شاسیبلند ۰۱ بهعنوان اولین محصول برند نوپای پولستونز، از قوای محرکهٔ الکتریکی با ۴۷۰ اسب بخار قدرت به همراه یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو بهعنوان ژنراتور شارژ باطری استفاده میکند.
پولستونز (Polestones Automobiles) یک خودروساز استارتاپ چینی است که احتمالاً تاکنون نام آن را نشنیدهاید و حالا اولین محصول خود را با نام ۰۱ معرفی کرده است. این یک شاسیبلند جذاب آفرودی است که توسط پینینفارینا طراحی شده و بهعنوان اولین تلاش یک شرکت نوپا، بسیار خوب به نظر میرسد. پولستونز در نسخههای شش و هفتنفره به تولید میرسد که به ترتیب ۵,۰۵۰ میلیمتر و ۵,۲۹۵ میلیمتر طول دارند. عرض و ارتفاع دو نسخه اما یکسان و به ترتیب برابر با ۱,۹۸۰ و ۱,۸۶۹ میلیمتر بوده و فاصلهٔ محوری هردو ۳,۰۱۰ میلیمتر است.
این یعنی طول و فاصلهٔ محوری پولستونز تقریباً مشابه لندروور دیفندر ۱۳۰ است یعنی خودرویی که به نظر میرسد در طراحی هم از آن الهام گرفته است. با نگاه به نمای جانبی ۰۱، فوراً دیفندر ۱۳۰ به ذهن میآید درحالیکه قسمت جلو با چراغهای Y شکل و جلوپنجرهٔ بزرگ مشکی، شبیه نسل جدید لکسوس GX به نظر میرسد. چراغهای عمودی LED و چرخ زاپاس هم از ویژگیهای بخش عقبی این شاسیبلند چینی هستند.
در داخل این شاسیبلند جدید چینی شاهد صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ، دو پد شارژر بیسیم، غربیلک فرمان دو پره و تودوزی چرمی هستیم اما جالبترین ویژگی داخلی این ماشین در عقب دیده میشود یعنی جایی که داخل درب صندوق یک آشپزخانهٔ کوچک با دستگاه آب جوش، اجاقگاز القایی و جاظرفی تعبیه شده است. به نظر میرسد پولستونز ۰۱ در ردیف دوم صرفاً با دو صندلی کاپیتانی ارائه میشود که امکان خوابیدن دارند. روی سقف هم یک نمایشگر بزرگ تعبیه شده درحالیکه صندلیهای ردیف اول و دوم به گرمکن و ماساژور مجهز هستند.
قوای محرکهٔ این خودرو از نوع پلاگینهیبریدی افزایشدهندهٔ برد است. این یعنی نیروی حرکتی خودرو توسط دو موتور الکتریکی با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تأمین میشود و یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو هم صرفاً برای شارژ باطریها وجود دارد. این شاسیبلند بزرگ ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به لطف یک پکیج باطری ۵۶ کیلووات ساعتی، میتواند تا ۲۳۵ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. با استفاده از پیشرانهٔ بنزینی اما این رقم به ۱۱۱۵ کیلومتر میرسد.
در بخش ایمنی، ۰۱ بهصورت استاندارد با شش دوربین، ۱۲ سنسور اولتراسونیک و رادار موج پنج میلیمتری عرضه میشود اما کسانی که خواهان سیستم کمکرانندهٔ پیشرفتهتری هستند میتوانند سه لیدار، ۱۲ دوربین و ۱۲ سنسور اولتراسونیک را سفارش دهند. پولستونز ۰۱ در نسخهٔ ششنفره با قیمت ۳۵۹,۹۰۰ یوآن معادل ۴۹,۵۰۰ دلار و در نسخهٔ هفتنفره با قیمت ۳۴۹,۹۰۰ یوآن معادل ۴۸ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.
مازیار
۱۲ شهریور ۱۴۰۲خوبیش اینه که کپی نلشیانه و حال بهم زنی نشده
NAVID۰۰۹۸
۱۲ شهریور ۱۴۰۲این ناشیانه نیست ؟!
این که خودِ خودِ لندرور رنجرور ، فقط چراغاشو عوض کردن عوضیا !
دیا
۱۲ شهریور ۱۴۰۲انگار لکسوس و رنجرور رو انداختن تو مخلوط کن، شده این .
net
۱۳ شهریور ۱۴۰۲تویوتا و رنجرور رو ریختن تو ماستا میکس کپی کردند
اشکان
۱۲ شهریور ۱۴۰۲چون پینینفارینا طراحی کرده ؟! پینینفارینا چیزی و طراحی میکنه که ازش بخوان ، مطمئنا کپی سلیقه پینینفارینا نیست و خواست چینی ها بوده !!
مازیار
۱۲ شهریور ۱۴۰۲اصلا بحث این نیست که چی خواستن
و بله اینکه پینین فارینا طراحی کرده بی تاثیر نیست دلیلش هم این همه کپی چینی که شاهدش بودیم یکی از دیگری بی قواره تر
اما این بد نشده آره چون پینین فارینا طراحی کرده حالا اگه بقول شما ازش خواستن که شبیه طراحی کنه بحثی جداست اما تو قالب خودش خوب در اومده
امیدوارم خوب رسونده باشم
محمدرضا
۱۳ شهریور ۱۴۰۲شرکتهای طراحی نوپا هم به حرف کارفرما با درخواست *کپی* تن نمیدن، پینین فارینا که جای خود دارد. حالا آیا شما انتظار دارید که ماشین آفرودی رو به شکل اوروس بسازن یا براتون طرح نو و بدیع خلق کنن؟ طراحی این ماشین خوب، منطقی و عملکردیه. شما اگر بهتون تعارف زدن برندار.
بنده خدا
۱۳ شهریور ۱۴۰۲اگه ی کم توجه کنین… در کابین اول از کابین دوم کوچکتره….حالا یا میخوان بر عکس دیگران عمل کنن… یا اینکه حسابی گند زدن
abbas
۱۲ شهریور ۱۴۰۲پیشرفت خوبی داشته چین تو صنعت خودرو
احتمال داره آواخر این دهه رقیب جدی کره بشه
حتی اروپا در دهه بعدی
HR3
۱۲ شهریور ۱۴۰۲بقیه چینی ها کپی هستن این یکی “های کیپه ” کمی بهتره 😁
Avan
۱۳ شهریور ۱۴۰۲کپی یا غیر کپی نکبتها خوب زدنش! انصافا قشنگه و حداقل در عکس ها باکیفیت به نظر می رسد! امکانات جالبی هم داره و قیمت به نسبت مناسبی داره
فقط چین
۱۲ شهریور ۱۴۰۲بسیار عالی جاپن و جرمن را سرجای خودشون نشوند .
JDM
۱۲ شهریور ۱۴۰۲بابا تو دیگه توهم زدی
بهنام
۱۳ شهریور ۱۴۰۲آقای JDM این هموطن با نام کاربری فقط چین هم فن کره مربا هستن . 😂
پیام
۱۳ شهریور ۱۴۰۲اسمای مسخرهای میذارید! کره مربا چیه! منم میگم ژاپن فندق 😂😂😂😂😂😂 اگه همینجوری اسم چسبوندن الکیه منم مثل کیک میکوبمش…
JDM
۱۴ شهریور ۱۴۰۲😂 نه خدایش اینا خدانکنه کرهفن باشن
کسایی هستن که از ماشین فقط مانیتور و سانروف و چراغ های پیوسته LED رو میفهمن و از مفهوم واقعی سطح ، کیفیت ، پرفورمنس یک ماشین خیلی دور هستن
محمدرضا
۱۳ شهریور ۱۴۰۲خیلییییییییی حرفت خنده دار بود!!!!!!! دمت گرم صبح رو شاد کردی 😂😂😂😂😂😂😂😂😂👏👏👏👏👌👌👌
صادق پور
۱۲ شهریور ۱۴۰۲همین اول کار، پا توی کفش بزرگان کرده، ولی واقعا خوب از عهده بر اومده و با گشاده دستی طراحی کرده
دکتر
۱۲ شهریور ۱۴۰۲اصا تولید ماشین برای چین مث تولید بیسکویت برای ما هست😂 چه سرعتی دارن اینا، واقعا پیشرفتشون عالیه
AMANTE
۱۲ شهریور ۱۴۰۲همون لندروور دیفندره فقط چراغ ها رو از تویوتا سکویا گرفتن و کشیدن اش.
من شده یکبار میرم چین ببینم هزینه ساخت شرکت توی چین چقدره و این چینی ها که وقتی حوصله شون سر میره میرن ماشین ساز میشن چقدر سود میکنن.
M.83
۱۲ شهریور ۱۴۰۲دیگه حالم از چینی و چینی آدم بهم میخوره
کپی تا چه حد برداشتن دیفندر و gx ترکیب کرد ادم میبینش هم یاد دیفندر میوفته هم gx
یواش یواش دنیارو دارن فتح میکنن
هر بازی ک میسازن ی ورژن چینیش میاد بیرون
لیست سهام دارای شرکتای بزرگو میبینی همیشه چین اول و دومه
کاش مرحوم هولوکاستو ..
مهرداد
۱۲ شهریور ۱۴۰۲کاملا خودرو قابل ستایش . و من این نوع پیشرانه به شدت میپسندم .جون میده برا مسافرت .
دوستان روشن فکر بزنید دیسلایک
mercedesamg
۱۲ شهریور ۱۴۰۲اون پاسخ رو بکنید کپی بهتر نیست؟!
رامین صفایی
۱۲ شهریور ۱۴۰۲حتی اگه ظاهرش هم شبیه به لندروور باشه
اما در باطن لگن پاره فکسنی بیش نیست
فراموش نکنید چینی ها از هوش و ذکاوت
بالایی برخوردار نیستند و فقط کارشان
کپی کردن است
آن هم کپی ناشیانه و بسیار بد
Dan
۱۳ شهریور ۱۴۰۲چینی ها از هوش و ذکاوت پایینی برخوردارن؟
اتفاقا چینی ها با متوسط iq 110 جزو باهوش ترین افراد روی زمینن
حتی جالبه بدونی متوسط هوش اروپایی ها و آمریکایی ها حدود ۱۰۰ ـه
حالا این وسط مال ما ایرانیا چنده؟ خب مستقیم بگم ۸۲
این تفاوت آی کیو از صنعت این دو کشور مشخصه
بعد ماهم همینجوری داریم مسخرشون میکنیم
JDM
۱۲ شهریور ۱۴۰۲چین خودش چیه که بخواد جواب لکسوس و دیفندر رو بده؟
چین خوبه ولی هنوز خیلی پایینه
همایون
۱۳ شهریور ۱۴۰۲یعنی اقایون اجازه میدن حداقل حالا که برندهای مطرح وارد نمیشن این مدل خودروهای با تکنولوژی بالای چینی وارد بشن؟ویژگی عالیش قولی محرکه اش هست که واسه کشور ما که ایستگاه فست شارژ نداره خیلی خوبه اینکه پلاگین هایبریده و اگه شارژر نداشتی وسط خیابون نمیمونی از اونطرفم میتونی از قدرت بسیار بالاش به علاوه گشتاور آنی موتور برقیش و محدوده پیمایش خیلی خوبش استفاده کنی که اگه به تولید انبوه برسه رکورد پیمایش تو هیبریدهارو میزنه با این پیمایش زیاد عملا تو کاربرد روزانه شاید اصلا بنزین مصرف نکنی و فقط تو مسافتهای بین شهری موتور بنزینی کمکت میکنه.اینهمه پیشرفت چینیها نتیجه زرنگیشونه هم از غرب هم شرق بهره میبرن و می آموزند
Alireza
۱۳ شهریور ۱۴۰۲وقتی چراغای کادیلاکو بریزی رو لندروورا
Enzo Ferrari 2008
۱۳ شهریور ۱۴۰۲نمیتونه رقیب بشه چون بی اصالته
Monster-765lt
۱۴ شهریور ۱۴۰۲چیزی که متوجه شدم هرکس کامنت منطقی گذاشته چینی دوستان یا چینی سواران دیس بارونش کردن😆😆
واقعا که خودمون میخواییم که لایق چیزهای چیپ باشیم
هموطن گرامی شما لیاقتت چینی سواریه یا ماشین های روز دنیا؟
اصلا کاری ندارم به پیشرفت چین اما حداقل الان زوده که بتونه محصول درست درمونی تو این صنعت خودرویی رونمایی کنه… همش کپی ظاهری برای ملت های ظاهربین و در باطن خودرو اشغال!
Viper
۱۴ شهریور ۱۴۰۲چه پاسخ محکمی 🤣🤣🤣
JaMsHiD
۱۵ شهریور ۱۴۰۲از کاپوت به پشت دیفندر ، از کاپوت به جلو تویوتا تاندرا !
این بی اصل و نسب ها از کدوم سور.اخ سمبه هایی در میان که ما نمیبینیم !
از پینین فارینا که ۴۰۵ رو طراحی کرد ، یعنی بهترین خودروی سال اروپا در سال ۸۸ میلادی ، رسیدیم به این خرچنگ قورباغه بی اصل و نسب .
ساسان آریایی
۱۶ شهریور ۱۴۰۲خودرو سازان چین تا چند سال آینده
جزو برترین های دنیا خواهند شد
بعد ما هنوز با ایران خودرو و سایپا درجا میزنیم ….
یاسر حسینی
۱۷ شهریور ۱۴۰۲ما فقط ادعا داریم که از همه برتر هستیم روزی که خط تولید خودرو آریا و رامبلر و پیکان و کادیلاک ایران و بیوک ایران داشتیم این چینیا کشاورز بودن و سبد به پشتشون وصل میکردن ،حالا داریم این چینیای سک و غورباغه خور رو نقد و برسی و تعریف و تمجید میکنیم و ماشیناشون رو میخریم😔