شرکت چینی Nio به زودی صادرات خودرو به کشورهای آلمان، هلند، دانماک و سوئد را آغاز میکند. سه مدل ET7 و EL7 و ET5 توسط نیو در اروپا فروخته خواهد شد.
آرزوی دیرینهی خودروسازان چین برای عرضهی محصول در سراسر دنیا، هر روز بیشتر به واقعیت نزدیک میشود. از سالها قبل، برندهای اروپایی مثل ولوو و MG با مالکیت سرمایهداران چینی در کشورهای مختلف فروخته شدند اما حالا نوبت به فروش خودروهایی رسیده است که ضمن رعایت استانداردهای جهانی، تماما ساخت چین و متعلق به برندهای این کشور هستند.
از حدود سال ۲۰۲۰، فروش گستردهی خودروهای برقی و هیبریدی BYD در نروژ آغاز شد. کشورهای اسکاندیناوی، با هدف کاهش تولید گازهای آلاینده، به مدلهای الکتریکی ساخت برندهای سطح اول چین، اجازهی حضور در بازار شمال غرب اروپا دادند. با این شرایط، جیلی، بیوایدی، نیو و ژیپنگ (XPeng) موفق به فروش خودرو در کشورهای متمول مثل نروژ شدند.
خودروسازی نیو (Nio) با دفاتر مهندسی فعال در چین، آلمان، انگلیس و امریکا، شرکتی صاحب فناوی برای ساخت مدلهای برقی محسوب میشود. نیو در سال ۲۰۱۴ برای تولید خودروهای برقی تاسیس شد و توانست نظر مثبت سرمایهگذاران چند ملیتی را جذب کند. حتی سهام این شرکت، هماکنون در بازار بورس نیویورک (NYSE) معامله میشود.
قیمت و مشخصات فنی نیو ET7 بازار اروپا
پیشفروش ET7 به تازگی در آلمان و هلند و دانمارک و سوئد آغاز شده است. این خودروی تمام برقی، یک سدان خانوادگی در سگمنت E است که ۵ متر طول و ۳ متر فاصله محوری دارد.
نیو ET7 دارای دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب با مجموع قدرت ۶۴۴ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتنمتر است. این مدل در تستهای انجام شده توسط کارشناسان، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۸ ثانیه ثبت کرده است. نیو ET7 یکی از بهترین خودروهای ساخت چین از نظر آیرودینامیک محسوب میشود و ضریب درگ ۰/۲۰۸ دارد.
سه نوع باتری لیتیون یون با ظرفیتهای ۷۰ و ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلووات ساعت برای نیو ET7 قابل سفارش هستند. با این شرایط، توان پیمایش خودرو پس از یک شارژ، ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد بود.
آستاته قیمت نیو ET7 در بازار چین، ۶۹ هزار دلار است. هزینهی خرید این خودرو باتوجه به مشوقهای مربوط به مدلهای برقی، در کشورهای مختلف اروپا تفاوت خواهد داشت.
قیمت و مشخصات فنی نیو EL7 بازار اروپا
تولید انبوه کراساور اندازه متوس نیو EL7 هنوز در چین آغاز نشده است. این مدل، احتمالا خودرویی مخصوص صادرات خواهد بود؛ چراکه از ماهها قبل تبلیغات گسترده خارج از چین را شروع کرده است.
از نظر فنی، تفاوت چندانی بین کراساور EL7 و سدان ET7 دیده نمیشود. دو موتور برقی با مجموع قدرت ۶۵۳ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتنمتر، روی EL7 نصب خواهد شد تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۹ ثانیه و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت ارائه کند. نیو EL7 همراه باتریهای ۱۰۰ کیلووات ساعت، توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتر خواهد داشت.
قیمت نهایی EL7 بدون مشوقهای مالیاتی هنوز مشخص نیست اما میتوان آستانه قیمتی در حدود ۵۵ تا ۶۰ هزار دلار را برای آن پیشبینی کرد.
قیمت و مشخصات فنی نیو ET5 بازار اروپا
نیو ET5، یک سدان کوپه است که ابعاد کوچکتر از ET7 دارد. با هدف کاهش قیمت و افزایش فروش عمومی، پیشرانههای ET5 ضعیفتر از ET7 انتخاب شدهاند.
دو موتور برقی جریان متناوب (AC) با مجموع قدرت ۴۸۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتنمتر، محرک ET5 خواهند بود. زمان لازم برای سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو، ۴/۳ ثانیه اعلام شده است. سه نوع باتری لیتیون یون با ظرفیتهای ۷۵ و ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلووات ساعت برای نیو ET5، توان پیمایش ۵۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر فراهم میکنند.
آستانه قیمت نیو ET5 در بازار چین، ۴۷ هزار دلار است. با این شرایط، ET5 نسبت به ET7، حدود ۲۵ درصد ارزانتر خواهد بود.
تجهیزات فنی و امکانات خودروهای نیو در اروپا
شرکت نیو در تلاش است تا جدیدترین لوازم الکترونیکی مرتبط با ایمنی و راحتی سرنشی را در محصولات خود ارائه دهد. به همین دلیل، میتوان اطمینان داشت که سه خودروی نیو برای بازار اروپا، امکاناتی اغواکننده و فراتر از انتظار برای مشتریان فراهم کنند.
حتی در نسخهی پایه، خودروهای صادراتی نیو دارای ۷ کیسهی هوا برای قسمتهای مختلف کابین هستند. سرتاسر بدنه، با سنسورهای متنوع اولتراسونیک و لیدار، همراه دوربینهای باکیفیت ۳۶۰ درجه پوشش داده شده است تا علاوهبر افزایش ایمنی، رانندگی خودران سطح ۳ نیز فراهم شود.
چرخهای ۱۹ و ۲۰ اینچ، سیستم صوتی حرفهای با صدای سهبعدی، پارک خودکار، ترمز اتوماتیک، کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، هشدار نقطهی کور، فناوری تشخیص علائم رانندگی، نمایشگر لمسی ۱۲/۸ اینچ وسط داشبورد و پنل تمام رنگی ۱۰/۲ اینچ برای راننده نیز، در هرسه خودروی نیو ET7 و EL7 و ET5 وجود خواهد داشت.
مالکیت با پرداخت حق اشتراک / Subscription plan
براساس اطلاعات منتشر شده، مبلغ اجاره ماهیانه و بدون پیشپرداخت برای انواع ET7 و EL7 و ET5 در آلمان، ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار خواهد بود. در این طرح، تمام هزینههای جانبی، شامل تعمیرات، بیمه و تعویض تایرها برعهدهی شرکت فروشنده است.
AMANTE
۱۹ مهر ۱۴۰۱شاید عجیب باشه براتون ولی من به تسلا ترجیح اش میدم.
M
۱۹ مهر ۱۴۰۱خودرو های چینی بهترین کیفیت جهان را دارند از تسلا و بنز بی کیفیت بهتر هستند
علی جردن
۱۹ مهر ۱۴۰۱عجیب نیست منم آریزو دیگنیتی دانگفانگ قسطی ماهی ۲۰ ملیون خریده بودم منم از Madin China دفاع می کردم
علی جردن
۲۰ مهر ۱۴۰۱البته الان یکم بهتر فکر می کنم اپل تو چین منتاژ می شه یه دل می گه برو برو یه دلم می گه بیا بیا طاقت نداره قلبم من پورشه می خواااام نه چینی
سامان اذری
۱۹ مهر ۱۴۰۱خیلی عالی
دم چین گرم بخدا منم به تسلا ترجیح میدم
چون واقعا از اونایی که تسلا دارن پرسیدم همه از کیفیت مونتاژ ماشینشون ناراضی هستن
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۹ مهر ۱۴۰۱داداش مگه کجا زندگی می کنی ؟
بی خیال اسم
۱۹ مهر ۱۴۰۱ایشون ترکیه زندگی می کنن
سامان اذری
۲۰ مهر ۱۴۰۱من ۷ ساله استانبول هستم اینجا کلی تسلا هست
ولی اکثر دوستام و فامیلام لندن و کالیفرنیا هستن
پسرخاله صمیمی ترین دوستم تسلا داره و به شدت از کیفیت مونتاژش ناراضی هست
شما فقط یه سرچ ساده بکن تو یوتیوب
یا فارسی بنویس کیفیت مونتاژ تسلا یا به انگلیسی بنویس
Assembly quality of Tesla cars
ببین چی میاره برات 😔😑
Sevlan
۲۰ مهر ۱۴۰۱بزارید امتحانشو پس بده از نظر کیفیت و استهلاک و… همینطور ندیده و امتحان نکرده از کیفیتش مطمئن شدید؟!
حسین
۱۹ مهر ۱۴۰۱NIO یکی از بهترین سازندگان خودروی برقی در چین و چه بسا در دنیا هست. مخصوصا از نظر طراحی واقعا عالی عمل کرده.
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۱در واقع قیمتش نصف تسلا مدل S پلایده . من بودم بی درنگ یکی رو میخریم عاشقش شدم
سبحان
۱۹ مهر ۱۴۰۱خب قیمتشون نصب پلاد هستش عملکردشون هم نصف پلاد هستش سریع ترینشون ۳.۸ ثانیه طول میکشه به ۱۰۰ کیلومتر برسه
مدل اس تسلا نسخه پایه با ۲۶ اسب بخار فقط قدرت بیشتر از ET7 توی ۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر میرسه
تازه قیمت ET7 با پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت از ۷۰ هزار دلار شروع میشه در چین که در اروپا راحت ۹۰ هزار دلار ممکنه قیمت بخوره
از طرف دیگه مدل ۳ پرفورمنس با ۴۵۰ اسب بخار قدرت
و قیمت ۶۰ هزار دلاری فقط به ۳.۴ ثانیه زمان نیاز داره تا به ۱۰۰ کیلومتر برسه راحت ۵۰۰ کیلومتر رو هم با یک بار شارژ طی میکنه
در واقع هیچ چیزی بیشتر از تسلا با قیمت ماشین های تسلا ارائه نمیکنن حتی ضعیف تر هم هستن
OM.01
۱۹ مهر ۱۴۰۱سبحان جان در خودرو چیزهای مهمتری از شتاب 0تا 100و طی مسافت 400متر وجود داره…
اگه دنبال شتاب و پرفورمنسی برو با این پول یه pro Street car بخر🙂
سبحان
۱۹ مهر ۱۴۰۱از همه لحاظ که مد نظرتون باشه محصولات تسلا نسبت به خودرو های چینی ثابت شده هستن
و از لحاظ دیگه ماشین های تسلا از همه نظر محصولاتی هستن که کیفیت در خور جهانی دارن در مورد سایپا که حرف نمیزنید
سال گذشته این شرکت یک میلیون خودرو فروخته خودرو هایی که هم قیمت محصولات بالا رده بنز و بی ام و هستن
بهترین عملکرد ایمنی و تست هارو در ازمون های مختلف به جا گزاشتن
بعد اومدید و ماشین هایی رو که تا الان غیر از چین جایی امتحان خودشون پس ندادن رو به تسلا ترجیه میدید به نظرم این خیلی مغرضانه و از روی کینه هستش
محمد
۲۰ مهر ۱۴۰۱شتاب زیر ۷ ثانیه چیزی نیست که در استفاده شهری و روزمره به درد بخوره.
حسین
۲۳ مهر ۱۴۰۱سبحان جان تسلا نقطه قوتش صرفا شتاب خوب و هندلینگ اسپرتیش هست به علاوه ایستگاه های شارژ، در زمینه کیفیت کابین، راحتی سواری روزمره، کیفیت مونتاژ، کاربردی بودن فضا و نسبت امکانات به قیمت خودروهای چینی مثل نیو و بی وای دی بهتر هستن. در زمینه ایمنی هم تمام خودروهای چینی که تا بحال به اروپا رفتن ۵ ستاره از یوروانکپ گرفتن.
برای یک خریدار اروپایی میانسال که یک خودروی مناسب برای سفر و استفاده روزمره میخواد شتاب ۴ ثانیه یا ۳ ثانیه اصلا معیار انتخاب نیست و شاید برای یک جوون ۲۵ ساله معیار باشه…
R
۱۹ مهر ۱۴۰۱میشه شارژش کرد یا باید باتریشو دراورد؟😂😂😂
بیژن
۱۹ مهر ۱۴۰۱بنظرم اونایی که منفی دادن تا حالا برای بچههای خودشون یا فامیل، ماشین شارژی چینی نخریدن😀
سوشیانت
۱۹ مهر ۱۴۰۱بنظرم در حدی نیست که بخواد با تسلا مدل اس مقایسه بشه
Dian
۲۰ مهر ۱۴۰۱صرفا بخاطر این که چینیه؟
مطمئنم اگه نیو یک استارآپ امریکایی یا اروپایی بود و ماشیناشو با همین کیفیت(که مطمئنا بالائه) میزد خیلیا این حرفو نمیزدن
Taha Malek
۱۹ مهر ۱۴۰۱نیو و لوسید تنها برند های برقی دوست داشتنی از نظر من
حسین
۲۳ مهر ۱۴۰۱امیدوارم لوسید مشکلات تولید و همینطور نرم افزاریش رو حل کنه چون واقعا از تسلا بالاتره.
Xpeng هم خوبه به نظرم. بی وای دی هم یکم استایلش تویوتایی و خسته کننده ست وگرنه از نظر تکنولوژی نسبت به قیمتش عالیه و واقعا جایگاه تویوتا در خودروهای برقی چینی رو داره.
ehsan.fa
۱۹ مهر ۱۴۰۱باید منتظر بود ببینیم کیفیتش چقدره و چندسال عمر میکنه ، ولی این امکانات رو تو خودروهای بالای ۱۰۰ هزار دلار میزارند
حسین
۲۳ مهر ۱۴۰۱۸ سال گارانتی دارند.
Royal Driver UK 70
۱۹ مهر ۱۴۰۱یکی از بهترین برند های چینی در زمینه خودروهای الکتریکی. از تسلا بیشتر ارزش داره
Silent
۱۹ مهر ۱۴۰۱با قیمت تمام شده 69 هزار دلاری و استانداردهایی که هنوز در سطح جهانی بچالش کشیده نشده! نمونه مشخصی از عدم امکان بهره وری اقتصادی در تولید تکنولوژی هستن. (پرفورمنس در حد مدل 3)
تا اونجایی که بحث کپی و بنجل سازی مطرح هست و مواد اولیه کم کیفیت امکان تولید ارزون رو دارن ولی مشخصا تو حوزه فناوری های نو و تکنولوژی نه تنها توان و دانش ارزان سازی رو ندارن بلکه در اصل قیمت تموم شده محصولاتشون در قیاس با اعتبار برند و طرح های مطالعاتی شرکت های توسعه یافته بسیار بیشتر هم هست در حالت برابر!
نمونه دیگش قطعات کامپیوتری نظیر CPU و GPU ها هستن که دانش تولیدش در اخیار شرکت هایی نظیر اینتل و انویدیا هست و ارزونی محصولات چینی بخاطر کیفیت پایین هست و… در کل بلطف نیروی کارارزان همون هندل کردن خطوط تولید کارخانه هایی نظیر گیگاشانگهای تسلا و برندهای دیگه نهایت بهره وریشون هست.
GMA
۱۹ مهر ۱۴۰۱با این اوصاف بنظرت این خودرو با این قیمت و مشخصات نسبت به رقبا ارزش خرید نداره؟!
حسین
۲۳ مهر ۱۴۰۱جالبه این همه بررسی از منابع اروپایی هست که همه از کیفیت و عملکرد این خودروها تعریف میکنن ولی کارشناس ایرانی که از ۱۰۰ کیلومتری این خودرو و رقباش هم عبور نکرده همچین نظر خارج از باغی میده.
제네시스
۲۰ مهر ۱۴۰۱با این قیمت میشه جنسیس GV70 برقی گرفت
حسین
۲۳ مهر ۱۴۰۱جنسیس از نظر قدرت، شتاب و برد حرکتی ضعیف تر هست. علاوه بر اون پلتفرم بنزینی هست نه برقی و همین خودش باعث راندمان پایینتر شده.
مهدی
۲۰ مهر ۱۴۰۱چرا همه جور چینی به ایران میاد غیر اینا
چانگان – نیو – و …… کی میاد
hamid
۲۰ مهر ۱۴۰۱چون اگه به ایران بیاد تحریم میشه و نمی تونه جاهای دیگه دنیا بفروشه