تجربه و آزمایشخودروهای چینیگریت وال

رانندگی با تانک 500، رقیبی قابل‌توجه برای شاسی‌بلندهای مشهور جهان

تانک ۵۰۰ هرچند هنوز به اصلاحاتی نیاز دارد اما با لیست طولانی امکانات و پیشرانهٔ هیبریدی قدرتمند، در قیاس با رقبای باسابقه خودرویی قابل‌توجه است.

برای سال‌ها، هاوال H9 یکی از بهترین خودروهای چینی محسوب می‌شد. این شاسی‌بلند بزرگ هفت‌نفره‌ای بود که رانندگی خوبی داشت و تجهیزات فراوانی را با قیمت مناسب ارائه می‌کرد. بااین‌حال، دلیل خوب بودن H9 تبحر چینی‌ها در مهندسی معکوس بود زیرا H9 از بسیاری جهان بشدت شبیه تویوتا پرادو بود. حال اما گریت وال یک بار دیگر شاسی‌بلند بزرگ هفت‌نفره‌ای بنام تانک ۵۰۰ را به بازار فرستاده و این بار همه‌چیز خیلی پیشرفت کرده است. حدود یک دهه از زمان عرضهٔ H9 می‌گذرد و گریت وال حالا بسیاری از کارها را به روش خودش انجام می‌دهد.

قیمت و تجهیزات

تانک ۵۰۰ در دو تیپ در استرالیا عرضه می‌شود که اولی با قیمت ۴۳,۴۰۰ دلار آمریکا و دومی بنام اولترا با قیمت ۴۸,۲۰۰ دلار آمریکا به فروش می‌رسد. در نگاه اول این قیمت‌ها ممکن است برای یک خودروی چینی گران به نظر برسد اما باید به دو نکتهٔ مهم توجه کرد. اول اینکه تانک ۵۰۰ با یک پیشرانهٔ هیبریدی قدرتمند ارائه می‌شود که معمولاً در تیپ‌های بالا ردهٔ رقبا می‌بینیم. مورد دوم هم اینکه تانک ۵۰۰ در هردو تیپ پر از تجهیزات استاندارد است و حتی در تیپ پایه هم ویژگی‌هایی مثل سانروف، چراغ‌های تمام LED، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صفحه آمپر تمام دیجیتالی، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ فراوان و… را ارائه می‌کند.

در تیپ اولترا هم شاهد پله رکاب‌های برقی، هدآپ دیسپلی، تودوزی چرمی ناپا، تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، نورپردازی داخلی و… هستیم. برخلاف بسیاری از رقبا، تانک ۵۰۰ فقط با یک قوای محرکهٔ هیبریدی ارائه می‌شود که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو تشکیل شده است. این سیستم مجموعاً ۳۴۲ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و طبق اعلام گریت وال، در هر صد کیلومتر ۸.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ بنابراین، تانک ۵۰۰ در قیاس با رقبای هم‌قیمتی مثل فورد اورست و تویوتا پرادو ارزش بسیار بالاتری نسبت به قیمت دارد.

رانندگی

پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو نرم کار می‌کند و در حالت درجا ساکت است اما وقتی دو موتور بالا برود کمی پرسروصداتر خواهد شد. ترکیب قوای محرکهٔ هیبریدی با سامانهٔ چهارچرخ محرک شتاب بسیار خوبی را از حالت سکون فراهم می‌کند اما پس از شروع حرکت این شتاب کمتر احساس می‌شود. البته هنوز هم کشش خودرو برای سبقت‌گیری کاملاً کافی خواهد بود. بااین‌حال، تانک ۵۰۰ از لحاظ مصرف سوخت عملکرد چشمگیری ندارد زیرا به گفتهٔ گریت وال، قوای محرکهٔ هیبریدی این خودرو بجای کاهش مصرف سوخت روی ارائهٔ گشتاور بالا تمرکز داشته است. به همین دلیل، در طول آزمایش مصرف ۱۲.۳ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کردیم که البته هنوز هم برای یک شاسی‌بلند ۲.۶ تنی قابل‌احترام است.

سواری تانک ۵۰۰ به‌طور شگفت‌آوری خوب است و عایق‌بندی خوب در برابر سروصداهای بیرونی، کابین ساکتی را فراهم می‌کند. البته گاهی در انتقال از موتور بنزینی به الکتریکی ناهماهنگی عجیبی دیده می‌شود اما گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک که توسط خود گریت وال توسعه پیدا کرده به نرمی دنده‌ها را تعویض می‌کند. تنها مشکل بزرگ این خودرو پدال ترمزی است که اصلاً عملکرد خوبی ندارد و یادآور خودروهای هیبریدی اولیه است. در این رانندگی ما امکان آزمایش توانایی‌های آفرود تانک ۵۰۰ را نداشتیم اما این شاسی‌بلند چینی با قفل دیفرانسیل جلو و عقب، گیربکس کمکی ساخت بورگ وارنر، پنج حالت رانندگی مختلف آفرود، ۲۲۴ میلی‌متر فاصله از زمین و زاویهٔ حملهٔ ۳۰ درجه، به‌احتمال‌زیاد در خارج از جاده عملکرد خوبی خواهد داشت.

هرچند گریت وال سیستم‌های کمک‌رانندهٔ زیادی را در تانک ۵۰۰ ارائه کرده اما هنوز به اصلاحاتی نیاز دارد تا به‌خوبی رقبا کار کند زیرا به‌عنوان‌مثال، سیستم هشدار خروج از خط به‌طور مکرر هشدارهای اشتباه می‌دهد و سیستم پایش توجه راننده نیز در طول تنها ۲۰ دقیقه رانندگی چهار بار هشدار استراحت به راننده داد. علاوه بر این، کروز کنترل تطبیقی هم در واکنش به تغییرات جزئی در شرایط ترافیک جاده ترمز گیری‌های شدیدی انجام می‌دهد.

داخل کابین

در اینجا متریال خوب به نظر می‌رسند و احساس سطح بالایی دارند. همچنین به‌جز صدای وزوز عجیبی که از داشبورد به گوش می‌رسید، کیفیت مونتاژ هم خوب است. سطح امکانات فوق‌العاده است و ارائهٔ مواردی مثل گرم‌کن غربیلک فرمان و گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های دو ردیف جلو با این قیمت بی‌سابقه است. بااین‌حال، برخی قسمت‌ها هنوز هم به اصلاحاتی نیاز دارد. به‌عنوان‌مثال، کنترل‌های سیستم تهویه در منوهای نمایشگر لمسی پنهان شده‌اند که پیدا کردن آن‌ها دشوار خواهد بود. همچنین کنترل فیزیکی برای ولوم صدا هم وجود ندارد. البته گریت وال پیشرفت مداومی در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی داشته و استفاده از آخرین نسخهٔ سیستم آن آسان‌تر خواهد بود.

تانک ۵۰۰ از کابین جاداری برخوردار است و سرنشینان ردیف دوم از فضای سخاوتمندانه‌ای برخوردار خواهند بود. صندوق بار خودرو هنگام خواباندن صندلی‌های ردیف سوم ۷۹۵ لیتر فضا را ارائه خواهد کرد که این رقم با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم به ۱۴۶۰ لیتر افزایش میابد. بااین‌حال، متأسفانه این صندلی‌ها کاملاً صاف تا نمی‌شوند و هنگام باز بودن صندلی‌های ردیف سوم هم فضای بار تنها ۱۰۰ لیتر خواهد بود. درِ صندوق هم که به‌صورت افقی با لولای جانبی باز می‌شود، به دلیل عرض زیاد و چرخ زاپاس روی آن می‌تواند در پارکینگ‌های تنگ مشکل‌ساز شود. صندلی‌های ردیف سوم نیز تنها در صورتی برای بزرگ‌سالان قابل‌استفاده خواهد بود که صندلی‌های ردیف دوم به جلو کشیده شده و از راحتی سرنشینان کاسته شود.

جمع‌بندی

گریت وال که قبلاً برای ساخت خودروهای خود از دیگران تقلید می‌کرد، هم‌اکنون در حال یافتن هویت و اعتمادبه‌نفس برای محصولات جدید است. هرچند این شرکت برای اینکه بتواند موفقیتی مثل کیا و هیوندای را به نمایش بگذارد هنوز راه زیادی در پیش دارد اما بدون شک در حال برداشتن گام‌هایی در مسیر درست است و تانک ۵۰۰ در خط مقدم این پیشرفت قرار دارد. این شاسی‌بلند بزرگ نسبت به مدل قبلی گریت وال یعنی تانک ۳۰۰ بهبودهایی را تجربه کرده و حالا بجای جایگزینی ارزان‌قیمت برای مدل‌های مشهور بازار، بهتر می‌توان خرید تانک ۵۰۰ را بجای رقبای گران‌تر توصیه کرد. این ماشین تجهیزات فراوانی را با پیشرانه‌ای قدرتمند و منحصربه‌فرد در این کلاس و همین‌طور گارانتی طولانی‌مدت ارائه می‌کند. البته تانک ۵۰۰ هنوز به اصلاحاتی در سیستم‌های کمک‌راننده و تنظیم سیستم هیبریدی نیاز دارد اما جدیدترین شاسی‌بلند گریت وال در بازار رقابتی شاسی‌بلندهای هفت‌نفرهٔ استرالیا خودرویی شایستهٔ توجه است.

نقاط قوت

گارانتی هفت‌ساله، سواری بسیار خوب، کابین جادار، قیمت مناسب، تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه

نقاط ضعف

انتقال نامناسب بین برق و بنزین، سروصدای داشبورد، کنترل‌های پنهان در نمایشگر لمسی، عملکرد نامناسب سیستم‌های کمک‌راننده

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹۸ رای
منبع
chasingcars.com.au

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4944 ديدگاه)

    اصلا این در حد هاوال h9 نیست

    موافقم 4
    مخالفم 18
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      بخدا که از همه لگن‌های کیا هیوندای ارجعیت داره با این تفاوت که قیمتش در برابر چیزی که تحویل میگیرید مفته مفته !!!

      فکر نکنم کیا هیوندای ۱۰ سال آینده رو باشند و ببینند و در آخر توسط اژدهای چین خورده میشوند همانند دوو و سانگ‌یانگ!!!

      موافقم 12
      مخالفم 11
      1. 

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (118 ديدگاه)

        از کامنت به طور تابلویی مشخصه که شما هدفت کوبیدن کره و هیوندای و اینهاست نه نظر منطقی کسی که اینطوره جدای از بحث عق.. گشایی و هیت دادن و… باید جوابش رو هم بگیره چون کامنتش بدِ

        پس لازمه چیزی که پایینتر احسان گفت رو اینجا به شما هم گوشزد کنیم،

        « فکر کنم روز سختی داشتی تا این قسمت مقاله رو بخونی (هرچند این شرکت برای اینکه بتواند موفقیتی مثل کیا و هیوندای را به نمایش بگذارد هنوز راه زیادی در پیش دارد….) برخلاف کسی که تست کرده و نقد و بررسی کرده چین رو بهتر از کره میدونی،عیبی نداره چند تا چیوندا چیوندا بنویس،کره رو هم کَره مربا بنویس بهتر بشی. »

        به نظر میرسه شما فقط خودتو زیر سوال میبری با این کامنتای سطحی و بدرد نخور.
        چون از نظر من غیر از نظرات اشتباه و تکراری ریپلای کامنت اولو نظرات تعصبی بد چیزی دیگه ندیدیم ازت NAVID۰۰۹۸ بد چیزی که میدونیم اینه که غیر نظرات اشتباه و تکراری و ریپلای کامنت اولو نظرات تعصبی چیزی دیگه ندیدیم ازت اینم یه نمونه دیگش،

        چون
        کامنت منطقی و درست یه بحثه
        و ترول بازی و بحث انحرافی و عوض کردن موضوع و هیت دادن و دنبال هدف بد و اشتباهی دیگه هم یه بحث دیگست

        که متاسفانه شما دومی شی

        پس اگه نظر منطقی و درست درخصوص این موضوع و این خودرو خواستید بفرمایید
        قطعا هم فقط چیزی که گفتم درسته و میشه چون حرف درست رو من گفتم.

        موافقم 17
        مخالفم 6
      2. ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4944 ديدگاه)

        جدی می‌فرمایید ؟

        موافقم 6
        مخالفم 3
      3. ارسلان

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (260 ديدگاه)

        داداش یه نظر درست ام بده به عمرت

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4944 ديدگاه)

          اصلا دوست نداره یه بار نظر درست بده
          ذاتش مسخره بازی هست
          منی که ازش دفاع میکردم رو بهم سرکوب زد تو کامنتام تو یکی از پست ها
          بهم علامت 🖕🏻 هم تو یکی از کامنت هاش نشون داد
          اصلا دوست نداره کسی ازش دفاع کنه یا باهاش دوست شه

          موافقم 9
          مخالفم 1
      4. حسین

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نمیدونم این جو زد کره ای از کجا اومد ولی هرجای این کره خاکی که رسانه معتبر خودرویی داره قطعاً یکی از پایه های اصلیش هیوندای و کیا هستش ، خصوصا جدیدا که فوقولاده شده و تو بازار هایی عین آمریکا فروشش از بنز و ب ام و خیلی بیشتره که این نشون از کیفیت بالاش داره
        کیا هیوندای را امروزه در دنیا با بهترین خودرو سازان عین بنز و بی ام و تویوتا و انواع آمریکایی مقایسه میکنن
        بعد شما تو ایران نشستی حسودی همسایه را میکنی …؟؟!!

        موافقم 6
        مخالفم 5
      5. M3

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (30 ديدگاه)

        چرا اینجا همه طرفدار چین هستن ؟😐 فقط منم که از چین متنفرم

        موافقم 5
        مخالفم 6
    2. parhamiof

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (753 ديدگاه)

      از ماشینای چینی خوشم‌ نمیاد همشون برقی و بی روحن و انگار فقط برای رفع تکلیف ساخته شدن.
      اما این یکی فرق میکنه خوشم اومد ازش.

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4944 ديدگاه)

        من از اسمش خوشم نیومد بقیش خوبه

        موافقم 2
        مخالفم 6
    3. پیام

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      این بچه های ژاپنی سابونارا خیلی جالبن! به میتیوبیشی که میراژ چرت رو میزنه نمی گن لگن، به هیونندای که جنسیس G90 رو داره میگن لگن! البته من ناراحتیتون رو درک میکنم! خیلی اذیت شدید معلومه! برید پای مشقتون. شماهارو چی بگه دنیای خودرو!

      موافقم 5
      مخالفم 10
      1. برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        دنیای خودرو رو توی الکتریکی فن میفهمی حتما 😂😂😂😂
        بدبخت هنوز تایر هیوندات مونده کف خیابون برو جمعش کن😂

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. MehdiTurbo

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    صدای وز وز از داشبرد 😐 قیمت نزدیک پنجاه هزار تاس
    جیلی هم که من داشتم داشبوردش صدا میداد

    موافقم 16
    مخالفم 5
  3. حسین

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    کره بیاد سر کلاس درس چینی ها مشق بنویسه از چین یاد بگیره ساخت شاسی بلند رو. اینجوری آفرودر میسازن نه اینکه اسم TRX رو برعکس کنی بشه XRT ارتفاع هم یکم ببری بالا اسمش رو بذاری آفرود و ادعای رقابت با گردن کلفت ها رو داشته باشی

    موافقم 12
    مخالفم 12
    1. جومونگ

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا پیشرفت کردن و بهتر شدن . چین که یه زمان به ماشین ساز بی کیفیت معروف بود ، توقع همچین رشدی نمیرفت . چین انواع و اقسام شاسی بلند واقعی ( با شاسی body on frame یا همون نردبانی ) ساخته اما برای مثال هنوز کمپانیای کره ای نتونستن همچنین چیزی بسازن .
      سیاست گزاری و مدیریت چین در دهه های اخیر واقعا عالی بوده .

