جوینت ونچر سایک–جنرال موتورز-وولینگ بهصورت رسمی از هاچبک برقی بینگو رونمایی کرد. این خودروی کوچک و جمع جور با قدرت ۶۷ اسب بخار و قیمت حدود ۱۰ هزار دلار در دسترس خواهد بود.
وولینگ بینگو به عنوان جدیدترین محصول جوینت ونچر جنرال موتورز با شرکتهای چینی در ماههای آینده راهی بازار خواهد شد. مدیر تولید بینگو قبلاً اعلام کرده بود قیمت خودروی یاد شده بین ۱۰,۳۰۰ تا ۱۴,۷۰۰ دلار خواهد بود. بینگو با چهار رنگ بدنه سفید، سبز، مشکی و صورتی در دسترس خواهد بود و خریداران خواهند توانست رنگ بدنه صورتی را با سقف سفید رنگ سفارش دهند. طول/عرض/ارتفاع وولینگ بینگو به ترتیب برابر با ۳۹۵۰/۱۷۰۸/۱۵۸۰ میلیمتر است و فاصله بین محورهای آن نیز به ۲۵۶۰ میلیمتر میرسد.
طراحی بینگو را میتوان بامزه توصیف کرد و در جایجای بدنه عناصر رترو و گرد دیده میشوند. در داخل کابین نیز میتوان به دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مدل فول، سیستمعامل لینگ OS، استارت از راه دور، ورود بدون کلید، پارک خودکار، کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی اشاره کرد. در کنسول مرکزی وولینگ بینگو دستهدنده چرخشی و نگهدارنده فنجان جلبتوجه میکنند. همچنین باید گفت بینگو خودرویی پنج درب با ظرفیت حمل چهار نفر است.
خودروی موردبحث از یک پیشرانه برقی استفاده میکند و در دو تریم عرضه میشود. تریم پایه قدرت ۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۱۰ نیوتون متر دارد و با باتری ۱۷.۳ کیلووات ساعتی عرضه میشود. شعاع حرکتی این مدل به ۲۰۳ کیلومتر میرسد. مدل دوم که سطح بالاتر محسوب میشود خروجی ۶۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۰ نیوتون متری دارد و باتری ۳۱.۹ کیلووات ساعتی لیتیوم-آهن فسفات آن شعاع حرکتی ۳۳۳ کیلومتری را ارائه میکند. حداکثر سرعت وولینگ بینگو جدید نیز به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. وولینگ با عرضه خودروهای کوچک و ارزان قیمت توانسته مشتریان چینی زیادی را جذب کند و حالا بینگو نیز ادامه دهنده ماموریت محصولات قبلی خواهد بود. نظر شما درباره این خودروی بامزه و جدید چیست؟
Sigma
۲۱ بهمن ۱۴۰۱وجدانا الکی از پراید که ۶۰۰۰ دلار بود ایراد میگرفتیم الان با ۱۰۰۰۰ دلار از این اسباب بازیا دست آدم میدن
مردیم از خوشی
۲۱ بهمن ۱۴۰۱حالت خوبه ؟
پراید و پژو و… گه به دلار حساب میکنی با هزار رانت و فساد و ارز نیمایی تولید میشه یعنی این قیمت دلاری قیمت واقعی محصولات ایران خودرو و سایپا نیست
درضمن هزینه تولید خودرو برقی زیاده
مجتبی .
۲۱ بهمن ۱۴۰۱دوست عزیز سایپا حقوق پرسنلشو به دلار وبرابر بادیگر کشورها میده؟؟ فولادوانرژی مورد استفاده شو دلاری میخره یا با تخفیفات رانتی؟؟
علی
۲۱ بهمن ۱۴۰۱بعنوان یه علاقه مند به صنعت خودرو ، فقط اسم این ماشینو که میشنوم میخوام سرمو بزنم به دیوار!!!!
Dian
۲۱ بهمن ۱۴۰۱البته اینو درنظر بگیر که این بیشتر هم اندازه ۲۰۶ هست تا پراید که اونم کمی بیشتر ۱۰۰۰۰ دلاره
حالا کدومشون بهتره قضاوتش با خودته
sina7
۲۱ بهمن ۱۴۰۱پلتفرم!
ایمنی!
امکانات!
این ماشین با همین سایزش قطعا ده ها برابر پراید ایمنی بیشتری داره
امکاناتش و به روز بودنش هم به کنار
حاضرم با این ماشین نهایتا صد کیلومتر بر ساعت تو آرامش سرعت داشته باشم تا اینکه با پراید بعد از ۱۲۰ پرواز کنم!!
همونطور که پراید برای استفاده شهری بود، اینم برای شهر ساخته شده و برد ۲۰۰-۳۰۰ کیلومتری بیشتر از نیاز روزانه هست حتی
روی همه این چیزا فکر میشه قطعا
وگرنه اگه اونا هم میخواستن همین تفکر پراید ۶ هزار دلاری رو داشته باشن دنیا پیشرفت نمیکرد
بیخیالِ این تفکرات کمونیستی و عهد قجری بشید :))
RENAULT5
۲۱ بهمن ۱۴۰۱داش حقیقتو گفتی
ولی پراید ماشین شهره نه جاده
امین
۱۳ خرداد ۱۴۰۲جنازه اش به پراید مبارزه
شاهرخ
۲۱ بهمن ۱۴۰۱از وقتی پورشه تحت مالکیت جنرال موتورز قرار گرفت محصولاتش افت داشتن
اینم از وضعیت ماکان
محمدرضا
۲۱ بهمن ۱۴۰۱چند درصد از سهامش رو خریده؟
NAVID۰۰۹۸
۲۱ بهمن ۱۴۰۱یه گزینهی ناب جهت شروع برقی شدن در ایران !!!
اما وجداناً میومد ، اون باتری کوفتیشو میکندم ، یه موتور گیربکس استوک ژاپنی میخوروندم روش حال میکردم چون اتاق خوبی نسبت به قیمت مُفتِش داره !
البته که چرت میگم ، چون پلتفرم برقیها جدا از بنزینیهاست و عملاً نمیشه چنین کرد ، البته بنزینیها را میشه برقی کرد که بارها دیدیم خودروهای مختلف سوخت فسیلی را برقی کردن از کلاسیک تا جدید !
مجید
۲۱ بهمن ۱۴۰۱خداوکیلی اینو بیارید ایران
مهدی
۲۱ بهمن ۱۴۰۱از بقل شبیه دی اس ۳ نیست
دی اس های کوچولو تو ایران؟
❤BMW❤
۲۱ بهمن ۱۴۰۱باحاله ،
کوچولو و فسقلی و ریزه میزه ،
مث موش !
مجتبی .
۲۱ بهمن ۱۴۰۱باتوجه به سطح درآمد مردم دربلاد کفر گزینه خوبی برای استفاده روزمره افرادیست که درشهرای بزرگ زندگی میکنن.
حسین
۲۱ بهمن ۱۴۰۱چرا زیر کاپوت بعضی خودروهای برقی خالی هست ولی بعضی دیگه خیلی شلوغ هست وشبیه به خودروهای بنزینی،کسی میتونه جواب بده؟
مانی
۲۱ بهمن ۱۴۰۱باتری های فسفات آهن طول عمر بسیار بیشتری از لیتیوم یونی معمولی دارند و طول عمر این باتری ها از خودروای که در آن قرار دارند بیشتر است. اما پیمایش آن ها ۱۴ درصد کمتر است که نسبت به طول عمر زیاد و هزینه ی کمتری که دارند کاملا قابل چشمپوشی است.