پیشرفت حدومرز نمیشناسد! اگر تا یک دهه پیش خودروهای چینی را به القاب و صفاتی همچون بیکیفیت و یا حتی لگن! مینواختند و کیفیت هم حلقه گمشده این دست از خودروها بود، امروزه باید در کاربرد این واژهها سخت احتیاط نمود و لااقل پیش از استعمالشان کمی بیشتر تحقیق و پژوهش کرد. البته این سخن بدان معنا نیست که تمامی ساختههای این اقلیم از بالاترین سطح کیفی برخوردار و واجد بالاترین حد از استانداردهای جهانیاند، بلکه توجه دادن اذهان به این مطلب است که از نیم دهه پیش بدین سو، بیشتر سازندگان چینی، کسب کیفیت برتر را سرلوحه اعمال خود قرار داده و به جد در این مسیر گام بر میدارند.
چندی پیش سلسله مطالبی را در یکی از سایتهای معروف استرالیایی رؤیت نمودم که ساختههای نوین هاوال، از جمله H2 و H8 را تحت محک و آزمون خود قرار داده بود. نکته جالبی که در لابهلای این متون توجه مرا به خود معطوف کرد قیاس کیفی کابین این مدلها با همتایان ژاپنی و آلمانی آنها بود که این خود بیشک از پیشروی حیرتآور چینیها در این عرصه حکایت دارد. زیرا مدتهای مدیدی بود که سازندگان چینی با کیفیت پایین کابین خودروهایشان دستبهگریبان بوده و این امر پاشنه آشیلشان شده بود و حال به نظر میرسد که اهمیت آن را درک نموده و خطر را با تمام وجود حس کردهاند و از همین روست که محصولات جدیدشان از این لحاظ بسیار بهبود یافته تا آن حد که در برخی از موارد با همتایان کرهای خود نیز کوس برابری میزنند. در مجموع، مراد از این سخنان این است که خودروهای چینی دیگر همانند سابق اسباببازی و یا بازیچهای صرف نیستند و از نو باید آنها را در معرض سنجش و داوری خود قرار داد. از جمله خودروسازان چینی که حد بالایی از کیفیت و ایمنی را در محصولات خویش لحاظ میکند شرکت کوروس (QOROS) است. این کمپانی از مشارکت میان شرکت چری و هولدینگ KENON خلق گردید. هولدینگ KENON هم تحت مالکیت سرمایهگذارانی از رژیم صهیونیستی قرار دارد و دفتر مرکزی آن هم در کشور سنگاپور واقع شده است. کوروس ۳ هم نخستین محصول این برند به شمار میآید و برای نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی، نسخه سدان آن در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد. فروش این خودرو هم در اواخر همان سال در چین و اسلواکی آغاز شد. درست پس از طی یک سال، نسخه هاچبک این خودرو در معرض دید عموم نهاده شد. این شرکت قصد دارد که از سال ۲۰۱۶ میلادی وارد تمامی بازار اروپا و از جمله بریتانیا شود؛ از این رو تیمی از کارشناسان سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا نسخه هاچبک آن را تحت بررسی و آزمون قرار دادند که آنچه در ذیل میآید چکیدهای از آن مطلب است. کوروس ۳ هاچبک، پذیرفتنیترین خودروی چینی است که تا به امروز راندهایم. کیفیت بالای اروپایی در کابین آن کاملاً قابل حس است و درعینحال، از طراحی کاربردیتر و جذابتری هم نسبت به نسخه سدان خود بهره میبرد. به لحاظ تکنولوژی و تجهیزات کاملاً قوی بوده اما از نمای ظاهری گنگ و نامفهومی برخوردار است. و در آغاز هم انتظار میرود که با طیف متنوعی از پیشرانههای بنزینی و دیزلی وارد بازار اروپا شود.در سالهای اخیر، کمپانیهای چینی با پیشرفت سریع و درخوری در بازارهای غربی مواجه نبودند، اما احتمال دارد که شروع این روند با برند کوروس شانس بهتری را در اختیارشان بگذارد. در ابتدا سه گونه متفاوت از این برند، در اشکالی همچون سدان، اس یو وی و همچنین یک هاچبک – که رقیب فورد فوکوس به شمار میآید و ما آن در این آزمون راندهایم – به بازار ارائه میشوند. گرچه در حال حاضر کوروس تنها در اروپای شرقی و جمهوری چک به فروش میرسد اما این شرکت قصد دارد که تمامی بازار اروپا را تحت پوشش خود قرار دهد و این امر احتمالاً در سال ۲۰۱۶ میلادی رخ خواهد داد. نمای خارجی نسخه هاچبک کوروس از نمونه سدان آن جذابتر است ولی کماکان فاقد ویژگی خاصی است. تغییرات و بهسازیهای اندکی بر روی این بدنه صورت پذیرفته که مهمترین آن هم عبارت از دماغهای است که در طراحی آن تجدیدنظر و نیز جلوپنجرهای که کمی به پایین امتداد یافته و با لامپهای مه شکن اسپرتیتری ادغام شده است. تمامی تیپهای هاچبک این خودرو از چرخهای بزرگتری بهره میبرند که اندازهشان نسبت به نمونه سدان یک اینچ بزرگتر است؛ علاوه برآن، رینگهای به کار رفته در آنها نیز از گونهای متفاوت است. تجهیزات موجود در نمونه هاچبک بیشتر از نسخه سدان آن است و بالاترین تیپ هاچبک که ELEGANCE (الگانس) نام دارد از چراغهای جلو زنون برخوردار است. نوار سفید رنگی گرداگرد صندلیهای چرمی مشکی رنگ این خودرو دوخته شده که از این لحاظ در میان هاچبکها یگانه و منحصر بفرد است. علاوه بر این، یک صفحه لمسی شبیه به IPOD نیز در میانه داشبورد آن جای گرفته است. این سامانه با یک تلفن هوشمند وایرلس ترکیب شده است، بنابراین شما پیشاپیش میتوانید مسیرتان را (درون سیستم خودرو) برنامهریزی کنید، این سامانه با شبکههای اجتماعی نیز کار میکند و از همین رو بهراحتی میتوانید دوستان خود را از موقعیت مکانی خود مطلع نمایید. فاصله ۲۶۹۰ میلیمتری بین دو محور عقب و جلوی این خودرو فضای پای خوب و مناسبی را برای سرنشینان پشتی آن مهیا میکند و این امر با فضای کافی برای سرها، ترکیب میشود. صندلی عقب آن قابل خوابانیدن بوده و یک محفظه هم جهت جاگیری چوبهای اسکی در آن تعبیه شده است. در حالت استاندارد و زمانی که صندلیها در جای خود قرار دارند حجم صندوق بار این خودرو برابر با ۴۰۳ لیتر است که در این کلاس حرف اول را میزند، این حجم از فضا حتی ۸۷ لیتر بیش از فورد فوکوس است. برخلاف بسیاری از خودروهای چینی، درون این خودرو با استانداردهای بالایی ساخته و پرداخته شده است. حجم زیادی از پلاستیکهای نرم در کابین آن به کار رفته و از پوشش چرمی خوب و مناسبی هم برای صندلیها استفاده شده است. در این میان، تنها نکته منفی، مربوط به استراحتگاه دست در کنسول میانی آن است که به سبب مکانیزم سفتوسخت باز و بسته شدن آن، انگشتهای (دست) بهراحتی با آن درگیر میشوند. درحالیکه کوروس مشغول توسعه و تکمیل طیف متنوعی از پیشرانههایی میباشد که از سیستم STASRT/STOP بهره میبرند، ولی تنها گزینهای که هماکنون وجود دارد پیشرانه ۱.