شرکت چینی نیو از پرچمدار برقی و ششنفره EL8 با شعاع حرکتی حدود ۵۱۰ کیلومتر رونمایی کرد.
برند سطح بالای چینی نیو که به ساخت خودروهای برقی میپردازد از شاسیبلند ششنفره خود برای بازار اروپا رونمایی کرد. نیو EL8 به دنبال رقابت با بزرگانی همچون بی ام و iX و مرسدس بنز EQS شاسیبلند خواهد بود. با طول/عرض/ارتفاع ۵۰۹۹/۲۱۹۹/۱۷۵۰ میلیمتری، این خودرو بزرگترین محصول نیو به شمار میرود و از تجهیزات سطح بالا و فضای زیاد برای ششنفره برخوردار است.
نیو دو نسخه از EL8 را تولید خواهد کرد. مدل استاندارد از باتری ۷۵ کیلووات ساعتی استفاده کرده و با یکبار شارژ مسافت ۴۶۳ کیلومتری را طی میکند؛ اما مدل برد بلند به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی مجهز شده و توان پیمایش حدود ۵۱۰ کیلومتر را دارد. این برند چینی نسخه سومی از EL8 با باتری بزرگ ۱۵۰ کیلووات ساعتی را نیز تولید کرده است. این مدل شعاع حرکتی ۹۰۰ کیلومتری بر پایه تستهای چین دارد اما احتمالاً مدل یاد شده راهی اروپا نخواهد شد. تمامی مدلهای نیو EL8 از دو موتور برقی و سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکنند و قدرت ۶۴۴ اسب بخار و گشتاور ۸۴۹ نیوتون متری دارند. نیو میگوید مدل برد بلند میتواند در عرض ۴.۱ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و بارهایی با حداکثر وزن ۲۰۰۰ کیلوگرم را بکشد.
طراحی خارجی EL8 از چراغهای موسوم به دابل دش و نوار ایکس سود میبرد و در بخش عقب هم یک میله نورانی بزرگ کار شده است. چینیها میگویند در طراحی این شاسیبلند راندمان آیرودینامیکی را مدنظر قرار دادهاند و به همین خاطر از برفپاککن پنهان در عقب و ریلهای سقف مخفی استفاده کردهاند. ضریب درگ این خودرو به ۰.۲۵ میرسد. همچنین به منظور رقابت با رقبای لوکس این کلاس، نیو EL8 دارای سیستم تعلیق بادی و کنترل دامپرهای مداوم خواهد بود. شرکت نیو علاوه بر این از سیستم توقف ریباند هیدرولیک برای جذب دستاندازها و چالهها استفاده کرده است.
داخل کابین نیز میتوان دو نوع طرح را انتخاب کرد که در اولی صندلیهای عقب قابل تنظیم در ۱۴ جهت با استراحت گاه مرکزی بزرگ وجود دارند درحالیکه در طرح دوم که با نام کنسول اجرایی شناخته میشود یک یخچال و کنسول دیجیتال به کابین اضافه میشود. این خودرو همچنین از عملکرد ماساژ نیز سود میبرد. تمامی مدلها دارای حالت حیوان خانگی نیز هستند که باعث میشود دمای کابین در ۲۲ درجه سانتیگراد باقی بماند.
در بخش جلوی کابین نیو EL8 یک هدآپ دیسپلی ۱۶.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۲.۸ اینچی وجود دارد. همچنین نمایشگر دیجیتال ۶.۶ اینچی نیز به همراه دستیار مجازی برای سرنشینان عقب تدارک دیده شده است. این خودرو از ۳۳ دوربین و سنسور سود میبرد و برخی از آنها برای سیستم ضبط ویدئوی اضطراری بکار گرفته میشوند. EL8 در کشور چین با نام ES8 عرضه شده و جایگزین نسل اولی شده که از سال ۲۰۱۸ در بازار حضور داشته است. قیمت این خودرو در بازار اروپا از ۸۳ هزار یورو معادل حدود ۸۹ هزار دلار شروع میشود. نیو EL8 ابتدا در کشورهای آلمان، دانمارک، نروژ، سوئد و هلند عرضه خواهد شد هرچند مشخص نیست که آیا به بازار بریتانیا نیز راه مییابد یا خیر.
Mosi
۲۷ خرداد ۱۴۰۳چراغ عقب اسکی شدید از پورشه کاینه
دیجی
۲۷ خرداد ۱۴۰۳این شرکت رکورد سرعت تعویض باتری داره وجزو برندهای برتر خودرو برقی ولی 85هزار دلار برای این ماشین خنده داره
MehdiTurbo
۲۷ خرداد ۱۴۰۳کابین این سبکی اصلا نمیپسندم میخواد بنز باشه بی ام و لامبورگینی باشه یا چینی ارزان باید یه اب گرفت روش بشوره ببره
حالا هر چقدرم متعصب باشن برخورد کنند کابین لامبو و بنز و … به شدت افول داشته و چینی شدند و زشت الان کابین مزدا و نیسان کیا و هیوندا جذاب تر از اوناس هر چقدرم لوکس تر گرونتر باشند
امیدوارم موستانگ پورش بمونند همینی که هستند حداقل تو اسپورتا باشه هر چند دستمون نمیرسه ولی برای روزی که برسه اینام نباشه دیگه شخصا عملا ذوق داشتن خرید خودرویی مثل این ها و تسلا ندارم
لذت اسب خیلی بیشتر برای تو شهر تا اینا
MehdiTurbo
۲۷ خرداد ۱۴۰۳رانندگی باهاشونم کاری نداره عین پلی استیشن گواهی نامه را میتونن ۱۵ سال کنند البته بحث عقلی هیجانی میمونه اگه نه مهارتش تو ۱۰ سالگیم میشه بدست اورد
محمد
۲۸ خرداد ۱۴۰۳خوشگله، کاشکی اینها رو وارد کنند، اگر هیبرید باشه، چه بهتر