این خودروی چینی تازه در آینده به یک سدان تولید انبوه تبدیل خواهد شد که از طراحی فستبک سود میبرد.
شرکت مشترک جنرالموتوزر با خودروسازهای چینی وولینگ و سایک که با نام «SGMW» شناخته میشود از خودروی کانسپتی جدید رونمایی کرده است. از آنجا که این نخستین تلاش این مجموعه مشترکالمنافع به شمار میرود، مدیران برند تصمیم گرفتهاند تا محصولی زیبا و چشمگیر را رونمایی کنند تا شاید از این طریق بتوانند توجهات لازم را به سمت خودروی خود جلب کنند. این خودرو که با نام «Light of ASEAN» (به معنای نور اتحادیه ملل آسیای جنوبی) شناخته میشود، زبان طراحی آینده برند SGMW را به تصویر میکشد که در آینده در بازارهای آسیای جنوبی مشغول به فعالیت خواهد شد.
خودروساز نوپای SGMW هنوز اطلاعات زیادی را درباره محصول آینده خود و حتی کانسپت کنونی آن منتشر نکرده و به اعلام برقیبودن آن بسنده کرده است. گویا هدف، معرفی طراحی و ابراز وجود بوده است. درهرصورت با نخستین نگاه به این خودرو میتوان خودنمایی چراغ Y شکل آن را بهخوبی درک کرد که اتفاقا به محصولات و زبان طراحی مدرن لانسیا بیشباهت نیست و بیننده را به یاد مدل مفهومی لانسیا «Pu+Ra HPE» میاندازد. اما آنچه محصول SGMW را از برند یادشده جدا میکند، درهای بزرگ و کشیده گالوینگ Light of ASEAN است که راه ورود به کابین چهار سرنشینی آن را فراهم میکند.
تمام تلاش طراحان این خودرو بر آن بوده که تا حد ممکن از المانهای آیندهنگرانه استفاده کنند و برند خود را قدرتمند و با فلسفه جلوه دهند. کابین مملو از تکنولوژی Light of ASEAN هم گواه بر این ادعا است. برای درک این موضوع تنها یک نگاه به بدنه بیرونی هم کافی است تا بفهمیم که فرم فستبک و چراغهای سراسری عقب و جلو هدفمند طراحی شدهاند. هر چند SGMW در تلاش است تا نام خود را بهشکل مستقل وارد بازار کند اما در بخش عقب Light of ASEAN از المانهای آشنای محصولات زیربرند سایک، MG، استفاده کرده است که تعجبآور نیست.
گمان میرود که سازنده درصورت تولید انبوه این سدان زیبا، آن را با پسوند «رِد بَج» رونمایی کند که در حقیقت علامتی برای خودروهای سواری آن است. شرکت سازنده که تحت مدیریت برند آمریکایی جنرالموتورز و برندهای چینی سایک و وولینگ قرار گرفته دارد اعلام کرده که برای دسترسی و فعالیت هر چه بهتر در بازار اتحادیه کشورهای آسیای جنوبی از برنامه فاز ۱، ۲ و ۳ خود استفاده خواهد کرد. برنامههای یادشده روی ساخت زنجیره صنعتی و تولید خودروهای متکی بر انرژی جدید، NEVها، با شعار انرژی پاک تمرکز خواهند داشت. بر پایه گزارشهای رسانه «اتوهوم»، برند SGMW درحال حاضر بیش از ۱.۰۷ میلیون خودرو را در بیش از ۱۰۴ کشور جهان به فروش رسانده است. نظر شما درباره خودروی تازه Light of ASEAN چیست؟ آیا برندهای ترکیبی مانند SGMW شانسی برای موفقیت طولانیمدت دارند؟
جرمی کلارکسون
۵ مهر ۱۴۰۳خودرو های باعث و بانی تموم شد گرند تور
علی جردن
۵ مهر ۱۴۰۳جنرال موتورز با چین همکاری نمی کرد بجای این ابر خودرو هتوزم داشت موستانگ GT بلک هورس و غیره … تولید می کرد
amir
۵ مهر ۱۴۰۳طناب دار رو گردن میگیرم ولی ایشونو نه
علی Shelby
۵ مهر ۱۴۰۳موستانگ برای شرکت فورد هست و هیچ ربطی به جنرال موتور نداره
اونم دارک هورس هست نه بلک هورس
فورد هم سهامش دست کسی نیست
شما چیزی نمیدونی نگو باعث خنده میشی
علی Shelby
۵ مهر ۱۴۰۳موستانگ برای فورد هست فورد هم مستقل هست و به جنرال موتور وابسته نیست
موستانگ هم هنوز داره تولید میشه ، شما زدید هنوز داشت موستاگ تولید میکرد
کلمه میکرد،برای گذشته استفاده میشه
اونم دارک هورس هست نه بلک هورس
شما از چیزی سر در نمیاری فقط میگی چین خوبه چیزی نگی بهتره چون باعث خنده مردم میشی
علی Shelby
۵ مهر ۱۴۰۳مگه موستانگ دارک هورس و جی تی چه مشکلی دارن از این چینیا که خیلی بهترن
AMIR GERMAN
۵ مهر ۱۴۰۳علی امسال مرز های جک گفتن رو جابهجا کردی و خنده رو لبامون آوردی آفرین .
Kiarash
۵ مهر ۱۴۰۳دیگه از جنرال موتورز بعید بود بیاد با چین همکاری کنه
کلا چین دوستان تر بزرگی به خودروسازی دنیا زده و بدتر هم میشه متاسفانه
Amirsh
۵ مهر ۱۴۰۳جنرال موتور خییلی وقته با چین همکاری میکنه
amirkhanzadeh
۵ مهر ۱۴۰۳خیلی از شرکت های آمریکایی با چین خیلی وقته همکاری می کنند
و نکته اصلی اینجاست که سهامدارانشان چینی هستند دوست عزیز