خودروهای چینی

رایزینگ اتو R7 جدید، پاسخ سایک موتور چین به تسلا مدل Y!

رایزینگ اتو به عنوان برند برقی سایک موتور چین از خودروی R7 با قدرت قابل‌توجه ۵۳۶ اسب بخار رونمایی کرد. این خودروی برقی صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت درخور توجه ۳.۸ ثانیه‌ای نیز دارد.

همان‌گونه که می‌دانید تسلا مدل Y پرفروش‌ترین کراس اوور برقی آمریکا در سال قبل بوده و ششمین خودروی پرفروش این کشور نیز محسوب می‌شود چراکه به خانه حدود ۲۵۲ هزار نفر راه یافته است؛ اما تسلا در چین با رقبای محلی زیادی دست به گریبان شده و یکی از جدیدترین آن‌ها شاسی‌بلندی بدون آلایندگی با نام رایزینگ اتو R7 است. این نام در آمریکا شناخته شده نیست اما داستان جالبی دارد که می‌خواهیم به آن بپردازیم.

پیش‌نمایش R7 به‌صورت کانسپت ES33 در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ صورت گرفت. همان زمان بود که برند R به عنوان مجموعه‌ای مستقل از رووی متعلق به سایک موتور چین اعلام وجود کرد. اندکی پس از معرفی آن کانسپت بود که نام برند R به فیفان تغییر کرد و نهایتاً نیز نام این شرکت به رایزینگ اتو تغییر یافت. حالا نسخه تولیدی ES33 با نام R7 معرفی شده است. این خودرو کراس اووری پنج‌نفره با خط سقف خمیده است و اخیراً مجله ویلز بوی چین نگاهی به آن انداخته و می‌توانیم برخی ویژگی‌های آن را تماشا کنیم.

رایزینگ اتو R7 جدید دارای دو پیشرانه برقی با حداکثر قدرت ۵۳۶ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر بوده و این قدرت باعث می‌شود شاسی‌بلند موردبحث در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که عملکردی کاملاً تحسین‌برانگیز خواهد بود؛ اما متأسفانه راننده خودرو می‌گوید ترمز، کیفیت سواری و هندلینگ R7 با پرفورمنس آن همخوانی ندارد. در واقع این بخش‌ها مشکلی ندارند و همه‌چیز پذیرفتنی است اما در حد یک کراس اوور برقی با ۵۳۶ اسب بخار قدرت نیستند. اما کیفیت و فضای کابین و تجربه سواری با R7 چگونه است؟ با نگاهی کوتاه به ویدئو می‌توان پاسخ این سؤال را نیز دریافت کرد هرچند قضاوت درباره اینکه آیا R7 می‌تواند رقیبی برای تسلا مدل Y باشد را به شما واگذار می‌کنیم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    با سلام و تشکر بخاطر مطالب خوبتون.
    میخواستم پیشنهاد کنم برای جستجوی
    مطالب قبلی بجای بارگذاری بیشتر که در
    پایین مطالب هست از شماره استفاده کنید
    تا سریعتر به مطالب قبلی دسترسی پیدا
    کنیم.در حالت فعلی خیلی طول میکشد.
    با تشکر.

    موافقم 22
    مخالفم 2
  2. Alan.r

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    ظاهر و کابینش به مراتب بهتر از مدل Y هستش پرفورمنسش هم قابل قبول و عالیه بردش هم بیشتره و به احتمال زیاد کیفیت متریالش هم بهتره و تمامی این ها رو با قیمت کمتر ارائه میده
    (البته در کابینش نشانه های‌کپی کاری از EQS دیده میشه)

    موافقم 46
    مخالفم 14
    1. علی جردن

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      وقتی از نزدیک غربیلک فرمان این چینی و بنز EQS یا حتی تسلا رو لمس کنی تفاوت بزرگ رو میفهمی و گرنه عکس داشبورد کوئیک دورنگ هم تو تصویر دیجیتال قشنگه

      موافقم 34
      مخالفم 37
      1. زمستانم

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (217 ديدگاه)

        الان شما لمس کردی ؟ خوش به حالت میشه عکس دستت رو بفرستی ما هم بی نصیب نمونیم گریه

        موافقم 31
        مخالفم 8
      2. BMW

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (666 ديدگاه)

        تسلا که ترمزاش داغ میکنه و عمل نمیکنه و انقد از مواد بی کیفیتی درش استفاده شده که هروز یه جاش از هم میپاشه نمی دونم چرا اسمشو کنار بنز آوردی ولی به هر هال خودروهای چینی کیفیتشون از خودروهای آمریکایی بالاتر و این اثبات شدس

        موافقم 23
        مخالفم 20
        1. سوشیانت

          ۲۱ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (3614 ديدگاه)

          این بنزه که اسمش نباید کنار تسلا بیاد از لحاظ پرفورمنس کیلومتر ها از تسلا عقب تره

          موافقم 2
          مخالفم 4
  3. علی جردن

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    تسلای آمریکا کجا چین بی تجربه کجا
    تسلا غول مرحله آخر برقی هاس واسه همین برندهای چینی نوپا سریع خودشونو می چسبونن به بلندترین جا اما حقیقت اینه بین یک تسلای واقعی آمریکایی با یه تسلای چینی کپی شده اندازه مزه موز و سیر فرق داره

    موافقم 31
    مخالفم 53
  4. علی جردن

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    داشبورد جلو یه کپی نامحسوس از بنز EQ و طراحی چراغ جلو کپی نامحسوس از تسلا و انحنای ستون عقب خودرو یه کپی نامحسوس دیگه از بی ام و X6 و چراغ های عقب یه نامحسوس دیگه از لامبورگینی اوروس

    موافقم 34
    مخالفم 25
    1. زمستانم

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      چقدر نا محسوس

      موافقم 13
      مخالفم 4
  5. TESLA

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1245 ديدگاه)

    آها پس میخواد پرفروش ترین برقی جهان رو شکست بده 😮🤣🤣🤣👎👎👎

    موافقم 20
    مخالفم 29
  6. TESLA

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1245 ديدگاه)

    خود چینی ها هم میدونن که هیچوقت نمیتونن محصول قابلی برای رقابت با مدل y بسازن ، چون تو خود چین هم مدل y پرفروش ترین برقی هست

    موافقم 18
    مخالفم 28
    1. مصطفی

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      همون تسلایی که شما دارید خودتون را براش میکشید باتری هاش ساخت چین است ، تکنولوژی انتقال قدرتش مال بی وای دی است . البته دوستان همه فکر میکنند غول ماشینهای برقی دنیا تسلاست ولی آمار فروش در دنیا نشون میده که بی وای دی لیدر بازار برقی ها در جهان است از ماشینهای سواری تا اتوبوس های برقی که همین الان در نیویورک و چند شهر دیگه آمریکا استفاده می شوند. پس بهتر است بدون تعصب و کمی هم با مطالعه به استقبال نوآوری های صنعت خودرو بریم. باید این نکته را هم در نظر گرفت که در دنیای امروز دیگه ملیت شرکتها خیلی مهم نیست و اکثر شرکتهای بزرگ چند ملیتی بوده و مهندسان و مدیران آنها از کشورهای مختلف هستند ولی بر اساس قوانین و اصول بازار در حال پیشرفت می باشند.

      موافقم 10
      مخالفم 1
    2. محمد

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (69 ديدگاه)

      آخه سایک موتور غول خودرو سازی دنیا که رده هفتم دنیا را داره را با یه کمپانی کوچیکتر مثل تسلا مقایسه میکنی ؟ همین امسال ده تا محصول جدید دادند بیرون در صورتیکه کلا تسلا سه نوع خودرو میسازه

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. blackwing

        ۲۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1320 ديدگاه)

        کاربر محمد و مصطفی
        اپل سالی ۴ مدل گوشی معرفی میکنه ، سامسونگ هم با یه چرخ‌دستی گوشی جدید میاد.
        بوگاتی سالی ۸۰ دستگاه ماشین میسازه ، هیوندای ۴ میلیون ماشین…
        تعداد بیشتر لزوم بر بهتر بودن کیفیت نیست.
        چینی‌ها با بودجه یک میلیارد دلار در عرض ۲ سال برج ۶۳۰ متری میسازن
        امریکایی‌ها با بودجه ۴.۵ میلیارد دلاری در عرض ۸ سال برج ۵۵۰ متری میسازن ، کیفیت ها از زمین تا آسمون فرق میکنه.

        چی فکر میکنین شما چینی فن‌های پر تعداد ؟ احتمالاً شماهایی که هر کامنت ضدچینی رو دیسلایک میکنین تو پروژه قلع و قمع کردن ماهی‌های جنوب کشور با چینی‌ها دستتون توی یه کاسه هست 👎🏼👎🏼

        موافقم 8
        مخالفم 10
  7. mahdi-es17

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (547 ديدگاه)

    کی به کیه منم فردا ماشینی میسازم که تسلا شکست بده

    موافقم 25
    مخالفم 13
    1. علی جردن

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      چینی ها اهل عمل هستن ماها اهل حرف زدن وگرنه هرکی شروع کنه به یه جای خوبی می رسونه هر پروژه ایی رو .

      موافقم 30
      مخالفم 8
  8. زمستانم

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (217 ديدگاه)

    الان اون سنسور رو سقفش اسیب پذیر نیست؟ اینه ها چرا اینقدر یوغور و گندست ؟ جلو پایی تاشو رو دیدم فک کردم تو اسکانیا دارم میرم سمت مشهد خخخخخخ

    یه حسی میگه اینا رو مهندسای اخراجی امریکا واسه چینی ها میسازن

    موافقم 5
    مخالفم 12
  9. زمستانم

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (217 ديدگاه)

    مثلا میتونست اینها همه مخفی باشه شایدم طراحش خواسته به اسپانسرش قشنگ نشون بده که ببین ببین چند تا سنسون واست گذاشتم ملت با سطح مالی پایین هم با این ماشین میرن روستاشون کلاس میزارن هی چپ میرن راست میان میگن ما ماشینمون که اصلا هم چینی نیست سنسور داره اونم که رو سقفشه لیزر پرتاب میکنه ///////خندهههه

    https://s2.uupload.ir/files/666666666_4zzw.jpg

    موافقم 4
    مخالفم 7
  10. ❤BMW❤

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1245 ديدگاه)

    خوبه ظاهرش
    پرفورمنس هم عالی

  11. ❤BMW❤

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1245 ديدگاه)

    از نظر من ، خودرو ساز های چین ، به ۲ دسته تقسیم میشن
    خودرو های قوی ساز و لوکس مثل سایک خودرو و زیکر و نیو و هونگچی ، و خودرو ساز های بی نام‌ و نشان

    موافقم 13
    مخالفم 1
  12. Afg

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    دستکم نگیریم شون اینا یه بار نسل گنچشکارو تو چین از بین بردن
    صادرات دومیلیون شونو امسال میکنن ۳میلیون

    موافقم 4
    مخالفم 2
  13. mammad66

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    همان زمان بود که برند R به عنوان مجموعه‌ای مستقل از رووی متعلق به سایک موتور چین اعلام وجود کرد. اندکی پس از معرفی آن کانسپت بود که نام برند R به فیفان تغییر کرد و نهایتاً نیز نام این شرکت به رایزینگ اتو تغییر یافت. حالا نسخه تولیدی ES33 با نام R7 معرفی شده است
    اول اینکه این شرکت هنوز تو نامگذاری برای خودش مشکل داره و کانسپتی که سال 2021 معرفی شده و هنوز به تکامل نرسیده و به گفته راننده تست خودرو هیچ چیزش با قدرت تولیدیش همخانی نداره چطور میتونه با تسلا که کلا استارت خودرو برقی رو تو دنیا زد و ده پله پیشرفت رو تو زمانی که هنوز خودرو های برقی تو آزمون و خطا بودن اومد همرده و حتی بهتر از خودرو های درون سوز معرفی کرد رقابت کنه؟ مهد تولید علم کشور امریکاست و چین کپی کاری بیشتر نیست. خوب داره پیشرفت میکنه ولی همیشه اسم کپی کار و دنباله رو ( نه پیشرو ) رو با خودش یدک میکشه. اگه تسلایی وجود نداشت هیچوقت این خودرو و خیلی خودروهای برقی دیگه چشم به این جهان نمیگشودند. من هم میتونم 206 خودمو فول تیون کنم برای اینکه تو خط صاف از 328 جلو بیوفتم ولی وقتی به پیچ برسیم و ده دور دور خودم بزنم و با دوتا ایربگ برم تو دیوار اونموقع معلوم میشه که همه چیز فقط قدرت موتور نیست…

    موافقم 2
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا