رایزینگ اتو به عنوان برند برقی سایک موتور چین از خودروی R7 با قدرت قابلتوجه ۵۳۶ اسب بخار رونمایی کرد. این خودروی برقی صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت درخور توجه ۳.۸ ثانیهای نیز دارد.
همانگونه که میدانید تسلا مدل Y پرفروشترین کراس اوور برقی آمریکا در سال قبل بوده و ششمین خودروی پرفروش این کشور نیز محسوب میشود چراکه به خانه حدود ۲۵۲ هزار نفر راه یافته است؛ اما تسلا در چین با رقبای محلی زیادی دست به گریبان شده و یکی از جدیدترین آنها شاسیبلندی بدون آلایندگی با نام رایزینگ اتو R7 است. این نام در آمریکا شناخته شده نیست اما داستان جالبی دارد که میخواهیم به آن بپردازیم.
پیشنمایش R7 بهصورت کانسپت ES33 در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ صورت گرفت. همان زمان بود که برند R به عنوان مجموعهای مستقل از رووی متعلق به سایک موتور چین اعلام وجود کرد. اندکی پس از معرفی آن کانسپت بود که نام برند R به فیفان تغییر کرد و نهایتاً نیز نام این شرکت به رایزینگ اتو تغییر یافت. حالا نسخه تولیدی ES33 با نام R7 معرفی شده است. این خودرو کراس اووری پنجنفره با خط سقف خمیده است و اخیراً مجله ویلز بوی چین نگاهی به آن انداخته و میتوانیم برخی ویژگیهای آن را تماشا کنیم.
رایزینگ اتو R7 جدید دارای دو پیشرانه برقی با حداکثر قدرت ۵۳۶ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر بوده و این قدرت باعث میشود شاسیبلند موردبحث در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که عملکردی کاملاً تحسینبرانگیز خواهد بود؛ اما متأسفانه راننده خودرو میگوید ترمز، کیفیت سواری و هندلینگ R7 با پرفورمنس آن همخوانی ندارد. در واقع این بخشها مشکلی ندارند و همهچیز پذیرفتنی است اما در حد یک کراس اوور برقی با ۵۳۶ اسب بخار قدرت نیستند. اما کیفیت و فضای کابین و تجربه سواری با R7 چگونه است؟ با نگاهی کوتاه به ویدئو میتوان پاسخ این سؤال را نیز دریافت کرد هرچند قضاوت درباره اینکه آیا R7 میتواند رقیبی برای تسلا مدل Y باشد را به شما واگذار میکنیم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
حسین
۲۰ دی ۱۴۰۱با سلام و تشکر بخاطر مطالب خوبتون.
میخواستم پیشنهاد کنم برای جستجوی
مطالب قبلی بجای بارگذاری بیشتر که در
پایین مطالب هست از شماره استفاده کنید
تا سریعتر به مطالب قبلی دسترسی پیدا
کنیم.در حالت فعلی خیلی طول میکشد.
با تشکر.
Alan.r
۲۰ دی ۱۴۰۱ظاهر و کابینش به مراتب بهتر از مدل Y هستش پرفورمنسش هم قابل قبول و عالیه بردش هم بیشتره و به احتمال زیاد کیفیت متریالش هم بهتره و تمامی این ها رو با قیمت کمتر ارائه میده
(البته در کابینش نشانه هایکپی کاری از EQS دیده میشه)
علی جردن
۲۰ دی ۱۴۰۱وقتی از نزدیک غربیلک فرمان این چینی و بنز EQS یا حتی تسلا رو لمس کنی تفاوت بزرگ رو میفهمی و گرنه عکس داشبورد کوئیک دورنگ هم تو تصویر دیجیتال قشنگه
زمستانم
۲۰ دی ۱۴۰۱الان شما لمس کردی ؟ خوش به حالت میشه عکس دستت رو بفرستی ما هم بی نصیب نمونیم گریه
BMW
۲۰ دی ۱۴۰۱تسلا که ترمزاش داغ میکنه و عمل نمیکنه و انقد از مواد بی کیفیتی درش استفاده شده که هروز یه جاش از هم میپاشه نمی دونم چرا اسمشو کنار بنز آوردی ولی به هر هال خودروهای چینی کیفیتشون از خودروهای آمریکایی بالاتر و این اثبات شدس
سوشیانت
۲۱ دی ۱۴۰۱این بنزه که اسمش نباید کنار تسلا بیاد از لحاظ پرفورمنس کیلومتر ها از تسلا عقب تره
علی جردن
۲۰ دی ۱۴۰۱تسلای آمریکا کجا چین بی تجربه کجا
تسلا غول مرحله آخر برقی هاس واسه همین برندهای چینی نوپا سریع خودشونو می چسبونن به بلندترین جا اما حقیقت اینه بین یک تسلای واقعی آمریکایی با یه تسلای چینی کپی شده اندازه مزه موز و سیر فرق داره
علی جردن
۲۰ دی ۱۴۰۱داشبورد جلو یه کپی نامحسوس از بنز EQ و طراحی چراغ جلو کپی نامحسوس از تسلا و انحنای ستون عقب خودرو یه کپی نامحسوس دیگه از بی ام و X6 و چراغ های عقب یه نامحسوس دیگه از لامبورگینی اوروس
زمستانم
۲۰ دی ۱۴۰۱چقدر نا محسوس
TESLA
۲۰ دی ۱۴۰۱آها پس میخواد پرفروش ترین برقی جهان رو شکست بده 😮🤣🤣🤣👎👎👎
TESLA
۲۰ دی ۱۴۰۱خود چینی ها هم میدونن که هیچوقت نمیتونن محصول قابلی برای رقابت با مدل y بسازن ، چون تو خود چین هم مدل y پرفروش ترین برقی هست
مصطفی
۲۱ دی ۱۴۰۱همون تسلایی که شما دارید خودتون را براش میکشید باتری هاش ساخت چین است ، تکنولوژی انتقال قدرتش مال بی وای دی است . البته دوستان همه فکر میکنند غول ماشینهای برقی دنیا تسلاست ولی آمار فروش در دنیا نشون میده که بی وای دی لیدر بازار برقی ها در جهان است از ماشینهای سواری تا اتوبوس های برقی که همین الان در نیویورک و چند شهر دیگه آمریکا استفاده می شوند. پس بهتر است بدون تعصب و کمی هم با مطالعه به استقبال نوآوری های صنعت خودرو بریم. باید این نکته را هم در نظر گرفت که در دنیای امروز دیگه ملیت شرکتها خیلی مهم نیست و اکثر شرکتهای بزرگ چند ملیتی بوده و مهندسان و مدیران آنها از کشورهای مختلف هستند ولی بر اساس قوانین و اصول بازار در حال پیشرفت می باشند.
محمد
۲۱ دی ۱۴۰۱آخه سایک موتور غول خودرو سازی دنیا که رده هفتم دنیا را داره را با یه کمپانی کوچیکتر مثل تسلا مقایسه میکنی ؟ همین امسال ده تا محصول جدید دادند بیرون در صورتیکه کلا تسلا سه نوع خودرو میسازه
blackwing
۲۱ دی ۱۴۰۱کاربر محمد و مصطفی
اپل سالی ۴ مدل گوشی معرفی میکنه ، سامسونگ هم با یه چرخدستی گوشی جدید میاد.
بوگاتی سالی ۸۰ دستگاه ماشین میسازه ، هیوندای ۴ میلیون ماشین…
تعداد بیشتر لزوم بر بهتر بودن کیفیت نیست.
چینیها با بودجه یک میلیارد دلار در عرض ۲ سال برج ۶۳۰ متری میسازن
امریکاییها با بودجه ۴.۵ میلیارد دلاری در عرض ۸ سال برج ۵۵۰ متری میسازن ، کیفیت ها از زمین تا آسمون فرق میکنه.
چی فکر میکنین شما چینی فنهای پر تعداد ؟ احتمالاً شماهایی که هر کامنت ضدچینی رو دیسلایک میکنین تو پروژه قلع و قمع کردن ماهیهای جنوب کشور با چینیها دستتون توی یه کاسه هست 👎🏼👎🏼
mahdi-es17
۲۰ دی ۱۴۰۱کی به کیه منم فردا ماشینی میسازم که تسلا شکست بده
علی جردن
۲۰ دی ۱۴۰۱چینی ها اهل عمل هستن ماها اهل حرف زدن وگرنه هرکی شروع کنه به یه جای خوبی می رسونه هر پروژه ایی رو .
زمستانم
۲۰ دی ۱۴۰۱الان اون سنسور رو سقفش اسیب پذیر نیست؟ اینه ها چرا اینقدر یوغور و گندست ؟ جلو پایی تاشو رو دیدم فک کردم تو اسکانیا دارم میرم سمت مشهد خخخخخخ
یه حسی میگه اینا رو مهندسای اخراجی امریکا واسه چینی ها میسازن
زمستانم
۲۰ دی ۱۴۰۱مثلا میتونست اینها همه مخفی باشه شایدم طراحش خواسته به اسپانسرش قشنگ نشون بده که ببین ببین چند تا سنسون واست گذاشتم ملت با سطح مالی پایین هم با این ماشین میرن روستاشون کلاس میزارن هی چپ میرن راست میان میگن ما ماشینمون که اصلا هم چینی نیست سنسور داره اونم که رو سقفشه لیزر پرتاب میکنه ///////خندهههه
https://s2.uupload.ir/files/666666666_4zzw.jpg
❤BMW❤
۲۰ دی ۱۴۰۱خوبه ظاهرش
پرفورمنس هم عالی
❤BMW❤
۲۰ دی ۱۴۰۱از نظر من ، خودرو ساز های چین ، به ۲ دسته تقسیم میشن
خودرو های قوی ساز و لوکس مثل سایک خودرو و زیکر و نیو و هونگچی ، و خودرو ساز های بی نام و نشان
Afg
۲۱ دی ۱۴۰۱دستکم نگیریم شون اینا یه بار نسل گنچشکارو تو چین از بین بردن
صادرات دومیلیون شونو امسال میکنن ۳میلیون
mammad66
۲۱ دی ۱۴۰۱همان زمان بود که برند R به عنوان مجموعهای مستقل از رووی متعلق به سایک موتور چین اعلام وجود کرد. اندکی پس از معرفی آن کانسپت بود که نام برند R به فیفان تغییر کرد و نهایتاً نیز نام این شرکت به رایزینگ اتو تغییر یافت. حالا نسخه تولیدی ES33 با نام R7 معرفی شده است
اول اینکه این شرکت هنوز تو نامگذاری برای خودش مشکل داره و کانسپتی که سال 2021 معرفی شده و هنوز به تکامل نرسیده و به گفته راننده تست خودرو هیچ چیزش با قدرت تولیدیش همخانی نداره چطور میتونه با تسلا که کلا استارت خودرو برقی رو تو دنیا زد و ده پله پیشرفت رو تو زمانی که هنوز خودرو های برقی تو آزمون و خطا بودن اومد همرده و حتی بهتر از خودرو های درون سوز معرفی کرد رقابت کنه؟ مهد تولید علم کشور امریکاست و چین کپی کاری بیشتر نیست. خوب داره پیشرفت میکنه ولی همیشه اسم کپی کار و دنباله رو ( نه پیشرو ) رو با خودش یدک میکشه. اگه تسلایی وجود نداشت هیچوقت این خودرو و خیلی خودروهای برقی دیگه چشم به این جهان نمیگشودند. من هم میتونم 206 خودمو فول تیون کنم برای اینکه تو خط صاف از 328 جلو بیوفتم ولی وقتی به پیچ برسیم و ده دور دور خودم بزنم و با دوتا ایربگ برم تو دیوار اونموقع معلوم میشه که همه چیز فقط قدرت موتور نیست…