      موافقم 11
      مخالفم 8
    2. مردیم از خوشی

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1453 ديدگاه)

      چرا پدال برخورد نمونه با کسانی که فضای کامنت ها متشنج میکنند
      کامنت بالا دوست دارید ؟
      بحث کره و ژاپن جاش تو پست مربوط هست

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. کرگدن باواریا

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (777 ديدگاه)

        کی از ژاپن بحث کرد ؟ اصلا چرا باید اسم ژاپن رو کنار چین و کره بیارین؟؟ کره نهایت کنار هند باید بیاد

        موافقم 6
        مخالفم 6
  4. زیزیگولو

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    عمراً اگه این تازه به دوران رسیده بتونه رقیبی واسه بزرگانی مثل فورد و شورلت و بنز و پورشه کاین و تویوتا و لکسوس و …… بقیه باشه 🤦🤦 آخه این چه مقایسه و استدلالیه؟؟

    موافقم 11
    مخالفم 5
  5. حسین۲

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    همون که در متن خبر هم اشاره شده خودرو سازان چینی در مسیر درستی دارن پیش میرن . درسته که از کپی شروع کردند و اینم کپی لندکروزه اما انصافا خوشگل از کار دراومده مخصوصا جلو پنجره و کابین باور کنید تا ۵ سال آینده دیگه کسی نمیگه چینی بده . شاید محصولات بدش نصیب ما میشه

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. Amir

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      از کامنتتون معلومه شما آشغال هم سوار شید راضید.

      موافقم 2
      مخالفم 7
  6. پیام

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    یه کپی آشغال از فورد

    گنده بی خاصیت

    موافقم 13
    مخالفم 12
    1. amir

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      دست کم از سانتاکروز xrt ( trxبرعکس) کارش بهتره احتمالا

      موافقم 11
      مخالفم 6
    2. احسان

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (153 ديدگاه)

      یک قسمت از متن هم برای تو پیام.(هرچند این شرکت برای اینکه بتواند موفقیتی مثل کیا و هیوندای را به نمایش بگذارد هنوز راه زیادی در پیش دارد اما بدون شک در حال برداشتن گام‌هایی در مسیر درست است). تو هم مثل حسین که با بخش اول متن مشکل داشت فکر کنم با بخش دوم مشکل داری. در کل نمیدونم چرا با تعصب نمیخواین جایگاه دیگر کشور ها در صنعت خودروسازی رو ببینید ،یکی کره رو میاره پایین یکی چین. اما برای من تلاش هر دو قابل ستایشه(کاش این پیشرفت در کشور منم بود) البته به نقص هاشون هم واقم.

      موافقم 9
      مخالفم 5
  7. جرمی کلارکسون

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (984 ديدگاه)

    یه رنجروور میاد از روی این رد میشه با آسفالت یکیش میکنه

    موافقم 10
    مخالفم 5
  8. Taha Ayoobi

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4381 ديدگاه)

    آدم حالش به هم میخوره هی میگن رقیب شایسته برای رقبای با سابقه.
    آمریکا که به کنار، این الان جلوی آلمان و ژاپن چی داره بگه؟
    با این همه مشکلاتی که داشت تا ابد من انتخابم بین 3 تا کشوره(آمریکا، آلمان، ژاپن)

    موافقم 13
    مخالفم 5
  9. A-Z

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (215 ديدگاه)

    فکر کنم مقاله کمی حال و هوای تبلیغ هم داشت
    به یه موتور 2 لیتری توربو چینی که طبق مقاله بخوبی هم با موتور برقی مچ نشده میگه پیشرانه منحصر بفرد

    موافقم 8
    مخالفم 5
  10. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (96 ديدگاه)

    کارشناسان خردمند لطفا به رنج قیمتی ش هم نگاه کنید
    همینطور به عنوان اولین تجربه ای که داشته خیلی خوب بوده .

    شما اولین تجربه های کره ای ها هم ببینید ، همینطور اولین تجربه های ژاپن . ( برا اینکه داستان نشه جفت شونو گفتم )
    الان به کجا ها رسیدن .

    به عنوان اولین تلاش هاشون واقعا این مدل ۵۰۰ چیز خوبیه با قیمت ش

    موافقم 8
    مخالفم 7
  11. A-Z

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (215 ديدگاه)

    من کمی بیشتر هزینه میکنم ژاپنی میخرم که امتحانشو پس داده
    نداشته باشم با پول همین ژاپنی دست دو میخرم

    موافقم 10
    مخالفم 3
  12. Yaghoob

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    هفت سال گارانتی
    من که چیز دیگه ای نمیخواهم.

    موافقم 8
    مخالفم 3
  13. Dark Knight

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (580 ديدگاه)

    میخواستن از لندکروز سری ۲۰۰ کپی کنن ولی خراب کردن ! موتور ۴ سیلندر حتی اگه توسط بنز هم ساخته شده باشه با پیشرفته ترین تکنولوژی ها و دستیار برقی ، باز هم هیچوقت نمیتونه حس قدرت و صدا یه ۸ سیلندر تنفس طبیعی یا حتی ۶ رو بده در کل تولید شاسی فول سایز با موتور ۴ سیلندر حماقتی هست که فقط چهار تا شرکت بی تجربه مثل چینی ها میتونن انجام بدن و قطعا تو آفرود های سخت به گرد پا لندکروز های ۶۰ سال پیش هم نمیرسه چه برسه به این جدیدا

    موافقم 4
    مخالفم 4
  14. Dark Knight

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (580 ديدگاه)

    موتور ۴ سیلندر برای شاسی فول سایز که تازه ادعا آفرود و رقابت با تویوتا رو داره 😂 ( شتر در خواب بیند پنبه دانه )

    موافقم 3
    مخالفم 4
  15. فرزند ایران

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (106 ديدگاه)

    چه بخواهید چه نخواهید چین آینده نه تنها در خودروسازی بلکه در همه زمینه ها قرار که بدرخشه
    همین الان ولوو و لوتوس زیرمجموعه جیلین برای مثال

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4381 ديدگاه)

      عهههه چه جالب.
      از کجا به این نتیجه رسیدییی؟ خیلی عجیبه.
      اونوقت بقیه کشور ها هم میشنن تماشا میکنن و لذت میبرن؟
      چه خوب هم توصیف میکنی، قراره بدرخشه😂

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. فرزند ایران

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (106 ديدگاه)

        فعلا که خیلی از برندا دارن از چین باتری می گیرن.
        فن چینیا نیستم ولی اگه با همین فرمون چین پیش بره آینده درخشانی داره.

  16. Taha Ayoobi

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4381 ديدگاه)

    چین ماشین لگن بسازه(که می‌سازه) با گارانتی 20 ساله بازم مردم تعریف میکنن

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. Dark Knight

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (580 ديدگاه)

      نه خداییش فکرشو بکن ماشین با این هیکل وقتی کاپوت رو باز میکنی یه موتور فسقلی ۴ سیلندر ببینی ! آبرو آدم رو میبره 😂

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. محمود

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (95 ديدگاه)

        خب فلسفه هیبریدی همینه که موتور برقی استفاده بشه تا به موتور بنزینی با حجم کمتر نیاز باشه؛ مثلا پژو ۵۰۰۸ با اون هیکل موتور ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر استفاده میکنه که با موتور برقی تازه ۱۳۸ اسب قدرت داره! وگرنه تانک ۳۳۰ که از این کوچیکتره موتور سه لیتری v6 داره

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. Taha Ayoobi

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4381 ديدگاه)

        دارک نایت، دقیقا حق گفتی😂
        همین تو ایرانش حاضرم شرط ببندم اکستریم با اون هیکل کلا 1.5 برابر موتور پراید روشه😂
        البته که واقا چیز دور از انتظاری نیست با حجم موتور های 1/5 و 2 لیتری.

        موافقم 1
        مخالفم 1
  17. پاشا

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    یعنی واقعاً اون مجنونی که تو استرالیا!!!! بیاد ۵۰ هزار باکس بی زبون رو بده آت و آشغال چینی بزک شده بخره رو فقط باید ببرنش دارالمجانین !!!!!! خدام رو شکر، تا حالا چینی نداشتم و مجبور هم نبودم که داشته باشم. اما حتی اگر خیلی خیلی خیلی بی پول هم بودم، حاضر بودم فولکس سوسکی(قورباغه ای) سوار بشم تا مزخرفات چینی های دغل‌باز دزد مکار بی رگ و ریشه کمونیست. ایشالا هرچی چینیه نابود بشه. موجودیت چینیا برای انسان و دنیای متمدن از سم مهلک تر هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا