خودروهای چینی

سیستم صوتی فوق‌العاده دیراک برای نیو ET7 با 23 بلندگو!

نیو ET7 به‌صورت رسمی از سیستم صوتی پیشرفته شرکت سوئدی دیراک سود خواهد برد. دیراک که در زمینه سیستم‌های صوتی و دیجیتالی جزو شرکت‌های مشهور دنیاست از ۲۳ بلندگو در کابین این خودرو استفاده خواهد کرد. به گزارش carscoops، سیستم بکار رفته در نیو ET7 از راه‌حل بهینه‌سازی صدای حرفه‌ای اپتئو دیراک استفاده می‌کند. به‌طور معمول کابین خودرو به عنوان یک محیط آکوستیک بسیار چالش‌برانگیز در نظر گرفته می‌شود زیرا بلندگوها نمی‌توانند در ایده آل ترین جای ممکن نصب شوند و برای مثال یک سینمای خانگی وضعیت بسیار بهتری نسبت به کابین خودرو دارد. به این ترتیب تداخل موجود بین بلندگوها می‌تواند وضوح و شفافیت صدا را کاهش دهد.

سیستم حرفه‌ای اپتئو دیراک به دنبال غلبه بر این چالش‌ها بوده و همه بلندگوهای موجود در نیو ET7 می‌توانند به‌صورت یکپارچه با یکدیگر همکاری کرده و پاسخ‌های ایمپالس یکدیگر را تصحیح کنند که این امر به لطف تکنولوژی تصحیح پاسخ ایمپالس MIMO دیراک انجام می‌شود. این دو کمپانی می‌گوید راه‌حل یاد شده تأثیرات ناخواسته کابین را حذف کرده و پاسخ‌های ایده آل بلندگوها را به منظور ایجاد حداکثر کیفیت و عملکرد ارائه می‌کند. سیستم صوتی متشکل از ۲۳ بلندگو این شرکت دارای بلندگوهای متنوع و ساب ووفر هستند.

یکی از مهندسان ارشد نیو می‌گوید:

ما در نیو می‌خواستیم یک تجربه شنیداری بسیار خاص را ارائه کنیم بنابراین سرنشینان در تمامی صندلی‌های ET7 می‌توانند به موزیکی گوش کنند که در سالن کنسرت نیز به آن گوش می‌کنند. از آنجایی که می‌دانستیم انجام این کار نیازمند تلاش بسیاری است بنابراین از دیراک خواستیم تا بهترین سیستم صوتی را در نظر بگیرند. همکاری ما با دیراک باعث شد مطمئن شویم خریداران نیو ET7 می‌توانند مالک بهترین سیستم صوتی موجود در خودروها شوند.

این خودرو اولین بار در چین معرفی شد. نیو ET7 الکتریکی با باتری ۷۰ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتری، باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی و برد ۷۰۰ کیلومتری و نهایتاً باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتری عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    یعنی قشنگ غرق در موسیقی میشی

    موافقم 34
  2. AmirAli

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    بعد یارو سیستم پنج میلیونی میبنده رو سلطانش ( پارس ) حس میکنه نصف دنیارو لرزونده 😂

    موافقم 49
    مخالفم 1
    1. MAJking2

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (426 ديدگاه)

      اونا سیستم های SPL( یعنی قدرتی) محسوب میشه و نسبت به سیستم های SQ( کیفیتی) قیمت خیلی کمتری دارن و واقعا هم کار اونایی که روی ماشین های ایرانی می‌بندد لرزوندن اتاق ماشین هست نه لذت بردن از موسیقی متاسفانه فعلا SPL ها توی ایران طالب بیشتری دارن و بیشتر برای خودنمایی هست تا لذت موسیقی.

      موافقم 56
      مخالفم 1
    2. Reza Waffen SS

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      با اون صدای کتری ش خخخ

      موافقم 23
      مخالفم 2
  3. phonix

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    چه میکنه این چینیه
    خوبه احسنت

    موافقم 17
  4. net

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    این ماشین چینی عقبش کشیده تر بود و طراحی داخلی یکپارچه مشکی داشت قشنگتر میشد و رینگش بد هست.اولین ماشینی هست که سیستم صوتی حرفه ای دالبی اتموس داره و جالبه. این سیستم صوتی حرفه ای دالبی اتموس برای سدانهای لوکس مثل ایودی a8 و بنز سری اس و بی ام و سری ۷ و لکسوس ls و اس یو وی های لوکس خوبه.به خاطر فضای کم داخل خودرو تولیدکنندگان حرفه ای سیستم صوتی ماشین می توانند مثل بلندگو مکعب مستطیل باریک حرفه ای دالبی اتموس ساندبار تلویزیون طراحی کنند در بالای سقف ماشین نصب کنند و تعجبه تا الان به فکرشون نرسیده

    موافقم 13
    مخالفم 5
  5. T

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    ۲۳ تا!!!!!!!!!!

    1. Moein

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (913 ديدگاه)

      ۳۶ تا هم هست
      اسکالید که ۳۸ تا داره

      موافقم 10
  6. T

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    قد و قواره اسکالیدو نگا کن

  7. Mr Naftalin az roghan abad

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    افرین باحال بود

  8. Elemento

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    یکم دیگه زیاده روی و اغراقه. پس فردا میان واسه جیب و پاچه ی شلوار و آستین سرنشین ها هم بلندگو طراحی میکنن که موقع سوار شدن بذاری تو آستین و پاچه ت

    موافقم 2
    مخالفم 3
  9. بهنام

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    دوستانی که علاقه مند به سیستم صوتی هستند میدونند دست‌یابی به کیفیت فوق العاده بالا بسیار بسیار گران تموم میشه . بطور مثال نسل جدید سری اف وان آلپاین شامل پخش کننده ی دیجیتال ،امپیلی فایر ،پروسسور ،بلندگوهای تری وی و ساب ووفر قیمتی سی و پنج هزار دلاری دارن. حساب کنین یه ست بلندگو سه تای شامل ووفر (میدبیس).میدرنج و توییتر به همراه ساب همین . حالا سیستم های صوتی مانند دیرتک که شامل ۲۳بلندگو میشه یعنی چندین و چند آمپیلی فایر ،پروسسور و بلندگو به همراه سیم کشی و سایر داستانها دست کم بیست هزار دلار هزینه داره .آیا میشه یه ماشینی که فوق لوکس حساب نمیشه فقط بیاد برای سیستم صوتی بیست هزار دلار هزینه کنه ؟ بنظر من اکثر سیستم های فابریکی خودروها که تبلیغ زیادی روی کیفیت اونها میشه جنبه ی تبلیغاتی دارن و فقط اندکی از سیستم خودروهای ارزان بهتر هستن چون سیستم صوتی های فوق کیفیتی بینهایت گرون هستن و اصلا به صرفه نیست روی خودروی تولید سری نصب بشن . می‌خواین به حرف بنده برسین تشریف ببرین بلندگوهای برمستر روی ماشین های بنز رو باز کنین ببینین تا بفهمین نسبت به بلندگوهای فابریکی ۲۰۶ اندکی بهتر هستن همین .

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Pooriya-BMW

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (584 ديدگاه)

      دقیقاً با نظر شما موافقم
      سیستم صوتی برمستر روی پورشه ماکان یکی از دوستان تست کردم صداش واقعاً در حد یه سیستم صوتی بازاری پایونیر با یه جفت باند یه ساب بود

      سیستم صوتی های رزولوشن در همین حدود قیمت سی هزار دلار به بالا قیمت دارن که فقط برای برند های پرمیوم مثل بنتلی رولزرویس مدلهای گران قیمت بنز ب ام و پورشه مورد استفاده قرار می‌گیرند آن هم بصورت آپشن گرانقیمت

    2. net

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3397 ديدگاه)

      بهنام
      منم نظرم همینه این سیستم حرفه ای دالبی اتموس ماشین چینی برای سدان های لوکس و اس یو وی های لوکس خوبه

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا