ترکیه در اقدامی عجیب، اعلام کرد از تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۳ روی خودروهای وارداتی از چین تعرفه ۴۰ درصدی اعمال میکند.
وزارت تجارت ترکیه با اعلام این خبر افزود حداقل تعرفه اضافی برای هر خودروی چینی وارداتی به این کشور ۷ هزار دلار خواهد بود. وزیر تجارت این کشور خاطرنشان ساخت وضع تعرفههای جدید بر خودروهای درونسوز و هیبریدی چینی با هدف حفاظت از خودروسازان داخلی و رفع مشکلات کسری تجاری این کشور صورت میگیرد. چین به دلیل افزایش صادرات خودروی برقی خود زیر ذرهبین رفته است. چندین کشور پکن را به ارائه یارانههای سنگین روی این خودروهای صادراتی با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی متهم میکنند و کمیسیون اروپایی نیز در روزهای آینده روی اعمال تعرفههای اضافی روی این خودروها تصمیمگیری خواهد کرد. آمریکا نیز ماه قبل اعلام کرد روی خودروهای برقی وارداتی از چین تعرفه ۱۰۰ درصدی وضع میکند.
همانطور که گفته شد از تاریخ ۱۷ تیر امسال، حداقل تعرفه ۷ هزار دلاری به ازای هر خودروی وارداتی از چین اعمال میشود. وزارت تجارت ترکیه تصریح کرده این تعرفه روی خودروهای درونسوز و هیبریدی در نظر گرفته میشود تا از کاهش سهم تولیدات داخلی ترکیه جلوگیری شود. وزارت تجارت این کشور تأکید دارد تصمیمات تجاری جدید ترکیه به خاطر حل مشکلات کسری تجاری و بهبود سرمایهگذاری و تولید داخلی اتخاذ شده است. درصورتیکه ۴۰ درصد تعرفه اعمالی روی خودروهای وارداتی از چین کمتر از ۷ هزار دلار باشد، حداقل تعرفه ۷ هزار دلاری اعمال خواهد شد. در واقع این تصمیم باعث میشود خودروهای ارزانقیمت چینی راهی به بازار ترکیه پیدا نکنند.
ترکیه در سال ۲۰۲۳ نیز تعرفههای جدیدی را روی خودروهای برقی وارداتی از چین وضع کرد و قوانین جدیدی را برای نگهداری و سرویس این خودروها در نظر گرفت. دولت این کشور به دنبال افزایش تولید و صادرات است تا وضعیت فعلی کسری حساب تجاری را که به ۴۵.۲ میلیارد دلار در سال قبل رسیده بهبود بخشد. نکته جالب اینکه هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه چند روز قبل دیداری سهروزه با مقامات چینی داشت و اعمال ۴۰ درصد تعرفه روی خودروهای وارداتی این کشور باعث تعجب بسیاری از چینیها شده است.
کمیسیون اروپا نیز تا چند روز دیگر درباره اعمال تعرفههایی مشابه تصمیمگیری خواهد کرد اما انتظار میرود این تعرفهها به اندازه ترکیه و آمریکا شدید نباشند چراکه بسیاری از اروپاییها در چین فعال هستند. برای مثال چین بزرگترین بازار فولکسواگن است و ۲۰ درصد سهام مرسدس بنز در اختیار شرکتهای چینی قرار دارد. کل شرکت ولوو نیز به گروه جیلی واگذار شده است. همچنین چینیها نیز کارخانههایی را در اتحادیه اروپا تأسیس کرده و به دنبال تأسیس سایتهای بیشتر هستند. بی وای دی به دنبال افتتاح کارخانه در مجارستان است و چری نیز بارسلونا را برای این کار انتخاب کرده است. گریت وال هم میخواهد در لهستان، آلمان و مجارستان کارخانه بسازد.
پیرمرد قدیمی
۲۳ خرداد ۱۴۰۳تقریباً در تمامی کشور ها تولیدات داخلی هدف اول برای فروش هستن و صرفا چین ،به عنوان رقیبی که خودروهایی با قیمت پایین و مقرون به صرفه ارائه میده ،دیده میشه که ممکنه رقابت رو در بازار آزادی که مردم حق انتخاب دارن به خطر بندازه.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/chinese/amarican-youth-buy-evs-china/&ved=2ahUKEwi-6P2TrtWGAxV-xgIHHRlbABYQFnoECBMQAQ&usg=AOvVaw0ML2Zpe1TdpAe9wVaJT17Z
بجز ایران که تماماً انحصاری هست و حتی روی پروژه های شکست خورده چینی که وارد میکنند ( نه همشون ، به دوستان بر نخوره ❤️ ) تعرفه گمرک در نظر گرفته میشود.
