خودروهای چینیهاوال

افزایش فروش قابل‌توجه خودروهای چینی در استرالیا

درحالی‌که صنعت خودرو با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، فروش خودروهای چینی در استرالیا با رشد فزاینده‌ای روبرو شده است. برندهای چینی ام جی، LDV و گریت وال موتورز هاوال به ثبت رکوردهای فروش جدید در این کشور ادامه می‌دهند و این در حالی است که مشکلات زیادی در خصوص زنجیره تأمین وجود دارد و همین امر باعث تعطیلی خطوط تولید و مونتاژ خودروها می‌شود. فروش خودروهای صفرکیلومتر چینی در استرالیا طی ۴ ماهه اول سال جاری میلادی رشد ۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش داشته است. نکته جالب اینکه فروش کلی خودروها در این کشور افت ۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

ام جی که سال ۲۰۱۸ رتبه سی‌ام خودروسازان حاضر در استرالیا را در اختیار داشت در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به رتبه‌های ۲۱ و ۱۷ رسید و حالا جزو ۱۰ برند اول این کشور است. فروش این خودروساز طی ۴ ماهه اول امسال بیش از ۱۶ هزار دستگاه بوده و این به معنی رشد ۳۶.۷ درصدی خواهد بود. ام جی فعلاً در رتبه هفتم برندهای پرفروش کشور استرالیا قرار دارد. نکته جالب دیگر به رقابت خودروسازان چینی در بازار استرالیا مربوط می‌شود به گونه‌ای که برند LDV فروش ۴۸۰۰ دستگاهی و رشد ۱۳.۷ را نشان می‌دهد درحالی‌که فروش ۴۲۰۰ دستگاهی هاوال به معنی بهبود فروش ۶.۱ درصدی در ۴ ماهه اول امسال است.

خودروهای چینی در سال ۲۰۱۰ و هم‌زمان با ورود به استرالیا طرفداران زیادی نداشتند چراکه ایمنی ضعیف آن‌ها خریداران را دلسرد می‌کرد اما به نظر می‌رسد مشتریان سرانجام روی خوش به این خودروها نشان داده‌اند. پس از ژاپن، تایلند و کره جنوبی، محصولات تولید چین چهارمین منبع عرضه خودروهای بازار استرالیا هستند و بالاتر از خودروهای تولید آمریکا و آلمان قرار دارند.

ام جی که در تملک گروه سایک چین است سال پیش فروش حدود ۴۰ هزار دستگاهی را در استرالیا ثبت کرد که بیش از دو برابر فروشش نسبت به یک سال قبل‌تر بود. به همین منوال گریت وال موتورز هاوال هم فروش ۱۸ هزار دستگاهی را در سال ۲۰۲۱ گزارش کرد که بیش از ۳ برابر فروش سال ۲۰۲۰ بود. برند مستقل LDV که به عرضه وانت‌ها و ون‌ها می‌پردازد رکورد فروش ۱۵ هزار دستگاهی را بر جای گذاشت که رشد ۶۲ درصدی را نسبت به یک سال قبل‌تر نشان می‌داد. اگرچه برند ام جی در طول یک دهه گذشته مالک‌های متنوعی داشته اما در استرالیا و از سال ۲۰۱۷ تاکنون با مالکیت چینی فعالیت کرده است. همچون همیشه آمار خود گویاست و در ادامه آمار فروش ۴ ماهه اول خودروسازان چینی در استرالیا طی سال‌های گذشته را خدمت شما عزیزان ذکر کرده‌ایم:

سال آمار فروش ۴ ماهه اول خودروسازان چینی در استرالیا
۲۰۲۲ ۳۲۴۴۴
۲۰۲۱ ۲۰۹۰۹
۲۰۲۰ ۶۵۷۶
۲۰۱۹ ۴۴۸۰
۲۰۱۸ ۲۴۴۵
۲۰۱۷ ۱۳۹۶
۲۰۱۶ ۸۳۶
۲۰۱۵ ۷۶۰
۲۰۱۴ ۱۴۶۷
۲۰۱۳ ۲۷۵۶
۲۰۱۲ ۴۲۴۰
۲۰۱۱ ۲۷۴۹
۲۰۱۰ ۱۸۱۶

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. دکتر استاپ

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    دوستان از همینجا به رامین جان خسته نباشید میگم
    احتمالا خط پنجاه و دوم متن ابراز خوشحالیش درمورد افزایش فروش ماشین چینی هاست

    موافقم 38
    مخالفم 12
    1. پویان

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (827 ديدگاه)

      دکتر استاپ جدول رو ببین و اغزابش رشد فروش رو ببین

      موافقم 13
      مخالفم 11
      1. دکتر استاپ

        ۶ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        @پویان
        طی چند کامنت جلوبندیت داره سمت رامین میکشه
        نکنه خودشی با ی اکانت دیگه؟

        موافقم 18
        مخالفم 10
        1. Clean energy (سلام فرمانده)

          ۶ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          خودشه باو

        2. Humer

          ۶ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (299 ديدگاه)

          چند روز پیش یه فیلم از راکی دیدم که سوار هاوال اچ ۲ شده بود !!!!!😂
          تازه باهاش تو جنگل هم آفرود انجام می داد!🤣
          این دنیا دیگه فایده ای نداره🥲

          موافقم 13
          مخالفم 1
  2. GMA

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    اشهد بخونید الان میادش… 💔🙂

    موافقم 27
    مخالفم 5
    1. پویان

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (827 ديدگاه)

      Gmaچرا اشهد امارها رو که درست و مستند میده اقا رامین.

      موافقم 10
      مخالفم 18
  3. یوسف

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (746 ديدگاه)

    در گذشته خودرو ساز های آمریکایی (فورد و جنرال موتورز با برند هولدن) در کنار خودروسازهای انگلیسی بازار استرالیا و نیوزیلند رو در دستان خودشون داشتن. در چند دهه گذشته اما ژاپنی ها و بعدها کره ای ها بیشترین سهم رو در بازار این کشور به دست آوردن. البته نزدیکی استرالیا به خاور دور هم موثره طوری که حتی پروتون هم به استرالیا خودرو صادر می کرد(الان نمی دونم همچنان ادامه داره یا نه). خودروهایی هم که در متن اشاره شده از تایلند به استرالیا صادر میشن بیشتر ژاپنی هستند و از کارخانه های تویوتا و میتسوبیشی در تایلند میان. در کل بازار استرالیا به طور سنتی به تراک ها و شاسی بلندها تمایل داره و بیشتر در دست خودروسازان آسیایی بوده.

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. پویان

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (827 ديدگاه)

      بله اقا یوسف یه نکته دیگه هم هست رسانه های استرالیا بر خلاف غرب و برخی کشورهای دیگه خیلی جو رسانه ای علیه چین ندارن. بیشتر تمایل واقعیشون رو میبینن. مثال همین ام جی (هنوز خیلی دوستان فکر میکنن که چینی نیست😄) میخواست مرکز و کارخونه بزرگ خودورهای برقی رو در هند بسازه و توسعه بده که با سیاسی کاری و دشمنی بی منطق هند علیه چین فعلا طرحش متوقف شده و در حداقل ظرفیت کار میکنه. بی وای دی هم همینطور

      موافقم 10
      مخالفم 14
      1. HamiD

        ۶ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        هنوز خیلی از دوستان فکر میکنن ام جی چینی نیست؟!
        نکنه چینیه ما خبر نداریم!!!
        یه شرکت بریتانیایی که دهه 20 میلادی تاسیس شده ولی خب الان دست چینیا افتاده …
        نمیشه بگی چینیه که!!!!
        چین اون موقع اصن میدونست خودرو چیه؟!

        موافقم 13
        مخالفم 23
        1. Twin H Power

          ۶ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (272 ديدگاه)

          این ام جی ها هیچ ربطی به اون ام جی انگلیسی ندارن و تنها از برند ام جی استفاده میکنن . صفر تا صد ام جی الان چینی هست

          موافقم 26
          مخالفم 5
        2. Taha Malek

          ۶ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (916 ديدگاه)

          در جواب Twin H Power
          پس با نتیجه گیری شما بنتلی هم انگلیسی نیست آلمانیه

          موافقم 3
          مخالفم 16
        3. Twin H Power

          ۶ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (272 ديدگاه)

          بنتلی بعد از خریداری شدن توسط فولکس
          با تکنولوژی و منابع مالی آلمانی ها رشد کرد و طبق همون استاندارد ها و اصالت همیشگی بنتلی پیش رفت . پس هنوز اصالت انگلیسی خودش رو داره .
          درمورد ولوو هم همینطور هست . درسته که زیر پرچم جیلی قرار گرفته ولی هنوز کاملا سوئدی هست . و دفاتر و کارخونه ها از سوئد جمع نشده !

