این باتری با وجود ظرفیت کمتر، کمهزینهتر است و در هوای سرد بهتر عمل میکند.
خودروسازی چینی جک، «JAC»، که زیرمجموعه شرکت فولکسواگن در چین به شمار میرود قصد دارد بهزودی نخستین محصولات مجهز به باتری سدیمیونی خود را روانه بازار کند. جک برای این کار یک برند تازه با نام «ویوِی» تاسیس خواهد کرد. با وجود اینکه متخصصان همچنان درحال کار روی باتریهای سدیم یونی هستند اما نسخههای موجود این باتریها مزایایی چون هزینه تولید کمتر، مواد اولیه بیشتر و عملکرد بهتر در هوای سرد دارند که استفاده از آنها در خودروهای کوچک را توجیه میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب «باتری سدیم یون چیست؟ آیا این فناوری شانسی در برابر رقبا دارد؟» را مطالعه کنید.
به گزارش رسانه خودرویی چینی، هاچبک برقی جک ویوِی تا پایان ماه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی روانه بازار خواهد شد. ویوی قرار است کار خود را بهعنوان زیرمجموعه جک آغاز کند که خود ۷۵ درصد از سهامش را به گروه فولکسواگن واگذار کرده است. برند مادر جک، «هلدینگ JAG»، هم بخشی از فولکسواگن به شمار میرود. نیمی از سهام این هلدینگ در دست آلمانیها و نیمه دیگر آن در اختیار دولت چین قرار دارد.
ظاهرا جک برای تولید ویوی خیلی خود را در زحمت نیانداخته و تنها لوگوی هاچبک قدیمیتر «سهول E10X» را تغییر داده است. به گزارش «CarNewsChina»، سهول با هر بار شارژ کامل توان پیمایش ۲۵۲ کیلومتر را داشته که به لطف باتری با ظرفیت ۲۵ کیلووات ساعت ممکن میشود. چگالی انرژی این باتری که از سلولهای «NaCR32140» استفاده میکند، برابر ۱۲۰ واتساعت بر کیلوگرم اعلام شده است.
سهول خود زیرمجموعه JAG به شمار میرفت تا اینکه شرکت مادر تصمیم گرفت تمام محصولات آن را با نامهای جک و ویوی تولید کند. جک هنوز درباره نام احتمالی نخستین خودروی خود از برند سهول چیزی نگفته است. این خودروساز در نمایشگاه خودروی شانگهای از یک خودروی برقی با نام ویوی ۳ رونمایی کرد که به باتری لیتیومیونی LFP تجهیز شده بود. مسئولان این شرکت در همان رویداد اعلام کردند که نسخه سدیمیونی ویوی ۳ بهزودی آماده خواهد شد.
گویا ویوی جدید از سلولهای سدیمیونی استوانهای سود میبرد که توسط برند «هینا» توسعه داده شدهاند. جک خود مسئولیت مونتاژ نهایی این باتریها را بر پایه معماری کندوعسلی ماژولار موسومبه UE برعهده گرفته است که عملکرد مشابهی با سیستم «CTP» شرکت CATL و «بِلِید» شرکت BYD دارد. این ساختار باعث افزایش پایداری بسته باتری و بهبود عملکرد آن میشود. نظر شما درباره قدم روبهجلوی جک چیست؟
علی آقایی
۱۲ دی ۱۴۰۲خدایی هرچی کمپانی ماشینه واسه فولکس واگن هستش!
آیا این مافیا نیست🙂😁؟
پیام
۱۲ دی ۱۴۰۲طراحی پیکانتو رو کپی کرده
amir
۱۲ دی ۱۴۰۲اخ ببخشید پیکانتو طراحیش خیلی انقلابی بود باید براش حق کپی رایت میزاشتن و الانم کیا میرفت شکایت میکرد
علی
۱۲ دی ۱۴۰۲جالبه تکنولوژی چینی ها به چه بلوغی رسیده که دنیا حیرت زده شدن اون وقت یک سری افراد از تو اتوبوس شهری به ماشیناشون میگن اشغال 😂
حسین
۱۲ دی ۱۴۰۲اگر ده هزار دلار باشه یا کمتر خوبه ولی برندش خیلی ضایع هست!
ازت بپرسن ماشینت چیه باید بگی
وی وی
وی ووی
وای ووی
😁🤣
علی آقایی
۱۲ دی ۱۴۰۲هرچی کمپانی ماشین هست واسه فولکس واگنه!😶
آیا این مافیا نیست!😄😁
اردشیر آرتاویچ
۱۶ دی ۱۴۰۲نه چرا چنین چیزی فکر میکنید. مگر دارند جرم انجام میدهند سرمایه گذاری میکنند برای تولید. عده زیادی هم استخدام میکنند. در هیچ جای دنیا کارآفرینان را مافیا خطاب نمیکنند. مالیات را به موقع پرداخت میکنند
حسین دهمرد
۱۲ دی ۱۴۰۲خب چقدر ارزونتره؟
اردشیر آرتاویچ
۱۶ دی ۱۴۰۲تولید انبوه، یکی از ماموریتهای تعیین شده در دولت چین تبدیل کردن این کشور به قطب تولیدی صنعتی در جهان است. شرایط را به شکلی فراهم کرده که تمامی شرکتهای بزرگ را به داخل کشورش کشانده است. و یک میلیاردو و سیصد میلیون نفر را بر سر کار آورده است.
احسان
۱۵ دی ۱۴۰۲باورم نمیشه یعنی فولکس جک هم داره