هفته پیش این ماشین اطلاعاتش منتشر شد…الان مطلب گذاشتید!یا یه مطلب رو همون موقع نهایت 3 یا 4 روز تاخییر بگذارید…یا اصلا نگذارید…وقتی خیلی میگذره اصلا مطلب بدرد نمیخوره دیگه…این موضوع نه فقط درباره ماشین چینی بلکه برای تمام برندها هست.
بگذریم…
مجدد میبینم یه مشت بوگاتی سوار و پاگانی سوار اومدن این زیر…اقا باشه فهمیدیم…این آشغاله بدرد نمیخوره ایراد داره… توهر پست چینی داری هعی میگی…باشه فهمیدیم…شما نخرش…
بگذریم…
والا برند هوزون برند بدی نیست ولی اصلا فروش زیادی تو چین نداره و ماشین هاش مشخصات واو نداره. امیدوارم این نزا S یکم برندش رو ببره بالا ولی من کلا با این برند ارتباط برقرار نمیکنم…
بگذریم…
نمیدونم چرا طی 2 هفته گذشته پس از رونمایی و گفتن مشخصات کامل 3 خودروی لومین کورن وC385و خودرویavatr 011 از برندی که خودتون احتمالا بهتر میدونید منظورم چیه(🙄) حس میکنم بقیه عددی نیستن.وقتی با رقباشون مقایسه میکنید قشنگ به حرفم پی میبرید! البته پدال کی قراره مطلب بزاره نمیدونم ولی حسم بهم میگه اتفاقاتی طی 5 سال آینده خواهد افتاد که قطعا بوگاتی و پاگانی سواران ایران خوششان نخواهد آمد…
شاهین
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام اخبار مربوط به این خودرو چند ماه قبل توی پدال منتشر شده بود و این خبر تکمیلی بود.
تو بایگانی سایت میتونین مشاهده کنین
ارادت
F
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام. من ایده ایی برای ساخت مدل جدیدی از اتومبیل دارم. متونید راهنمائیم کنید ،
reza342
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی یعنی این. نه برقی های آلمانی به جز پورشه البته :)
مسعود
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱قشنگه
ولی خب همه چیز ظاهر نیست بذار بیاد وارد بازار شه بعد درموردش نظر میدیم
جلو پنجرش میتونس بهتر شه، شبیه سیبیلای کله پزی سر کوچمونه جلو پنجرش
Elmiraj
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱روزی شیش تا رقیب برا model 3 و model Y میسازن….
آخر سال هم همون تسلا ها با اختلاف در جایگاه اول فروشاند و خبری از رقبا نیست .
تازه همه به خودران سطح ۴ و ۵ مجهز اند و برد ۷۰۰ کیلومتری هم دارن…!!!!!!
Khosrow
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱یکبار برای همیشه / پسلا رقیب نیست رقیبه هستن ایشون ..
محمد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱تسلا هیچ خاصیت شگفت انگیزی نداره که بقیه نتوانند داشته باشند، اصطلاحا مزیت رقابتی فنی-مهندسی ندارد،
البته مربوط به تسلا هم نیست ، و برای تمام خودروهای الکتریکی تمام کارخانههای خودروسازی صادق خواهد بود،
راز موفقیت تسلا فقط خود شخص ایلان ماسک هست، یک مصاحبه هم داشت که گفته بود اگر من از مدیرعاملی تسلا خارج شوم شرکت سقوط خواهد کرد.
این مورد در مورد خودروهای درون سوز وجود نداشت و درون سوزها مهندسی زیادی را میطلبیدند از موتور گرفته، تا گیربکس و قطعات انتقال نیرو شرکتها هر کدام امضا خودشان را داشتند و در داخل هر شرکت هم تنوع زیادی وجود داشت.
اما موتورهای الکتریکی اینطور نیستند و ۱۰۰ ساله که چنان تغییر بنیادینی در ساختار نداشتند، اصلاحات و بهینهسازیهایی هم که داشتند در کاربردهای صنعتی سخت و حساس دیگر بوده مثلا برای سانتریفیوژ و … آنچنان موتورهای الکتریکی خودروها حرف جدیدی برای گفتن ندارند.
طبق این توضیحات بازیگران اصلی صنعت خودرو خیلی راحت ممکن هست که عوض شوند و چینیها هم شانس بالایی دارند چون به بزرگترین بازار خودرو و از طرفی بزرگترین تامین کنندگان دسترسی دارند
Sadra
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ماشینای تسلا سطح خودران چندن؟