جدیدترین خودرو برقی نیو، یک کراساور با قدرت ۶۴۴ اسب بخار است. این مدل، هماهنگ با استانداردهای اروپا تولید میشود و چندان ارزان نخواهد بود. نیو ES7 علاوهبر فروش در چین، به کشورهای شمال اروپا صادر خواهد شد.
زبان طراحی ES7، الهامگرفته از ES6 و ES8 است. این خودرو، اسپرت و عامهپسند، هماهنگ با سبک مدرن در برندهای ژاپنی و کرهای به نظر میرسد. حذف جلوپنجره، نصب دستگیرههای مخفیشونده و چراغهای LED باریک در جلو، آیرودینامیک بسیار خوب ES7 را نشان میدهد.
ابعاد نیو ES7 شامل طول بدنهی ۴۹۱۲ میلیمتر با عرض ۱۹۸۷ میلیمتر و عرض ۱۷۲۰ میلیتر با فاصله محورهای ۲۹۶۰ میلیمتر است. این کراساور الکتریکی، ۱۶۱ میلیمتر طول بیشتر نسبت به تسلا مدل Y دارد و از نظر فاصله محوری هم، ۷۰ میلیمتر بلندتر است. با این شرایط؛ تشابه جالبی بین فاصله محورهای ES7 با تسلا مدل X وجود دارد.
در فضای داخلی ES7، تجهیزات الکترونیک مدرن با نمایشگر بزرگ نصب شده است. این خودرو مانیتور لمسی آمولد ۱۲/۸ اینچ برای سیستم سرگرمی، پنل تمام دیجیتال پشت فرمان و نمایشگر اطلاعات روی شیشه جلو (HUD)، خواهد داشت. در تصاویر منتشر شده از ES7، کیفیت مواد کابین، تودری و چرم ناپا برای صندلیها، مطلوب و فراتر از خودروهای معمول ساخت چین به نظر میرسد.
یکی از امکانات جالب ES7، فناوری پانوسینما (PanoCinema) است. این سیستم مشابه ویدئوپروژکتور طراحی شده تا تصویر باکیفیت در ابعاد ۲۰۱ اینچ را روی دیوار یا هر سطح صاف دیگر با فاصله ۶ متری از عقب خودرو نمایش دهد. نورپردازی ملایم داخل کابین با ۲۵۶ رنگ، تزئینات چوب و گرمکن با ماساژور برای تمام صندلیهای ES7 وجود خواهد داشت.
مهمترین نکتهی مثبت برای خودروی برقی نیو، نصب دو موتور با مجموع قدرت ۶۴۴ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتنمتر است. سیستم دو دیفرانسیل ES7، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۹ ثانیه فراهم میکند که برای یک کراساور خانوادگی، راضیکننده خواهد بود. این خودرو، تقسیم وزن ۵۰:۵۰ خواهد داشت تا فرمانپذیری بسیار خوب در کلاس بدنهی خود ارائه دهد.
سه نوع باتری مختلف برای ES7 ارائه میشود تا شعاع حرکتی ۴۸۵، ۶۲۰ و ۸۵۰ کیلومتر داشته باشد. این باتریها به ترتیب، ۷۵ و ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلووات ساعت هستند. سیستم تعلیق مدرن با فنرهای پنوماتیک (هوا) ترمزهای برمبو چهار پیستون و ۱۰ حالت رانندگی مختلف، روی تمام مدلها وجود خواهد داشت.
نیو ES7، توان یدک کشی تریلر به وزن ۲ هزار کیلوگرم دارد. همچنین خروجی برق ۳/۳ کیلووات برای انتقال انرژی به لوازم الکتریکی مختلف، روی خودرو نصب شده است تا امکان زندگی در طبیعت و دور از شهر را سادهتر کند. نیو ES7 مجهز به فناوری لیدار و سنسورهای متعدد اولتراسونیک با ۱۱ دوربین ۸ و ۳ مگاپیکسل است تا علاوهبر ایمنی بالا برای خودرو، رانندگی خودران نیز فراهم کند.
آستانه قیمت برای نیو ES7 مجهز به باتری ۷۵ کیلووات ساعت، ۷۰ هزار دلار تعیین شده است. نسخهی ۱۰۰ کیلووات ساعتی این خودرو، ۷۸ هزار دلار قیمت خواهد داشت.
MAJking2
۲۷ خرداد ۱۴۰۱این لوگوش چرا شبیه سیتروئن لِه شدس…
جمشید
۲۷ خرداد ۱۴۰۱اینا همه چیزشون کپی کاری هست چون اصلا زحمت طراحی کردن به خودشون نمیدن
کافر مقدس
۲۷ خرداد ۱۴۰۱این 800 مین رقیب تسلایی هست که چینی ها ساختن
دکتر استاپ
۲۷ خرداد ۱۴۰۱اونی که ۷۰ هزار دلار قیمت پایه میده جای ماشین چینی باید سریعا بستری بشه
Hamid...Audi
۲۷ خرداد ۱۴۰۱شما یه ماشین معرفی کن با ۷۰ هزار دلار برد ۸۵۰ کیلومتری بده بهت.
Kamy
۲۷ خرداد ۱۴۰۱داداش نسخه ۷۰ هزار دلاریش باتری ۷۵ کیلو واتی داره که برد ۴۸۵ کیلومتری میده ،
با باتری ۱۰۰ کیلو وات ۶۲۵ تا میره ک اونم قیمتش ۷۸ هزار تاست
Taha Malek
۲۷ خرداد ۱۴۰۱با 78 هزار دلار هم بی رقیبه جناب Kamy
Reza Waffen SS
۲۷ خرداد ۱۴۰۱عاشق این کمپانی چینیم خودروهاش حرف ندارن
زیزیگولو
۲۷ خرداد ۱۴۰۱دست خودم نیستش ….. اصلاً حس و دید خوبی رو ماشینای چینی ندارم 👎👎👎👎👎
دکتر
۲۷ خرداد ۱۴۰۱چه بخواهیم چه نخواهیم آینده از آن چینی ها هست،مخصوصا با الکتریکی شدن خودروها… سرعت پیشرفتشون فوق العادست،یه ملت زحمتکشن با ۲ میلیارد جمعیت،وضعیت ماهم میتونست خیلی بهتر باشه،اما امان از سو مدیریت
Hadi
۲۷ خرداد ۱۴۰۱کیفیت خوبی داره قبول برد خوبی داره امکانات خفنی داره قبول…
ولی خداییش ۷۰ هزارتا زیاده براش تازه قیمت پایه…
ولی ۵۰هزار تا خوبه…
Taha Malek
۲۷ خرداد ۱۴۰۱نیو واقعا با بقیه چینی ها فرق داره
اولین بار که اسمشو شنیدم تو گرند تور بود که هموند سوپر کار ep9 رو تست و بررسی کرد اون موقع که رکورد نوربرگرینگ دستش بود نمیدونم الان رکورد خودرو های الکتریکی دست کیه
ولی هر ماشینی که من از این شرکت دیدم طراحی پخته دور از اغراق و کاور زدن بوده
با مشخصات فنی خیلی خوب که البته درستیش رو نمیدونم
میدونم که تو بعضی از کشور های اروپایی هم عرضه میشه و فروش خوبی هم داره
اگه محصولاتش رو تو آمریکا و اروپا و همه دنیا عرضه کنه منطق میگه که فروش خوبی میکنه
دوستان من اطلاعات دقیقی از خودرو های چینی ندارم اگه ایرادی تو متنم بود بگید
علی
۲۸ خرداد ۱۴۰۱چرا قیمت به ریال نمی نویسید مگر واحد پول ما دلار شده ما خبر نداریم چنان می گوید قیمت 78 هزار دلار به ریال بگوید تا ما هم بدونیم دلار مال امریکا ست
پارسا
۲۸ خرداد ۱۴۰۱نویسنده تا بخواد قیمت ریالیش در بیاره دلار بالا پایین شده دوباره میخواد قیمت جدید بنویسه دلار هم جدید میشه و این چرخه معیوب تا ابد ادامه پیدا میکنه و پدال نابود میشه
Aliakbarkhoei
۲۹ خرداد ۱۴۰۱درسته واحد پول ایران ریاله اما انگار شما از اقتصاد ایران خبر ندارید.
دلار کی رو بنویسه حالا؟