برند کیوآن متعلق به چانگان، شاسیبلندی بنام E07 ساخته است که در عقب به سقف کشویی مجهز است و میتواند به پیکاپ تبدیل شود.
شاسیبلندهای کوپه فضای داخلی را قربانی جذابیت ظاهری میکنند زیرا سقف شیبدار از فضای صندوق بار آنها میکاهد اما یک خودروی الکتریکی جدید چینی، این مشکل را با یک راهحل منحصربهفرد برطرف کرده است. شرکت چینی چانگان برندی تمام الکتریکی بنام Qiyuan دارد که این برند در شرف معرفی خودرویی منحصربهفرد بنام E07 است. این خودرو شاسیبلندی است که میتواند به پیکاپ تبدیل شود!
کیوآن E07 در عقب به یک بخش شیشهای کشویی مجهز است که همراه با در صندوقی که به سمت پایین باز میشود، میتواند به یک پیکاپ تبدیل شود. این خودرو در دستهٔ پیکاپها قرار میگیرد و طولی تقریباً برابر با فورد ماوریک دارد. البته لازم به ذکر است که این ایده اولین بار نیست که ارائه میشود زیرا در اواسط دههٔ ۶۰، شرکت آمریکایی استودبیکر خودرویی بنام واگنار را با همین طراحی ارائه کرد. این استیشنی بود که قسمت عقبی سقف آن باز میشد. بااینحال، امیدواریم چانگان این ایده را بهتر اجرا کرده باشد زیرا خریداران واگنار با مشکل نشت آب از سقف مواجه بودند.
در کیوآن E07 برای دسترسی به قسمت بار نیازی به باز کردن سقف نخواهد بود زیرا در پشتی بهصورت مجزا از سقف باز میشود. بااینحال، باید ببینیم کابین از قسمت بار جدا شده است یا نه. در استودبیکر این کار انجام نشده بود و امکان داشت در هنگام حرکت، اشیاء از قسمت بار وارد قسمت سرنشینان شوند. بهطورکلی، هرچند یک پیکاپ معمولی با کاور اتاق بار کارایی بسیار بیشتری دارد اما با این ایده خودروسازان میتوانند پیکاپهای کوپهٔ جذابی تولید کنند.
کیوآن با E07 دو قوای محرکه به بازار عرضه میشود. نسخهٔ اول از یک موتور الکتریکی با ۳۳۸ اسب بخار قدرت استفاده میکند درحالیکه نسخهٔ چهارچرخ محرک به یک موتور دیگر با ۲۵۲ اسب بخار قدرت هم مجهز است و مجموعاً ۵۹۰ اسب بخار قدرت دارد. درمجموع، بعید به نظر نمیرسد E07 برای کسانی که واقعاً به یک پیکاپ نیاز دارند جذاب باشد و احتمالاً این خودرو بیشتر برای کسانی طراحی شده است که میخواهند در تعطیلات آخر هفته راهی طبیعت شوند. علاوه بر استودبیکر، جیامسی هم در دههٔ ۲۰۰۰ در مدل Envoy XUV همین ایده را امتحان کرد که آن خودرو هم موفق نبود.
𝐀𝐥𝐢
۴ بهمن ۱۴۰۲چه ایده جالبیه
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲به عبارت دیگر با این ایده نه پیکاپ خوبی دارید نه شاسی بلند خوبی!!
محمد
۴ بهمن ۱۴۰۲وقتی همینطوری از زیر پتو نظر میدی…..
amir
۴ بهمن ۱۴۰۲شما که از دفاتر طراحی بنز و بیمر و پورشه نظر میدی میتونی به من بگی؟
اکثره محصولاتی که سعی میکنن دو نقش متفاوت رو بازی کنن اکثرا نمیتونن به هردوش خوب برسن
الان این نه میتونی بگی یه شاسی بلند جادار و قد بلند با فضای کابین کافیه چون به هرحال یه قسمت زیادی برای بار در نظر گرفته شده و نه پیکاپ توانمندی خواهد بود چون فضای بار زیادی مثل بقیه پیکاپ اختصاصی ها براش در نظر گرفته نشده
به هرحال مزاحم وقت گرانبهای شما نمیشم باید به پروژه طراحی نسل بعد اس کلاس برسید
محمد
۴ بهمن ۱۴۰۲چند روزه اومدی پدال و 1850 تا کامنت گذاشتی از آدم و عالم هم انتقاد کردی طرح ساده بزنه میگید این چیه؟ ترند روز استفاده کنه میگید کپیه ، دوست دارم یه کاغذ و قلم و کارگاه مجهز بهتون بدم ببینم خودتون چی طراحی میکنید
۴ بهمن ۱۴۰۲😐
Dan
۵ بهمن ۱۴۰۲یجورایی مثل لپتاپ گیمینگ میمونه
نه قدرت و عملکرد پیسی رو داره
نه سبکی و حمل پذیری لپتاپ های عادی
ولی در عوض میتونه نقش هردو رو بازی کنه
P
۴ بهمن ۱۴۰۲سعی کن شاسی بلند بشی در کنارش پیکاپ هم ادامه بده
ارسلان
۴ بهمن ۱۴۰۲این دهه ۶۰ ایده بوده… وقتی ساخته شده اصولاً بهش نمیگند ایده دیگه!!
ایلان ماسک ام دم سایبرتراک و بچینه میشه همین!!!
امیدوارم بجای التماس برای خرید خودرو های اشغال چینی و پول بلوکه کردن و….طلا و دلار خریده باشید!!!
grant
۵ بهمن ۱۴۰۲یکی از علت های این که دلار ایجوری میره بالا وجود امثال شماست
ابوالفضل
۴ بهمن ۱۴۰۲قطعا از سایبرنتیک کاربردیتره