با جدیدترین سدان الکتریکی و بدون آلایندگی بازار چین آشنا شوید: فِیفان F7 سایک موتور. فیفان برندی رده میانی و الکتریکی ساز است که تحت نظر سایک فعالیت میکند. این برند در واقع ادامه سری محصولات R-Line برند رووی به شمار میرود. فیفان در حال حاضر سه خودرو شامل R7 شاسیبلند کوپه، مارول R شاسیبلند و ER6 سدان را تولید میکند.
یکی از ویژگیهای جالب برندهای چینی به نام جداگانه آنها در زبان انگلیسی مربوط میشود. نام انگلیسی فیفان رایزینگ اتو بوده هرچند به ندرت از آن استفاده کرده است؛ اما شاید این موضوع تغییر یابد. اخیراً رایزینگ اتو یک موزیک مرتبط با برند خود را منتشر کرده که “رایزینگ مای وِی” نام دارد. این موزیک را یکی از خوانندههای جنجالی چینی اجرا کرده است.
اما به فِیفان F7 بازگردیم. همانطور که در تصاویر مشخص است با یک سدان ۳ جعبهای سنتی ۵ نفره روبرو هستیم. این خودرو از طراحی آئرودینامیک با خطوط نسبتاً تیز و گلگیرهای گیرا سود میبرد. از جمله ویژگیهای طراحی F7 میتوانیم به چراغهای جلوی جداگانه، دستگیرههای درب موسوم به پاپ اوت و رینگهای آلیاژی اسپرت اشاره کنیم. دوربینها و حسگرها نیز روی آینهها، گلگیر جلو، پشت شیشه جلو و سپرها دیده میشوند. آنچه در نمای پشتی خودرو به چشم میآید چراغهایی با لوگوی نورانی R در وسط هستند. روی سقف نیز یک دوربین و چهار حسگر در سپر وجود دارند. فیفان F7 خودروی نسبتاً بزرگی بوده به گونهای که طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب به ۵۰۰۰/۱۹۵۳/۱۴۹۴ میلیمتر میرسد و فاصله بین محوری آن نیز ۳۰۰۰ میلیمتر است. وزن F7 برابر با ۲۱۸۰ کیلوگرم خواهد بود.
به گزارش پدال و به نقل از کار نیوز چاینا، در بطن این خودرو یک پیشرانه الکتریکی قرار میگیرد. قدرت این پیشرانه که روی اکسل عقب سوار است به ۳۴۰ اسب بخار میرسد و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعتی را ثبت میکند. در آینده نسخه پرفورمنس و دوموتوره F7 با قدرت ترکیبی ۵۴۴ اسب بخاری نیز تولید خواهد شد. باتری ۹۰ کیلووات ساعتی نیز جزو دیگر ویژگیهای این سدان است. دو گزینه شارژ برای این خودرو وجود دارد که یکی حالت استاندارد و دیگری حالت تعویض باتری است. در حالت دوم مالک میتواند خودرو را بهصورت عادی شارژ کرده یا اینکه کل باتری را در جایگاه ویژهای تعویض کند. این تکنولوژی با استقبال چینیها مواجه شده و بسیاری از خودروسازان در حال توسعه جایگاههای تعویض باتری هستند. فیفان F7 در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی خواهد شد و اندکی بعد نیز در دسترس مشتریان چینی خواهد بود.
Twin H Power
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ایده تعویض باتری به جای شارژ کردن عالیه .
عمده خرابی سنگین ماشین های برقی باتری اونا هست که با این روش دیگه باتری جزئی از ماشین نیست و شما هر سری اون رو کامل عوض میکنید . و باتری های معیوب رو هم خود شرکت مجبور میشه از چرخه شارژ دوباره و نصب روی ماشین حذف کنه .
یکی از عوامل خراب شدن باتری ها گرمای زیاد حین شارژ شدن هست که شرکت سازنده خودرو میتونه با ایجاد شرایط مناسب هنگام شارژ کردن اثر این عامل رو کم رنگ تر کنه . کاری که ما با باتری نصب شده روی ماشین نمیتونستیم بکنیم .
در این حالت اگه ماشین با کیفیتی باشه سالهای زیادی بدون مشکل کار میکنه .
علیرضا
۲۱ شهریور ۱۴۰۱این مدل های جدید برقی چینی خیلی داره پیشرفت میکنه کاش المانی ها و ژاپنی ها بتونن با این شرکت های تازه کمی رقابت بکنن تا کمی پیشرفت کنن اینده فقط برا ماشین های برقی هست واقعا المان و ژاپن خیلی فاصله داره با خودرو های برقی ژاپن که هیچ خیلی تجربه لازم داره تا بتونه تو برقی ها جایگاهی داشته باشه
اینجوری که مشخص هست در اینده بهترین خودرو های برقی شناخته شده برا دنیا تسلا و هیوندای کیا میشه گفت
࿗
۲۱ شهریور ۱۴۰۱میشه توضیح بدید روی چه حسابی آلمان رو عقب افتاده میدونید در زمینه الکتریکی؟رکورد های سری EQو IXکه کلی حرف برای گفتن دارند EQهم که در بحث رنج رکورد ۱۰۰۰ رو زد
تجربه ژاپن در بحث خودرو های پاک از سن کلی از خودروساز ها بیشتره و با دومین الکتریکی ساز پرفروش جهان قرارداد داره و همین الان هم بخواد میتونه بازار الکتریکی های آمریکا و اروپا رو دست بگیره
در ثانی تویوتا با این همه رکورد و اعتبار مهندس و مشاور و کلی نمایندگی در جهان بیشتر از من و شما میدونه داره چیکار میکنه و ننشسته ی گوشه به پیشرفت آمریکایی ها و چینی ها نگاه کنه
علی
۲۱ شهریور ۱۴۰۱🤫🤫🤫 خودروی برقی فقط تسلا و هیوندای الان هم بحث تسلا و هیوندای بر سر اینه که کی ۱ جدول میشه تسلا یا هیوندای نه این که بحث رقابت من خوبم تو خوبی نیست قبلا من خوب تو خوب رو انتخاب کردن الان میخوان اول دوم رو بین این دوتا انتخاب کنن بعدش هم این که بهترین سازنده های باطری تو دنیا اول چین هست بعد کره
Erfan
۲۱ شهریور ۱۴۰۱با این صحبت ها تن کارل بنز رو توی گور لرزوندی که میگی آلمانی ها حتی نمیتونن با چینی ها رقابت بکنن؟😂😂😂😂😂
بیاید پایین بابا خسته نمیشید خود شما؟
matiu
۸ مرداد ۱۴۰۲قیمت تمام شده ، کیفیت و … و ….رو بصورت بهینه و به نسبه بررسی بفرمایید مطمینا چینی ها حرف اول رودر بازار ماشین های الکتریکی میزنن.
pouya98645
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ایده جالبیه
جمشید
۲۱ شهریور ۱۴۰۱یکی از عتیقه ترین چیزهای ماشینهای چینی اسمهای عجیب و غریبشون هست !
aMiRsHaYaN
۲۱ شهریور ۱۴۰۱برای ما عجیبه برای اونا موشکلات نداره
Dian
۲۲ شهریور ۱۴۰۱مثل این میمونه که یه خارجی بیاد بگه فارسی زبان عجیب غریبیه
البته همه چینیا نامگذرایشون چینی نیست مثلا گریت وال تو خودرو هاش از اسم اای انگلیسی استفاده میکنه
حتی خودتونم حتما میدونین بین خودرو های ژاپنی سوزوکی از اسم های ژاپنی برای نامگذاری خودرو هاش استفاده میکنه
ولی نیسان و تویوتا از زبان انگلیسی استفاده میکنن
خلاصه نامگذاری خودرو ها با زبان بومی چیز عجیب غریبی نیست
پدرام
۲۱ شهریور ۱۴۰۱حداقل یکم از خودتون خلاقیت به خرج بدید تسلا اومد اولین بار این فرم دستگیره رو استفاده کرد حالا دیگه هر کی ماشین برقی می سازه ول کنش نیست
اینم شده مثل جریان داشبورد ب ام و که مانیتور بالای دریچه تهویه مطبوع بود همه ماشین ها الان این طور شدن!!
Erfan
۲۱ شهریور ۱۴۰۱این تعویضی باطری به نظرم خیلی ایده خوبیه منتهی به نظرم دیگه کمپانی باید قیمت باطری هارو از ماشین کمتر بکنه و به جاش توی هر بار تعویض باطری ها یه هزینه اشتراکی چیزی بگیرن
Amir mahdi @-1387
۲۲ شهریور ۱۴۰۱فکر کنم طراحش نادر فقیه زاده بود