شرکت بی وای دی اولین خودروساز چینی است که اسپانسر مسابقات یورو ۲۰۲۴ میشود.
چند ماه قبل بود که غول خودروسازی چین یعنی بی وای دی به اولین برند چینی بدل شد که اسپانسر و همکار مسابقات قهرمانی اروپا یعنی یورو ۲۰۲۴ میشود. این همکاری به خوبی اهداف و جاهطلبیهای بی وای دی را به نمایش میگذارد، برندی که در خارج از چین کمتر شناخته شده اما مدیران این خودروساز می خواهند در بازارهای جهانی حضور بیشتری داشته باشند. با اینکه وضع تعرفههای جدید و تنشهای سیاسی بین چین و کشورهای غربی میتواند رشد این شرکت را کندتر سازد اما به نظر نمیرسد که در بلندمدت این اقدامات تأثیر شدیدی روی رشد بی وای دی و گسترش حضور آن در بازارهای جهانی بگذارند. بی وای دی اولین خودروساز چینی است که اسپانسر مسابقات یورو ۲۰۲۴ شده و جای فولکسواگن را گرفته است. این شرکت در زمان برگزاری مسابقات وظیفه تأمین وسایل حملونقل سبز و پاک را برای طرفداران و تیمها بر عهده دارد.
بی وای دی میگوید از فرصت برگزاری یورو ۲۰۲۴ برای معرفی و تبلیغ تکنولوژی پیشرفته خود استفاده خواهد کرد و تلاش خواهد داشت اروپاییها را از وضعیت خود آگاه سازد. گای لارنت اپشتین مدیر تجاری یوفا پیشبینی میکند بیش از ۵ میلیارد نفر در دنیا مسابقات یورو ۲۰۲۴ را دنبال کنند و به این ترتیب رکورد مسابقات یورو ۲۰۲۰ شکسته شود. بی وای دی کمتر از ۲۰ سال سابقه حضور در صنعت خودرو را دارد اما حمایت از مسابقات یورو ۲۰۲۴ میتواند فرصت مهمی برای رقابت با برندهای مطرح بازار باشد.
بی وای دی در سال ۲۰۲۳ برترین برند دنیا از نظر تولید خودروهای برقی شده شامل مدلهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی بود و توانست به تولید حدود ۳ میلیون دستگاهی برسد. البته زمانی که میزان تولید خودروها با هر نوع قوای محرکه را در نظر بگیریم، بی وای دی در رده دهم دنیا قرا میگیرد. باید به این نکته اشاره کنیم که ۹۷ درصد فروش این شرکت در چین صورت میگیرد و به همین خاطر بی وای دی به دنبال گسترش حضور در سایر بازارهاست. اروپا که تقریباً ۰.۵ درصد فروش جهانی این برند چینی را تشکیل میدهد یک فرصت مهم محسوب میشود.
اتحادیه اروپا سیاستهای جدیدی را در زمینه بهکارگیری خودروهای برقی تصویب کرده و دولتها نیز مشوقهایی را به منظور حذف خودروهای درونسوز و انتخاب محصولات بدون آلایندگی در نظر گرفتهاند. از سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای درونسوز جدید در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد تا راه برای استفاده حداکثری از خودروهای برقی هموار شود. بین سالهای ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰، پیشبینی میشود فروش خودروهای برقی در اروپا بیش از ۳ برابر شده و به ۹.۷ میلیون دستگاه برسد. همین آمار و ارقام نشان میدهد که اروپا هدفی استراتژیک برای گسترش جهانی بی وای دی است.
البته ورود به بازار اروپا بدون چالش نخواهد بود. تنشهای سیاسی موجود بین غرب و شرق باعث شده شرکتهای چینی در شرایط نامطلوبی قرار گیرند و بایدن نیز تعرفه ۱۰۰ درصدی را روی خودروهای برقی وارداتی از چین وضع کرده است. اتحادیه اروپا هم چند روز قبل تعرفههای ۳۸ درصدی را روی همین خودروها برقرار کرد. البته تعرفه خودروهای بی وای دی تنها ۱۷.۴ درصد خواهد بود که به ۱۰ درصد تعرفه موجود قبلی اضافه میشود. علت تعرفه کمتر محصولات این برند به همکاری با اتحادیه اروپا و استفاده کمتر از یارانههای دولت چین در مقایسه با دیگر برندها همچون سایک و جیلی مربوط میشود.
علت وضع تعرفههای جدید اتحادیه اروپا علیه خودروهای چینی نیز به گزارشی مربوط میشود که در آن ادعا شده دولت این کشور یارانههای زیادی را به شرکتهای تولید کننده خودروهای برقی اعطا کرده و با این کار سایک، جیلی و دیگر برندها توانستهاند خودروهای ارزانتری را در مقایسه با محصولات اروپایی تولید کنند؛ اما به نظر نمیرسد این تعرفهها تأثیر زیادی روی بی وای دی داشته باشند. بر اساس گفتههای مدیر انجمن خودروهای سواری چین، تعرفههای یاد شده در حد انتظارات قبلی بودهاند و تأثیر چشمگیری روی فروش خودروهای برقی در اتحادیه اروپا نخواهند داشت.
همچنین بی وای دی میخواهد اولین کارخانه اروپایی خود را ظرف سه سال آینده در مجارستان افتتاح کند. این کارخانه فقط مخصوص تولید خودروهای برقی برای بازارهای اروپایی خواهد بود و به محصولات تولیدی آن مشمول تعرفههای ذکر شده نخواهند بود. با این کار بی وای دی استراتژی نفوذ به بازارهای اروپایی را پیش خواهد برد و درعینحال روی بازارهای نوظهور آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا نیز تمرکز خواهد داشت. چینیها با حمایت از مسابقات یورو ۲۰۲۴ می خواهند موقعیت خود به عنوان پیشتاز بازار خودروهای برقی را مستحکمتر کنند.
علی جردن
۲ تیر ۱۴۰۳چینی ها یک روزی هم خودروی ایمنی فرمول یک را میسازن
Ehsan
۲ تیر ۱۴۰۳نیازی نیست بسازن،میرن یکی از برندهای حاضر در فرمول یک رو راحت میخرن
۲ تیر ۱۴۰۳عع کاربر پیام کنار بی وای دی تو عکس اول وایساده ببینید بچه ها!
RT
۲ تیر ۱۴۰۳مقاومت در برابر چین بی فایدست
تنها راهش اتحاد همه ی کشورا و مقابله همه جانبه با چینه اونم همچین چیزی وجود نداره مگه جنگه
خود اروپایی ها و غیره ، به چین نیاز دارند برای تولید
ازون طرف BYD هم کارخونه مجارستان رو بزنه تمومه و تعرفه رو دور میزنه
پس خیلی زور زدن فایده نداره و باید چین رو پذیرفت
بزرگترین بازیگر صنعت خودروی برقی همین چینه و هیشکی توان رقابت باهاش نخواهد داشت
محمد
۳ تیر ۱۴۰۳جهان بدون چین معنا نداره.
جهان به چین وابسته هست و هر روز بیشتر میشه.
به نظرم اونکه باید بره آمریکاست.
همیشه همین بوده و قرار نیست کشوری تا ابد قدرت اول باشه.
Mercedes
۱۶ تیر ۱۴۰۳امریکا جایی نمیره
قدرت اولو نمیتونه دیگه تو دهه اینده حفظ کنه و تقریبا تمام شرکت ها و موسسات معتبر اقتصادی پیش بینی کردن چین تا سال ۲۰۳۵ (نهایتا و بدبینانه) جای امریکا رو میگیره
ولی این به معنی حذف آمریکا یا افولش نیست
امریکا همچنان دومین قدرت اقتصادی باقی میمونه
Mercedes
۱۶ تیر ۱۴۰۳نمیدونم چرا یه سری فشار میخورن
چین به مدت چند هزار سال تمدن خیلی پیشرفته ای بوده
برین تاریخشو تا سال ۱۶۰۰ میلادی بخونین
از زمان میلاد تا قرن ۱۶ ابرقدرت اقتصادی دنیا بوده
حالا ۳۰۰ سال بخاطر دسیسه های انگلیس که هیچ کشوری ازش در امان نبود افت کرد (قضیه تنباکو و تریاک و فشار شدید انگلیسی ها برای معتاد کردن مردم چین و اتفاق وحشتناکی که ۳۰۰ سال چینی ها باهاش درگیر بودن) (مثل ایران و هند و خیلی از تمدن های دیگه ای که انگلیس بهشون عنایت داشت) ولی الان دوباره برگشته
اتفاق عجیبی نیفتاده فقط جایگاهشو پس گرفته
یه سری منتهی تاریخو نمیدونن فشار میخورن
Amirmohammad
۲ تیر ۱۴۰۳بی وای دی خیلی پا گرفته و هر هفته یه خبر این مدلی ازش میاد که یا جایگاه فلان برند رو گرفته یا از این دسته خبرا
احتمالا آمریکا چند وقت دیگه به جرم جاسوسی تحریمش کنه!!
محمد
۳ تیر ۱۴۰۳چون بهانه ای غیر از این ندارند.
Killer
۲ تیر ۱۴۰۳اگه دودوتا باز منفجر نمیشه یه تعریفی بکنیم از BYD
KAIZEN
۲ تیر ۱۴۰۳فقط در یک صورت ممکنه موازنه تغییر کنه و شرایط چین متفاوت بشه
اونم ارائه یک سوخت کربن خنثی جدید که مشکلات ذخیره سازی و حمل و نقل نداشته باشه، منابع اولیه فراوانی داشته باشه و قیمت تمام شده آن پایین دربیاد
یا باتریهایی که از منابه اولیه رایج تر و در دسترس تر استفاده بشه طوری که انحصار از دست چین دربیاد
JaMsHiD-R1988
۲ تیر ۱۴۰۳برنامه ریزی های بسیار گسترده ای رو انجام دادن . این چیزی که از چین میبینید ره یک شبه رو بدون تلاش نرفته !
حسن
۲ تیر ۱۴۰۳چرا نداره– دارن تبلیغ میکنن اونم خیلی وحشتناک و خفن
اصلا فرض کنید وارد اروپا و امریکا هم نشن اما این تبلیغ لعنتی را هر روز تمام مردم دنیا میبینن از اسیا و افریقا بگیر تا امریکا و امریکای جنوبی و اروپا و استرالیا .واقعا تاثیر گذاره هرجای زمین را نگاه میکنی بایدBYD میبینی اصلا تو مغز تمام دنیا حک میشه
FY
۲ تیر ۱۴۰۳دقیقا….. خیلی تو فروش تأثیر داره🤔
EHSAN2007
۲ تیر ۱۴۰۳من خودم کلا از خودرو برقی بدم میاد و اصلا هم طرفدار برقی نیستم ولی شخصا از بی وای دی کمتر بدم میاد تا تسلا
! i M α η δ υ α R
۲ تیر ۱۴۰۳BYD هم حبابه …
مثل اورگرند ، اینم می ترکه …
ایرانی ها مثلی دارند که میگه : پر پر ، برادر خالیه …
بزرگترین شرکت ساختمانی چین در معرض ورشکستگی قرار گرفت :
غول ساختوساز چین «اِوِرگرند» در معرض سقوط قرار دارد و کارشناسان معتقدند که سقوط این شرکت میتواند باعث افت اقتصاد چین و منطقه شود.
به نقل از سیانبیسی ، غول ساختوساز چین «اِوِرگرند» در معرض سقوط قرار دارد و کارشناسان معتقدند که سقوط این شرکت میتواند باعث افت اقتصاد چین و منطقه شود .
مارک ویلیامز ، اقتصاددان ارشد امور آسیا در کپیتال اکونومیست ، میگوید : سقوط اورگرند بزرگترین آزمونی است که اقتصاد چین در چندین سال اخیر با آن مواجه شده است …
اورگرند که سالها تحت تأثیر شکوفایی اقتصادی چین توسعه یافته و داراییهای خود را افزایش داده است حالا زیر بار بدهی خردکننده ۳۰۰ میلیارد دلاری قرار دارد که این شرکت را بدهکارترین شرکت ساختمانی جهان کرده است …
شرکت اورگرند از پرداخت پول تامینکنندگان مصالح خود بازمانده است و در چند هفته اخیر چند بار به سرمایهگذاران هشدار داده است که ممکن است نتواند بدهی وامهای خود را بپردازد و بانکهای داراییهای آن را ضبط کنند …
این هفته اورگرند هشدار داد که فروش املاک پس از افت چندین ماهه، به افت شدید خود در ماه سپتامبر هم ادامه خواهد داد و نقدینگی شرکت را با چالش جدیدی روبرو خواهد کرد …
این شرکت چینی آنقدر عظیم است که سقوط آن نه تنها اقتصاد چین بلکه بازارهای فراتر از آن را هم تحت تأثیرات منفی خود قرار خواهد داد…
بانکهای ” اچاسبیسی ” و ” استاندارد چارترد ” در هنگکنگ از پرداخت وام بیشتر به اورگرند برای پروژههای جدید ناتمام این شرکت سر باز زدهاند ، سهام این شرکت حدود ۸۰ درصد از ارزش خود را در سال جاری از دست داده و تجارت اوراق قرضه آن چندین بار توسط بورسهای چینی متوقف شده است …
از لیگ فوتبال چین و بریز و بپاش هاشونم نگم که بعد 10 سال پروژه شون نابود شد …
کلا چینی ها استاد حباب درست کردند …
3 چرخه
۲ تیر ۱۴۰۳همینکه قضیه byd رو با لیگ فوتبال مقابسه کردی سطح سوادت رو مشخص میکنه.خودتو گول بزن حالا
! i M α η δ υ α R
۲ تیر ۱۴۰۳همین که از کامنت من این قدر سطحی نگرانه ، ظاهر متفاوت خودرو و فوتبال رو فقط تشخیص دادی یعنی رشد مغزی ات در حد کودک 3 ساله است که در اولین مرحله رشد فکری با لمس اشیا مختلف پیرامون خودش به متفاوت بودنشون پی می بره …
از اسم فیک اکانتت هم که چیزی نگم بهتره …
کره گوسفندی چقدر گرون شده امسال …
Mercedes
۱۶ تیر ۱۴۰۳داداش چین حبابه
مازراتی خوبه
S
۲ تیر ۱۴۰۳اورگراند چه ربطی به بی وای دی داره
اولا ۱۰۰ میلیارد دلار بدهی داره نه ۳۰۰ (از سایت companies market cap ببین)
در مقابلش مال byd کلن ۶ میلیارد دلاره
تازه اگه به بدهی بود بدهی تویوتا ۲۴۰ میلیارد دلاره و سال به سال بیشترم میشه پس بحث بدهی رو وسط نکش
تازه کل ارزش خود اور گراند به ۳ میلیارد دلار هم نمیرسه الان چجوری میخواد اقتصاد ۲۷ تریلیون دلاری چینو تحت تاثیر قرار بده؟
اگه چین استاد حباب درست کردنه پس اونوریام استاد جو ساختن
! i M α η δ υ α R
۲ تیر ۱۴۰۳با همین جمله ” اگه چین استاد حباب درست کردنه پس اونوریام استاد جو ساختن … ”
بحث رو شروع نکرده ، تموم کردی …
ممنون …
بهزاد
۳ تیر ۱۴۰۳یک مدت کاربران سنگر تسلا دچار توهم عدد و رقم شده بودن الانم byd اضافه شد.
کل بدهی شرکت byd حدود 74 میلیارد دلاره و اون ۶ میلیارد چیز دیگریست و یک بخش از بدهی.
اقتصاد چین ۱۸ تریلیون دلاره نه ۲۷.
! i M α η δ υ α R
۳ تیر ۱۴۰۳بهزاد جان دوره زمونه عجیبی شده …
با این نسل جدید بحث نکنیم سنگین تریم …
هیچ چیز رو قبول ندارند …
D.H
۲ تیر ۱۴۰۳چین در خودرو های احتراق داخلی عملا هیچ جایگاهی در میان بزرگان نداشت و برنامه جهان رو طوری پیش برد که در اون زمینه نقطه قوت داشت و ازظرفیت بالایی برخوردار بود و اینکه این شد تونست با جارو برقی ها پیشرفت کنه این همون چینیه که خودرو هاش در ۸ سال پیش به اشغال معروف بودن و قضاوت با شما…..
محمد
۳ تیر ۱۴۰۳آمریکا و غرب با دمیدن به این موج برقی سازی خودرو ها سعی کردن تا بازار نفت و گاز روسیه و ایران رو در چین کمتر کنن ولی صنعت خودشون آسیب دید.
genius
۳ تیر ۱۴۰۳هایسنس ، ویوو ، بی وای دی بالکل جام ملتهای اروپا در تسخیر چینی ها قرار گرفته طبیعیه اروپا با افکار مارکس بنیانگذار گلوبالیسم و سوسیالیسم بوده هر کاری کنیم باز هم علاقه به چپ جهانی تو خونشون هست!!