چند روز پیش تحویل اولین نمونههای تولید انبوه از خودروی نیو ET5 به مشتریان در شهرهای پکن، شانگهای و گوانگژوی چین آغاز شد. انتظار میرود در هفتههای آینده تعداد بیشتری از این خودرو به دست مشتریان در سایر شهرهای این کشور نیز برسد. ET5 اولین خودروی نیو است که در کارخانه جدید نئوپارک در شهر هیفی تولید میشود. قبلاً لی بین مؤسس و مدیرعامل نیو پیشبینی کرده بود میزان تحویل ماهانه این خودرو در ماه دسامبر از ۱۰ هزار دستگاه نیز فراتر برود.
نیو ET5 با ۹ رنگ مختلف بدنه عرضه میشود و ۳ نوع باتری را میتوان برای آن سفارش داد. باتری ۷۵ کیلووات ساعتی با شعاع حرکتی ۵۵۰ کیلومتری، باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی با شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری و نهایتاً باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی با برد ۱۰۰۰ کیلومتری در دسترس خریداران هستند. این خودروی ۵ نفره طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۷۹۰/۱۹۶۰/۱۴۹۹ میلیمتری دارد و فاصله بین محوری آن به ۲۸۸۸ میلیمتر میرسد. تمامی نسخههای ET5 از دو پیشرانه الکتریکی استفاده میکنند که قدرت ترکیبی آنها به ۴۸۳ اسب بخار و گشتاورشان به ۷۰۰ نیوتون متر میرسد. نیو میگوید مدل مجهز به باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی میتواند در عرض ۴.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و طول مسافت ترمز آن از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و رسیدن به حالت سکون نیز ۳۳.۹ متر است. ضریب درگ آئرودینامیکی ET5 نیز به ۰.۲۴ میرسد.
نیو میگوید خودش کالیپرهای ترمز ثابت ۴ پیستونه را برای ET5 توسعه داده که چنین کاری برای یک خودروساز تولید انبوه بسیار نادر خواهد بود. همچنین اگر به بالای شیشه جلوی این خودرو نگاه کنید لیدار را خواهید دید که با دو دوربین باکیفیت احاطه شده است. کابین نیو ET5 نیز طراحی مینیمالیستی دارد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به غربیلک فرمان بزرگ، پانل پشت آمپرهای متمایز، نمایشگر مرکزی ۱۲.۸ اینچی و دستیار دیجیتال NOMI در بالای داشبورد اشاره کرد. نیو از این دستیار به عنوان هوش مصنوعی نام برده و مدعی است NOMI میتواند تنها با نگاه کردن به آن فعال شود. نیو همچنین میگوید این سیستم باعث گفتوگوی نرم و روان میشود. علاوه بر این پد شارژ بیسیم بزرگی در سمت چپ وجود دارد. نگهدارنده فنجان سمت راست و انتخابگر حالت رانندگی کنار دکمهها نیز جزو دیگر موارد قابلذکر هستند.
ET5 از جدیدترین تکنولوژی خودران این شرکت سود میبرد. همچنین ۸ حالت رانندگی مختلف وجود دارد. حسگرهای مختلف بکار رفته در این خودرو با نام آکیلا شناخته میشوند و شامل لیدار، هفت دوربین هشت مگاپیکلسی، چهار دوربین دید محیطی، پنج رادار و ۱۲ حسگر اولتراسونیک هستند. دادههای به دست آمده توسط ابر رایانه آدام نیو پردازش میشوند. این رایانه میتواند در هر ثانیه ۸ گیگابایت دادههای تصویری را پردازش کند.
Reza Waffen SS
۱۸ مهر ۱۴۰۱رقیب سرسخت تسلا مدل S . دوست دارم یدونه نسخه ۱۵۰ کیلووات ساعتیش رو داشته باشم
سوشیانت
۱۸ مهر ۱۴۰۱از لحاظ پرفورمنس به هیچ وجه رقیبش نیست
Reza Waffen SS
۱۸ مهر ۱۴۰۱وسط شهر که نمیخوام درگ کنم میخوام به عنوان یه شهروند ساده امکانات و آپشن زیاد به همراه ایمنی بالا داشته باشه
بی خیال اسم
۱۸ مهر ۱۴۰۱کلا به نظرم نیو با بقیه چینی ها فرق می کنه
علی
۱۸ مهر ۱۴۰۱هیچ فرق ندارن همشون عالی هستن nio byd xpeng همه کیفیت عالی برد و مدت شارژ و.. خیلی خوب و راضی کننده هستند.
ماکسیمیلیان
۱۸ مهر ۱۴۰۱شرکت nio از معدود خودروسازان چینیست که به محصولات آن علاقه دارم.
Afg
۱۸ مهر ۱۴۰۱پیشرفت قابل توجه چینی ها
حیلی سریع دارن میرن جلو
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۸ مهر ۱۴۰۱طراحی خوبی داره
Hadi
۱۸ مهر ۱۴۰۱یکی از بهترین چینی ها همین ماشینه…
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۸ مهر ۱۴۰۱عالیه
هادی
۱۸ مهر ۱۴۰۱اینا چیکار کردن یهو این همه پیشرفت کردن طراحی بیرونش مخصوصا عقبش محشره
پدرام
۱۸ مهر ۱۴۰۱قطعا یهویی نبوده چین سال هاست داره ماشین های روز دنیا رو مونتاژ می کنه از انواع اروپایی گرفته تا آمریکایی تجربه بسیار زیادی تونسته کسب کنه و با این ترفند الان خودش یکی از غول های خودروسازی شده
phonix
۱۸ مهر ۱۴۰۱از تسلا بیشتر پسندیدم طراحیش رو ولی تسلا برای اون زمان واقعا طراحی ایندنگرانه ای داشت دیگه وقتشه نسل جدید بدن
مهدی
۱۸ مهر ۱۴۰۱تایگان یا تسلا چینی
واقعا عالی
با برد 1000 کیلو متری اومد …………………..
meysam
۱۸ مهر ۱۴۰۱ولی اکثرا ضرر ده هستن بجز بی وای دی
علی
۱۸ مهر ۱۴۰۱به نظرم بخاطر اینه همشون نوپا هستن و کلی هزینه های راه اندازی استارت اپ کردن تا به سود دهی برسن طول میکشه
پدرام
۱۸ مهر ۱۴۰۱نمای کناری تسلا عقب تایکان اما پیشرفتشون قابل تحسینه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۹ مهر ۱۴۰۱اتفاقاً در این ماشین هیچ کپی برداری طراحی نشده
مینو
۱۹ مهر ۱۴۰۱طراحیش که خوبه