خودروهای چینی

معرفی وانت الکتریکی و جدید گروه سانی چین

یک کمپانی ناشناخته دیگر از چین که تجربه‌ای در زمینه تولید خودروهای سواری ندارد اقدام به حضور در بخش محصولات الکتریکی کرده است. این کمپانی سانی نام دارد که بیشتر به خاطر تولید محصولات تجاری همچون جرثقیل‌ها، کامیون‌ها و بیل مکانیکی شناخته می‌شود. اخیراً تصاویری از وانت الکتریکی سانی منتشر شده است و ما نیز می‌خواهیم شما را با این خودرو آشنا کنیم. این تصاویر علاوه بر ظاهر کامل خودرو پتنت هایی را نیز نشان می‌دهند که توسط یک کمپانی به نام شبکه تکنولوژی هونان ژینگبیدا ثبت شده‌اند. این کمپانی تحت مالکیت گروه سانی قرار دارد.

اما وانت الکتریکی سانی محصولی برجسته به نظر می‌رسد. در بخش جلو می‌توانیم لوگوی نورانی این شرکت و یک جفت دیلایت LED را ببینیم که به‌صورت عمودی طراحی شده‌اند. این وانت همچنین از چراغ‌های LED بیشتر در سپر استفاده کرده است و حتی چراغ‌های کوچکی نیز بالای شیشه جلو دیده می‌شوند.

زمانی که از کناره‌ها به این وانت نگاه کنید ظاهر خشن خودرو جلب‌توجه خواهد کرد که دلیلش پله‌های جانبی گیرا، پانل‌های جلو و عقب رنگ نشده و رینگ‌های مشکی و لاستیک‌های آفرود هستند. در بخش پشتی نیز نوار نورانی LED بالای شیشه، نوار LED روی درب پشتی و چراغ‌های LED جلب‌توجه می‌کنند. این وانت الکتریکی از چراغ‌های اضافی در پایین سپر نیز استفاده کرده است. شایان ذکر است تاکنون تصاویری از کابین این خودرو منتشر نشده است.

کار نیوز چاینا می‌گوید سانی هم‌اکنون در حال همکاری با کمپانی CATL است و بنابراین احتمال دارد این وانت از باتری‌های CATL استفاده کند. شاید شما خیلی با گروه صنعتی سانی آشنا نباشید اما این شرکت سرمایه لازم برای تولید چنین وانتی را دارد. سانی در سال ۱۹۹۴ تأسیس شده است و مقر آن در پکن قرار دارد. این شرکت تا می ۲۰۲۱ بیش از ۲۴ هزار نفر کارمند داشته است و ارزش آن به حدود ۴۱.۲ میلیارد دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    سایبرتراک چینی دیگه چی میخاید

    فردا روزی هم میان میگن فلان اسب فلان گشتاور فلان دقیقه باطری ش شارژ میشه عین همه اخبار ماشین چینی ها . کنتور که نداره

    موافقم 21
    مخالفم 10
    1. reza-srt

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (63 ديدگاه)

      از وقتی خودرو ها الکتریکی شده هر کسی واسه خودش یه ماشین میزنه،کاش با ماشین زمان میشد به ۱۹۷۰ رفت.

      موافقم 4
      مخالفم 3
  2. F22RAPTOR

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    باور کنین چینیا یکی از قطبهای
    تعیین کننده اینده الکتریکیها هستن
    این جریان الکتریکیا چه فرصتها داد
    و چه شرکتا که از دستش ندادن

    موافقم 21
    مخالفم 12
    1. کافر مقدس

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      باور چیه باید فکت و آمار ارائه بدی نه که بدون دلیل بگی آینده قطب الکتریکی ! باور و اعتقاد یعنی فکت خاصی ندارم رو به باور و اعتقاد آوردم

      شما از ماشین های ev که در چین فروش میره خبر دارید چه اوضاعی دارند؟ چرا پر فروش ها بازار چین همچنان نیسان و.. هستن

      اگه اینا قطب ev ن که پس تسلا و ریویان و لوسید ایر و … ول معطل ن !

      با 4تا خبر جو گیر میشن میگن آینده دست چینی هاست! انگار هرکی هرچیزی تو تیراژ بالا تولید کنه آینده دست اونه ! ! شما جایگاه چین رو در تولید علم دیدی؟ اگه آینده دسته چینه که آمریکا و اروپا و ژاپن و هند ول معطلن با این حجم از تولید علم

      موافقم 8
      مخالفم 18
      1. new RAMIN

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        @کافر مقدس.
        پیشنهاد میکنم هرحرف
        ((شما از ماشین های ev که در چین فروش میره خبر دارید چه اوضاعی دارند؟ چرا پر فروش ها بازار چین همچنان نیسان و.. هستن))
        الان پرفروش ترین ماشین برقی چین نیسان هست؟
        https://www.carlogos.org/reviews/best-selling-electric-cars-in-china.html
        10مدل که هیچی… 20خودروی پرفروش برقی چین هیچکدومش ژاپنی آلمانی کره ای نیست… فقط تولید داخل… درخودروهای برقی مردم چین فقط تولید داخل میخرن چون زمان شارژ و میزان پیمایشش خیلی مهمه. به غیر تسلا مدل 3 و Y باید گفت 20 تای پرفروش تا چشم کار میکنه خودروی برقی چینی هست. اینم لینک.
        https://e-vehicleinfo.com/top-20-best-selling-ev-in-china-with-market-share/
        در خودروی لوکس برقی 100هزار دلاری هم داستان اینطوری هست…فقط تولید داخل…
        https://carnewschina.com/2022/04/15/premium-evs-from-mercedes-bmw-audi-outsold-by-unknown-chinese-underdog/
        در خودروهای برقی فقط تسلا اونم فقط با مدل 3وY میتونن با برندهایی مثل byd سایک و nio و xpeng رقابت کنن و فروش بیشتری از اونا داشته باشن…بقیه برندها باید گفت تو چین مالی نیستن از لحاظ فروش خودروهای برقی. تازه امسال چانگان و جیلی رسما وارد بازی EV ها شدن تو چین. اونطور که بوش میاد تو چین جدول ها خیلی قراره جابجا بشه.

        این از خودروهای برقی… اما فروش خودروهای بنزینی…
        آیا تو چین همه مدل های نیسان رو میخرن یا فقط یه مدل رو؟ این خیلی مهمه… اگه فقط یک یا 2مدل رو بخرن نشون میده فقط اون 2 تارو دوست دارن بقیه رو قبول ندارن اما اگه 6 یا 7 مدل خوب بفروشه یعنی اون برند رو قبول دارن.

        نیسان 11 مدل هوندا 19 مدل و تویوتا 24 مدل و فولکس واگن 37 مدل خودرو تو چین دارن!! اما آیا همه شون پرفروشن ؟؟ بزار بگم…خیر

        نیسان سال 2021 در چین حدود 1میلیون دستگاه ماشین فروخت که 495هزار دستگاهش برای سیلفی بود…! یعنی 48 درصد! خب یعنی مردم چین نیسان میخرن؟ خیر نمیخرن چون اگه سیلفی رو از محصولات نیسان بازار چین حذف کنیم هیچکسی به نیسان نگاه نمیکنه تو چین…جالبه دومین محصول پرفروش نیسان تو چین قشقایی هست که 150هزارتا فروخته… خسته نباشه واقعا🙃 بد نیست بدونید تو چین سیلفی 100 الی 145هزار یون قیمت داره… میشه 15 الی 18هزار دلار!

        فولکس واگن تو سال2021 تو چین 2میلیون و300هزار دستگاه فروخت…بله خیلی هست اما یه مشکلی هست،از 37مدل خودروی فولکس واگن تو چین تقریبا 5مدلش 60درصد فروشش رو تشکیل دادن!! یعنی تیگوان L پاسات بورا و sagitar. بقیه همه فروششون 2 رقمی هست.

        تویوتا هم داستانش همینطوره…در سال 2021 در چین 1میلیون و 600هزار دستگاه فروخته. درسته زیاده ولی از 24 مدل خودرو فقط 5 تاش محبوبه و 55درصد فروش تویوتا رو تو چین به خود اختصاص داده کمری…راوافور…کرولا…و wildlander. همین! بقیه 2رقمی هستن فروش آنچنانی ندارن.

        (اگه اینا قطب ev ن که پس تسلا و ریویان و لوسید ایر و … ول معطل ن !)

        رکورد گینس خودران…تاکسی های خودران…هوش مصنوعی…شارژ سریع خودروهای برقی…پیمایش بالای خودروهای برقی…(قبل اینکه بیایید درخصوص پیمایش خودروهای برقی حرف بزنید حتما درباره تست های wltp و epa وnedcو cltc تحقیق کنید) همچنین سریعترین خودرو برقی نورنبریگ از چینه ((میدونم فولکس رکوردشو زده ولی باید دقت شود nio ep9 خودرویی جاده ای هست فقط اجازه تردد نداره چون دانفورسش 2.5تن هست. اما محصول برقی فولکس واگن کلا پیست محوره نشستن داخلش یه داستانه…))

        سال اواخر دهه70میلادی بعد بحران سوختی و علاقه بیشتر برندهای اروپایی به تولید خودروهای اقتصادی برند های آمریکایی واقعا بدبخت شدن. ژاپن هم سریع از همون 1978 دست بکار شد وبعد 10سال تمام جهان رو به خاک خون کشوند و امپراطوری کرد…

        حال سال 2012 تسلا مدل S رو عرضه کرد بازی جالب شد اما بعد 2016 پس از عرضه مدل X و بعدا عرضه مدل 3و Yرسما انقلاب شد و واقعا تو خودروهای برقی برندهای مطرح بدبخت شدن چون توانایی رقابت با تسلا رو نداشتن…البته چینی ها خیلی قبلتر از سال 2009 الی 2010 روی خودروهای برقی سرمایه گذاری میکردن ولی چینی ها هم به طور جدی سال 2016_2017 به این زمینه ورود کردن و الان داریم خودروهای برقی خفنی سال 2022 ازشون میبینیم…3 یا 4 سال دیگه خدامیدونه چی میزنن. البته برندهای دیگه بیکار نشستن ولی چینی ها با سرعت پیشرفتشون خیلی زیاده

        بارها گفتم… اگر اوضاع همینجوری پیش بره و داستان برقی سازی ادامه داشتبه باشه تا سال 2025 دنیا توسط خودروهای چینی به لرزه درمیاد و تا سال 2030 نیمی از خودروهای جهان خریداری میشه چینی خواهد بود…

        بنظرم بجایی که اعصابت رو زیر هر پست ماشین چینی خراب کنی بیایی چین رو بکوبونی بهتره کمی چشماتو باز کنی حقیقت رو ببینی…

        پدال لینک هارو منتشر کن لطفا🙏

        موافقم 14
        مخالفم 10
        1. new RAMIN

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          ((پیشنهاد میکنم هرحرف))
          *هرحرفی میزنی قبلش فکر کنی.

          ((سال اواخر دهه۷۰میلادی))
          *اواخر دهه 70 میلادی

          ((ولی چینی ها با سرعت پیشرفتشون خیلی زیاده))
          *ولی چینی ها سرعت پیشرفتشون خیلی زیاده

          ((داستان برقی سازی ادامه داشتبه باشه))
          *داشته

          موافقم 8
          مخالفم 7
      2. فرامرز

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        قبول کنیم یا نه تولید خودروی الکتریکی آسونتره و همین فرصت رو به خیلی از استارت آپ ها داده از جمله لوسید و ریویان. وقتی اینا تونستن بقیه هم میتونن. از طرف دیگه شرکت های بزرگ ریسک پذیری، انعطاف و چابکی استارت آپ ها رو ندارن و نمیتونن کل بازار رو دستشون بگیرن. نه چین میتونه کل بازار جهانی رو به تنهایی تسخیر کنه نه برندهای آلمانی و نه برندهای آمریکایی

        موافقم 8
        مخالفم 1
      3. Dian

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (685 ديدگاه)

        @کافر مقدس
        چینیارو زیاد دست کم گرفتی
        همه چینی ها مثل چینیایی که وارد ایران شدن نیست که
        اگه نمیدونی الان ارزش شرکت byd از دایملر ، bmw , جنرال موتوز , فورد و همه ژاپنی ها(بجز تویوتا) بیشتره

        https://companiesmarketcap.com/automakers/largest-automakers-by-market-cap/

        تازه بینشون کلی برند های چینی دیگه مثل دانگ فنگ ، چانگان ، گریت وال ، نیو و… هست
        قصد دفاع کردن از چینی ها رو ندارم نمیگم که چینی ها درجه اولن چینی فن هم نیستم آلمان فن هستم اما حقیقت اینه که چینی خیلی از اون چیزی که شما میگین جلوترن ، حتی همین هایی که ایران مونتاژ میشن بسیاری از استاندارد های اروپا رو پشت سر گذاشتن

        موافقم 5
        مخالفم 4
  3. AMANTE

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    بخوام ایراد بگیرم و بگم کپی کرده و…. راحته، اما اگه نگاه کنید سبک طراحی سایبرتراک داره توی دنیای تراک های الکتریک استفاده میشه مثل این یا اون EdisonFuture EF1-T و این به نظرم اصلا جالب نیست.

    موافقم 11
    مخالفم 3
  4. elman

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    نمیدونم چرا احساس میکنم این ماشین ترکیب توندرا و کادیلاک لیریک و سایبر تراکه 😐

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. ممد ژانگولر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    یادش بخیر قدیما مربا یک مارک بیشتر نبود اونم فقط چین چین .برند دیگه ایی هم در کار نبود . حتی بچه های خط اول جبهه هم از همین مربا چین چین استفاده میکردن و دلشون خوش بود . الان صدتا مارک امده ولی دل خوش نیست . همه تو اضطرابن .
    ماشین چینیو دارن دو برابر با مردم حساب میکنن.بابا بی انصافا ماشین چینی مونتاژ داخل باید دو برابر باشه . چون رقیب نداره؟!!

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. Jdm باز

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    شرکت های خودروسازی: یه عالمه تلاش و هزینه میکنن تا یه طراحی خاص و متمایز و با اصالت داشته باشن
    چینی ها: طراحیت به سرقت رفت 🗿

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. M.Kkarimi

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (862 ديدگاه)

      (( تلاش و هزینه میکنن تا یه طراحی خاص و متمایز و با اصالت داشته باشن )) نگو که منظورت سایبر تراک بود ؟! ://

      موافقم 2
      مخالفم 7
      1. Jdm باز

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1062 ديدگاه)

        نه تسلا و سایبرتراک مد نظرم نبود
        بقیه خودروساز هارو میگم
        خودت که میدونی از خیلی از طراحی ها کپی کردن این چینی ها

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. Dian

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (685 ديدگاه)

      چینیا هم کم هزینه نمیکنن ، جدیدا کلی رو فناوری های برقی سرمایه گذاری میکنن ، حتی گه تکنولوژی تولید یه چیزی رو هم نتونن بسازن ، میخرنش

      موافقم 1
      مخالفم 5
  7. new RAMIN

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    پدال هم میگرده هرچی برند ناشناخته چینی هست مطلب میزاره…جیلی byd و nio چانگان xpeng گریت وال و…میخ دارن انصافا؟ اگه دارن بگید من هم بفهمم کجاشون میخ داره که مطالبشونو پوشش نمیدید…بگید واقعا

    میتونستید بجای این مطلب نچندان مهم از پلتفرم جدید byd مطلب بزارید.کار نیوز چاینا چندوقت پیش گذاشته بود. یا عکس های جاسوسی nio es7. یا از همه مهمتر برسی سریع xpeng p7 تو خاک ایالات متحده و مقایسه اتوپایلت با مدل 3 رو بزارید…و یا مهمترین خودروی حال حاضر چین که شاید تغییر دهنده بازی باشه.(changan c385)یا مثلا تست درایو zeekr001 که اتفاقا کارنیوز چاینا برسی تخصصیشو گذاشته بود…

    نادیده گرفتن برندهای درجه 1 چینی و پوشش ندادن خبر وقتی مدل جدید رونمایی میکنن و گشتن دنبال برندهای ناشناخته چینی و پوشش اخبار اون انصافا سودش چیه؟

    این داستان حتی برای برندهای آمریکایی کره ای آلمانی ژاپنی هم هست. اخبار نچندان مهمشون پوشش داده میشه. مثلا فراخوان درگ های بیخودی مسابقات طناب کشی و…

    موافقم 5
    مخالفم 6
  8. behn00d

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    طراحی عجیب و زشت ولی متفاوت مثل سایبرتراک

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. تحت پیگرد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (359 ديدگاه)

    ببینید امکانات به چه راحتی و ارزونی در اختیاره که هرکسی هوس میکنه یه خودروسازی واسه خودش بزنه حالا اینجا یکی بخواد دستفروشی هم بکنه پوستش و میکنن

    موافقم 3
    مخالفم 3
  10. aliveman1989

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بیانیه دولت چین:هر خانوار چینی یک سوپر سدان، هایپر کار ،سایبر تراک ساز

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. حسین

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    دنیا میخواد به سمت طراحی های سافت
    و بی دردسر بره
    دقیقا شبیه دنیای گیم ها داره میشه
    نه تو این پست خیلی ها از جمله
    شرکت باوارایی ها که ماشالاه هر دفعه
    یه دستپخت جدید میدن بیرون
    فکر میکنم یکیش سود آوری بیشتره قطعا
    دیگه ماشینا اون طراحی پیچیده و هنر آمیز رو ندارن طرف خیلی راحت ماشین تولید میکنه
    هزینه های طراحی و قالب گیری و فلزات پایین میاد و مردم هم غرق در تکنولوژی
    دقیقا کاری که تسلا داره با صنعت خودرو میکنه
    و اثراتش هم به وضوح مشخصه
    همه چی از اصالت و اون پیچیدگیش در میاد
    و به قولی ساده و روتین و کسل کننده میشه
    مانیتور زده به کیفیت تبلت های گرون قیمت
    کل داشبورد رو گرفته
    قابلیت اجرای بازی های با کیفیت
    تکنولوژی های جدید
    ولی دریغ از کیفیت و روح
    این احتمال هم وجود داره ایلان ماسک و ..
    نقشه های سیاسی چیده باشن
    نمیخوام بد بین باشم ولی دنیا خیلی
    عجیب غریب شده تکنولوژی خوب بود
    خیلی بهمون کمک کرد ولی نباید از حدش خارج بشه و به نظر بنده عطش انسان برای
    پیشرفت و درامد زایی سیری ناپذیره و
    این میتونه همونطور که باعث آسایش ما شده
    بلعکس آسیب پذیر هم باشه
    امیدوارم بازیچه دست سیاستمداران نباشیم

  12. M.rAMK

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    طراحی خوبی نداره انگار یکی سر و همی طراحی کردن

  13. کیا مهر

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دقیقا از تسلا کپی کردن حداقل یه چی خودتون درست میکردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا