پس از پیشنمایشی در جولای سال جاری، پیکاپ الکتریکی رادار RD6 از گروه جیلی رسماً با قیمت پایهٔ ۱۷۸,۸۰۰ یوآن معادل تنها ۲۴,۶۰۰ دلار در چین عرضه شده است. قیمت گرانترین نسخهٔ این پیکاپ هم به ۲۶۸,۸۰۰ یوآن معادل ۳۸,۱۶۰ دلار میرسد. RD6 اولین محصول برند جدید رادار محسوب میشود و تولید آن چند روز پیش در استان شاندونگ چین آغاز شده است.
RD6 که روی پلتفرم الکتریکی اختصاصی جیلی بنام SEA ساخته شده است، با ۵,۲۶۰ میلیمتر طول، ۱,۹۰۰ میلیمتر عرض، ۱,۸۳۰ میلیمتر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۳,۱۲۰ میلیمتر، اندازهای مشابه پیکاپهای میان سایز در بازار ایالاتمتحده دارد. RD6 در ظاهر تا حدودی شبیه به کراساوور جیلی هایوئه به نظر میرسد درحالیکه در داخل دو خودرو تقریباً یکسان هستند. این نشان میدهد که جیلی از قطعات مشترک استفاده کرده تا بتواند پیکاپ الکتریکی خود را زودتر به بازار عرضه کند.
دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، هدآپ دیسپلی ۹ اینچی تمامرنگی، نورپردازی ۷۲ رنگ، سیستم تعامل صوتی با هوش مصنوعی و سانروف پانورامای ۵۵ اینچی ازجمله ویژگیهای داخلی این پیکاپ الکتریکی چینی هستند. این خودرو همچنین از سیستم خودران سطح دو هم بهره میبرد. زیر صندلیهای عقب RD6 محفظهای با ظرفیت ۴۸ لیتر برای قرار دادن اشیاء مختلف تعبیه شده و در جلو هم صندوق بار کوچک ۷۰ لیتری وجود دارد.
اتاق بار این پیکاپ گنجایش ۱۲۰۰ لیتری دارد و ظرفیت بار آن ۴۵۰ کیلوگرم خواهد بود. هرچند ظرفیت یدک کشی رادار RD6 اعلام نشده اما جیلی میگوید پلتفرم SEA قابلیت بکسل تا ۳ تن را دارد. در اتاق بار این پیکاپ همچنین خروجی برق ۶ کیلوواتی تعبیه شده که امکان شارژ موبایل، تأمین برق ابزارآلات و حتی شارژ خودروهای الکتریکی دیگر را فراهم میکند. به گفتهٔ سازندهٔ چینی، رانندگی رادار RD6 به لطف سیستم تعلیق مستقل در هر چهارچرخ مشابه خودروهای سواری خواهد بود.
برای RD6 سه پکیج باطری قابل انتخاب خواهد بود که کوچکترین آنها ۶۰ کیلووات ساعتی است و برد ۴۰۰ کیلومتری را فراهم میکند. باطریهای دوم ۸۶ کیلووات ساعتی با برد ۵۵۰ کیلومتری هستند و بزرگترین باطریها هم ۱۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که با هر بار شارژ امکان پیمودن ۶۳۰ کیلومتر را فراهم میکند. همهٔ باطریها از قابلیت شارژ سریع با حداکثر توان ۱۲۰ کیلوواتی هم برخوردار هستند.
بزرگترین مشکل رادار RD6 اما تولید فقط با یک موتور است که روی محور عقب نصب میشود. این موتور ۲۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و پیکاپ الکتریکی جیلی را ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. هرچند این شتاب برای یک پیکاپ کاملاً کافی خواهد بود اما عدم ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک ممکن است برخی خریداران را ناامید کند. البته به گفتهٔ جیلی، برند رادار برای خریداران جوانی در نظر گرفته شده که در شهرهای بزرگ زندگی میکنند و گاهی اوقات در تعطیلات آخر هفته به ساحل یا کوهستان میروند. این یعنی RD6 صرفاً بهعنوان یک پیکاپ سبک انجاموظیفه میکند و برای کارهای سنگین نیست.
Chromstone3
۲۵ آبان ۱۴۰۱پیکاپ نسبتا خیلی خوبیه .
طراحی بیرونی جلوش که میشه گفت زیبا و متمایزه .
طراحی پشتش و چراغ های عقبش به کل طراحیش میخوره ولی فقط در حد قابل قبوله .
کابین زیبا و تر و تمیز و شیک و مینیمالی هم داره .
چرخ هاشم سایز خوب و مناسبی دارن و قالپاق های زیبایی هم داره .
قدرت موتورش هم کاملا راضی کننده س و باقی امکاناتش هم خیلی خوب و کافی به نظر میرسه .
واقعا پیکاپ با ارزشی هست ، هر چند که رقیب کم نداره …
در کل اگه بنده پول داشتم و وارد میشد شاید میخریدمش چون واقعا ازش خوشم اومده و به استفاده من هم میخوره .
کافر مقدس
۲۵ آبان ۱۴۰۱نوشته 0تا100 شش ثانیه . کی دیده کی شنیده ! میگن دیگه اصولا در مورد ماشینهای چینی فقط میگن و میرن !
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۵ آبان ۱۴۰۱داداش رینگ نه قالپاق
Just toyota
۲۵ آبان ۱۴۰۱این اسباب بازی رو مثلا ساختن که با : هامر ev یا فورد f150 lighting رقابت کنه 😂😂😂
Erfan
۲۵ آبان ۱۴۰۱دقیقا کجای مطلب نوشته بود این ماشین برای رقابت با ماشین های آمریکایی هست؟
این یعنی RD6 صرفاً بهعنوان یک پیکاپ سبک انجاموظیفه میکند و برای کارهای سنگین نیست.
به نظرم نسبت به قیمت طراحی زیبایی داره برد خوبی هم داره.
کار آمده واقعا.
مهدی
۲۵ آبان ۱۴۰۱بسیار زیبا
هادی
۲۵ آبان ۱۴۰۱رقیب برقی نداره یه موتور هم کنارش وصل میکرد با بنزین هم کار میکرد دیگه همه چی تموم بود
بنده خدا
۲۵ آبان ۱۴۰۱کاش وارد بشه
MASOUD 0099
۲۵ آبان ۱۴۰۱این اشغال با کی میخواد رقابت کنه اول سایز لاستیک رو بزرگ تر میکردن بعد اون قیمت مگه خر م ؟
مشتاقی
۲۵ آبان ۱۴۰۱آفرین به چین.
فقط چراغ عقب شبیه تارا شده