احتمال اینکه برخی از همراهان پدال نام NIO و محصول جدید آن EL7 را نشنیده باشند بالاست. این شرکت چینی در زمینه طراحی و تولید خودروهای برقی فعالیت میکند و در واقع NIO را میتوان یکی از پیشتازان کلاس خودروهای برقی در دنیا دانست.
این شرکت دارای حدود ۱۰۰۰ جایگاه تعویض باتری در چین بوده و کسبوکار خود در اروپا را نیز میخواهد گسترش دهد. یکی از جدیدترین محصولات این شرکت شاسیبلند برقی ES7 است که از سال آینده و با نام EL7 در قاره همیشهسبز عرضه خواهد شد. این قدبلند بدون آلایندگی اخیراً توسط کانال ویلزبوی بررسی شده است.
NIO EL7 یک خودروی خانوادگی و پنجنفره با طراحی بدنه محافظهکارانه و نسبتا به دور از هیجان است که البته در دنیای شاسی بلندهای متنوع هنوز هم خودرویی متمایز نشان میدهد. این محصول جدید از پلتفرم جدید NIO برای خودروهای برقی سود میبرد هرچند برخی از قطعات کلیدی آن از مدل پیشین به عاریت گرفته شدهاند. شما به آسانی میتوانید شباهتهای طراحی این خودرو با دیگر محصولات NIO را متوجه شوید. این موارد شامل چراغهای جلوی نازک و نوار LED بخش پشتی خواهند بود.
این شباهتها در داخل کابین پررنگتر میشوند جایی که طراحی خودروی موردبحث ما تقریباً مشابه سدان ET5 بوده و یک جفت نمایشگر برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی در نظر گرفته شده است. از جمله ویژگیهای این محصول بدون آلایندگی میتوان به صندلیهای چرمی با عملکردهای سردکن و گرمکن و ماساژ و همچنین سیستم صوتی سطح بالا اشاره کرد. نیروبخش شاسیبلند چینی NIO EL7 دو پیشرانه برقی با حداکثر قدرت ۶۴۴ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر است. باتری سفارشی ۱۰۰ کیلووات ساعتی این محصول جدید شعاع حرکتی ۶۲۰ کیلومتری را ارائه خواهد کرد. قیمت EL7 در چین بین ۶۴ تا ۷۲ هزار دلار متغیر بوده ولی در آلمان با قیمت پایه حدود ۷۸۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.
امیررضا
۲ دی ۱۴۰۱واقعا جذابه و زبان طراحی جالبی داره
عقبش کمی شبیه لکسوس nx هست ولی نباید خرده گرفت چون طراحی ها داره کامل تر میشه
Hadi
۲ دی ۱۴۰۱باید کم کم قبول کرد چین تو صنعت خودرو داره حرف اولو میزنه بخصوص تو الکتریکی ها واقعا پیشرفت چین تو خودروسازی با این زمان کم تقریبا 20 ساله خیلی جای شگفتی و تحسین داره
باید کشور های دیگه بخودشون بیان حتی کشورهایی مثل سوئد آلمان ایتالیا فرانسه هم دارن به سرعت از رقابت با چین عقب میافتن
phonix
۲ دی ۱۴۰۱حرف اول رو میزنه با اینکه حرفی برای گفتن داره زمین تا اسمونه عزیز
گپ بزرگ اروپا امریکا و ژاپن در علم در همه زمینه ها اشکاره و چیزی هم نیست که ساده بشه جبراش کرد مخصوصا با امریکا
امریکا سال هاس داره ملیارد ها دلار خرج میکنه از سراسر دنیا افراد نابغه رو جمع میکنه
چی باعث شده فکر کنید ره صد ساله امریکا رو چین تو کمتر از 50 سال میتونه بره؟
4wheeled
۲ دی ۱۴۰۱این میلیاردها دلارو داره خرج میکنه که با چین رقابتشو ادامه بده و نبازه،اگر نشریه های خود امریکا رو بخونی اکثرا میگن که چین تا نهایت ده سال دیگه قدرت اول اقتصاد دنیًا میشه( که لازمه اقتصاد هم علمه) ژاپن و اروپا که خیلی وقته از چین عقب هستن تو این زمینه
فرقش اینه که چین بیشتر علمشو انحصاری نگه میداره
اکونومیست و واشنگتن پست دیگه تو اعتبار نمیشه زیر سوال بردشون که همشون هم حرف رو زدن
موضع گیری تر صرفا بخاطر اینه که از چین بخاطر سیاست هایی که داره بدت میاد وگرنه واقعیت چیز دیگه ای هست،دیگه تو نه از واشنگتن پست امریکایی تری نه دانا تر
رقابت الان بین چین و آمریکاس بقیه هم اون پشت
مهرآیین
۳ دی ۱۴۰۱چندین با از این پیشبینیها کردند که در فلان تاریخ اقتصاد چین اقتصاد آمریکا را پشت سر میگذارد اما چندین بار آن تاریخ های پیشبینی شده سر رسید و گذشت و همه دیدیم که هیچ اتفاقی برای اقتصاد آمریکا پیش نیامد . از دیدگاه کلی پیشبینی یا پیش گویی گزاره ای در مورد یک رویداد در آینده است که اغلب مبتنی بر تجربه یا دانش هستند اما نه همیشه و اگر چه وقایع آینده لزوماً نامشخص هستند بنابراین اطلاعات دقیق تضمینی درباره آینده غیر ممکن است . پیشبینی می تواند برای کمک به برنامه ریزی در مورد تحولات احتمالی مفید باشد اما لزوماً نمی تواند صحیح باشد و حتماً اتفاق نمی افتد . حتی اقتصاد دانان بزرگ دنیا و حتی دانشمندان بزرگ در هر رشته ای وقتی نظریه ای می دهند با احتیاط حرف می زنند و از لفظ احتمال میدهیم استفاده می کنند و هرگز نمیگویند صد در صد اتفاق می افتد .
مهرآیین
۳ دی ۱۴۰۱نشریه ها و روزنامه ها و رسانه ها خبر های زرد زیاد منتشر می کنند
Hamid3x
۳ دی ۱۴۰۱داداش چی میزنی؟
این ادعایی که در باره چین داری خود چینی هام ندارند حداقل من که 5 ساله دارم باهاشون کار میکنم ندیدم این ادعا رو کنند، منبع خبریت شده واشنگتن پست؟روزنامه؟ برو حداقل چهار تا کتاب بخون ببین شرکت های مادر در زمینه ساخت ماشین الات صنعتی پیشرفته متعلق به کدوم کشورها هستن،
یه صحبتی میکنم یاد بگیر همین توشیبا ژاپن داره ماشین الات ساخت قطعات پردازنده هایتک رو میسازه به تنهایی 30 سال از کل صنعت چین جلوتره
باقی شرکت ها به کنار
داشتن محصول صنعتی با صنعتی شدن کامل، خیلی متفاوته
لطفا مفاهیم رو اول یاد بگیرین بعد نظرتون اعلام کنید تا عوام دچار سوبرداشت نشن
4wheeled
۳ دی ۱۴۰۱داداش تو کی هستی؟ چه عنوان اقتصادی داری؟ کدوم نشریه به رسمیت میشناست ؟
حرف های تو فوقش تو جمع رفیقات تو کافه مورد قبول باشه که اونم نیست
من دارم از واشنگتن پست و اکونومیست میگم تو رو هوا نظر میدی؟ یا مستند صحبت کن یا دنبال مستند بگرد و دست پر بیا
من تحلیل های اقتصادی خوندم که بیانشون کردم،همین چند ماه پیش بود که مجلس امریکا بودجه تصویب کرد برای اینکه رو تکنولوژی بیشتر کار کنه و از بازی عقب نمونه از چین،صرفا هم بخاطر چین این کارو کردن و بیانش هم کردن
من صحبتایی که مردم لینکاش موجوده عادت ندارم مثل تو رو هوا صحبت کنم،تو اگ با چینیا کار میکردی که الان وضعیتت طور دیگه بود
من کاری به فشار سر سیاست های چین ندارم بحثم اقتصادیه
phonix
۳ دی ۱۴۰۱دوست عزیز اقتصاد چین خیلی بزرگه حالا فکر کن اقتصاد امریکا چیه که از دوبرابر اقتصاد چین یکم بزرگ تره
لطف کن دو زمینه هم نام ببر که چین داخلش از ژاپن و اروپا بالا تر باشه .
امریکا این توسعه تکنولوژی رو از زمان جنگ جهانی اول یعنی زمانی که چین کمونیست وجود خارجی نداشت داشته و هنوز هم داره باهاش پیش میره یه سری از مواقع در برارب بعضی کشور ها مثل شوروی المان نازی و یا چین سرعت این کار رو افزایش میده ولی همیشه داشتتش و همیشه هم پیروز بوده
تا الان امپراطوری ژاپن المان نازی روسیه کمونیستی خواستن امریکا رو بگیرن ( در زمینه های مختلف نه به معنای گرفتنش در جنگ و زدن پرچمشون) که همگی شکست خوردن
تازه همه اونا صاحبان تکنولوژی بودن چین که داره از روسیه گدایی موتور جت میکنه اونم موتور جت نسل 4 و غیر ابر کروز تا اونو روی هوایپمای نسل 5 خودش نصب کنه چطور از تکنولوزی از بقیع بالا تره؟
در کشور های شرق اسیا نیروی دریایی بسیار با اهمیته بخاطر اینکه ژاپن و کره جنوبی فقط از مسیر دریا یه بقیه جهان وصل هستن و ما شاهد هستیم که چین در این زمینه پشت کره هست چه برسه به ژاپن که شاید دومین یا سومین نیروی دریایی جهان رو داره
باز هم میگم چین در هیچ بخشی پیشتاز نیست .
ثبت اختراعات کره جنوبی ازش بیشتره(کره رکورد داره جهانه)
نوید A.J
۴ دی ۱۴۰۱دقیقا همینه. اوضاع رو زمانی بهتر میشه فهمید که ببینی چند در صد از صنایع در همین امریکا، دست چینی ها افتاده. از 10 نفر بیلیونر اول کانادا، 6 نفرشون چینی هستن. خیلی از کمپانی های ورشکست شده رو هم خریدن و احیا کردن. مطمأنم امریکا هم همینجوره.
4wheeled
۲ دی ۱۴۰۱درضمن اون میلیارد دلاری که امریکا خرج میکنه خب چینم خرج میکنه! هر دو داره رقابت میکنن و این خرج داره
phonix
۳ دی ۱۴۰۱خیر جناب امریکا همین امسال برای بودجه فقط نظامی خودش 190 میلیارد دلار هزینه تحقیقات اختصاص داده چین اگر این حجم پول هزینه کنه ورشکسته میشه
عموما هزینه نظامی کشور ها 3 تا 2 خیلی باشه 4 درصد از تولید ناخالص ملی هست ( در کشور های توسعه یافته)
هزینه ارتش امریکا بیشتر از یک ترلیون دلاره هست خیلی بیشتر از چین به عنوان تعقیب کنندش
RADMEHR
۲ دی ۱۴۰۱پیشرفت داشتن ولی هیچوقت نمیتونن اصالت بقیه برندارو بدست بیارن
افشار
۲ دی ۱۴۰۱شتر در خواب بیند پنبه دانه
Dian
۲ دی ۱۴۰۱آلمان 😶
ایتالیا 😶
میشه گفت داره به کره ایا و فرانسوی ها میرسه
ولی این مثال هایی که زدی زیادی آرمانی بودن
پویان
۲ دی ۱۴۰۱بهتر از ایتالیا و المانه
S
۲ دی ۱۴۰۱داداش تو مارو گرفتی یا داری اداشو در میاری؟؟؟ 😂 😂 😂 نه جدی اگه گرفتیمون بگو بخندیم و بریم ولی اگه واقعا نظرت اینه که ماشینای چینی بهتر از آلمان و ایتالیا و آمریکاس واقعا بهت پیشنهاد میکنم یه مشاوره بری چون خیلی برات لازمه 😐😐😐😐😐😐😐
پویان
۲ دی ۱۴۰۱مشاور چرا؟
ماشینای برقی چین بهتر از المانی و ماشینای بنزینی چین در سطح المانی هستن
S
۳ دی ۱۴۰۱من پاسخ به هادی دادم اشتباهی برا شما اومد ولی خود شما هم دست کمی از اون نداری که این حرف میزنی من نمیدونم شماها فازتون چیه واقعا یعنی واقعا جدی دارین میگین ماشینای چینی از آلمانی و ایتالیایی بهترن ؟؟؟ 😐😐😐😐😐😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑
4wheeled
۲ دی ۱۴۰۱کاشکی یکم از علمش تو الکتریکی رو هم در اختیار جاپون میزاشت که اینطور سر Bz4x سوژه نشن! البته اگ اسم خنده دارشو درست گفته باشم 🤣
Reza Waffen SS
۲ دی ۱۴۰۱Nio داره قله های پیشرفت رو یکی یکی فتح میکنه به امید موفقیت روزافزونش 👌🤌
فرید
۲ دی ۱۴۰۱قیمت رو دیدم، برق از کله ام پرید.
AHMADREZA
۲ دی ۱۴۰۱با این قیمت ها نمیتونن بازار ماشین های اروپایی رو خراب کنن
اگه شیائومی و هواوی تونستن فروش خوبی رو تجربه کنن صرفا بخاطر قیمت پایین تر و کیفیت در حد برابر و بعضا طراحی زیباتر از سامسونگ و آیفون بود
در خودروسازی هم همینه تو اروپا هم اگه قیمت پایین تر از تولیدات اروپایی ها باشه یه چیزی مثل جنسیس که لوکسه اما با نصف یا یک سوم قیمت میشه کیفیت بالا و طراحی چشم نواز و حس لوکس بودن رو داشت خب آدم میره سروقتش
اما اگه نباشه خب میره محصولات اروپایی میخره که قابلیت اطمینان بالاتری داره گرچه که از نیو خیلی خوشم میاد
امین
۳ دی ۱۴۰۱در هم تراز برقی ها در این کلاس رقبا کم هستند ولی قیمتش از همین رقبا چشمگیر کمتر هست.
لطفا با بنزینی مقایسه نکنید.
Amir mahdi @-1387
۲ دی ۱۴۰۱چین نمی تونه حرف اول بزنه چرا چون دست از کپی کردن برنمی داره
net
۲ دی ۱۴۰۱من معمولا در مورد طراحی کپی و بی کیفیت ماشینهای چینی کامنت نمیزارم ولی طراحی داخلی و بیرونی نیو et7 متفاوت و خوب هست نسب به بقیه ماشینهای بی کیفیت و کپی چینی و کامنت در مورد et7 میزارم. مدل نیو et7 طراحی بیرونی و قوص سقف و چراغ نازک جلو و خط سفید نازک اطراف شیشه دربها قشنگی داره اگر صندوق عقب et7 مثل پورشه پانامرا هاچ بک نبود و مثل صندوق عقب ماشینهای سدان کشیده بود خیلی قشنگتر میشد و اگر چراغ متصل عقب et7 متصل نبود و جدا از هم بود قشنگتر میشد.در این چند سال تنها ماشین چینی برقی و بنزینی دیدم که نسبتا طراحی بیرونی و داخلی خوبی داره nio et7 بود و جالبه et7 برای هربار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر میشود رانندگی کرد.مشکل طراحی داخلی نیو et7 این هست که رنگ سفید هست و زود کثیف میشه اگر طراحی داخلی یکپارچه مشکی داشت قشنگتر میشد و مشکل دیگر طراحی داخلی این سه مدل نیو rt7 و et5 و el7 که شبیه هم هستند صفحه نمایش مستطیلی پشت فرمان هست هست که ارتفاعش کم هست و تو چشم میزنه اگر دو سانتی متر ارتفاعش بیشتر بود قشنگتر میشد
net
۳ دی ۱۴۰۱اصلاحیه
طراحی داخلی et7 و et5 و el7 که شبیه هم هستند
net
۲ دی ۱۴۰۱طراحی بیرونی این شاسی بلند نیو جالب نیست و ابعادش از کراس اور کوچکتر هست
محمد
۲ دی ۱۴۰۱محصولات نیو هیچ معادل آسیایی ندارند برای همین در بازاری مثل آلمان و نروژ و چند کشور اروپایی دیگر عرضه میشند. میشه گفت برندهایی مثل نیو و هایفای و ام ای و ایکس پنگ و هونگچی و بی وای دی و پولستار هستند که نشون میده جایگاه خوروسازی چین از ژاپن در تولید محصولات برقی و هوشمند خیلی جلوتره.
amirboss
۳ دی ۱۴۰۱این هفتاد هشتاد هزار دلار قیمت داره و وارد بازار اروپا میشه. از عزیزانی که دستی پشت پرده دارن خواهش میکنیم ده پانزده هزار دلاریش هم وارد بازار ایران عزیز بکنند
فرزاد
۳ دی ۱۴۰۱چه بخوایم چه نخوایم چین در بیشتر زمینهها از دنیا پیش افتاده و دلیل اثباتش همین تحریمهای آمریکا علیه شرکتهای فنآورانه و علمپایه و جلوگیری از صادرات برخی قطعات و محصولات الکترونیکی به چینِ ولی متأسفانه بعضی از عزیزان با دیدن صنعت خودروسازی داغون و عتیقهی پنجاه سالهی مثلاً داخلی کشورمون که از اول نمایندگی فروشی بیش نبودند فکر میکنند که چین هم هیچ پفیلایی نیست
Akbar top
۳ دی ۱۴۰۱اینا بدرد نمیخورند اگه که باتریشون خراب بشه و احتیاج به عوض کردن داشته باشن خرج زیادی رو دست صاحبشون میدارند.من به شخصه یه پیکاپ دیزلی رو به اینا ترجیح می دهم.