باتشکر از آقای شاهین احمد زاده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ خرداد ۱۴۰۳جای دوستان خالی، من به تازگی ترکیه بودم
تعداد خودروهای چری شامل اومودا (فونیکس FX) تیگو ۸ و تیگو ۷ خیلی بیشتر از گذشته است
استقبال مردم ترکیه از شاسی بلند برقی Togg ترکیه هم قابل توجه بود قیمت نقدی این ماشین ۵۵ هزار دلار هست
۲۳ خرداد ۱۴۰۳آقا اشتری چند روز نبودی رفته بودی ترکیه ؟
واقعا ماشینای چینی زیاد شده هاوال و لیفان و اینا هم اونجا هست و تورکا این چینی ها رو دارن جایگزین رنو میکنن انشالله ما بهشون چینی صفر بدیم رنوشونو بدن ما
۲۳ خرداد ۱۴۰۳آقای اشتری دفعه بعدی میری ترکیه منم ببر 😐☹️
رافائل
۲۳ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا ماه پیش استانبول بودم ، بنده هم فونیکس و تیگو هفت و تیگو هشت دیدم . تحقیق کردم قیمتشون هم پایین نبود و مثل اینکه همین سال های اخیر هم وارد کرده بودن .
برام تعجب آور بود ک چرا باید بین اینهمه برند ، کسی بیاد اینا رو بخره .
NAVID۰۰۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۳کاربر رافائل
به قیمت نیست بلکه به روش فروش هست که خرید چینی را به نسبت دیگران ارزندهتر کرده!!!
یکی از نمایندگیهای فروششان چسب میدان استقلال استانبول هست که نزدیک اون مسجد معروفی هست که اردوغان ساختش ، اگر برید شرایط خریدش رو بپرسید دلیل فروشش را میفهمید!!!
چند ماه پیش اومدم در مورد همین قضیه گفتم که در ترکیه FX و تیگو8 زیاد دیدم ولی یه مشت وز وزکنان شروع به مسخره کردن کردند تا اینکه امروز آقای اشتری بیانش کرد که جالب اینجاست که به ایشون هم دیس دادند!!!
حقیقت تلخ بهتر از دروغ شیرینِ/کِی میخواهید این را بفهمید تا کمتر کلاه سرتون بگذارند!!!
دم ترکیه گرم که خوب دست چین کثافت رو خونده و فهمید هدف چین تجارت در بازار آزاد نیست و اردوغان بازار ایران و مردم اسیر شدش را میبینه که چه ظلمی داره میشه به این کشور و مردمش!!!
ترکیه اگر عضو شینگن میشد ، مطمئن باشید سفر ایرانیها ۹۰٪ کمتر میشد ولی از عمد راه مهاجران و توریست را باز کرده تا هر کسی میخواد قاچاقی وارد اروپا بشه تا ضربه بزنه به اروپا و آشوبهای یک سال اخیر تا الان ثابت کرده اردوغان سیاستمدار واردی هست که مردمش باید روی سر نگهش دارند!!!
اگر آمار ورود توریست ، تولید قطعات و صادراتش را ببینید میفهمید با اینکه تورم بالایی داره ولی تونسته کشورش را زنده نگهداره و البته که جدیداً هم نرخ بهره را داره میکشه پائین به سبب کنترل تورمی که کرونا و جنگها به اون وارد کرده!!!
البته بگم که ایرانیهایی که میفروشند و میروند ترکیه تا کار و زندگی کنند به کاهدون میزنند و بد شکستی میخورند ، ترکیه به شدت دولت فاسد و بیزینسهای مافیاییای داره که از ایرانیها هم خشنتر و عصبیتر هستند و به نظر من اگر هدف به مهاجرت اطراف ایران را دارید تنها به امارات قطر عمان کویت فکر کنید که اکثریت هرکسی رفت موفق شده و کارش پیش رفته اما ترکیه به درد ایرانیجماعت نمیخوره مگر تفریح و گردش!!!
۲۳ خرداد ۱۴۰۳تو عراق هم هست
دفعه بعدی میری مارو ببر
گرگ بارون دیده
۲۳ خرداد ۱۴۰۳۰۰۹۸ این همه از دولت ترکیه تعریف کرده بعد آخر کار گفته دولت فاسد ترکیه 🤣 نوید آخرش دولت ترکیه از اینوری یا از اونوری 🤯
آرش
۲۶ خرداد ۱۴۰۳چون ترکیه هنوز مثل ایران مردمش خودشون رو دانشمند همه چیز دان نمی دانند مثل ما ایرانی ها و مثل ما ایرانی ها بخاطر شرایطمون عقده چین و…رو تو دل ندارند
نانو
۲۳ خرداد ۱۴۰۳اقای اشتری مهمت دیدید سوار بالن که نشدید که ارکاداش
پویان
۲۳ خرداد ۱۴۰۳درسته جناب اشتری.
فروش، ماه های اخیر ترکیه رو ببینید چری جزو 5 برند اول بوده با رشد انفجاری
۲۳ خرداد ۱۴۰۳آقا اشتری مارو فراموش نکنی میری ترکیه
Mohsen68
۲۳ خرداد ۱۴۰۳واقعا بعضی وقتا دلیل بعضی از رفتارای کاربرارو نمیفهمم
الان چرا کامنت ایشون منفی گرفته
ترکیه نباید میرفتن؟
سردبیر درست خیابونارو نگا نکرده؟
نباید از فروش خودروهای چینی و چیزی که دیده صحبت میکرده؟
شاسی بلند توگ داخل ترکیه کم فروشه؟!
اول نوشته که با ادب و مهربانانه گفتن جای دوستان خالی ناراحتتون کرد؟
من از خودرو های چینی اصلا و ابدا خوشم نمیاد و بنظرم داره اصالت صنعت خودرو رو از بین میبره با تولیداتش. ولی این دلیل نمیشه بیام این پیام رو دیسلایک کنم. ایشون دارن در مورد تجربه سفرشون توضیح میدن.
شده داستان اون بنده خدایی که ماشینای آمریکایی رو دوست داره و میاد میگه ماشالا و بیخودی منفی میدید
من باهاشون شوخی کردم یبار و بهشون گفتم آقا ماشالا
خیلی هم با جنبه و آقا بودن
لطفا از لایک درست تر استفاده کنیم
ممنون
پیرمرد قدیمی
۲۳ خرداد ۱۴۰۳حرفاتون درسته آقای محسن ، منتهی نباید به دیسلایک اهمیت چندانی داد و نظر رو گفت.
KAIZEN
۲۳ خرداد ۱۴۰۳آقای اشتری من پریروز گفتم دلیل قیمت پایین محصولات چینی سوبسید و حمایتهای عجیب دولت چین از شرکتهاشون است که شما گفتید اصلا چنین نیست
تحویل بگیرید
ممد ژانگولر
۲۳ خرداد ۱۴۰۳کل هوم تعرفه به واردات بستن از نظر من حرامه . تمام این دستورالعمل ها جز ضرر برای خریدار نهایی و مصرف کننده بدبخت نداره و چیزی نیست جز جنگ زرگری نیست .
دنیایی که نشه توش رقابت کرد مفت گرونه .
من خودم به شخصه به درجه از جایگاه درویش بودن رسیدم که دیگه فرقی نمیکنه ماشین زیر پام میخواد فلان برند باشه یا نباشه .مهم اینه که ی ماشین با میفیت خوب با قیمت پایین داشته باشم که باهاش حال کنم .وسلام نامه تمام
شمال
۲۳ خرداد ۱۴۰۳چینیها حقشونه
محمد
۲۶ خرداد ۱۴۰۳بهتره بگی مردم آمریکا، اروپا حقشونه.
چون تو این قضیه بیشتر از تولید کننده مصرف کننده ضرر می کنه.
KAIZEN
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ممد ژانگولر
رقابت باید درست باشه
چین دامپینگ میکنه تا بازارو بدست بگیره
هروقت به ف=قیمت واقعی داد اونوقت رقابت درستی شکل میگیره
من بودم تعرفه 100 درصدی میبستم مثل آمریکا
ممد ژانگولر
۲۳ خرداد ۱۴۰۳داداش کایزن فرض بر اینکه حرفت درست باشه که هست .برای من و شما اونی که ارزونتر با کیفیت خوب و قیمت پایین میده مهمه .این دامپینگ مشکل بزرگترها (دولتها) است . به من شما چه .چین زرنگه داره جاشو باز میکنه .من و شما از فرصت استفاده میکنیم.
چیه دوست داری ماشیناش گرون بشه برسه به قیمتهای جهانی که چی بشه .چیش به من و شما میرسه ؟!
کاربر
۲۳ خرداد ۱۴۰۳بعضی وقتا آدم حالش بهم میخوره از مردمی که فقط یاد گرفتن هرجایی بگن چینی بده!شما پول داری برو لندکروز v8 بخر بزار ما به همین چینیمون دلخوش باشیم.یا اگه هم نداری برو همون ۴۰۵ زمان بوقو بخر.نمیخوام ماشین ۱۰ یا ۲۰ سال کره ای یا ژاپنی بخرم که معلوم نیست زیر پای کی بوده؟قطعات اورجینال روش نصب بوده؟چیکارش کرده؟چقدر راه رفته؟شما برو همون کره ای ژاپنی بخر من که حاظر نیستم خونوادمو سوار خودروی ۲۰ سال کار کنم.والله یه جوری سنگ ژاپنی یا کره ای کارکرده رو میزنید به سینه انگار لامبورگینی اوروسه!
وضعیت فعلا همینه!!!خودم از قیمت های چینی ها رضایت ندارم ولی وقتی بازار انحصاریه و نمیخوام کره ای یا ژاپنی دست دوم بخرم مجبورم!
دوست دارم ماشینم یه گارانتی داشته باشه،،،از صفر زیر دست خودم باشه و لذت صفر بودنشو ببرم(((مهم تر از اون من اگه بخوام یه چینی یکو نیم میلیاردی بگیرم یک میلیاردشو نقد میدم بقیشو اقساط میگیرم،حالا اگه بخوام برم دست دوم بگیرم با یه میلیارد چی بهم میدن؟یه ساندرو که هیچی نداره یا یه ماکسیما چپی بالای ۲۵۰ هزار تا کار دنده دستی!)))
الان براتون واضح شد چرا چینی میگیرم؟؟؟چون با یه تومن نقد چیز خوبی نمیشه گرفت.بنابراین میرم یه ماشین قسطی ببرمیدارم.
Aradkhodaverdi
۲۴ خرداد ۱۴۰۳آخه الان یه برسی کنی میبینی خودرو های کره ای هم زا اختلاف کم مثل چینی هاست
آرمان اشرف
۲۶ خرداد ۱۴۰۳تمام اتفاقات عجیب و جنگ و اختلاف بین کشورهای اقتصادی مثل چین و تایوان یا روسیه و اوکراین یا کرونا یا اختلافات داخلی کشورهای آسیای میانه تا خاورمیانه و این داستان های تعرفه واردات از چین و یا عدم صادرات پردازنده و کارت گرافیک قدرت بالا به چین،همه و همه برای اینه که آمریکا نمیخواد چین رتبه اول اقتصاد دنیا بدست بیاره و بشه ابرقدرت جهان
زیزیگولو
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ترکیه کار درستی میکنه … چون همچین تصمیماتی باعث میشه چینیا نتونن با روش دامپینگ خودروهای بنجلشون رو به وفور وارد ترکیه کنن و بازار خودروی ترکیه رو تسخیر کنن
Sina_carshow
۲۳ خرداد ۱۴۰۳واقعا این حجم از نفرت پراکنی که شما و خیلی از دوستان انجام میدم آدمو متعجب میکنه
هر جا که مقاله ای در مورد برندای چینی باشه شما و دو سه نفر دیگه پای ثابت کامنت ها هستید و نفرت پراکنیتون به وضوح قابل مشاهده هس
باور کنید نصف بیشتر خودرو های چینی مثل خودرو های آواتار و لوکسید و زیکر و بی وای دی و … مارک تویوتا یا بنز روشون داشت میگفتین که عجب نوآوری داره و کیفیت ساختش فلانه که دویست سال بدون استهلاک کار میکنه و …
واقعا متاسفم امید وارم طرز فکرتون رو عوض کنید
همین چینی ها با تمام بدی هاشون باعث رقابت در بازار شدن و کشورهایی مثل آمریکا و ترکیه و … اونقدر حقیر شدن که دارن مستقیم به بستن تعرفه اعتراف میکنن توانایی رقابت ندارن خودرو ارزون قیمت با پرفورمنس و کیفیت و امکانات خوب بدن
میدونم گفتنش فشار میاره ولی اولین وقت اومدین امارات حتما تست درایو کنید چینی هارو و بعدش برید خودرو های رقیب با دو برابر قیمت رو درایو کنید قضاوت هم بکنید
همین دو خودرو جدید چینی که خیلیم محبوب شدن بی وای دی هان و جتور تی ۲ که حتی پولدار ترینای شهر پلاک تک رقمی روشون میندازن و کاملا از سواریشون راضین جوری شده باید ۶ ماه منتظر باشی یام از بازار با قیمت حداقل ۱۵ هزار درهم گرونتر بخریشون
۲۳ خرداد ۱۴۰۳این چیه پروفایلت یاد اون افتادم 😐
...
۲۳ خرداد ۱۴۰۳داداش اهل دلی پس zz
زیزیگولو
۲۳ خرداد ۱۴۰۳اولاً این حرفایی که در رابطه با کپی کاری و کیفیت پایین خودروهای چینی گفته میشه حقیقت محض هستش
دوماً گفتین : (باور کنید نصف بیشتر خودرو های چینی مثل خودرو های آواتار و لوکسید و زیکر و بی وای دی و … مارک تویوتا یا بنز روشون داشت میگفتین که عجب نوآوری داره و کیفیت ساختش فلانه که دویست سال بدون استهلاک کار میکنه و …) ………. که در جواب این حرف شما باید بگم که همین الآنشم کپی کامل محصولات اروپایی و آمریکایی و ژاپنی رو توسط چینیها شاهدیم و شباهت این کپیهای بی کیفیت تا جایی هستش که حتی بدون لوگو همه فوراً تشخیص میدن که از فلان برند کپی شده !!! آمریکا و اروپا و ژاپن از قدیم مهد تولید خودروهای اصیل و باکیفیت بودن و هستن و تو صنعت خودروسازی حرف اول رو تو دنیا میزنن و با کپیهای بنجل چینی تحقیر نمیشن …. آمریکا و اروپا با این کارشون دارن جلوی دامپینگ چینی رو میگیرن و اینکه چین به حد کافی دارای زیرساختهای اقتصادی نرم نیستش و بازار پول چین قادر به رقابت با بانکهای پیشرفته غربی نیستش و بازار سرمایه شون هم هنوز اعتبار جهانی کسب نکرده
سوماً در رابطه با اینکه گفتین : ( همین دو خودرو جدید چینی که خیلیم محبوب شدن بی وای دی هان و جتور تی ۲ که حتی پولدار ترینای شهر پلاک تک رقمی روشون میندازن و کاملا از سواریشون راضین جوری شده باید ۶ ماه منتظر باشی یام از بازار با قیمت حداقل ۱۵ هزار درهم گرونتر بخریشون ) ………. در جواب این حرف مضحک شما باید بگم که شهر دبی محل زندگی خیلی از افراد ثروتمند جهان هستش و خریدن یه ماشین فوق لوکس و مدل جدید اروپایی و آمریکایی تو شهر دبی اصلاً کار سختی نیستش و اکثر آدمای ثروتمند تو این شهر کلکسیونی از جدیدترین مدلای ماشین فوق لوکس تو خونه و محل کارشون دارن و همین موضوع باعث شده تا افراد ثروتمند این کشور واسه خاص بودن پلاک ماشیناشون هزینه های زیادی بکنن و بخاطر همین پلاک ماشین دبی با ارقام رند و اعداد خاص با قیمتای گذاف به فروش میرسه چون اونجا مُد شده که این پلاکها میزان اعتبارو خاص بودن صاحب این ماشینا رو نشون میدن …… اونوقت میگی این آدما میرن ماشین چینی میخرن و پلاک تک رقمی میندازن روش 🤦 این حرف جوک قرن بود 🤦
Sina_carshow
۲۳ خرداد ۱۴۰۳شما دبی زندگی کردید اینقدر مطمئن هستید همه کلکسیون دارن؟
تقریبا بخوایم میانگین قیمتی خودرو بگیریم تهش کمی از خودرو های ایران گرونتره میانگین قیمتی خودرو ها بله اونجا با ۴۰۰ میلیون تومن میشه بنز ۱۵ سال پیشو سوار شد یا با پول چینی ها ماشینایی مث تویوتا کمری و راو۴ و …
اینکه حالا رفتی تو ثروتمند ترین محل که اونجام محل سکونت موقت یه عده ثروتمند هس که کلکسیونر هستن رو به کل دبی ربطش میدی که بحث جداییه که اصن بخوام صحبت کنم خیلی طول میکشه
دبی هم مث بقیه شهراس گول رسانه و فضا مجازی رو نخور
جک قرن نیس که رو جتور تی ۲ پلاکی گذاشتن که حداقل ۱۰ برابر ماشین میارزه
https://www.instagram.com/mr.car247/reel/C2H-AJ0pPJ_/
تازه یکی دیگم هس خودمم ازش عکس هم گرفتم اگر اینو قبول نکردی عکس خودمو نشونت میدم
زیزیگولو
۲۴ خرداد ۱۴۰۳بله … من مرتب به امارات و قطر رفت و آمد دارم و چیزی رو که میگم دیدم
زیزیگولو
۲۴ خرداد ۱۴۰۳شما خودتون گفتین : ( همین دو خودرو جدید چینی که خیلیم محبوب شدن بی وای دی هان و جتور تی ۲ که حتی پولدار ترینای شهر پلاک تک رقمی روشون میندازن و کاملا از سواریشون راضین جوری شده باید ۶ ماه منتظر باشی یام از بازار با قیمت حداقل ۱۵ هزار درهم گرونتر بخریشون )
این حرف خیلی مضک هستش که بچه پولدارای دبی میرن ماشین چینی میخرن و بعد هزینه های گذاف میکنن که پلاک تک رقمی بگیرن واسه ماشینای چینیشون 🤦 این حرفا رو از کجا در میارین؟؟!!
Sina_carshow
۲۴ خرداد ۱۴۰۳شما لینک دادم بازم قبول نکردید؟ به چه چیزی مقاومت میکنید دقیقا؟ من گفتم بازار به هرسمتی خواست میره شماهم نمیتونید با مقاومت کردن نظر مردم رو عوض کنید اگه سرنوشت اینه چینی ها ورشکست شن میشن ولی کامنتای شما تاثیری نمیزاره بازم تو این موضوع
بعد یه سوال
آخه بچه پولدارا چرا باید دبی بیان زندگی کنن اونم توی کشوری که اینقدر گرمه و خشک و پاسپورت بهت نمیده؟ بله درسته خرید هایپر کار میلیون دلاری تو دنیا جزو اسون ترین کشور هاس
کشورای دیگه باید ۷ خان رستم رو طی کنی بتونی یه هایپر کار بخری چون براشون شخصیت مشتری مهمه ولی اینجا پول نقد داشته باشی راحت میتونی بخری اکثر هایپر کار هارو میبرن کشورای دیگه
بله درسته میخرن چینی
فقط کافیه نمایندگی هاشون بری ببینی چه قدر شلوغ هستن اکثرشون هم اروپایی و عرب هستن با ساعتای برند اومگا یا لباسای پیرکاردین
کاملا راضین نسبت به پولی که دادن از طرفی این خودرو ها هزینه های تعمیر پایینی دارن ( اره به اندازه تویوتا پایین نیستن ولی بازم وضع بهتری از کره ای ها دارن تو سواری تو امکانات هم از کره ای ها و ژاپنی بیشتر برا اونا اینا مهم تر از دوامه میرن یکی دیگه میخرن خراب صد ) خیلی راحت باهاشون افرود میرن یا ازشون سنگین کار میکشن و خوب برا رفت و آمد شهری خرید از بازار و … به مراتب استرس کمتری از ماشینای اصلیشون داره ( یا اینم میگی با بوگاتی میرن خرید؟ ) و البته ظاهر خیلی لوکس تر از قیمتی که براشون پرداخت کردی دارن
برا کسی که پلاک رند خریده براش پولی نیستش تخریب و استهلاک ماشین فقط دنبال ماشینی تو شهریه که امکانات و سواری خوبی داشته باشه
مخصوصا جتور تی ۲ امتحانشو تا تستای افرود پس داده اگر عربی سرچ کنی تست افرودشو میبینی چه قدر خوبه نسبت به قیمتش ( امیدوارم نیای با لندرور دیفندر یا لندکروز با ۵ برابر قیمتش مقایسه کنی )
Absurd Hero
۲۳ خرداد ۱۴۰۳کیفیت رو نمیشه صرفاً با یه تست اولیه تشخیص داد، گذر زمان کیفیت رو مشخص میکنه.
مثلاً شما با نیم ساعت نشستن پشت فرمون چری هیچوقت نمیتونی احتمال ایجکت اکسل رو تشخیص بدی
Killer
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ولی با ۲ سال نشستن پشت دودوتا هم نمیتونی تشخیص بدی که کلاه گذاشتن سرت و تست های ایمنی رو پاس نکرده :))
amir
۲۳ خرداد ۱۴۰۳کیلر جان برای لگن کره مربا احتیاجی به هدر دادن دو سال از عمرت نداری که بفهمی چه آشغالی خریدی چون همون استارت میزنی صدای تق تق و لرزش پیشرانه گوشتو کر میکنه نیم ساعت سوار بشی butt warmer صندلیش یا باعث آتیش سوزی میشه یا باعث سوختگی پوستت ضمنا بعد یک ساعت یاتاقان میزنه تازه اگه هم دو دقیقه بغل پارکش کنی بری دکه و مغازه چیزی بخری میبینی یه بچه ۱۴ ساله با یو اس بی بردش
همونطور که دیدی همه این اتفاقات نهایتا دو روز از عمرتو تلف کنه باز صد رحمت به دودوتای عقب مونده به قول شما که دو سال لو نمیده خودشو
ناخدا
۲۳ خرداد ۱۴۰۳کاربرkiller همینطور اسکل وار ادامه بده تا منهدم شی به امید خدا 😁
amir
۲۳ خرداد ۱۴۰۳این حرفا برای شما که با تست این لگن های اکسل پران چینی پول درمیاری هیچ عجیب نیست
اما عیار واقعی اینا وقتی مشخص میشه که ایرادات عجیب غریب گریبان صاحبشو میگیره و میفهمه هیچ ارزونی بی دلیل نیست و هزار آپشن نمایشی هم که گذاشتن براش تنها برای دو روزه
Sina_carshow
۲۳ خرداد ۱۴۰۳پس با منطق شما
شمام منشی دفتر مرکزی تویوتا هستی؟اینکه نشد حرف
یا حرفی داری با سند و مدرک معتبر میزنی یام هیچی خیلی سادس
علت ارزون بودن کخ مشخصه به خاطر کارگر ارزون و داشتن منابع و ساپورت دولت چینه
منم از چین و سیاست هاش و … به شدت بدم میاد ولی واقعیتی که دارن رقیب هارو مجبور به رقابت میکنن که به نفع مصرف کننده هس منکر نمیشم
درنهایت همین شماها اولین نفرایی هستید به برند مورد علاقتون پشت میکنید
یاد یه دوستی افتادم سالها پیش زومت فن متعصب سونی بود حتی حقوق بگیر نمایندگی سونیم بود معزز بود اسمش بعد خودش گلکسی اس۸ گرفته بود میومد گوشی خودشو صفحشو دستکاری میکرد میزاشت جلو گوشی میان رده سونی میگفت سونی بهتره خوب چرا سامسونگ خریدی اخه؟ میگفت خریدم چون میخوام فنای سامسونگ رو فشاری کنم!
شمام برو چری بخر فنای تویوتا و شرکتای بزرگ دیگه رو فشاری کن! دشواری نداره که
بازار هیچ اهمیتی به اصالت نمیده به هرسمتی حرکته کنه میکنه کسی جلودارش نیس حتی هواویم تهش تونستن دو سه سال زمین گیرش کنن هنوز نگا دوباره داره فروشش میره بالا
حکایت این چینی هاس با تعرفه ۴۰ درصدی و ۱۰۰ درصدی و … زمان رو کند تر میکنن اما اتفاق میوفته هرچیزی که روزگار و سرنوشت باشه و خوب کسی جلودارش نیس اگر قرار باشه به قول شما اشغال باشن تهش همین دو سه سال میفروشن و محو میشن
بهزاد
۲۳ خرداد ۱۴۰۳پدال جان چرا کامنت های ما نمایش داده نمیشه؟
Arshia m3csl
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ماشین های چینی اعتبار و تعهدشون اندازه تویوتا یا فولکس واگن نیست حتی فراخوان نمیدن مرسدس بنز و بی ام و برای بهبود ترمز و به روز رسانی ماشین های ۱۵ سال پیش حتی فراخوان هم میدن خودرو ساز های چینی فروش عمده ولی با خدمات بد و بخش کنترل کیفیت ضعیف ماشین میفروشن
محمود
۲۳ خرداد ۱۴۰۳اونوقت با تعرفه واردات خودرو در ایران به بهانه حمایت از تولید داخل هم موافقی؟ در ایران هم با همین بهانه تعرفههای وحشتناک میبندن دیگه.
قیمت مناسب خودروی در غرب و شرق باعث دامپینگ سفره و لقمه چرب و نرم ایران خودرو و سایپا و دولت میشه!
Sina_carshow
۲۳ خرداد ۱۴۰۳این تعرفه حساب جدایی داره و عامل بی رقیب بودنه و البته خود مردم
بهزاد
۲۴ خرداد ۱۴۰۳سینا جان شما کلا از مفاهیم اقتصادی به دور هستی و چپ اندر قیچی یکسری داستانهای خیالی تولید میکنی.
یجا میگی دیگران توان ساخت خودروی ارزان ندارن بعد میگی حمایت و سوبسید دولتی چین باعث ایجاد رقابت شده!
یا از رقابت سر در نمیاری یا واقعا نمیدونی حمایت ها در آخر منجر به ایجاد تعرفه میشه و رقابت پذیری از بین میره.
فرزاد
۲۳ خرداد ۱۴۰۳40 درصد تعرفهی واردات واقعا ظالمانه و بهدور از انصاف است
ای کاش اونا و همهی مردم جهان مثل ماها از تعرفهی نهایت یک درصد و کلی تسهیلات خرید خودرو و خدمات پس از فروووش برخوردار بشن.
باوجود اینکه دوتا غول خودروسازی داخلی ما استانداردهای ایمنی و رفاهی صنعت خودروسازی جهانی رو رهبری میکنند و کاملاً خودکفا هستند.
Absurd Hero
۲۳ خرداد ۱۴۰۳وقتی چین خودروساز های مطرح دنیا رو برای دسترسی به بازار چین مجبور به انتقال تکنولوژی با تأسیس جوینتونچر میکنه ظالمانه نیست ولی این یکی ظالمانهست؟
Ehsan
۲۳ خرداد ۱۴۰۳چین کسی رو مجبور نمیکنه،بقیه از خداشونه که تو چین تولید کنن بخاطر قیمت پایین کارگر
amir
۲۳ خرداد ۱۴۰۳پس این همه تعرفه الکیه دیگه آقا احسان؟
قبلا از شما اظهار نظرات تخیلی و به دور از واقعیت به وفور دیدیم
اشکالی نداره ادامه بده فک کن داری درستشو میگی
Ehsan
۲۳ خرداد ۱۴۰۳کدوم تعرفه منظورته؟
این چه تکنولوژیه که کشورا خودشون انتقالش دادن به چین ولی هنوز خودشون نتونستن استفاده بکنن ازش تو برقی؟؟ مثلا از ژاپن یا چه میدونم انگلیس چه تکنولوژی تو برقی گرفته که چین تونسته اینقدر توش موفق بشه ولی اون کشورا با اینکه از نظر تو مال خودشون بود تکنولوژی هنوز نتونستن موفق بشن؟
دیگه خود اون نماینده تویوتا هم از تکنولوژی چینیا تو برقی در عجب بود ولی یکی مثل تو هنوز مقاومت میکنه،ایمیل اون نماینده تویوتا رو پیدا کن قانعش کن
amir
۲۳ خرداد ۱۴۰۳اگه چین تونست تو برقی ها اسم و رسمی به پا کنه همش بخاطر این انتقال تکنولوژی اجباری و تحقیق و توسعه بر روی اون بود و لاغیر
نويد
۲۳ خرداد ۱۴۰۳اونا از قیمت پایین نیرو تو چین استفاده میکنن چین هم از انتقال تکنولوژی اونا استفاده میکنن،معامله دو سر برد،به فکر پیشرفت کشورشون هستن.همه این برند ها اگه این واسشون ظالمانه بود اینقدر تلاش نمیکردن برای تاسیس کارخانه تو چین که.البته شما بعنوان یه ژاپن فن بهتر میدونی از اونا
Absured Hero
۲۴ خرداد ۱۴۰۳تلاش میکنن چون نمیتونن از بازار بزرگ چین صرفنظر کنند، حتی به بهای انتقال تکنولوژی
اگه فکر میکنی دلیل احداث کارخانه فقط نیروی ارزون چینیه، به خدمتت برسونم کارگر هندی خیلی ارزونتره
ehsan.fa
۲۴ خرداد ۱۴۰۳چرا کامنت من تایید نشده؟ چون چرت و پرت ننوشتم
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۳ خرداد ۱۴۰۳کاملا کار درستی انجام میده ولی بازم کافی نیست و باید واردات این خودرو ها محدود شه
مهربد
۲۳ خرداد ۱۴۰۳میخ هایی برای تابوت “سازمان تجارت جهانی”..
۲۳ خرداد ۱۴۰۳باز خوبه تعرفه ۴۰ درصدی داره
تو ایران بالای صد درصده
Elmiraj
۲۳ خرداد ۱۴۰۳بازار داخلی خود شونو اشباع کردن ، در های خارجی هم یکی یکی داره رو شون بسته میشه…
یارانه دولتی شون هم به حداقل رسیده با وجود اینکه سود چندانی هم نداشتن .
سه سال آینده دیدنی خواهد بود .
amir
۲۳ خرداد ۱۴۰۳اگه آمریکایی اروپایی ها به نحوی یا از بازار چین و انتقال تکنولوژی خارج میشدن و کشور های جایگزین رو برای نیروی کار ارزون پیدا میکردن(همین کار هم دارن میکنن نمونش هند) این پاندمی چینی ها کمتر میشد
شمال
۲۳ خرداد ۱۴۰۳عاقب یکه راهی برای شوت کردن چین پیدا میکنن
دیجی
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ماهم تاچند سال دیگه قطب بزرگ صادرات خودرو برقی تو جهان می شویم فقط صبر کنید تا اول اگزوز ماشین برقی ریرا یه فکری براش بکنیم
علی جردن
۲۳ خرداد ۱۴۰۳چین به کشورهای اروپایی نفوذ کرده و مردمان اروپا بجای پژو و رنو دارن سمت خودروهای درجه ۱ چینی میرن و از خودروی خوب لذت میبرن
جمشید
۲۳ خرداد ۱۴۰۳شدی سلطان دیسلایک خور سایت
محمد
۲۳ خرداد ۱۴۰۳آقای اشتری تو ایران چقدر می کشند؟
حسین
۲۴ خرداد ۱۴۰۳من حس می کنم خدروسازی الان چین شباهت داره به خودروسازی ژاپن قدیم.