۶ لیتری آن است که در دو گونه متفاوت تنفس طبیعی و توربوشارژ در اختیار خریداران خود قرار میگیرد البته تیپ الگانس تنها با پیشرانه توربوشارژ ارائه میشود و از سیستم انتقال قدرت خودکار و دوکلاچه بهره میبرد. این خودرو به تندی شتاب میگیرد اما با توجه به سایز پیشرانهاش بهسختی میتواند پیشگامی و فرماندهی این کلاس را از آن خود نماید. بنا به ادعای کوروس، این پیشرانه بیشتر جهت ارائه یک رانندگی اقتصادی تنظیم شده تا عملکرد صرف، از همین رو در جعبهدنده آن حالت اسپورت وجود ندارد و در هنگام استفاده از حالت دستی، یک علامت بیدرنگ به شما یادآوری میکند که چنانچه خواهان دریافت ماکزیمم کارایی از این پیشرانه هستید، دنده را به حالت اتومات آن برگردانید. هدایت و سواری با این خودرو اسپرت تر از آن چیزی که هست احساس میشود و از فرمان سبکی نیز بهرهمند است که احتمال دارد در هنگام عرضه در بازارهای اصلی اروپا قدری تصحیح و اصلاح شود. علاوه بر این، کوروس ۳ از هندلینگ خوب و مناسبی نیز بهره میبرد و فنربندی آن، از کارایی بسیار خوبی در جذب و حل دستاندازها و سطوح ناهموار جادهها برخوردار است. همچنین باید قدردان عایق صوتی آن نیز بود که فضای ساکتی را برای کابین این خودرو مهیا نموده است. کوروس ۳ از ۶ عدد کیسه هوا بهره میبرد و با کسب ۵ ستاره از موسسه یورو انکاپ، عنوان ایمنترین خودروی کوچک خانوادگی را در سال ۲۰۱۳ میلادی از آن خود نموده است. (در میان ۳۳ خودروی همرده خود)
اینطور میشود گفت که کوروس هاچبک پیشاپیش وارد عرصه رقابت شده است و زمانی هم که پیشرانههای جدیدتر آن از گرد راه برسند، این خودرو کیسی جذاب خواهد بود، حتی اگر به لحاظ بصری فاقد برجستگی خاصی باشد. این خودرو از کیفیت درخوری برخوردار است و دربهای آن، با استحکام خاصی در جای خود چفت میشوند و از متریال مرغوب و ممتازی هم جهت آرایش کابین خود بهره گرفته است. در واقع میتوان گفت که این یک خودروی آلمانی است که در چین خلق شده است. مشخصات فنی
پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو
حجم موتور: ۱۵۹۸ سیسی
توان: ۱۵۶ اسببخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۱۰ نیوتنمتر در ۱۷۵۰ – ۵۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۸.۷ ثانیه (در سایت شرکت عدد ۹.۷ ثانیه ذکر شد)
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر
سیستم فنربندی جلو: مکفرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: بازوهای نیمه دنبالهای
سیستم ترمز جلو و عقب: دیسکی خنک شونده
قطر دیسکهای ترمز جلو و عقب: ۳۰۵/۲۸۵ میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۳۸/۱۸۳۹/۱۴۴۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۶۹۰ میلیمتر
وزن: ۱۴۱۰ کیلوگرم (تیپ الگانس)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۴۵ ZR 18 (تیپ الگانس)
گنجایش صندوق بار: ۴۰۳ لیتر – ۱۱۰۳ لیتر (در صورت خوابانیدن صندلی عقب)
حجم باک بنزین: ۵۵ لیتر
5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا (نرخ ایمنی سرنشینان بزرگسال ۹۵ درصد – ایمنترین خودروی خانوادگی کوچک اروپا در سال ۲۰۱۳ میلادی)
6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای)
سیستم QCMS (سیستم مدیریت تصادفات کوروس(
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم کنترل پایداری ESC
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کمکی حرکت بر روی سراشیبیها HAC (HILL ASSIST CONTROL)
سیستم کمکی ترمز در سرپیچهای جاده CBC (CURVE BRAKE CONTROL)
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
کمربندهای ایمنی سه نقطهای
خاموش و روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو
سیستم START/STOP
فرمان الکتریکی حساس به سرعت (EPS)
سیستم ورود بدون کلید هوشمند + استارت بدون کلید (KEYLESS ENTRY AND KEYLESS START)
سیستم تثبیتکننده سرعت (کروز کنترل)
تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو به صورت دستی
گرمکن صندلیهای عقب (به همراه کانالهای برای صندلیهای جلو)
صفحه نمایشگر TFT به سایز ۳.۵ اینچ
موکت کف اتاق از نوع پرزدار
پوشش چرمی فرمان
خروجی برق 12V برای سرنشینان جلو
چراغهای عقب LED
پوشش چرمی صندلیها
صندلی برقی راننده به همراه حافظه
سیستم FOLLOW ME HOME در چراغها
آینه دید عقب با قابلیت مات شدن (الکتروکرومیک)
اگزوزهای دوگانه عقب
نمایشگر فشار باد تایرها (TPI)
سیستم دزدگیر IMMOBLIZER
کامپیوتر سفری
فرمان چندکاره
سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای
سیستم روشنایی در روز به همراه چراغهای LED جلو
شیشه بخار زدای عقب
سیستم هدایت و مراقبت QOROSQLOUD
6 عدد اسپیکر
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB،AUX و IPOD به همراه اتصالات بلوتوث و هندزفری
و……
در بریتانیا: ۱۸,۰۰۰ پوند (تقریبی)
در چین: ۱۷۱,۹۰۰ یوآن (تیپ الگانس یا فول)
شایان
۲۳ شهریور ۱۳۹۴لگنی بیش نیست چون چینیه
آرماااان
۲۳ شهریور ۱۳۹۴واقعا زیباست همچنین امکانات زیادی رو تو خودش جا داده،اما کدوم ادم عاقلی تو اروپا میاد ۱۸هزار پوند میده به یه خودروی بی نام و نشون،بازار اروپا بازار گسترده و رقابتی بزرگیه مطمئنن فروش بالایی نخواهد داشت،گزینه های زیادی تو این رنج قیمت از کمپانیهای مطرحی مثل فورد تویوتا نیسان و……. وجود داره…
هرچقدرم کیفیتش بالا باشه هیچوقت نباید هنگام ورود به بازار با این قیمت بیان،اول بهتر بود با قیمت ارزون وارد بازار میشد بعد که کیفیتش ثابت شد و فروش بالا رفت قیمتش رو هم اندازه ی رقیباش میکردن
کاری که خودروسازای کره ای انجام میدادن
zippo
۲۳ شهریور ۱۳۹۴اصلا این اسباب بازی های چینی رو تو اروپا راه نمیدن که کسی بخواد دربارشون فکر کنه
بعد از ماشین های ایران خودرو و سایپا چینی ها بی کیفیت ترین ماشین های کره زمین هستند
YaShar
۲۴ شهریور ۱۳۹۴نباید انتظار داشت چون چینیه حتما باید زیر 10 هزار دلار قیمتش باشه شاید با همین 18 هزارتا کیفیتی در حد خودروهای 30 هزار تایی داره!؟
123
۲۳ شهریور ۱۳۹۴لعنت به هرچی اسراییلی وحشیه نوزاد کش….
صدرا
۲۴ شهریور ۱۳۹۴ببخشید …. چرا همه منفی دادن ؟ مگه کسی به ماهیت رژیم جعلی و حرامزاده کودک کش صهیونیستی شک داره ؟ تو پدال چه خبره ؟
ارمان
۲۴ شهریور ۱۳۹۴صدرا جان منفی دادن چون
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
اینجا جاش نیست این همه سایت خبری , اجتماعی و سیاسی هست
اونجا اگه بنویسید کسی منفی نمیده
زیر عکس ماشین اخه؟!
aaa
۹ آبان ۱۳۹۴برای منفی دادن باید از شما اجازه گرفت؟
حق رای مردمو تو نت هم به رسمیت نمیشناسین؟
فواد
۲۳ شهریور ۱۳۹۴داخلش ساده و زیباست در مورد جلوش نمیشه با قطعیت حرف زد ولی پشتش هم قشنگه. صد البته خودروسازای چینی که تا ده سال پیش سه چرخه ساز بودن پیشرفت خیلی چشم گیری داشتند و به زودی خودروهای تاپ دنیا هم توسط این خودروسازها تولید خواهد شد.
شایان
۲۳ شهریور ۱۳۹۴منفی ها واسه چیه نکنه دوستان و کاربران عاشق ماشینه چینی شدن من اگه در اروپا زندگی میکردم مغز خر نمیخوردم که اینو بخرم واسه این لگن 27000 هزار دلار بدم
ALiHidden
۲۳ شهریور ۱۳۹۴آره والا منم نمیدونم چرا همه دیس دادن
شاید ماشین خوبی باشه ولی قیمتش اصلا خوب نیس!
با 27 هزار تا من بودم ی موستانگ یا هر چیز دیگه ک خیلی بهتر بودن میخریدم!
amin
۲۳ شهریور ۱۳۹۴هرچی باشه لگن نیست دیگه اقا شایان…دیسلایک ها واسه این جملت بوده احتمالا…لگن محصولات خودروسازان وطنی هستش
mohsen
۲۳ شهریور ۱۳۹۴نه بابا لگن نیس اصلا خیییلییی عالیه خاک تو سرمون که به چینیم راضی شدیم
mohsen
۲۳ شهریور ۱۳۹۴همیشه فکرم اینه اقا شایان چه کسی به این افتابه ها پول میده الان که دیس هاتونو دیدم فهمیدم عجب عجب جماعت … داریم و این کمپینو اینا واسه اینا کشکه و حال میده سواری با این ملت
Hamid
۶ مهر ۱۳۹۴سمند و 405 خوبه پس
حامد
۲۳ شهریور ۱۳۹۴با این پول هاچ بک ژاپنی یا آلمانی با سطح امکانات کمتری بگیری دل خوش تر و راضی تری.
وولوو هم گزینه خوبی میتونه باشه .
اسم ماشینو میخونی آدمو چندش میگیره “کورس”
sunmartin
۲۳ شهریور ۱۳۹۴خودروی خوبی بنظر میاد بخصوص دو موردش
چرخ های بزرگ که برخلاف سایر چینی ها از چرخ و رینگ فرغون استفاده نکردن و مورد بعدی انجین به روز و قوی اینخودرو هست 156 اسب قدرت داره اونم با یک حجم 1600 سی سی حالا که یورو انکاپ 5 ستاره بهش داده میشه بهش اعتماد کرد اما قیمت 18 هزار پوندیش رقبای قدر با برند های مطرح و معتبر تری پیش روش قرار میده مثل نیسان تویوتا فورد کیا و اشکودا که سنگینی بیشتری به ترازوی انتخاب در این سگمنت میدن
امیرشایان
۲۳ شهریور ۱۳۹۴اسمش بسیار زیباست….کروس….همون کوروش ابرمرد تاریخه که بنی اسرایییل بخاطر لطف بی حد کوروش ونجات قومشون از نابودی تو یادشون مونده این اسم رو انتخاب کرده اند..حیف…این باید اسم یه ماشین ایرانی بود
شایان
۲۳ شهریور ۱۳۹۴امیر شایان یه سوال خصوصی ازت داشتم اگه فضولی نباشه اسمه واقعیت امیر شایانه یا اصلا چنین اسمی وجود داره
امیرشایان
۲۳ شهریور ۱۳۹۴سلام…خودم امیرم پسرم شایان.خواستم اسمی ترکیبی و خاص داشته باشم شایان جان..یاعلی
شایان
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ممنون میدونی شایان اسم کمی هست هرکی این اسمو نداره خدا حفظش کنه برات
عارف
۲۳ شهریور ۱۳۹۴چینی ها هم رسیدن و ما…
amin
۲۳ شهریور ۱۳۹۴نمای عقبش جذابه . کلا چیز خوبی به نظر میاد ولی 18000 پوند رقم بالایی برای یک تازه وارد بی نام و نشانه …من اگه تو اروپا بودم فکر خریدش هم به سرم نمیومد با اون همه رغیبه جذاب و نشانداری که اونجا هست..
علی
۲۳ شهریور ۱۳۹۴گزینه خوبی برای ایرانی ها یه بخت برگشته اما حیف صاحب اینم صهیونیستی … اجازه ورودشو نمیده
Pooya
۲۳ شهریور ۱۳۹۴با قیمت ۱۸ هزار پوندی نمی تونه زیاد موفق باشه، رقبایی فوق العاده ای داره.
سکوت
۲۳ شهریور ۱۳۹۴من ماشین چینی ندارم…ولی پدرم میگه اون موقع ژاپنی ها تازه اومدن ایران ما میگفتیم کی میخره?!با وجود آمریکایی ها….و ژاپن شد عالی..کره ایی ها اومدن همین حرف زده شد..و کره شد عالی…الانم همین بحث در مورد چینه…آنلاینن..زحمت میکشن و به روز هستن…پس بدون شک آینده مطعلق به چین است
سامان از تبریز
۲۳ شهریور ۱۳۹۴فکنم اینجوری که داره پیش میره این چینی ها تو ماشینهای ارزان قیمت جایگاه کره ای ها رو تسخیر کنند
مثل شیائومی که تو بازار گوشی های ارزان قیمت داره جایگاه سامسونگ رو از دستش میگیره
سامان از تبریز
۲۳ شهریور ۱۳۹۴171 یوان ضربدر 550 تومن قیمت هر یوان میشه حدود 94 میلیون تومن تقسیم بر 3300 قیمت دلار میشه حدودا 28 هزار دلار O_o
به نظر من یه مزدا 6 یا هوندا اکورد یا کمری بگیری با 24 هزار دلار 4 هزار دلار هم میمونه تو جیبت
البته همه اینها تو خارج میتونه اتفاق بیوفته نه تو ایران
shahab
۲۳ شهریور ۱۳۹۴کدوم احمقی اینو میخره؟؟؟؟
ماستنگ و کمری و اکورد و 100تا ماشین دیگه که 100٪ کیفیتشون بلاتره تو اروپا هست
سارا
۲۳ شهریور ۱۳۹۴یه نفر یه دلیل قانع کننده بیاره که این ماشین از فوکوس یا گلف بهتره…
هیچ چیز خاصی نداره.. تازه شده در حد ماشینای دیگه
ALiHidden
۲۳ شهریور ۱۳۹۴باورم نمیشه این چینیه :|
واقعا ک خیلی پیشرفت کرده…..
=========================================
دوستان ی سوال بی ربط و با این که میدونم هیچ ربطی به هم ندارن ولی :
BMW X6 2012 = لایک
Lexus Rx350 2013 = دیس لایک
لطفا با دلیل بگین و رو هوا و فقط از روی تعصب نگین!
باتشکر
ALiHidden
۲۳ شهریور ۱۳۹۴دوستان اونایی ک لایک یا دیس دادن لطفا دلیل بیارین لطفا از روی تعصب نگین
کیفیت قطعات و خرج و سواری نرم خیلی مهمه….
==============
اگه خواستید با اون کامنت بالایی قاطی نشده تعداد لایک یا دیس همینجا لایک یا دیس بدین برا انتخاب ماشین
سامان از تبریز
۲۴ شهریور ۱۳۹۴داداش اگه x3 رو با لکسوس rx مقایسه میکردی صد درصد لکسوس رو پیشنهاد میدادم ولی الان داری لکسوس 45 هزار دلاری رو با بیمر 95 هزار دلاری مقایسه میکنی خب معلومه x6
درسته کیفیت لکسوس خیلی خوبه اما از نظر فنی و هندلینگ شتاب
کلا x6 خیلی سرتره
ALiHidden
۲۴ شهریور ۱۳۹۴گفتم ک میدونم ک همکلاس نیستن!
درهرصورت ممنون.
آخه میگن bmw خرج زیاده داره و میزان خرابیش هم زیاده…
مهرداد فراهانی
۲۳ شهریور ۱۳۹۴اگه یادتون باشه توی یکی از قسمتهای مستند تاپ گیر سراغ ماشینهای چینی رفته بودن.
جرمی موقع تست یکی از ماشینا گفت:
“درست این ماشینا کیفیت خوبی ندارند و بیشتر شبیه یک شوخی هستند اما یادمون نره که تا ۸ سال پیش اونا میتونستن یک سه چرخه رو به تنهایی بسازن، اما حالا دارن این خودروها را میسازن. پس پیشرفت فوقالعادهای داشتن.”
متمئنا برخی از خودروسازان داخلی مطالب این سایت رو مطالعه میکنن، پس بهتر یکمی روی این موضوع فکر کنن. این که ما ادعا میکنیم صنعت خودروسازی داریم یک فاجعه هست.
کدوم صنعت؟ اسم درستش صنعت مونتاژ
سیاوش
۲۳ شهریور ۱۳۹۴کاری به هیچی ندارم ولی طراحی عقبش اگه کپی نباشه خیلی زیباست
بنتلی
۲۳ شهریور ۱۳۹۴قیمتش خییلی بالا هس و کلی گزینه بهتر وجود داره،در کل حالم ازش بهم میخوره چون اسرائیلیه،نه ب خاطر سیاست،قبلا ی کلیپ از بچه های فلسطین دیدم نااااابود شدم،هنوز جلو چشممه
با تشکر از سام عزیز،خیلی خوشحال شدم ک از محصولات درجه یک چینی هم مقاله گذاشتید
سام
۲۳ شهریور ۱۳۹۴با سلام
لطف داری دوست عزیز،انجام وظیفه بود.
میلاد
۲۳ شهریور ۱۳۹۴عالیه، از هر لحاظ پیشرفتشون واقعا تحسین برانگیزه، مخصوصا گرفتن پنج ستاره ی ایمنی از موسسه ی ایمنی بررگراه های اروپا نه ایمنیه خودشون چون اکثر ماشین های چینی تو موسسه ی ایمنیه چین تست میشدن، پنج ستاره ایمنی کم چیزی نیست.
فقط قیمتش خیلی تو ذوق میزنه 27 هزار دلار خیلی خیلی زیاده.
mohsen
۲۳ شهریور ۱۳۹۴قیمت تا حدی مهم هست اما برند های ناشناخته با شرایط فروش خوب و گارانتی مشتری هاشون رو جذب میکنن. همین ماشین اگه ایران بیاد به سرنوشت ام جی دچار میشه و مردم متعصب ما همینطور که تو کامنت ها میبینیم با یه اسم چین تمام فاکتور های خوب یک ماشین رو نادیده میگیرن!
مسعود
۲۳ شهریور ۱۳۹۴در واقع میتوان گفت که این یک خودروی آلمانی است که در چین خلق شده است!!!
علی اکبر ...
۲۳ شهریور ۱۳۹۴اگر خودروهای چینی با کیفیت بیشتری تولید بشن برای ملت ایران خبر خوبی هست
amir
۲۳ شهریور ۱۳۹۴سلام دوستان خیلی ها میگن چینیه لگن به دردنخور گزینه ها بهتری هست و ….
بله گزینه ها بهتری هست کیفیت محصولات اروپا نداره اما کشوری که 2 دهه نیست ماشین تولید میکنه به این چنین پیشرفتی رسید که ماشینش از اروپا ایمنی 5 ستاره میگیره درست خیلیاشون لگنن اما سرعت پیشرفت ببینین در اینده قطعا خیلی حرفا برای گفتن دارن جای ایراد گرفتن از اونا کاش ما هم حداقل در سطح همونا توان تولید داشتیم نه فقط مونتاژ کننده صرف باقی بمونیم یا یه ماشینی بخوایم تولید کنیم و پز بدن اقایون بگن ملی ملی اخرشم هیچیش ملی نباش کاش ماهم جای این همه ایراد گرفتن از اونا یاد میگرفتیم
احمد باقری
۲۳ شهریور ۱۳۹۴فکر کنم چند برابر کل تعداد خودروسازهایی که در جهان(غیر از چین) وجود دارن، در چین وجود دارن.
Archi KHAN
۲۳ شهریور ۱۳۹۴قیمت : بسیار بالا
تجهیزات : عالی
نام : البته من حدس میزنم از نام کوروش گرفته شده باشه ، که خیلی هم عالی
و در کل نمیرزه با این قیمت …
امیرحسین
۲۴ شهریور ۱۳۹۴ایرانی غیور اگر افاضات نفرماید و نظریه صادر نکند نمیشه
برادر من،پدر من،یکبار این مطلب رو بخوان،اتواکسپرس بررسی کرده و نظر داده نه رفقای سر کوچه شما.بنظر شما اتواکسپرس اعتبارش رو از سر راه آورده که الکی نظر بده؟؟؟
یا دوستانی چنان با اطمینان میگن این ماشین رو به اروپا راه نمیدن که آدم فکر میکنه “فدریکا موگرینی ” مادرشون هست و از همه اسرار اتحادیه اروپا خبر دارند!!!!برادر من، وقتی 5 ستاره ایمنی گرفته برای چی نباید مجوز اتحادیه رو داشته باشه؟؟؟
احسان(احسان)
۲۴ شهریور ۱۳۹۴ماشین خوبی بنظر میاد و مصرف سوخت مناسبی داره.البته قیمت نسبتا بالایی داره اما کلا قیمت ماشین تو بریتانیا بخاطر مالیات بالا کمی زیاد محاسبه میشه.تازه از ماشین معروفی هم کپی نکرده با این وجود طراحی نسبتا خوبی داره.اما تعجب می کنم لوگوی این شرکت کسی رو تحت تاثیر قرار بده.یعنی هیچ جذابیتی در این لوگو وجود نداره.بیشتر شبیه دستیگره در میمونه تا لوگوی خودروساز
AHMADREZA
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خوشم نیومد
نوید جهرمی
۲۶ شهریور ۱۳۹۴هر چقدر هم میخواد خوب باشه . این که گفتی یه خودروی آلمانیه در دیار چین تولید میشه رو اصلاً قبول ندارم. گذشته از این با این قیمت شخصاً یه خودروی صاحب نام و درست و حسابی میخرم حتی اگه کیفیت و امکاناتش از این کمتر باشه.
هیچ وقت تو کتم نمیره ک خودروی چینی بگیرم. مخصوصاً این که دیگه صاحباش ی شاخه از اسراییل کودک کش هستن.
ناشناس
۲۴ مهر ۱۳۹۴به نظر من بهترین چینی ها jak/great wall/mg/geelyهستش یا حداقل از ایرانی ها بهتره خودتون مقایسه کنید پژوپارس موتور۲۰۰۰ ۱۰۰اسب بخار ولی ام جی جی سی ۲۰۰۰ ۲۲۰اسب قدرت جک اس۵همینطور