خودروهای چینی

تست و بررسی تخصصی شیائومی SU7 مکس؛ ساختارشکنی یا جنجال تبلیغاتی؟

برای اولین بار فرصتی دست داد تا پشت فرمان شیائومی SU7 مکس بنشینیم، خودرویی که در ماه‌های اخیر جنجال زیادی به پا کرده است.
شیائومی SU7 مکس

SU7 اولین سدان اسپرت و برقی شیائومی به شمار می‌رود، برندی که بیشتر با گوشی‌های هوشمند خود شناخته شده است. درست حدود یک ماه پس از عرضه این خودرو بود که SU7 توانست به پیش‌فروش حدود ۸۸ هزار دستگاهی در چین دست یابد. آیا محبوبیت این خودرو به خاطر شخصیت خاص مدیرعامل شرکت لی جون است یا اینکه طراحی برگرفته از پورشه تایکان خریداران را جذب می‌کند؟ با یکدیگر می‌خواهیم نگاهی عمیق‌تر به این خودروی چینی بیندازیم.

به منظور تست و بررسی این خودرو می‌بایست قبلاً فرایند درخواست آن ثبت شود. پس از تائید فرایند درخواست، ما روز بعد با نماینده شیائومی دیدار کردیم و او پس از بررسی مدارک به ویژه گواهینامه رانندگی اظهار داشت ما فقط می‌توانیم به عنوان سرنشین خودرو در SU7 حضور داشته باشیم زیرا گواهینامه ما کمتر از دو سال قبل دریافت شده است. شیائومی سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را در خصوص تست درایو این سدان اعمال می‌کند چراکه قبلاً اخبار زیادی درباره تصادف خودروهای پرقدرت در این کشور منتشر شده است. البته شایعاتی هم درباره فقدان کنترل کشش SU7 که باعث تصادفاتی شده به گوش می‌رسد و حتی چند هفته پیش کلیپ‌هایی از تصادف یک دستگاه SU7 در چین پخش شد.

اگرچه گواهینامه رانندگی ما در کشور چین کمتر از یک سال قبل اخذ شده اما چندین دهه رانندگی با خودرو در کشورهای دیگر چیزی است که باعث می‌شود به رام کردن این جانور در جای دیگری فکر کنیم. ماکائو منطقه‌ای ویژه از چین است که با عنوان لاس‌وگاس شرق نیز شناخته می‌شود. این منطقه یکی از متراکم‌ترین مناطق دنیا به شمار می‌رود و برندهای شناخته شده‌ای همچون مرسدس بنز، تویوتا و هیوندای دارای نمایندگی‌های فروش در ماکائو هستند. همچنین نمایندگی‌های شرکت‌هایی همچون تسلا، بی وای دی، نیو و زیکر هم در این منطقه به چشم می‌خورند.

در ماکائو واردکنندگان خودروهای برقی شخصی نیز حضور دارند و ما نیز با یکی از آن‌ها که به کار واردات شیائومی SU7 می‌پردازد تماس گرفتیم تا مقدمات تست و بررسی این خودرو را فراهم سازد. در نگاه اول اگرچه انتظار داشتیم ظاهر خودرو مشابه تایکان باشد اما با محصولی متفاوت روبرو شدیم. SU7 خودروی کوچکی نیست و طول/عرض/ارتفاع آن به ۴۹۹۷/۱۹۶۳/۱۴۵۵ میلی‌متر و فاصله بین محوری‌اش به ۳۰۰۰ میلی‌متر می‌رسد. این خودرو ظاهری بسیار اسپرت دارد و کاپوت طویل آن ما را به یاد مزدا RX7 FD می‌اندازد.

بجای استفاده از دستگیره‌های در پنهان مشابه بسیاری از خودروهای برقی امروزی، شیائومی دستگیره‌های سنتی‌تری را در نظر گرفته هرچند دکمه‌های مخفی آن برای باز کردن در بکار می‌روند. پروفایل جانبی خودرو اما ما را به یاد تایکان می‌اندازد هرچند گلگیرهای خودرو کوچک‌تر هستند. در بخش عقب نیز طراحی آشنایی را برای چراغ‌ها می‌بینیم. رنگ جذاب SU7 نیز باعث تمایز آن در میان خودروهای دیگر می‌شود. خودروی تست شده از نوع SU7 مکس سری مدیران است. در ماکائو فقط این مدل و با قیمت حدود ۴۲ هزار دلار در دسترس است.

زمانی که وارد کابین شیائومی SU7 مکس می‌شوید حس اسپرتی به شما القا می‌شود که هیچ خودروی دیگری در این کلاس و با این قیمت ارائه نکرده است. ترکیبی از چرم ناپا، جیر و متریال نرم در بخش داخلی خودرو بکار رفته‌اند و صندلی‌های اسپرت نیز بدن را احاطه می‌کنند. راننده در موقعیت کاملاً کم ارتفاعی می‌نشیند اما میدان دید بسیار خوبی وجود دارد. همچنین زیر کنسول مرکزی یک چراغ‌قوه برای شرایط اضطراری پنهان شده است. شیائومی SU7 مکس به نمایشگر مرکزی ۱۶.۱ اینچی با رزولوشن 3K مجهز شده و امکان استفاده از آن با دستورات صوتی وجود دارد. این نمایشگر با چیپ کوالکام اسنپ دراگون ۸۲۹۵ و نرم افزار هایپر او اس کار می‌کند. اگر شما مالک گوشی هوشمند شیائومی باشید می‌توانید جزئیات گوشی خود را روی نمایشگر مرکزی خودرو به نمایش بگذارید که ویژگی جالبی برای مالک و سرنشینان خواهد بود.

اما هدآپ دیسپلی بزرگ ۵۶ اینچی خودرو اطلاعات ضروری را نشان می‌دهد. همچنین باید دانست شیائومی SU7 مکس با طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده استاندارد عرضه می‌شود. در کنار این موارد باید به دکمه‌های فیزیکی برای عملکردهای اصلی خودرو، لوازم جانبی متنوع برای شخصی‌سازی از جمله پانل دکمه‌های فیزیکی زیر کنسول مرکزی و… اشاره کرد. سرنشینان عقب نیز از فضایی جادار لذت خواهند برد به گونه‌ای که از نظر فضای سر و زانو هیچ کمبودی وجود ندارد. دو ورودی هوا و درگاه‌های USB نیز برای آن‌ها تدارک دیده شده است. نکته جالب اینکه چینی‌ها یک کولر را زیر ورودی‌های هوا برای قرار دادن بطری‌های نوشیدنی تعبیه کرده‌اند. از نظر فضای بار نیز باید به بخش جلوی جادار و فضای بار عمیق اشاره کرد که کاملاً پاسخگوی نیازهای خانواده‌ها خواهد بود. صندلی‌های عقب می‌توانند تا شوند تا فضای بار بیشتری را ارائه کنند.

زمانی که خودرو را روشن کنید پانل LCD بالای غربیلک فرمان چرخیده و به شما نشان می‌دهد که SU7 آماده تاختن است. این نمایشگر همچنین حالت سواری انتخابی راننده را نیز نشان می‌دهد. نکته جالب اینکه شیائومی یک حالت برای افراد مبتدی نیز در نظر گرفته است. این خودرو به حالت‌های سواری مبتدی، کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس مجهز است. مسیر تست ما شامل سربالای و سرازیری و پیچ‌های متنوع بود و خودرو علیرغم وزن بیش از ۲ تنی خود سریع و چابک نشان می‌دهد.

پدال گاز SU7 مکس سنگین و جذاب است و تکان‌های بدنه نیز در زمان عبور سریع از پیچ‌ها به حداقل می‌رسد. حتی در حالت اسپرت پلاس نیز صدای چندانی به گوش نمی‌رسد و فرمان خودرو نیز با دقت و سرعت خود بازخورد زیادی را به راننده منتقل می‌کند که این امر در افزایش اعتمادبه‌نفس او جهت رانندگی اسپرت کمک زیادی خواهد کرد. جالب اینکه صندلی راننده در زمان عبور از پیچ‌های تیز به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود. اگر یک پیچ چپ‌گرد را با سرعت بالا رد کنید بخش راست صندلی به‌صورت خودکار گسترش خواهد یافت تا بدن را بهتر کنترل کند و حالت عکس آن نیز صادق است. البته یکی از نقاط ضعف خودرو این است که حتی در حالت اسپرت پلاس نیز فرمان سبک‌تر حس می‌شود.

خودروی تست شده از دو موتور برقی با قدرت ترکیبی ۶۶۴ اسب بخار و گشتاور ۸۳۸ نیوتون متر سود می‌برد و تنها در عرض ۲.۷۸ ثانیه از سکون به ‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌نماید. ضریب درگ شیائومی SU7 مکس نیز تنها ۰.۱۹۵ است. پس از تست خودرو در جاده‌ها نوبت به بررسی سیستم پارک خودکار آن می‌رسد که SU7 مکس توانست در ۲۱ ثانیه خودش را پارک نماید. باتری ۱۰۱ کیلووات ساعتی خودروی تست شده توسط CATL تولید می‌شود و با یک‌بار شارژ توان پیمایش ۸۰۰ کیلومتری را فراهم می‌سازد. این باتری از شارژ سریع پشتیبانی کرده و می‌توان در عرض ۳۰ دقیقه شارژ آن را از ۲۰ به ۸۰ درصد رساند.

