پس از انتشار ویدئویی جنجالی از مقایسه سیستم شاسی نیو ET9 با میباخ S کلاس، برخی کارشناسان شک و تردیدهایی درباره صحت این تست داشتند اما مقامات نیو هرگونه تقلب دراینباره را رد کردهاند.
با مقایسه تکنولوژی شاسی ET9 جدید و میباخ S کلاس، نیو به تقلب در این تست متهم شده است. خودروی نیو ET9 به تازگی عرضه شده و ۹۹۹ دستگاه اول آن از نوع مدل سفارشی فرست ادیشن بودهاند که همگی نیز فروخته شدند. این خودروساز چینی سر و صدای زیادی به خاطر سیستم شاسی هوشمند اسکای راید خود به راه انداخته و مهمترین نکته هم به ویدئوهایی مربوط میشود که سواری بسیار نرم این خودرو و عبور از روی ناهمواریهای گوناگون را نشان میدهد. دو نمونه از مشهورترین ویدئوها به تست لیوانها و همچنین بلوکهای چوبی قرار داده شده روی خودروی ET9 و میباخ S کلاس اختصاص دارد.
اما شک و تردیدها درباره ویدئوی دوم به شدت افزایش یافته و در این ویدئو یک برج چوبی روی میز عقب هر خودرو ساخته میشود. در هشت طبقه اول این برج چوبی ۲ بلوک قرار دارد و هر لایه در جهتی مخالف لایه بعدی قرار گرفته است. لایه نهم نیز آخرین طبقه از این برج چوبی خواهد بود. در ویدئوی این تست، خودروهای نیو ET9 و میباخ S کلاس با سرعتی مشابه از روی موانع سرعتگیر رد میشوند و یک دوربین داخلی نیز روی برج چوبی داخل میباخ تمرکز دارد که پس از عبور خودرو از روی ناهمواریها، ریختن این بلوکهای چوبی را به نمایش میگذارد. این در حالی است که بلوکهای داخل خودروی نیو بدون تغییر باقی میمانند. دوربین بیرونی نیز حرکات زیاد بدنه میباخ را نشان داده درحالیکه خودروی ET9 پایدار باقی مانده است.
اما ظاهراً اتهامات کارشناسان به نیو حول فاصلههای بین سرعتگیر میچرخد. گفته میشود فاصله این سرعتگیرها به گونهای تنظیم شده که درست در طول فاصله بین محوری نیو ET9 قرار گیرد و خودرو بتواند پایدار باقی بماند؛ اما مدیران این شرکت از جمله ویلیام لی مدیرعامل چنین چیزی را رد کردهاند. آنها میگویند نیمی از سرعتگیرها در طول فاصله بین محوری ET9 و نیم دیگر هم در طول فاصله بین محوری میباخ S کلاس طراحی شدهاند. مدیران شرکت حتی از کارشناسان دعوت کردهاند خودشان این تست را انجام دهند تا به صحت گفتههای آنها پی ببرند. سیستم شاسی هوشمند اسکای راید نیو یک سیستم تعلیق کاملاً فعال است که میتواند در هر ثانیه تنظیمات بسیار زیادی را اعمال کند. این تکنولوژی کنترل مستقل چهار چرخ برای هماهنگی با سناریوهای مختلف رانندگی سود میبرد. شایان ذکر است تحویل اولین نمونههای محصول پرچمدار نیو از مارس ۲۰۲۵ شروع خواهد شد. قیمت ET9 از حدود ۹۰ هزار دلار شروع میشود و باتری را نیز میتوان با اقساط ماهانه ۱۵۵ دلار اجاره کرد. البته درصورتیکه باتری نیز به همراه خودرو خریداری شود قیمت کل ET9 به ۱۰۸ هزار دلار خواهد رسید.
پیش از این تمامی نسخههای ET9 فرست ادیشن به فروش رسیدهاند. این مدلها از نظر متریال بکار رفته ارتقا یافتهاند و ۴۱۰۰ دلار گرانتر هستند. بر اساس پیشبینیها، این خودرو در هر ماه فروش حدود ۱۵۰۰ دستگاهی خواهد داشت. طول/عرض/ارتفاع خودروی موردبحث به ۵۳۲۵/۲۰۱۷/۱۶۲۱ و فاصله بین محوری به ۳۲۵۰ میلیمتر میرسد. نکته جالب اینکه ET9 اولین خودروی نیو با فضای بار جلو محسوب میشود و در این بخش ظرفیت ۱۰۵ لیتری وجود دارد. همچنین باید گفت باتری ۱۲۰ کیلوواتساعتی این خودرو تراکم انرژی ۲۹۲ واتساعتی به ازای هر کیلوگرم دارد. به دلیل طول فاصله محوری ET9 نمیتواند در جایگاههای تعویض باتری نسل اول و دوم این خودروساز حضور یابد.
نیروبخش نیو ET9 جدیدترین سیستم الکتریک درایو تاندر ۹۰۰ ولت همین شرکت است که شامل موتور جدید W-Pin با حداکثر قدرت ۴۵۶ اسب بخار خواهد بود. این موتور که روی اکسل عقب سوار شده تنها ۷۹ کیلوگرم وزن دارد. در اکثر جلو نیز موتور برقی دیگری با حداکثر قدرت ۲۴۱ اسب بخار و تراکم انرژی ۲.۶ واتساعت به ازای هر کیلوگرم قرار میگیرد. این خودروی برقی در عرض ۴.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
کرگدن باواریا
۶ دی ۱۴۰۳یواش یواش داره از چینی ها بدم میاد 💩👎
NAVID@@98
۶ دی ۱۴۰۳اون که قطعا حالا نکته مهم ش اینجاست که این سیستم رو اساسا از یک شرکت هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ گرفته شده کلا از چندین سال قبل اروپآامریکا ساخته بودن از قبل میدونستم الان این عوضیا ازشون کش رفتن حالا واسه ما .. … هم میکنن !!!!!!!!!!!
پیام رنگی رنگی چه دنیای قشنگی
۶ دی ۱۴۰۳هرچیز اول فقط مامیت
مهدی
۶ دی ۱۴۰۳نمیدونم چرا کسی نمیگه این تعلیق الکترومغناطیس شرکت بوز آمریکایی هست از روش کپی شده سال 1980 روی لکسوز تست شده حتی قابلیت پرش از مانع هم داشت فیلماشت تو اینترنت هست
kasra
۶ دی ۱۴۰۳شبکه سه .: https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/12/Honda-Nissan-2.jpg
کیان
۶ دی ۱۴۰۳چرا یواش یواش !!! باید از مدتها پیش و تند تند این حس و پیدا میکردینت
من فقط موندم این چینیها چرا هیچ محصولشون و بدون کلک نمیتونن تبلیغ کنن یا رونمایی کنن، تو همه چیز همین هستن، تو هواپیماسازی و …
همش تبلیغ نشون میدن، اعداد و ارقام نشون میدن، بعدش موقع عمل میشه و …
همش تو خالی در میاد
amir
۶ دی ۱۴۰۳چینی های دغل باز فقط میخوان با هزارتا دوز و کلک خودشونو برسونن بگن اره مام عقب نیستیم ما خفن تریم فقط به دنبال سود و کلاهبرداری هستن تازه این کار یکی از کلک هاشونه از عمق قضیه سر در بیارید تازه متوجه میشید اوضاع چه خبره
دو سه سال پیش من یه فیلمی دیدم ماژول دوربین شیائومی بود هواوی بود چی بود که چهار تا لنز دوربین دوربین داشت بلند میکرد زیرش کلا یه دونه لنز دوربین بود!!!
amir
۶ دی ۱۴۰۳تازه ؟ از همون اول مشخص بود اینا متقلبن فقط یه سری دوستان خودشونو زدن به اون راه نمیخوان باور کنن داستان چیه
BlackWing
۶ دی ۱۴۰۳اصلاً هرچی که هست چه درست چه غلط ، یه لحظه تصور کن پولدار باشی و بجای S کلاس بری نیو بخری !
مردیم از خوشی
۶ دی ۱۴۰۳هر چی که هست چه درست چه غلط ؟ این یعنی تعصب خالص
فیلم بسیار شگفت انگیز بود الکی نیست که چینی ها قیمت خودرو هاشون را دارند به اروپایی ها نزدیک می کنند تکنولوژی اونها داره از غرب پیشی می گیره
اگه این فیلم بر عکس بود و بنز بهتر عمل می کرد الان زیر پست پر بود از به به و چه چه کردن که بنز عجب چیزیه
Sina_carshow
۶ دی ۱۴۰۳یه سوال چرا باید پولم جلو چشمام آتیش بگیره؟ وقتی میباخ ۲۰۰ هزار دلاری تا ۴ سال دیگه به راحتی به ۱۰۰ هزار دلار میشه خرید؟
نئو هم همینه ولی ۹۰ هزارتاس نهایت ۴۵ هزارتا ضرر میکنم موقع فروش و نئو خودرویی هستش که دست کمی ازش نداره و هرچیزی که از یه ماشین بخوای رو داره
این اتهام تقلب هم هنوز اثبات نشده باید بررسی ها بیاد و با دستگاه های مخصوص دقیق تستش کنن
الان li auto mega با دستگاه اندازه گیری کردت صدای کابین رو ۶۱ دسیبل در مقابل ۶۶ دسیبل میباخ بود
البته این مقایسه ها مقصرش بنزه که کم کاری کرده که به چینی ها اجازه همچین مقایسه هایی داده وگرنه بنز به اختلاف قیمتش باید چیز خیلی بهتری میداد بیرون
چون رقیب خاصی نداشته و حسابی فاز پول پرستی گرفتتش مشخصه پیشرفت کندی هم میکنه نتیجش میشه اینی که میبینی
الان مثلا تسلا میاد هایپر کار میلیون دلاری رو تو درگ قهوه ای میکنه باید به تسلا بگیم جارو برقی و لگن یا اون هایپرکار سازه که نتونسته در ازای پول پرداختی یه چیز متفاوت و خیلی سریع بده بیرون؟
B
۶ دی ۱۴۰۳هایپر کار هامثال بارز کلاهبرداری لاکچرین 😂
Sina_carshow
۶ دی ۱۴۰۳والا صندلی هاشون اصن راحت نیستن و حسابی تنگ نشستن داخلشون هم یه کابوسه تازه کولر هاشونم هم افتضاح
اره خیلی قشنگه از دور یا بیای فیلم بگیری ویو بگیری ازشون فضای مجازی ولی نه بیشتر
دیگه حداقل کاری که میتونن بکنن اینه که از یه شاسی بلند و سدان خانوادگی سریعتر باشن اونم که نیستن
همین استون مارتین db12 رو مثال بزنم عکس پروفایلت استون هس
زمین تا آسمون صندلی های راحت تری داره میشه راحت سوارش شد تکنولوژی مدرن هم داره و موتور فوق العاده خوش صدا هم داره شتابش هم ۳.۶ ثانیه هس سواری فوق العاده نرم تر و کابین ساکت تری هم داره تازه همون قدر هم کلاس و پرستیژ داره تازه ماشین جیمز باند هم هس
قیمتش هم یک دهم هایپر کار ها
تازه ۵ سال بعدش میتونی به ۱۰۰ هزار دلار یکیشو صاحب شی کم کار
JaMsHiD-B
۶ دی ۱۴۰۳بحث ماشین لوکس و هایپر کار کلا فرق میکنه
همین تسلا فقط شتاب اولیه اش سریعه
میتونه بیاد توی سرعت های بالاتر رقابت کنه !
بعدش خط مستقیم که نشد نون و آب
پیست اون سوپر کار جواب خودشو پس میده
amir
۶ دی ۱۴۰۳هرچند من جدیدا حوصله نمیکنم اراجیفی که مینویسی رو بخونم ولی در رابطه با پاراگراف آخر کامنتت باید بگم اگه تسلا تو درگ میتون هایپر کار قهوه ای کنه به دلیل ماهیت کاملا متفاوت الکتروموتور ها به دلیل گشتاور آنی با موتور های بنزینی هستش
این چینی هم همینه ماهیتش کلا متفاوته با بنز
یک دهم پیشینه و مهندسی پیچیدگی و کیفیت بنز رو نداره تنها چیزی که باعث شده این همه مانور بدی قیمتشه
از قدیم گفتن هرچقدر پول بدی آش میخوری و هیچ کس تو این دنیا هم مفتی کار نمیکنه و هیچ ارزونی بی دلیل نیست
JaMsHiD-B
۶ دی ۱۴۰۳داداش مردم دوبی فقط تو اینستا ماشین شهریشون بنز جی کلاس 6X6 و بوگاتی پیش چشمشون ماشین عادیه !
چطور میای میگی ماشین چینی کمیاب تر و تو چشم تره !
بعدش بر چه اساس یارو باید ماشین پنجاه هزار دلاری رو با کلاس تر از دویست و پنجاه هزار دلاری بدونه !
آپشن که مهم نیست
کلاس کاری و قیمت مهمه
فکر کن اینکه بگی میباخ دارم ، بنتلی دارم با کلاس تره یا یه ماشین ناشناخته بی اصالت؟
javad-bmw
۶ دی ۱۴۰۳موضوع اینجاست کسی که میباخ رو به قیمت ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار دلار میخره ، به این فکر نمیکنه که این ماشین ۳ سال دیگه چقدر افت قیمت داره ، میخواد همه ببینن که ایشون میباخ داره ، به خصوص تو کسب و کار خیلی مهمه براشون.
تو چشم بودن در اولویت هست بقیه چیزا اولویت های بعدیه ، حتی موضوعات فنی و دینامیکی و افت قیمت.
ما آدم های عادی برای خریدن یه ماشین معمولی گوگل رو سوراخ میکنیم از بس جستجو میکنیم ، کسی که این ماشین رو میخره کاملا نسبت به این که افت قیمت شدید داره آگاهه.
فکن صاحب یه کسب و کار در آمریکا هستی در آمدت هم ماهی ۲۰۰ هزار دلاره بعد بهت میگن ماشینت چیه ، تو میگی نیو
اگر بگی میباخ چی میشه؟
بُعد روانی داره
Sina_carshow
۶ دی ۱۴۰۳اگه منظورت تو چشم بودنه که مردم تو دبی که بوگاتیش عادیه خیلی بیشتر به چینی ها نگا میکنن چون فعلا کم یاب ترن یا آپشنای فضایی بیشتر دارن برای به اصطلاح شو آف و پز دادن مثلا همین میباخ در برقی داره ولی الان چینی ۴۰ هزار دلاری هم در برقی داره که هیچ با نگا کردن بهش و دستور صوتی دادن در بسته میشه
بله درسته کلاس میباخ بالاتره حتی میباخ قدیمی نسل قبل هم بخری با قیمت یه چینی نو بازم کلاس بالاتری داره شکی درش نیس
به شخصه خودم بیزنس من بودم نهایت یه استیشن میگرفتم یا یه خودرو سدان میان سایز به جاش یه پلاک رند یک یا دو رقمی مینداختم روش
حتی به این کلاس خودرو ها فکرم نمیکردم چون خرید خودرو یعنی پول سوزوندن اونور آب
یام یه ساعت رولکس میگیرم یام اگه قرار باشه خودروی لوکسی که داشته باشم میخوام از برند برابوس یا منصوری باشه که افت قیمت نکنه
یاسر
۶ دی ۱۴۰۳چینی ها از نظر قدرت طراحی خودرو های بروز و کارا حرف زیادی برا گفتن دارن از خیلی از خودرو های المانی و فرانسوی و امریکایی هم میتونن بهتر باشن
تنها و تنها مشکلی که بهشون شاید بشه وارد کرد کیفیت قطعاته وگرنه من مطمئنم از مایباخ بهتر بود این چینی
Sina_carshow
۶ دی ۱۴۰۳کیفیت قطعات خیلی از چینی های بازار از ماشین دو برابر قیمت اروپاییش بهتره
اگر نگران ایمنی خودرو هم باشین الان تستای ایمنی خیلی خشن ازشون اومده بیرون که هیچ حتی تو نمایشگاهای خودرو جلو چشم عموم تست ایمنی ازشون میگیرن و خیلی از برندا مثل ولوو و لوتوس از پلت فرمای جیلی برا خودروشون استفاده میکنن
NAVID@@98
۶ دی ۱۴۰۳نه اتفاقا ظاهر کارو میبینی چون همش با کپی و دزدی از اوناست مثل همین سیستم که بالا گفتم از اونا میگیرن ولی بازم هیچی به گرد پاشون نمیرسه وقت برو ببین موتور ۸ سیلندر به بالا بسازن یا تکنولوژی هایی که وارد صنعت کرده باشن تاریخچه هارو در بیار گوشی میاد دستت
مازیار
۶ دی ۱۴۰۳اینطور فیلمهای تبلیغاتی رو بنز و لکسوس سی سال قبل میساختن (همینو از LS400 و W140 دیده بودم) حالا چین اومده یکی ساخته یه بنز هم پشتش راه انداخته و میگه بنز مثل سی سال قبل خودش نیست!!
زرد کثیف
JaMsHiD-B
۶ دی ۱۴۰۳اون سیستم تعلیق بوز بود
از روی دست انداز هایی که بلند بود و ضربه وارد میکرد میپرید !
خیلی چیز خفنی بود
Engineer
۶ دی ۱۴۰۳خدایا چیو دارن با میباخ S کلاس مقایسه میکنن…
OM.01
۶ دی ۱۴۰۳نام دقیق این مدل سیستم تعلیق رو نمیدونم فکر کنم میگن سیستم تعلیق اکتیو ولی این سبک سیستم تعلیق یه نسل از سیستم تعلیق های بادی معمولی جلوتر هست. سیستم تعلیق با بدنه مچ و هماهنگ هست. این سبک سیستم تعلیق رو پورشه هم رونمایی کرده و Nio هم داره و شیائومی هم به تازگی رونمایی کرده روی شاسی جدیدش.
شرکت bose هم 30 سال پیش این سیستم تعلیق رو ابداع کرد و برای نشون دادنش روی LS400 لکسس سوار کرد و نشون داد چقدر بهتره و با 911 هم مقایسه کرد دید چقدر هندلینگش تغییر میکنه…ولی چون هزینش برای هر چرخ 5 هزار دلار بود یعنی 20 هزار دلار مجموعا و این قیمت نصف قیمت یه ماشین لوکس شرکت bose دیگه تولید انبوه نکرد و کنار گذاشتش.
حالا سیستم تعلیق اکتیو رو ولش کن… چانگان و gac ماشین پرنده رونمایی کردن!
https://cnevpost.com/2024/12/19/gac-launches-evtol-brand-govy-debuts-airjet/
https://www.ichongqing.info/2024/12/24/changan-to-invest-20-billion-yuan-in-flying-car-development-over-next-5-years/
آهنگ وایسا دنیا من میخوام پیاده شم برای همینه دیگه… دنیا کجا ما کجا…
حالا اینجا خیلی ها از سر کول هم میرن بالا اینکه چینی بدرد نمیخوره😂 من این ماشین کوچولو کوچولو گوگولی با ترمز عقب کاسه ای قدرت کم رو داشته باشم چیزی نمیخوام! قیمتش زیاده شاید اما خب فقط برای دوستان اهل فن هست!
https://opposingcylinders.com/vehicle-detail/66671fd6a9f670c1570c8264
سهیل گل آزاد
۶ دی ۱۴۰۳دنیای خودروسازی هم بعد ۲۰۲۰ به جاهای عجیبی داره میره خودروها کلا دارن میشن چهار تا باتری رو چهار تا چرخ و یه کامپیتور گنده داخلشون و بهره بردن از چهار تا آپشن عجیب و غریب با جنبه های تبلیغاتی بیشمار و طراحی های فضایی و اغوا گرایانه که چینی ها هم استاد شدن تو این قضایاع با همین عناوین چپ و راست هم خودرو معرفی میکنن و شدن صدر اخبار رسانه های خودرویی جهان دیگه هیچ وقت لذت دنیای ماشین بازی مثل گذشته نخواهد شد دیگه خیلی بیش از حد به تصنعی بودن داره میره این تازه حالا اولشه
احسان سعیدی
۶ دی ۱۴۰۳بیست سال پیش کمپانی BOSE آمریکا این تکنولوژی را اختراع کرد سال ۲۰۲۰ یک استارت آپ آمریکایی به نام clear motion این تکنولوژی را از BOSE خرید و کامل ترش کرد.
در هر صورت این یک تکنولوژی آمریکایی است.
حالا نمی دونم نیو چین این تکنولوژی را با همکاری clear motion به دست آورده یا از آمریکا دزدیده