          اما ام جی امروز چه ربطی به ام جی انگلیسی داره ؟
          پلتفرمش با اونا یکیه؟ توسط تیم مهندسی در انگلیس طراحی و ساخته میشه ؟ دقیقا چی داره غیر از یه برند انگلیسی ؟؟

          موافقم 22
          مخالفم 2
        4. پویان

          ۶ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (827 ديدگاه)

          حمید چه ربطی داره که اون موقع نمیدونست چین خودرو چیه الان هم ندونه. این ام جی کامل چینیه البته دفتر طراحی در انگلیس هم داره

          موافقم 9
          مخالفم 1
        5. Mehrbod

          ۷ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (320 ديدگاه)

          ام جی با مالکیت شرکت بزرگ سایک، همچنان در دنیا، برندی بریتانیایی خوانده می شود و مشابه برندهای اروپایی نام برده، دارای دفتر طراحی و مهندسی در انگستان است و دفتر آن در لانگ بریج بیرمنگام با کارکنان و مهندسان بریتانیایی، قابل سرچ کردن و تماشا کردن است..

          موافقم 7
          مخالفم 2
  4. new reventon

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    مام اینجا ام جی ثبت نام کردیم هنوز ندادن
    4 ساله:|

    موافقم 15
    مخالفم 2
  5. Jdm باز

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    New ramin
    ارام باش….

    موافقم 3
    مخالفم 2
  6. حامد

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    چین ماشینی بزنه که سرعت نور بره و کیفیت صد ساله داشته باشه با قیمت مفت هم باشه باز من سلیقم نمیخوره به ماشینی که از سرزمینی اومده که ویروس کرونا منتشر کرد،سرزمینی که شیره جون کشورای دیگه رو میخوره بدون اینکه منفعتی بهشون بده.سرزمینی که انسانیت ذره ای براش مهم نیست.

    موافقم 20
    مخالفم 28
    1. aliakbarkhoei

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (146 ديدگاه)

      اینطور باشه که از امریکا و انگلیس و‌.‌ هم نباید بخرید

      موافقم 6
      مخالفم 1
  7. TML BN

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    عالین بخرید😂

    موافقم 10
    مخالفم 2
  8. Dian

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (684 ديدگاه)

    استرالیایی ها با ماشین های چینی کنار اومدن ایرانیا کنار نیومدن😐😂😂
    البته حق داریم بلاخره چینی های درجه ۱ و مطرح میرن اونجا ، ماشین های درجه ۳و۴ (که خود چینیا هم بعید میدونم اسمشو شنیده باشن) میان ایران

    موافقم 22
    مخالفم 6
    1. mahdi-es17

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      اگه چینی های مارو ببریم اون جاز از سر قاره میتونن برن تهش فقط با یه یدک کش😂

    2. پویان

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (827 ديدگاه)

      سلامdian. واقعا گل گفتی.البته ایرانیها درجه یک چین رو اگر ایلان ماسک هم تایید کنه (که قبولشون داره) باز میگن مفت نمیخرم یکی نبست به دوستان بگه وارن بافت هم در بی وای دی از خیلی سال قبل سرمایه گذاری کرده. خود چین کرونا ولش نمیکونه و رشد اقتصادیش رو اورده پایین بعد یکی نوشته درست کردن فرستادن دنیا!!!!!!!

      موافقم 7
      مخالفم 1
    3. aliakbarkhoei

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (146 ديدگاه)

      و این به تجار ما مربوطه نه چینیها.

  9. Dian

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (684 ديدگاه)

    به جدول فروش سال ۲۰۱۷ نگاه کنین نکته داره

    موافقم 11
    1. برقیه جارو برقی

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (256 ديدگاه)

      ایول بر دقت

  10. حسین

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    برسد دست اقای ازاد ، سردبیر بیتران!

  11. matin

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    اقا یک جوری حرف میزنید انگار ماشین چینی های اونا هم مثل ماست

    موافقم 2
    مخالفم 2
  12. شهر نشین

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    ام جی بریتانییست

    موافقم 4
    مخالفم 3
  13. bardiya

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    این خودرو یکم شبیه تویوتا هایلوکس هست درسته؟
    جدیدا پیکاپ های امروزی چراغ های عقب تا حدودی مثل هم هستند از فوتون تونلند تا پیکاپ آمیکو و…
    خودروهای خوب چینی وارد ایران نمیشن و در خارج فعالیت و ورود پیدا می‌کنند و هر شرکتی یک چیزی درست می‌کنه که مثلا پیکاپ تونلند یک مزایای مهم و معایب مهم رو داره و آمیکو هم مزایا و معایب خودش رو داره و سلیقه ای هست که مگر اینکه با این بودجه خیلی از پیکاپ های با کیفیت رو میدن و پیکاپ ها هم بستگی به عملکردشون داشته باشن که چقدر فروش کنه و یا مورد استقبال قرار بگیرد و پیکاپ های روز دنیا هم میتواند چه خوب باشد چه بد که مثلا یک پیکاپ5000CC هم باشه ولی مالکان راضی نباشند به درد نمیخوره همش ربطی به خاطره موتور و اون برند اعتبار نباید خرید کرد دقت کرده باشید که هایلوکس با موتور2700 هم هم توانایی داره و هم برند برتر کمپانی جهانی و هم کیفیت و دوام و امنیت و همه جور مناسب هست که باز ارزش خرید هم داره همیشه یک چیز با اصالت بخرید و هر جا بروید همه احترام میگذارند چون مثلا این پیکاپ که در سایت گذاشته با اون بودجه که در ایران مثال بزنیم که خودروهایی در که رنج قیمتی که هایلوکس تقریبا مدل پایین میدن که در کشورهای خارجی هم از جمله فورد و شورلت مدل بالاتر میتوانید بخرید و به نظرم قیمت مناسب واسه پیکاپ ها میتواند یک برگه برنده حساب بشه که با سود و مالیات و عوارض کم می‌تواند تولیدات بیشتری صورت بگیرد و واردات بهتری انجام بشه که متاسفانه پیکاپ در ایران کمتر استقبال میشه چون به خاطره نبود نظارت قیمتی که همین امر باعث شده که پیکاپ نتواند جایگاه خوبی به دست بیاورد پیکاپ هم خودروی همه کاره و روزانه و به شدت باغبان ها و کشاورزهای زراعتی و مزرعه داران به شدت پیکاپ نیاز دارند که همین امر باعث شده پیکاپ ها هم ارزشی نداشته باشند توی بازار داخل با تشکر از کارمندان و دست اندرکاران سایت پدال

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. محمد

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (77 ديدگاه)

    در پاسخ به اونهایی که میگن ام جی فعلی چیش انگلیسی هست باید عرض کنم که نسلی که بعد از خریداری ام جی توسط سایک تولید شد و به عنوان خودرو انگلیسی- چینی شناخته شد که شخص ترینشون مدل های 550و6 هست که در ایران هم عرضه شد روی پلتفورم نا تمامی که در سال 2000 در کارخانه ام جی – روور انگلیس توسعه داده شده بود به نام rover 75 توسعه داده شد .این پلتفرم تا سال 2015 ادامه دار بود تا نسل جدید خودروهای ام جی که بیشتر روی پلتفرم های مشترک با شورلت و جنرال موتورز در حال تولید هستن.
    سرتیم طراحی سایک هم اشخاصی مثل jao jengfeng که یک طراح معروف چینی که حدود 15 سال در فولکس واگن سابقه طراحی داشت بعلاوه طراحان انگلیسی نظیر کارل گاتهام و …که دفتر کاریشون در لندن انگلیس هست و کلی خودروهای ام جی و رووو در این دفتر طراحی میشه آدرس سایتش هم https://www.saicdesign.com/

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا