چریخودروهای چینیمیتسوبیشی

بررسی و مقایسه میتسوبیشی ASX با تیگو 8 پرو مکس؛ ژاپنی یا چینی؟

هر دو خودروی میتسوبیشی ASX و فونیکس تیگو ۸ پرومکس توانا هستند اما خرید یکی از آن‌ها باید با هدف مشخص انجام شود و دیگری می‌تواند برای هرکسی انتخاب کاربردی‌تری باشد.
مقایسه میتسوبیشی ASX و تیگو 8 پرو مکس

امروزه چری تیگو ۸ به یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار تبدیل شده است توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند. هر چند برخی به کیفیت خوب آن ایمان دارند، برخی دیگر هم معتقدند فارغ از نوع و کیفیت همچنان محصولی از کشور چین است و از این جهت نمی‌توان آن را در برابر یک خودروی باکیفیت‌تر مانند تویوتا، نیسان یا میتسوبیشی قرار داد؛ به‌ویژه که محدوده قیمتی نسخه ۱۴۰۳ این شاسی‌بلند از مدیران‌خودرو با کراس‌اوور محبوبی چون ASX قیمت یکسان دارد.

تیگو 8 پرو مکس

در این مطلب به مقایسه این دو خودرو خواهیم پرداخت و می‌بینیم که کدام یک با پرداخت مبلغی یکسان، ارزش خرید بیشتری دارند؟ پیش از شروع مقایسه، بهتر است به هر دو خودرو نگاهی داشته باشیم.

 

آشنایی با فونیکس تیگو ۸ پرو مکس ۱۴۰۳

تیگو 8 پرو مکس

این شاسی‌بلند تفاوت‌های قابل‌توجهی با نسخه پرو خود دارد؛ بهره‌مندی از یک پیشرانه ۲ لیتری ۳۹۰ نیوتن متری، سیستم چهار چرخ محرک، بهبودهای ظاهری و حالات رانندگی بیشتر باعث شد تا تیگو ۸ پرومکس خیلی زود در دل مردم جا بگیرد. از آنجا که این خودرو به‌عنوان پرچمدار فونیکس در سال ۱۴۰۱ معرفی شده بود، به حداکثر امکانات یک خودروی چینی مجهز شد و عرصه رقابت را بر محصولات دست‌دوم فرانسوی، کره‌ای و حتی ژاپنی تنگ کرد.

 

آشنایی با میتسوبیشی ASX 2017

کراس‌اوور کوچک میتسوبیشی در سال ۲۰۱۷ به‌روزرسانی شد و موج تازه‌ای از خریداران را به سوی خود جذب کرد. ASX با بهره‌وری از پیشرانه ۲ لیتری ۱۹۷ نیوتن متری، سیستم چهار چرخ محرک، پایداری درخور و کیفیت مناسب ساخت یکی از ایده‌آل‌‌ترین گزینه‌های موجود در بازار به‌عنوان یک شاسی‌بلند کوچک است که متاسفانه گرفتار قیمت‌گذاری نامعقول شد و فروشی را که لایقش بود تجربه نکرد. به این وجود به‌عنوان گزینه‌ای مطرح در گستره قیمتی خود باقی ماند. حال آیا می‌توان به‌جای یک محصول پرآپشن، بزرگ‌تر و قدرتمندتر چینی روی این سامورایی کوچک حساب باز کرد؟

 

مقایسه طراحی میتسوبیشی ASX و فونیکس تیگو ۸ پرومکس

ابتدا به بنچمارک چینی نگاهی خواهیم انداخت. این شاسی‌بلند با ابعاد ۴,۷۲۲ در ۱,۸۶۰ در ۱,۷۵۴ میلی‌متر فضای و حجم‌پردازی نسبتا عضلانی که دارد، خودرویی بزرگ به نظر می‌رسد. چراغ‌های جلو نسبتا کشیده، چلوپنجره بزرگ و هواکش‌های کناری سپر به‌صورت هماهنگ با یکدیگر طراحی شده‌اند و نمی‌توان از آن‌ها خرده خاصی گرفت.

پروفایل جانبی خودرو مانند شاسی‌بلندهای فول‌سایز طراحی شده است؛ ساده اما قدرتمند. به‌جز زیر سپر یکپارچه (که در تمام پیرامون بدنه را فراگرفته است)، رینگ‌های کرومی و گلگیر روی بدنه خبر خاص دیگری در نمای جانبی نیست و با یک محصول استاندارد طرف هستیم. نمای عقب هم برخلاف بسیاری از خودروهای چینی دیگر معقول طراحی شده، حس گم‌شدگی را به بیننده نمی‌دهد و در طراحی آن کمتر از خطوط اضافه و بی‌هدف استفاده شده است. گرافیک چراغ‌ها زیبا هستند و چهار اگزوز دیفیوزر حس یک محصول بالارده را به مالک منتقل خواهند کرد.

در سوی دیگر فیس‌لیفت میتسوبیشی ASX هم باعث زیباتر شدن هر بیشتر آن شده است. از جلوپنجره مخصوص میتسوبیشی به‌همراه المان‌های کرومی دور آن گرفته تا سپر برجسته ولی هماهنگ با نمای جلو و خطوط استخوانی روی کاپوت این ژاپنی کوچک که آن را عضلانی جلوه می‌دهد، همه‌وهمه چهره‌ای دلنشین را به تصویر کشیده‌اند. نمای جانبی آن هم بدون شلوغی طراحی شده و نمای عقب هم میزبان سپر بالاآمده؛ زیرسپر سیاه‌رنگ، چراغ‌های اصلی و مه‌شکن شده و خبری از هیچ خط بی‌هدفی نیست که بتوان از آن خرده گرفت. طراحی ASX در یک کلام، هدفمند است.

ASX با ابعاد ۴,۲۹۵ در ۱,۷۷۰ در ۱,۶۲۵ میلی‌متر به‌مراتب کوچک‌تر از تیگو ۸ پرومکس طراحی شده است و با استاندارد ابعاد خودو در کشور خودمان، باید آن را یک کراس‌اوور کوچک قلمداد کرد. وزن این مجموعه بیشتر از ۱,۳۴۵ کیلوگرم نیست (تیگو ۸ پرومکس ۱,۷۱۲ کیلوگرم است) و از این بابت، خودرویی مناسب شهرهای بزرگ به شمار می‌رود.

در بخش طراحی، هر دو خودرو خوش ظاهر شده‌اند اما محصول میتسوبیشی هدفمندتر به نظر می‌رسد که طبیعی هم هست؛ شرکت سازنده آن سال‌ها تجربه طراحی و تولید خودرو دارد و عملا به زبان طراحی با ثباتی دست پیدا کرده که چری برای رسیدن به آن چندین سال زمان نیاز دارد.

 

مقایسه فنی میتسوبیشی ASX و فونیکس تیگو ۸ پرومکس

تیگو ۸ پرومکس به‌لطف بهری‌وری از فرمان برقی که دارد، عملکردی نرم و یکدست را در اختیار راننده قرار می‌دهد. هر چند وزن این خودرو می‌تواند خود را در سناریوهای مختلف به راننده نشان دهد اما همچنان تحت تسلط او باقی خواهد ماند. نرمی سواری با تکیه‌بر فنربندی مک‌فرسون در جلو و مولتی‌لینک در عقب تامین می‌شود که خوشبختانه راضی‌کننده است. این خودروی چهارچرخ محرک به ۶ حالت رانندگی مجهز شده است تا بسته به شرایط مختلف، از آن‌ها استفاده شود.

۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر آن از طریق یک جعبه‌دنده ۷ سرعتی دوکلاچه تَر خودکار مناسب و روان به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و در شرایط و حالات رانندگی مخصوص به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود. با این وجود نمی‌توان برای آفرود سنگین روی آن حساب کرد؛ چون خودرو از ویژگی‌های یک آفرودر مثل شاسی-روی-قاب و… بی‌بهره است. بنابراین تیگو ۸ پرومکس خودرویی برای جاده و «مسیرهای» خارج از جاده به شمار می‌رود.

هر چند تیگو ۸ پرومکس خودروی همه‌چیز تمام چری به شمار می‌رود اما ASX شاسی‌بلند پایین‌رده میتسوبیشی محسوب می‌شود و با هدف استفاده شهری و جاده‌ای توسعه یافته است؛ با این وجود از سیستم چهارچرخ محرک هم بهره‌مند شده و از این جهت نسبت‌به خودروهای هم‌اندازه خود برتری قابل‌توجهی دارد.

عایق‌بندی کابین ASX به‌خوبی تیگو ۸ پرومکس نیست و از دور خاصی به بعد، صدای درون کابین بیشتر می‌شود. جعبه‌دنده CVT عملکرد مناسبی دارد؛ راننده می‌تواند درصورت نیاز به شتاب بهتر از حالت دستی شبیه‌سازی شده و پدال شیفترهایی آن استفاده کند. فرمان‌پذیری هم به‌لطف فرمان برقی، فنربندی خوب و دید مناسب خودرو از اطراف، با دقت بالایی انجام می‌شود و حس تحت کنترل بودن را به راننده القا می‌کند. حالات رانندگی این خودرو برخلاف تیگو تصمیم‌گیری را به راننده واگذار می‌کند و بین سه حالت چهار چرخ محرک، توزیع قدرت ۵۰:۵۰ بین چرخ‌های جلو و عقب و انتقال قدرت به چرخ‌های جلو تغییر می‌کند که می‌تواند مفید باشد.

روی‌هم‌رفته، ASX خودرویی توانا محسوب می‌شود که می‌تواند تا چندین نیازهای مالک خود را برطرف کند. اگر این خودرو را با کلاس خودش مقایسه کنیم مشخصا به بهترین نحو خواهد درخشید اما پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۸ اسب بخاری و ۱۹۷ نیوتن متری آن در برابر تیگو ۸ پرومکس حرف چندانی برای گفتن ندارد. همان‌طور که گفتیم، بازار هدف این دو محصول متفاوت است. بنابراین جای تعجب نیست که تیگو ۸ پرومکس عملکرد فنی قدرتمندتری داشته باشد؛ هر چند ASX کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد.

 

مقایسه امکانات میتسوبیشی ASX و تیگو ۸ پرومکس

چری شاسی‌بلند خود را به مجموعه وسیعی از آپشن‌ها و امکانات ایمنی مجهز کرده است ازجمله آنها می‌توان به ۶ کیسه هوا، بهره‌مندی از سیستم‌های TCS و ESP، ترمزهای ضدقفل و EBD به‌همراه HAC و HDC، سیستم نگهداری خودرو بین خطوط یا کروزکنترل تطبیقی خیال راننده را بابت ایمنی رانندگی راحت می‌کند. این خودرو به تجهیزات رفاهی مانند سیستم صوتی ۸ بلندگویی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی، ترمز پارک، سنسور پارک جلو و عقب، تهویه صندلی‌های جلو، ورود و استارت بدون کلید، صندوق برقی، اتوهولد، دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن و خنک‌کننده صندلی‌های جلو و… مجهز شده است و عملا کم‌وکاستی ندارد.

در نقطه مقابل ASX به‌عنوان یک بسته جمع‌وجورتر امکانات ایمنی کمتری دارد؛ برای نمونه خبری از کروزکنترل تطبیقی، سنسور جلو، سنسور فشار باد تایر، رادار نگهداری خودرو میان خطوط، هشدار برخورد از جلو و عقب، ترمز پارک باقی، ترمز اضطراری هوشمند، حالات رانندگی مختلف و… نیست. میتسوبیشی کراس‌اوور خود را به‌عنوان خودرویی شهری و نه همه‌چیز تمام عرضه کرده است. با این وجود به امکانات پایه‌ای مانند ۷ کیسه هوا، کروزکنترل عادی، اتوهولد، ESP و TCS، سنسور عقب و باران، ABS و EBD، چراغ‌های جلو زنون و پدال تعویض‌دنده پشت فرمان مجهز شده است.

آپشن‌های ASX هم مانند نمایشگر ۶.۴ اینچی لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو، دوربین دید عقب، ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های برقی و صندلی‌های تاشونده ردیف عقب هم در برابر رقیب چینی بلندقامت حرف چندانی برای گفتن ندارند. بنابراین تیگو ۸ پرومکس با اختلاف زیادی در این بخش برتری پیدا می‌کند.

 

مقایسه قیمت میتسوبیشی ASX و تیگو ۸ پرومکس و نتیجه‌گیری

نسل ۲۰۱۷ و فیس‌لیفت شده کراس‌اوور جمع‌وجور میتسوبیشی با قیمتی بین ۲.۴ تا ۲.۷ میلیارد تومان معامله می‌شود. تیگو ۸ پرومکس ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ هم در محدوده قیمت ۲.۷ تا ۲.۹ میلیارد خریدوفروش می‌شود. با نگاهی به عملکرد فنی خوب، کابین پر امکانات، طراحی درخور و سیستم‌های ایمنی مناسب و بازار خرید و فروش پررونق می‌توان تیگو ۸ پرومکس را گزینه‌ای بهتر تلقی کرد؛ اما انتخاب نهایی به نیازهای خریدار باز می‌گردد.

یکی شاسی‌بلند شهری و دیگری کراس‌اوور شهری به شمار می‌رود اما نیازهای گوناگونی را پاسخ می‌دهند و مشتریان متفاوتی دارند. اگر در منطقه‌ای پر از ترافیک زندگی می‌کنید و خودرویی زیبا، جمع‌وجور و سرحال نیاز دارید که بتوانید به آن تکیه کنید، میتسوبیشی ASX می‌تواند انتخاب مناسبی باشد اما اگر جمعیت خانواده بزرگ‌تری دارید یا به سفرهای خارج شهر و طبیعت‌گردی خانوادگی علاقه‌مند هستید و خودرویی می‌خواهید که در محدوده قیمت خودش همه‌چیز تمام باشد، تیگو ۸ پرومکس انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. نظر شما چیست؟

کدام کراس اوور بازار ایران را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹۴ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. Saji

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    انصافا اگه تعصب نباشع و طرف نخواد ماشینشو فسیل کنه و برا دوسال استفادع بخواد صددرصد پرومکس بهترع…نه قدرتی رقیبشه نه امکانات و آپشن فقط اسم جاپنی روشه و این برا حمایت سهامداران میتسوبیشی تو ایران کافیه بیان دیسلایک بدن

    موافقم 10
    مخالفم 21
    1. Absurd Hero

      ۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (284 ديدگاه)

      برا دو سال استفاده بخواد؟
      مگه کفشه؟

      موافقم 16
      مخالفم 7
    2. هیروهیتو

      ۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (63 ديدگاه)

      هر چی باشه سگ میتسوبیشی به صد تا چینی شرف داره

      موافقم 17
      مخالفم 8
    3. ب

      ۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نباشد نه نباشع _ استفاده نه استفادع

      موافقم 3
      مخالفم 4
    4. هادی

      ۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلطان، در ایران خودرو سرمایه محسوب میشه. سه سال سوار تیگو شوی، سه برابر جاپونی افت قیمت و استهلاک داره. شما سهامدار تیگو هستی که از جیب براش می‌ذاری.

      موافقم 11
      مخالفم 3
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    از نظر قیمتی شاید مقایسه‌ای باشن ولی از نظر کلاسی اصلاً نیستند!!!

    این مقایسه‌ها فقط تو کشور ما دیده میشه و اگر نه تو خودِ چین هم قفله!!!

    اما نظر من در مورد این مقایسه :
    ASX تو ایران هیچگاه بازار نداشت با اینکه ژاپنی بود و البته به سبب گیربکس مضخرف CVT و رقیب‌های قدرتمند کره‌ای و البته خدمات ضعیف آرین‌خودرو!!!
    تیگو8 اگر توجه بکنید در ایران زیاد شده که حتی تو روستاها هم پیدا میشه ، چرا ؟؟؟
    قسطی میدن که تازه میتونید نقدی بفروشید و یه نونی هم بخورید و اگر نه خریدش اونم از یه نمایشگاهی به صورت نقدی فقط یه فاجعه‌ی معزیست!!!

    موافقم 18
    مخالفم 6
    1. کرگدن باواریا

      ۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (771 ديدگاه)

      من خودم طرفدار ژاپنی هستم ولی میشه روشن کنی منظورت از “نظر کلاسی” دقیقا چیه؟
      یه جوری میگی انگار یکی پرایده اون یکی بنزه، جفتشونم کراس اوره قیمت دلاری تیگو پرومکس بیشتر از میتسوعه
      تو خود چین این مقایسه انجام نمیشه ؟ یه ماشین تخم مرغی و آشغال با گیربکس مضخرف فقط یه ایرانیه که چون ماشین ژاپنیه چشم و گوش بسته میگین غیر قابل مقایسس
      ایرانی بس کن !

      موافقم 4
      مخالفم 19
      1. حسن

        ۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1900 ديدگاه)

        بزرگوار کلاس نه این کلاس اون یکی کلاس
        منظورش سایز خودرو ها است
        مثلا سدان هاچ بک کراس شاسی بلند
        اندازه تیگو 8 بزرگتره و تو یه کلاس نیستن
        مثلا این میتسو با تیگو 7 تو یه کلاسن اما کدوم درس خونترن نمیدونم

        موافقم 13
        مخالفم 3
  3. car lover

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (927 ديدگاه)

    از لحاظ فنی و به روز بودن و آپشن: تیگو
    از لحاظ: کیفیت ساخت و دوام و استهلاک پایین: میتوسوبیشی
    ولی این رو هرگز فراموش نکنید که خودروساختن رو ژاپن و علی الخصوص میتسوبیشی به چین یاد داده و یه جورایی استادشه

    موافقم 20
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      نه نه نه
      اشتباه نکن!!!
      خط اشتباه نده!!!
      خودروسازی رو ژاپن اول یادِ کره داده بعدش چین!!!
      واقعاً چرا خودتو گول میزنی/چرا؟؟؟

      موافقم 16
      مخالفم 8
    2. NAVID@@98

      ۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (702 ديدگاه)

      به هر صورت تف به این لعنت به اون هر کدومش
      هرکدومِش بَدِه بخصوص چینی حالا ژاپنی کره ای رو بد یه کاری کرد کِه!!!!!!
      ولی چینی مضخرف و نابود هم میشه!!!!!!

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. car lover

        ۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (927 ديدگاه)

        شما دو نفر یکی اید؟ اخه اسماتون شبیه همه

        1. NAVID@@98

          ۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (702 ديدگاه)

          دوتا همانطور که تو و car love دوتایید

          موافقم 5
          مخالفم 6
  4. car lover

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (927 ديدگاه)

    بنظرم بهتر بود تیگو 7 پرو که هم از لحاظ سگمنت و کلاس بندی و هم از لحاظ فنی با این ماشین شباهت بیشتری داشت مورد مقایسه باهاش قرار میگرفت

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. کرگدن باواریا

      ۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (771 ديدگاه)

      دقیقا کار لاور باهات مواقم، این apx کوچیک تر از اونیه که با سگمنت کراس اور میدسایز مقایسه بشه نهایت رقیب کیا پیکانتو و جک اس سه باشه

      موافقم 4
      مخالفم 11
  5. Spooke

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    این ۲ ماشین رقیب هم تلقی نمیشن . تیگو ۸ رو بهتره با اوتلندر جدید مقایسه کرد که البته دلال ها نمیخوان هیچ خودرویی غیر چینی بازار بزرگی داشته باشه و با قیمت گذاری فضایی ، همه رقبا رو غیرمستقیم از بازار حذف میکنن

    موافقم 16
    مخالفم 2
  6. Matin

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (414 ديدگاه)

    اگر میتسوبیشی برای خدمات و قطعاتش مشکلی نداشته باشه خوبه
    ولی تیگو بزرگ تر و قوی تره
    از اون داشبورد مدرن و اون مانیتور های گنده تیگو هم خوشم نمیاد
    در کل تیگو صفر بنظرم بهتر از ماشین ۵ سال کارکرده. البته اگه ASX تمیز هم پیدا بشه عروسکیه

    موافقم 6
    مخالفم 9
  7. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (736 ديدگاه)

    اول : این دو خودرو اصلا در یک کلاس و اندازه نیستند.پس چنین مقایسه ای بی معنا و بی ربط هست.
    دوم : شاید این نظر خیلی عوامانه و غیر فنی به نظر برسد ولی به نظر من در ایران باید آن مدل از ماشین خارجی را خریداری کرد که در خیابان ها بیشتر دیده می شود و خدمات آن در شهر محل سکونت تان در دسترس است پس من شخصا چری تیگو 8 را بر میتسوبیشی ASX ترجیح می دهم.به نظر من الان به صرفه ترین و مناسب ترین خودروهای شاسی بلند صفر کیلومتر در ایران دو مدل چری تیگو 7 و چری تیگو 8 هستند،اگر پول دارید در خرید این دو ماشین تردید نکنید.
    سوم : ای کاش در کشور ما هم یک سامانه استاندارد و مقبول عامه برای اندازه گیری کیفی خودروها برقرار بود تا با اعداد و ارقامی مستند و نه به استناد صحبت های افراد متفرقه یا صحبت های کلی و بی پایه بتوان درباره کیفیت یک ماشین نظر قطعی داد.اینکه میتسوبیشی ASX از چری تیگو 8 با کیفیت تر هست یک صحبت کلی و عام هست که واقعا داده فنی و معتبری برای آن ارائه نشده است.با استتاد به کدام داده فنی و قطعی می توان گفت که محصول میتسوبیشی از چری با کیفیت تر و ماندگار تر هست؟ در واقع،ما شدیدا به یک جی دی پاور وطنی یا سامانه های شبیه به آن نیاز داریم.سامانه ای که البته توسط افراد متخصص و بی طرف و فنی و کاربلد اداره شود و نه یک مشت یک آدم دلال صفت و یا آدم های پوچ و پرادعای مدرک دار و یا افراد خالی بند و کلاشی که هر سامانه ای را به گند می کشند و از محتوی تهی می کنند.

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. Spooke

      ۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (43 ديدگاه)

      بنظر منم باید ماشینی خرید که حداقل نسبت به بقیه ، خدمات پس از فروش بهتری داشته باشه نه مثلا ماشینای بینام و نشون چینی . ماشین ژاپنی هم که حرف نداره اما خدماتش جای سوال داره
      راجع به اون بررسی خودرو در قالب اعداد و امار هم به شدت موافقم . نه تنها خودرو ، ما تو بخشای مختلف مملکت به علت براورد غلط یا اطلاعات ناقص و نادرست ، بارها چوب تصمیمات غلط رو خوردیم . ظاهرا ضعف در آمار و پردازش اطلاعات تو مملکت ما دیرینه ست و تاریخچه داره . منم آرزوی دور و درازم اینه یه روز نهادهای مستقل ارزیابی و سنجشی تو مملکت فراوون بشن و تو اکثر حوزه ها وارد بشن ، قدرت داشته باشن و نفوذی نداشته باشن تا رشد مملکت جهش کنه . کارشناسی و عدد و رقم مثل آینه ست و واقعیت ها رو اونجور که هستند نشون میده

      موافقم 5
      مخالفم 2
  8. mosafer

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    دوره اوج میتسوبیشی دیگه گذشته

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. Spooke

      ۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (43 ديدگاه)

      پاجروی جدید و آپدیت اوتلندر بیاد یکم اوضاع بهتر میشه . نیسان و میتسوبیشی با همکاری هم چند مدل برقی قرار بود بسازند . امیدوارم به روزای خوبش برگردع

      موافقم 7
      مخالفم 2
  9. PARSA

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    نهایت توهین به میتسوبیشی هستش مقایسه اون با این اسباب بازی

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. Spooke

      ۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (43 ديدگاه)

      نه توهین چرا . این خاصیت صنعته . مدام در حال تحول و تغییره . هر کی نتونه پیشرفت کنه و پابه‌پای بقیه پیش بره ، سهمش از بازار حذف میشه . چینیا واقعا خوب کار کردند و در این ۱۰ – ۱۵ سال اندازه ۳۰ سال پیشرفت کردند و میتسوبیشی هم به دلایل مختلف واقعا ضعیف شده نسبت به قبل

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. کاوه

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اخه دوست عزیز. ماشین چنی که تو تبلیغش میگه موتورش میسوبشی عه

  10. hrsjamei

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    کدوم خودرو بهترینه
    قطعا بهترین وجود نداره یک خودرو عرضه شده دوم خدمات پس از فروش
    امروزه خدمات پس از فروش در خرید خودرو تاثیر گذاره
    تیگو ۸ پرو مکس ماشینی خوبیه ولی خفن نیست
    من هیچ کدام انتخاب می کنم

  11. Mehrbod

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    مقایسه و برابری دو خودرو در دو کلاس خودویی گوناگون و با اهداف ساخت متفاوت..!! تنها بخاطر قیمت..!! این چه مقایسه ای است..؟؟ دست کم می باید با تیگو هفت مقایسه می شد..

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4791 ديدگاه)

    تو این رنج یه هیوندای سانتافه ۲۰۱۳ کارکرده یا همچین چیزی میگیرم نظر خودمه البته پیشنهادمه با اینکه پیشنهادم هایماس

    موافقم 2
    مخالفم 7
  13. عادل

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوباره حرف چینی آمد وسط و یه مشت لگن سوار ایرانی یا بچه مایه دار صدقه سر جیب بابا آمدن نظرات مهندسی و میکانیکی دادن حسادت تا کجا مردم ما کل زندگیشون مارکش چینی هست از آفتابه گرفته تا ابزار و اساس خونه اینقدر تعصب برا چیه .جز حسادت

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. ۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4791 ديدگاه)

      آفتابه ما ساخت فرانسه هست

      موافقم 3
      مخالفم 4
  14. حسن

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1900 ديدگاه)

    هر دو تا خوبن پول دارید بخرید
    میتسو بازار نداره خواب فروشش زیاده
    تیگو 8 هم بازار نداره خواب فروشش زیاده

    این دوتا خودرو هیچ کدوم بدرد پول دراوردن نمیخورن
    تیگو کلا 300 تا رو قیمت کارخانه است نمایندگی هم دائم فروش داره اما طرف باید خر باشه برا 300 تا 3 ملیارد را 7 ماه بخوابونه
    میتسو هم که مدل رفته است بازار خریدش خوب نیست
    نتیجه هر فردی این دوتا را میخره قطعا برا استفاده خودشه مگه اینکه بعدش پشیمون بشه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  15. امیر

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    میتسوبیشی asx مال 6سال پیش مقایسه میشه نه با پرو تازه با پرومکس ؟؟؟؟؟؟؟؟ من حرفی ندارم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  16. سعید

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    معلوم نیست این موتور تیگو چن سال برات کار کنه یا کیفیت اکسل بعد از سه چهار سال چجوری میشه.همه چیز اسب بخار نیست

    موافقم 5
    مخالفم 3
  17. گات

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (268 ديدگاه)

    ماشین های چینی متاسفانه ظاهر فریبنده ای دارن
    پر آپشن و رزق و برق زیادی و به روز بودن و…
    اما چیزی که واقعا باید بهش نگاه کرد باطن خودرو هست
    این دو خودرو رو بعد از صد هزار کیلومتر کارکرد مقایسه کنید تا تفاوت ها معلوم بشه (هرچند بعید میدونم تیگو ۸ پرو مکس حتی به صد هزار کیلومتر کارکرد برسه😉)

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. ۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4791 ديدگاه)

      وقتی ماشینای ایرانی میرن بالای صدهزار خوب اینم می‌ره

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. گات

        ۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (268 ديدگاه)

        بحث فقط رفتن نیست
        بحث اینه بعد چند سال و مثلا صد هزار تا چقدر افت کیفیت داشته باشه
        فامیل ما جک داره بعد از ۵۰ هزار تا دیگه از پس مخارج بالایی که داشت و مشکلاتی به وجود آمد برنیامد مجبور شد بفروشه
        ولی یکی رو میشناسم اتفاقا میتسوبیشی asx مدل ۲۰۱۳ داره بعد تقریبا ۱۲ سال با ۲۰۰ هزار کیلومتر کارکرد میگه هیچوقت نمیفروشمش و ازش راضیه

        موافقم 7
        مخالفم 2
  18. آرمین

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    دوستان یه سوال برام پیش اومد ، لطف کنید جواب بدین
    به نظر شما اگر تنوع انتخاب اتومبیل در ایران مثل کشورهای دیگه بود ، اصلا چنین مقاله ای نوشته میشد ؟
    نظر خود من رو بخواهم بدم اینکه نه اون موقع اکثر کامنتها میگفتن مقاله بی ربط و مزرخفه .

    موافقم 7
    مخالفم 1
  19. محمدرضا ابریشمی

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام این دقیقا مقایسه قیمتی بود که من بهمن ماه کردم و با استفاده خودم یک عدد asx2018کم کار گرفتم.
    اگر مشکل پارک و جا نداشتم و جمعیت بیشتری برای سوارشدن و مسافرت میخاستم همراهم ببرم تیگو میگرفتم.
    اما تا توی برف و جاده با asx نندازید نمیدونین چه ماشین نازیه.من دیروز ماشین افتاد توی جوی آب راحت بادرگیر کردن کمک سنگین و دفلاک با نیش گاز درآمد.

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      داداش
      ASX شما ژاپنی بود؟؟؟
      اون دیفلاک+کمک سنگین از کِی اومدن گذاشتن روی ASX ما خبر نداشتیم!!!
      داداش،اون چیزایی که تو کامنت گفتید تو خودِ ژاپنم قفلِ!!!

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. گات

        ۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (268 ديدگاه)

        نوید جان شما دهه نودی هستید و پدرتون کی ام سی t8 داره درست حدس زدم؟

        موافقم 3
        مخالفم 1
  20. Sholeh

    ۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شوخی جالبی بود
    اینا کجاشون شبیه همه که باهم مقایسشون کردی ؟ فعلا زوده یه خودرو چینی رو با یه ژاپنی مقایسه کنید شاید ۱۰ سال دیگه بشه این کارو کرد

    موافقم 6
    مخالفم 3
  21. Kaveh

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان در نهایت ماشین چینی برای تبلیغ میگه موتورش میتسوبشی یه🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    موافقم 5
    مخالفم 1
  22. Alireza

    ۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    تیگو ۸ واقعا فوق العاده است ، شتابش خیلی بالاس به پدال اشاره کنی ۱۲۰ زده براحتی ۲۰۰ پر میکنه ،، ماشین بسیار سریع و پرقدرتیه ، کلی امکانات و آپشن داره که بسیار لذتبخشه ، بنظرم تحت تاثیر فضای مجازی نباشید پولتون میرسه بخرید شک نکنید از رانندگی باهاش لذت میبرید

    موافقم 7
    مخالفم 3
  23. احمدرضا

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با اختلاف، از همه نظر مخصوصا گارانتی، ظاهر، موتور، آپشن و… تیگو ۸ پرو مکس بهتره.
    تیگو ۸ پرو مکس رو بهتره با مدل‌های ۲۰۲۳ میتسوبیشی مقایسه کنی.
    اونوقت شاید باز به لحاظ قیمت منطقی‌تر باشه.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  24. Man

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بابا این سایت پدال یه پولی میگیره تا اموراتش بگذره و منظوری نداره که شما افتادین به جون هم ، آخه کدوم رسانه با انصافی یه محصول ژاپنی رو با چینی قیاس میکنه مگر اینکه منافعی داشته باشه و اینهایی هم که دارن کامنت خوب برای چینی ها میزارن ارتش سایبری چینی فروش ا هستن که ما با خرید سه برابر قیمت واقعی داریم اینها رو ساپورت مالی میکنیم

  25. علی

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    واقعا متعصبید
    کوچیکترین درکی از کیفیت ماشینای چینی ندارید قطعا هیچی از کیفیت یه ماشین چینی هم تو عمرتون تجربه نکردید
    اونوقت چشم و گوش بسته برتری کیفی و میدید به میستوبیشی

    شاید این پیامم دیس لایک بگیره ولی به عنوان کسی که چندان تمایل به خودروهای کشور خاصی ندارم میگم

    واقعا متعصبید!

    موافقم 2
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست