خودروی نزا/نتا S در مقایسه با برخی کانسپت های برجستهتر نمایشگاه گوانگژو چین شاید سادهتر به نظر برسد و البته این نکته شاید به معنی نزدیکتر بودن آن به خط تولید نهایی باشد. نزا که با نام نتا هم شناخته میشود (هر دو نام بکار میروند به گونهای که نزا کلمهای چینی و نتا کلمهای انگلیسی است) یک برند از زیرشاخه شرکت هوزون موتورز میباشد. این شرکت بیسروصدا در چین مشغول فعالیت بوده و خودروهای الکتریکی با میزان فروش خوب را تولید میکند.
اما نزا S به دنبال تزریق تکنولوژی مدرن به سبد محصولات این شرکت است. پیروی معرفی خودروی اورکا ۰۳ در سال پیش، نزا S از تکنولوژیهایی برای رقابت با شرکتهایی همچون تسلا و XPeng سود میبرد. ظاهراً این خودرو به سیستم خودران سطح ۴ مجهز بوده و از ۳ حسگر لیدار و ۵ رادار و ۶ دوربین سود میبرد.
سیستم خودران سطح ۴ به این معنی است که خودرو بهصورت خودکار حرکت کرده و میتواند بدون نیاز به دخالت راننده به شرایط جادهای واکنش نشان دهد. به این ترتیب دخالت انسانی در اکثر شرایط نیاز نبوده هرچند راننده باید روی شرایط نظارت داشته و در صورت ضرورت کنترل خودرو را به دست گیرد. البته تقریباً تمامی خودروسازان هماکنون در سیستم خودران سطح ۲ هستند و BMW تائید کرده نسل جدید سری ۷ به سیستم خودران سطح ۳ مجهز خواهد بود. همچنین تا جایی که میدانیم فعلاً کشور یا منطقهای استفاده از سیستم خودران سطح ۴ را قانونی اعلام نکرده است.
انتظار میرود نسخه تولیدی نزا S در نمایشگاه پکن سال آینده معرفی شود. این خودروساز مشخصات محصول خود را منتشر نکرده اما قبلاً گفته که این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیهای و شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری با تستهای NEDC خواهد داشت. نزا S اولین خودروی ساخته شده بر اساس پلتفرم جدید شانهای خواهد بود و تمرکز زیادی روی امنیت ۳۶۰ خواهد داشت. اگرچه جزئیات این پلتفرم منتشر نشده اما گفته شده در آن از باتریهای دارای پشتیبانی، ترمزهای دوگانه و لایههای حفاظتی داخل سیستم مدیریت باتری استفاده خواهد شد.
این خودرو همچنین دارای سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و تنظیمات پنج اتصالی در عقب خواهد بود و بهصورت سفارشی نیز میتوان سیستم تعلیق بادی را سفارش داد. این پلتفرم هم از قوای محرکه تمام الکتریکی و هم نمونههای هیبریدی افزایش دهنده برد پشتیبانی میکند. اگرچه نزا S سدان اولین محصولی خواهد بود که از این معماری استفاده میکند اما انتظار میرود در آینده شاسی بلندها، مینی ونها و کوپههایی نیز بر اساس پلتفرم شانهای تولید شوند.
AMG GT R
۹ آذر ۱۴۰۰یه حسی بهم میگه از نیو اسکی رفته
مردیم از خوشی
۹ آذر ۱۴۰۰چینی _ اسکی(کپی کاری ) ، دو کلمه جدا نشدنی
امیرعلی
۹ آذر ۱۴۰۰خب مشکل اینه که اگه فقط به ۱۰ درصد ادعا هاشون عمل میکردن دیگه کسی سمت ماشین های امریکایی و ژاپنی و کره ای و آلمانی نمیرفت:)
new RAMIN
۹ آذر ۱۴۰۰@امیرعلی
خب مشکل اینه که اگه فقط به ۱۰ درصد ادعا هاشون عمل میکردن دیگه کسی سمت ماشین های امریکایی و ژاپنی و کره ای و آلمانی نمیرفت:)
قبل از اینکه بیایم کامنت بی منطق بنویسیم لطفا قبلش 2تا سرچ بزنیم ببنیم اصلا درست میگیم یا نه .نتا S محصولی هوزون اتو هست
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hozon_Auto
این برند 7 سال تاسیس شده و مجموعا 3 تا محصول داره و با این نتا S میشه 4تا/آمار فروشش زیاد نیست چون اوایل کارش مثل xpeng و nio خودرو خفن برقی تولید نکرد
این مدل خودرو نتا S هرچی باشه از فولکس واگن id4 ترمز عقب کاسه ای 2 یا 3 برابر بهتره…
امیرعلی
۹ آذر ۱۴۰۰جناب رامین و باقی چینی فن ها اگه دوست ندارید این کامنت رو نخونید
من اصلا به عمر شرکت خودروسازی کاری ندارم
میگم چرا شرکت های خودروسازی چینی ادعاهایی میکنند که نمیتونن بهش عمل کنند دلیلش هم اینه فقط برای تبلیغات
مثلا تا حالا فکر کردی چرا نیو با اینکه میتونه با سوپرشارژرها بازدهی و رضایت مشتری بیشتری داشته باشه چرا از سیستم تعویض باتری استفاده میکنه؟ برای اینکه تبلیغات بشه که فلان برند باتری ماشین رو در ۳۰ ثانیه به صورت اتوماتیک تعویض میکنه و یک تصویر واهی در ذهن مشتری هاش بسازه و براش مهم نیست باتری ماشین نو یک مشتری با باتری ماشین ۵ سال پیش یک مشتری دیگه عوض بشه عوض بشه چون به فکر تبلیغات ه نه رضایت مشتری
یا مثلا نیو در سال ۲۰۱۹ گفت به تکنولوژی خودران سطح ۴ دستیافته ولی بعد با تاخیر ۳ ساله گفت که تکنولوژی ش نیاز به کار بیشتر داره و ۲۰۲۲ عرضه میشه میتونست همین خبر اراعه تکنولوژی خودران سطح ۴ رو در سال ۲۰۲۲ زمانی که میخواهد اراعه بده بگه ولی با اینکه فناوری ش رو نداره و حتی معلوم هم نیست که تا ۲۰۲۲ به دستش بیاره اومد زودتر گفت تا براش تبلیغ بشه
برام مهم نیست که چقدر دیسلایک بخورم ولی حرف من اینه که بیشتر( نه همه) کانسپت ها و اخباری که خودروساز های چینی اراعه میدن یا کلا به مرحله فروش و اراعه عمومی نمیرسه یا زمانی به فروش میرسه که اون تکنولوژی همه گیر شده
و شما چطور میتونید باور کنید تسلا که با سابقه ترین برند خودرو های تمام الکتریکی ه
خودران سطح ۴ رو اراعه نده ولی یک شرکت چینی که به قول جناب رامین ۷ سال تاسیس شده و به مراتب سرمایه و تکنولوژی کمتری از تسلا داره بتونه این تکنولوژی رو اراعه بده
new RAMIN
۹ آذر ۱۴۰۰(و شما چطور میتونید باور کنید تسلا که با سابقه ترین برند خودرو های تمام الکتریکی خودران سطح ۴ رو اراعه نده ولی یک شرکت چینی که به قول جناب رامین ۷ سال تاسیس شده و به مراتب سرمایه و تکنولوژی کمتری از تسلا داره بتونه این تکنولوژی رو اراعه بده)
اینکه تسلا نمیتونه دلیل بر این نیست که بقیه نتونن… شما نمیتونی اینکارو انجام بدی…ولی خب اون یکی میتونه.الان مثل 50 سال پیش نیست همه چی انحصاری باشه الان همه میتونن هرچی بخوان رو عملی کنن
درضمن واحد پول چین یوان هست…هر یوان 0.15 دلاره یا به بیان ساده تر هر یوان 15 سنته. به نظر شما 400یا 500میلیون دلار چیزی نیست ولی با اون پول تو چین 2 تا کارخونه میشه زد…چین با شناور نگه داشتن یا بهتره بگم کم ارزش نگه داشتن پولش داره از اون ور کلی سود میبرن…
مردیم از خوشی
۹ آذر ۱۴۰۰به نظرم آینده الکتریکی ها مال آمریکا و چین هست
مردیم از خوشی
۹ آذر ۱۴۰۰همون طور که شرکت هایی مثل هواوی و اپل با پیشینه کم آمدند و شرکت های معتبر مثل نوکیا (فنلاندی ) و بلک بری (کانادایی ) و…. شکست دادند به نظر این اتفاق برای صنعت خودرو هم خواهد افتاد
البته چندان خوشایند نیست اون هم وقتی چینی….
پویان
۹ آذر ۱۴۰۰خودرو خیلی خوبیه.چینی ها در برقی از المانی ها هم بهتر شدن. پیرو حرف دوستان در خودروختی برقی رقابت بین امریکاییها و چینی ها هست
میثم
۹ آذر ۱۴۰۰دلیل اینکه عملیاتی نمیشه بخاطر اینه که برای عملیاتی کردنش هزار جور مجوز و زیرساخت و المانهای مختلفی وجود داره که حل و فصل و هماهنگی با اونها زمان و بودجه زیادی می خواد.
در حال حاضر شرکتها و استارتاپهایی هستن که به این تکنولوژی رسیدن ولی فعلا قابلیت تجاری کردنش وجود نداره.
بعنوان مثال یه استارتاپ امریکایی به نام Commi یه نمونه ساخته که در بعضی موارد حتی از fsd تسلا هم بهتر کار میکنه. اسم محصولشون هم openpilot است.
mehran
۲ خرداد ۱۴۰۲ملت ماهم فقط اینو یاد گرفتیم پیدا کنیم از کجا کپی کرده ،به شما چه شما سوار نشو