شرکت چینی نیو جدیدترین رقیب برای تسلا مدل Y که اونوو L60 نام دارد را راهی خط تولید کرد.
چندی پیش برخی تصاویر و جزئیات اولیه این شاسیبلند بدون آلایندگی در دسترس رسانهها قرار گرفت و حالا نیز جزئیات کابین آن منتشر شده و در نگاه اول طراحی کابین اونوو L60 کاملاً آشنا به نظر میرسد. ویلیام لی مدیرعامل نیو اظهار داشته اونوو L60 ا خودروهای تولید انبوهی همچون تویوتا راو ۴ و تسلا مدل Y رقابت خواهد کرد.
پیشفروش نیو اونوو L60 با قیمت پایه حدود ۳۰ هزار دلار شروع شده و به این ترتیب چینیها محصول ارزانتری را نسبت به تسلا عرضه کردهاند. قیمت مدل Y در چین از حدود ۳۵ هزار دلار شروع میشود و با این مبلغ مدل پایه دیفرانسیل عقب با حداکثر شعاع حرکتی ۵۵۴ کیلومتری قابل خریداری است؛ اما ارزانترین نسخه اونوو L60 توان پیمایش ۵۵۵ کیلومتری دارد و بنا به گفته چینیها، شاسیبلند موردبحث استانداردهای جدیدی را در کلاس خودروهای خانوادگی وضع میکند.
نیو با مقایسه اونوو L60 و تسلا مدل Y ادعا دارد محصول جدیدش مصرف انرژی بهتری در شرایط یکسان خواهد داشت. با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۸۲۸/۱۹۳۰/۱۶۱۶ میلیمتری، شاسیبلند جدید نیو رقیب مستقیمی برای محصول پرفروش تسلا محسوب میشود. اولین نمونه این خودرو چند روز پیش خط تولید نیو را ترک کرد تا دوازدهمین محصول تولیدی برند موردبحث لقب گیرد. اونوو L60 در آستانه عرضه به بازار بیش از ۵ هزار کیلومتر تست را پشت سر گذاشته است.
شاسیبلند برقی نیو قبلاً هم تستهای گسترده ۶.۷۷ میلیون کیلومتری را تجربه کرده و حالا میتوانیم جزئیات کابین آن را ببینیم. در نگاه اول، کابین اونوو L60 شباهت زیادی به تسلا مدل Y دارد. چینیها این نوع طراحی را کاکپیت هوشمند و مینیمالیستی میدانند. همانند کراس اور برقی تسلا، محصول جدید نیو نیز به یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد بسنده کرده و خبری از نمایشگر راننده نیست. این نمایشگر ۱۷.۲ اینچی حتی تنظیمات مشابه تسلا دارد و تصویری از خودرو و نقشه در سمت چپ، ویجت موزیک در گوشه پایینی سمت چپ و دکمههای متنوع در پایین نمایشگر به چشم میخورند. همچنین یک نمایشگر ۸ اینچی هم برای سرنشینان ردیف دوم تدارک دیده شده است.
Mr. gt c
۲۷ مرداد ۱۴۰۳چه چیزی موتور کوروت ZR1 جدید را بسیار قدرتمند می کند؟ از زبان یک مهندس
پدال عزیز این اگر مطلب رو کار کنید شاید برای آمریکن فن ها و افرادی ک دنبال مطالب تخصصی تر هستند جذاب واقع بشه.
https://www.motortrend.com/reviews/engineering-perspective-2024-chevrolet-corvette-zr1/
هراکلیوس
۲۷ مرداد ۱۴۰۳پشت ماشین x6
Ak 47 نسخه ملایم شده و مهربان
۲۷ مرداد ۱۴۰۳عیییی جانم تسلا اونوو L60
این رو باید بگیری با قد ۱۷۰ و ۷۰ کیلوگرم سوارش شی بعد بری دانشگاه و باهاش برگردی،یه تفنگ آپاش هم پهلوت باشه و یه کتو شلوار هم پوشیده باشی عین بچه سوسولا دیگه حوصله ندارم بیشتر بنویسم.
کسری
۲۷ مرداد ۱۴۰۳از جلو دیو از پشت دلبر
froG-driVer
۲۷ مرداد ۱۴۰۳از بغل دیو و دلبر
مهدی
۲۷ مرداد ۱۴۰۳از طراحی داخلی ماشین هایی شبیه به این متنفرم!
Kiarash
۲۷ مرداد ۱۴۰۳منم همینطور
Aref
۲۷ مرداد ۱۴۰۳نسخه کوچه اش وارد ایران شده خیلی خوشگله البته ماشین دو درب تو ایران زیاد جا نیافتاده
پویان
۲۷ مرداد ۱۴۰۳Nio کاملا تسلا رو به چالش، میکشه
mosafer
۲۷ مرداد ۱۴۰۳در حالی که همه دنیا در حال پیشرفت هستند من امروز برای پیش خرید خودروی پرفورمنس و آوانگارد سمند سورن با عجله به کافی نت رفتم تا نکنه ستاره اقبال برروی دوش من ننشیند…و من توفیق استفاده از تکنولوژی 20 سال پیش رو از دست بدم.
Kiarash
۲۷ مرداد ۱۴۰۳من همیشه مخالف تسلا بودم ولی حاضرم تسلا رو به این ترجیح بدم
new reventon
۲۷ مرداد ۱۴۰۳این همون ec6 عه
اندازش که همونه
علی جردن
۲۸ مرداد ۱۴۰۳تسلط و دید راننده به بیرون در حد عالی
froG-driVer
۲۸ مرداد ۱۴۰۳یه لحظه فکر کردم مدل وای فیس لیفت شده