شیائومی یک غول تکنولوژی است که ۱۴ سال پیش تولید شده و اولین خودروی خود با نام SU7 را به تازگی راهی بازار کرده است. چینی‌ها سه سال را صرف توسعه این سوپرکار کرده‌اند. SU7 درست همانند هر سوپراسپرت دیگری نظرات را به خود جلب می‌کند. مردم در زمان تست خودرو کاملاً به آن نگاه می‌کردند اما باید گفت SU7 خودروی کامل و بی‌نقصی نیست. جدای از فرمان سبک ما متوجه عدم همخوانی برخی پانل‌های بدنه با یکدیگر شدیم هرچند این موارد برای یک برند تازه‌کار در دنیای خودرو طبیعی است. اگرچه تسلا مدل Y یکی از پرفروش‌ترین خودروهای برقی چین است اما این موضوع دیگر درباره مدل ۳ و به ویژه در شش ماه اخیر صدق نمی‌کند. عرضه مدل ۳ پرفورمنس جدید در چین شاید مشتریان بیشتری را راهی شوروم‌های تسلا کند اما شیائومی SU7 نیز طوفانی در بازار خودروهای برقی این کشور به پا کرده است. SU7 با این ویژگی‌ها می‌تواند پا به پای تسلا بتازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    چین ترکونده
    اپل که کل گوشیاشو توی چین مونتاژ میکنه نتونست یک خودرو بسازه همونطور که مشاهده میکنید چین به نحو احسنت و کاملا اصولی داره رو به جلو حرکت میکنه

    موافقم 10
    مخالفم 13
    1. زیزیگولو

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6010 ديدگاه)

      احتمالاً اینم به زودی راهی بازار خودروی ایران میشه!!!!!!! ……… با یه بررسی ساده تو بازار خودروی کشورمون راحت متوجه میشیم که این اولین وآخرین باری نیستش که شرکتای کمتر شناخته شده دنیا و خصوصاً چین محصولاتشونو با ایرادای بزرگ میفرستن تو بازار ایران و حالا درسته که احتمال وجود ایراد تو همه ساخته‌ های دست بشر وجود داره ولی چین با انتخاب بازار کشورایی مثل ایران بخاطر بی توجهی مسئولان به حقوق شهروندانش و مسائل دیگه محصولات بنجلش رو که قیمتی خیلی پایینتری از آمریکاییا و اروپاییا و ژاپنیا دارن تو بازار ایران عرضه میکنن تا با آزمایش واقعی و طولانی مدت ماشیناشون به وسیله مردم و نه مهندسای شرکتاشون ایرادای کشف شده را یکی، یکی برطرف کنن ………خودروسازای داخلیم که همیشه تو تولید ماشینای معیوب شهره خاص و عام بودن و سیاست عجیبی رو انتخاب کردن تا با اصطلاح گردن‌ گیری تقصیر رو بندازن گردن مشتری و کج‌ بودن زمین و زاویه نامناسب تصادف و غیره و ذالک ……….

      موافقم 7
      مخالفم 15
    2. Dark Knight

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (576 ديدگاه)

      اپل پروژه تایتان رو لغو کرد چون میدونست بازار آمریکا مخصوصا مردم آمریکا مثل چینی ها نیستن که خیلی طرفدار تولیدات داخل باشن یعنی چیزی رو می‌خرن که بهترین باشه حالا مهم نیست ساخت کدوم کشور به خاطر همین اپل با وجود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری ریسک شکست تو بازار آمریکا که قرار بود بازار اصلی برای ماشین اپل باشه رو قبول نکرد و ترجیح داد مثل اکثر کمپانی های تکنولوژی روی توسعه ai تمرکز کنه ، اما لغو تولید ماشین به این معنی نیست که دیگه قرار نیست ماشین تولید کنه ! فعلا ترجیح داد پروژه رو تموم شده اعلام کنه که از زیر فشار رسانه ها برای زمان تولید دقیق ماشین در بیاد و از طرفی با کمک agi ( هوش مصنوعی عمومی ) به خودران سطح ۵ برسه ، این شیائومی کار اصلا شاخی نکرده به عنوان یه شرکت تکنولوژی که سال ها سال وعده های بزرگ مثل خودران سطح بالا رو میداد اصلا نتونسته خوب ظاهر بشه ! یه ماشین برقی معمولی هست مثل چیز هایی که تسلا یا byd میسازن اگه فقط بحث ساخت ماشین باشه که سامسونگ الان ۱۰ ساله داره ماشین می‌سازه ( همین تالیسمان یا کولیوس های تو ایران توسط سامسونگ ساخته شدن )

      موافقم 10
      مخالفم 13
    3. اشکان

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (416 ديدگاه)

      مشکل اپل اینه که خودش و زیادی دست بالا میگیره…میترسه هر آشغالی و بده بیرون به ابروش لطمه وارد بشه!!! اینا ابرو ندارند که بهش لطمه وارد شه!!! یه گوشی شیائومی خریدم اکثر سال و تو هنگه!!

      موافقم 7
      مخالفم 17
      1. Z88

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من خودم نزدیک ۱۰ مدل شیائومی کار کردم که عمدتا هم اقتصادی و ارزون بودن . انصافا خوب بودن و راضی بودم . یه سری مدل هاش عمر و کیفیت بهتری دارن که همه گوشیا همینن . سامسونگ هم فرق هست بین مدل اس با گوشیای اقتصادیش

        موافقم 15
        مخالفم 3
        1. Dan

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          شیائومی واقعا از نظر سخت افزاری برای گوشیاش کم نمیزاره
          ولی از نظر نرم افزاری و رابط کاربری همیشه ایراد داره
          با اپدیتاش میاد مثلاً رفعشون میکنه بعد ایرادای دیگه پیدا میشن

          موافقم 11
        2. مدیرعامل

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (82 ديدگاه)

          برو دوتا مقاله بالاتر رو بخون ببین چه خبره🥴

          موافقم 2
          مخالفم 2
    4. Speed

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون زمان که رانا داشتی ، حالمون رو به هم زدی از بس رانا رانا میکردی . تا جایی ک میگفتی تنها رقیب سایپاییش ، سراتو اتوماته (!)
      حالا که چینی سواری ، داری برای امریکا و غیره شاخ و شونه میکشی
      شاید چند سال بعد هم یه کره ای یا ژاپنی نیمه پوکیده نصیبت شه اون موقع هم میشی متعصب کره و ژاپن

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. فرامرز

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (257 ديدگاه)

        🤣🤣👍👍

    5. حسین

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (115 ديدگاه)

      علی جردن،امریکا بخاطر اینکه هزینه تولیدش بیاد پایین در خاک چین مونتاژ و صادر میکنه وگرنه همون آمریکا برای مونتاژ خیلی بهتره.

    6. امید

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      خوب از جردن بزن این چون اون

  2. فرزاد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    زیبایی کابین با هیچ خودرویی قابل مقایسه نیست چین غوغا کرده

    موافقم 12
    مخالفم 8
  3. Pluriel

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی دو سال که بگذره تازه مشخص میشه آیا واقعا خوب بوده یا نه .
    کِی با یه بررسی ساده و دیدن داخل و بیرون خودرو و چند ساعت سواری ، میشه به کیفیت پی برد ؟

    موافقم 8
    مخالفم 11
    1. علی جردن

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      همونطور که میشه توی عکس ها به کیفیت داشبورد پلاستیکی ساینا و سروصداهای احتمالی آزاردهنده پی برد میشه به سکوت و آرامش کابین اینام پی برد

      موافقم 8
      مخالفم 9
  4. amirboss

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    طراحی روان و اسپرتی داره و تنها چیزی که تو ذوق من زد طراحی یک تکه ی چراغ های عقب هست که می‌تونست خیلی بهتر کار بشه.
    نمای داخلی هم برای این خودرو خوبه و امیدوارم برای مدلهای بعدی پخته تر طراحی بشه.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  5. Silent

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (631 ديدگاه)

    اینکه ساختار پدال شده مخلص برندهای چینی و بنگاه تبلیغاتی البته از نوع کذایی باس تاسف خورد!!!
    تلاش همه جانبه برای شوواف ماشینی هایی که هییییچ کدومشون توو امریکا کانادا و کشورهای اروپای غربی نه وجود خارجی دارن و نه نمایندگی فروش!

    برای مخاطب ایرانی خووب حجمه تبلیغاتی راه انداختین. سطح اخبار سایت بدرد بخور نیست و کذایی شده!
    $$ $$ البته که تورررم سقوط اخلاقی ببار میاره که هر کسی منافع شخصی ش و جیب خودش رو داشته باشه.

    موافقم 8
    مخالفم 12
    1. phonix

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      تبلیغ برای ماشینی که عمرا وارد ایران بشه ؟ جناب ما تحریم هستیم و هیچ شرکتی علاقه نداره از بازار بزرگ امریکا و بانک هاش خارج بشه بیاد با ایران مبادله تجاری کنه مگه ایران چقدر ماشین خرید وفروش میشه در سال … قبل از کامنت گذاشتن فکر کن .
      مثل این میمونه بگی چون پدال مطلب بوگاتی زیاد بزاره یعنی میشه تبلیغ برای بوگاتی .
      کلا چین الان تو کل دنیا شده مرکز توجه چه سایت ایرانی چه خارجی چه خودرو چه چیزای دیگه …. طرف هفته ای 2 تا راکت فضایی میفرسته اسمون جاهایی که مطالب مربوط به اینو کار میکنن رو ببینی که احتمالا خودتو بکشی …

      موافقم 5
      مخالفم 6
    2. سروش

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (184 ديدگاه)

      ایا هزینه های سایت و مخارج جانبی از جیب کاربران سایت پرداخت میشه که خط مشی تعیین میکنی؟ شما میتونی مطالب اختصاصی چینی ها رو نخونی

  6. ارسلان

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (260 ديدگاه)

    پدال کلا بوی کمونیست گرفته!!! کلا یا تبلیغات آشغال های ارباب دمپایه ، یا ارباب چین….
    داداش با تبلیغات چیزی پیش نمیره 😁 دمپایی که سیاه پوست از آفریقا آورده بود تو رژه دیگه تبلیغات داره ؟! کشوری که تو جنگ با یه کشوری که توان نظامی نداره مونده و دست به دامن یه مشت کشور درجه سه شده دیگه تبلیغات داره ؟! چین ام که دیگه ما یه جنس درست ازش ندیدیم!!! اگر وجود داره جنس چینی درست ، بیارید از نزدیک مردم باهاش آشنا شند… الان من میام میگم نهنگ ها پرواز می‌کنند ، در عمل آیا پرواز میکنند ؟!

    موافقم 10
    مخالفم 11
    1. KAIZEN

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (280 ديدگاه)

      ارسلان
      نتیجه همکاری با زومیت بهتر از این نمیشه

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. اشکان

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (416 ديدگاه)

        تاپیک داغش شده جنگنده!!! واقعاً آدم رغبت نمیکنه وارد سایت پدال شه….یا تحلیل چینی ، یا تبلیغ چینی…
        والا من ام هر از گاهی میام یه متلک بپرونم ، وگرنه بی ارزش و بی محتوا شده کلا پدال

        موافقم 9
        مخالفم 2
  7. جرمی کلارکسون

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    ۴۲ هزار دلار من میدم برای یه مرسدس A45 AMG 2018 که نسخه پایش ۴۵ هزار فول ۵۶ هزاره که طبیعتاً طی این سال ها قیمتش پایین تره باز یه صدای اگزوز و پرفورمنس خوب داره که خوش بگذره بهم

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. S

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (161 ديدگاه)

      منم میرم با ۲۰ هزار دلار یه e60 مدل ۲۰۰۵ میگیرم کی به کیه اصن

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. محمد رضایی

      ۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      منم میرم ۴۰۰ هزار دلار میدم یه رولزرویس میگیرم
      چیزی نیست که

  8. FY

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (289 ديدگاه)

    طراحی داخلش خیلی خوب نیست….. انگار هم می خواد نوآورانه باشه و هم اسپورت🤔🤔

    موافقم 3
    مخالفم 4
  9. شمال

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    همین خودروی چینی که ما مسخره میکنیم بیاد ایران بالای ۳ میلیارد قیمت میخوره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. arvin44

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    چی میشد مثلا به ده سال پیش برمیگشتیم که برند ها داشتن سنگ تموم میذاشتن و اسطوره هایی مثل لافراری، اونتادور و … میساختن الان چینیا یسری ماشین فقط دارن میدن بیرون هر چند ماه یبارم مدل جدید معرفی میکنن.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    همش تبلیغاته تو یه ویدئو جدید گندش دراومد ۴۰ کیلومتر کار کرد کامل از کار افتاد دیگه لطفا برای چین فن نباشید خودتون هم میدونید کشورای جهان سوم مثل ایران نباشن چین رو هواست

    موافقم 7
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا