خودروهای چینی

اعتراض مالکان هواوی آیتو M7 به فیس‌لیفت‌های زودهنگام و خدمات‌دهی ضعیف!

جمعی از مالکان ناراضی خودروی هواوی آیتو M7 در اعتراض به کیفیت نازل این خودرو دست به اعتراض در نمایندگی‌ها زدند.


برخی مالکان این خودرو که به دنبال احقاق حقوق خود هستند با نصب بنرهایی در یکی از نمایندگی‌های شهر ووهان به کیفیت آیتو M7 اعتراض کردند. شکایت اصلی این افراد شامل طولانی شدن زمان تحویل، خدمات پس از فروش ضعیف و فیس لیفت های سریع آن مربوط می‌شود. در یکی از این بنرها نوشته شده ۱۸۰ هزار ساده‌لوح جایی برای درخواست اجرای عدالت ندارند.

آیتو جوینت ونچری بین شرکت‌های سِرس و هواوی است. شرکت سرس وظیفه ساخت M7 را بر عهده دارد در حالی که هواوی تأمین‌کننده اصلی قطعات و نرم‌افزار آن به شمار می‌رود. هواوی همچنین فروش محصولات آیتو در فروشگاه‌های رده‌بالای خود را انجام می‌دهد و اخیراً نیز شبکه فروش جدیدی با نام هیما را شکل داده است. البته آیتو از شبکه نمایندگی‌های مستقل خود در چین نیز برخوردار است. سبد محصولات آیتو شامل سه شاسی‌بلند M5، M7 و M9 است که خودروی موردبحث ما در بحث فروش موفق‌تر ظاهر شده و از سال ۲۰۲۲ در بازار حضور دارد. البته عرضه نسخه به‌روز شده از آیتو M7 در سپتامبر ۲۰۲۳ باعث عصبانیت مالکین نسخه قبلی این خودرو شد. مدل فیس لیفت M7 با کاهش قیمت ۵۵۵۰ دلاری در دسترس خریداران قرار گرفت و به خاطر همین کاهش قیمت نیز با استقبال خوبی بین خریداران مواجه گردید به گونه‌ای که در سه‌ماهه اول امسال به فروش حدود ۷۰ هزار دستگاهی رسیده است. چینی‌ها بازهم نسخه به‌روز شده دیگری از M7 را در ژوئن ۲۰۲۴ معرفی کرده‌اند.

هواوی آیتو M7 یک شاسی‌بلند میان سایز است که از پلتفرم بنزینی دانگ فنگ iX7 استفاده می‌کند و طول/عرض/ارتفاع آن ۵۰۲۰/۱۹۵۴/۱۷۶۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری‌اش ۲۸۲۰ میلی‌متر است. این خودروی چینی از پیشرانه‌ای برقی با سیستم بهبود توان پیمایش سود می‌برد و یک پیشرانه ۱.۵ لیتری درون‌سوز هم نقش ژنراتور را ایفا می‌کند. نسخه دیفرانسیل عقب آیتو M7 دارای موتوری برقی با ۲۶۸ اسب بخار قدرت است در حالی که نسخه‌های چهار چرخ محرک به دو موتور برقی با قدرت ترکیبی ۴۴۳ اسب بخار مجهز شده‌اند. قیمت M7 نیز بین ۳۵ تا ۴۶ هزار دلار اعلام شده است.

اما همان‌طور که گفته شد برخی مالکان این خودرو در یکی از نمایندگی‌های شهر ووهان دست به اعتراض زده‌اند. به نظر می‌رسد این افراد مالکان نسخه قبل از فیس لیفت M7 هستند و ۱۰۰ روز منتظر تحویل خودروی خود بوده‌اند و تنها ۶۰ روز پس از رانندگی با آن شاهد عرضه نسخه فیس لیفت هستند! به همین خاطر خودروی فعلی مالکان خودرو به نسخه قدیمی‌تر تبدیل شده است. البته شرکت سازنده می‌گوید به خاطر حجم سفارش‌ها زمان تحویل می‌تواند به ۸ تا ۱۰ هفته برسد و بنابراین خریداران نگران این هستند که تا زمان تحویل خودروی خود نسخه فیس لیفت آن از راه برسد.

یکی از مالکان هواوی آیتو M7 می‌گوید نمایندگان این شرکت قبل از خرید اظهار داشتند نسخه به‌روز شده آن را حداقل تا یک سال عرضه نخواهند کرد. او چهار ماه منتظر تحویل خودروی خود ماند و دو ماه بعد آیتو نسخه جدید مجهز به سنسور لیدار، سیستم تعلیق بهبود یافته و سیستم صوتی جدید را عرضه کرد! یک شکایت دیگر هم به خدمات پس از فروش ضعیف مربوط می‌شود و روی یکی از بنرها نوشته شده افراد با خرید این خودرو پشیمان خواهند شد. نکته جالب اینکه کارکنان نمایندگی ووهان تلاشی برای انصراف مالکان از اعتراض‌های خود نکرده‌اند و حتی به آن‌ها غذا و چتر داده‌اند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (326 ديدگاه)

    صاحب این نمایندگی خودش با اون راو۴ می‌ره میاد که اون گوشه پارکه.

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. پیام

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      حالا مونده همین مسائل اون افرادی که تو کشورهای مختلف چنین آشغالایی رو گرفتن رو بیچاره کنه

      موافقم 9
      مخالفم 7
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        قضیه کمی بودارِ!!!
        با این حرکت فقط میخواسته مورد توجه قرار بگیره مثل کاری که ایلان ماسک در تمام مراحل زندگی و بیزینسش انجام داد بدونِ اینکه یک دلار خرج تبلیغات بده مورد توجه بوده!!!

        اینی که در باب هوآوی نوشته شده چیزیه که ۹۰٪ چینی‌ها انجام میدهند و چیز عجیبی نیست!!!

        مردشورِ چین با محصولات آشغالشو ببرم من!!!

        چیزی که ارزان تمام شود ارزان هم از دست میرود و این در تمام صنایع و حتی رِوال زندگی وجود دارد!!!

        موافقم 10
        مخالفم 11
    2. Arman

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (116 ديدگاه)

      برعکس مشکلی که ما تو ایران داریم،مثلا پژو پارس محبوب‌ترین ماشین داخلی،از سال ۷۸ تا ۱۴۰۳ با یک شکل و موتور قدیمی،یا ۲۰۶ از سال ۸۰ تا قیامت و البته هر سال گران‌تر از پارسال و بی کیفیت تر
      ولی چینی ها شاکین چرا زود ماشین آپدیت شدو با امکانات بهتر ارزان تر هم شده

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    فعلا که تو ایران اوضاع از همه جا بد تره چون نحوه خدمات بعد از فروش شرکتای به ظاهر خودروساز داخلی و مونتاژکاران چینی معضل اساسیو جدی کشور شده و نارضایتی عمومی رو به دنبال داشته ………….. از کمبود قطعه و استفاده از قطعه بی کیفیت گرفته تا قیمتای نجومی که نمایندگیا ارائه میدن و هیچکسم جوابگو نیستش

    موافقم 10
    مخالفم 2
  3. Ahmad

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    طراحی های بی اصالت

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. پیام۲

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      خیلی شبیه آفیلا شده چراغش

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. کسرا

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    دقیقا مثل مدیران خودرو
    انقدر لفت میده تو تحویل وقتی هم تحویل میگیری نسخه جدیدتر ماشینت رونمایی میشه.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  5. مازیار

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    فیس‌لیفت‌های زود‌هنگام😂

    موافقم 9
    مخالفم 0
  6. ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    کاش تو ایران هم ماشینا فیس لیفت زود هنگام میدادن
    ببین اینا برای پز دادن ماشین خریدن و میخواستن بروز بمونن

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا