خودروهای چینی

وولینگ بینگو برقی، هاچبک مدرن چین با قیمت 10 هزار دلار

جوینت ونچر سایکجنرال موتورز-وولینگ به‌صورت رسمی از هاچبک برقی بینگو رونمایی کرد. این خودروی کوچک و جمع جور با قدرت ۶۷ اسب بخار و قیمت حدود ۱۰ هزار دلار در دسترس خواهد بود.

وولینگ بینگو به عنوان جدیدترین محصول جوینت ونچر جنرال موتورز با شرکت‌های چینی در ماه‌های آینده راهی بازار خواهد شد. مدیر تولید بینگو قبلاً اعلام کرده بود قیمت خودروی یاد شده بین ۱۰,۳۰۰ تا ۱۴,۷۰۰ دلار خواهد بود. بینگو با چهار رنگ بدنه سفید، سبز، مشکی و صورتی در دسترس خواهد بود و خریداران خواهند توانست رنگ بدنه صورتی را با سقف سفید رنگ سفارش دهند. طول/عرض/ارتفاع وولینگ بینگو به ترتیب برابر با ۳۹۵۰/۱۷۰۸/۱۵۸۰ میلی‌متر است و فاصله بین محورهای آن نیز به ۲۵۶۰ میلی‌متر می‌رسد.

طراحی بینگو را می‌توان بامزه توصیف کرد و در جای‌جای بدنه عناصر رترو و گرد دیده می‌شوند. در داخل کابین نیز می‌توان به دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مدل فول، سیستم‌عامل لینگ OS، استارت از راه دور، ورود بدون کلید، پارک خودکار، کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی اشاره کرد. در کنسول مرکزی وولینگ بینگو دسته‌دنده چرخشی و نگه‌دارنده فنجان جلب‌توجه می‌کنند. همچنین باید گفت بینگو خودرویی پنج درب با ظرفیت حمل چهار نفر است.

خودروی موردبحث از یک پیشرانه برقی استفاده می‌کند و در دو تریم عرضه می‌شود. تریم پایه قدرت ۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۱۰ نیوتون متر دارد و با باتری ۱۷.۳ کیلووات ساعتی عرضه می‌شود. شعاع حرکتی این مدل به ۲۰۳ کیلومتر می‌رسد. مدل دوم که سطح بالاتر محسوب می‌شود خروجی ۶۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۰ نیوتون متری دارد و باتری ۳۱.۹ کیلووات ساعتی لیتیوم-آهن فسفات آن شعاع حرکتی ۳۳۳ کیلومتری را ارائه می‌کند. حداکثر سرعت وولینگ بینگو جدید نیز به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. وولینگ با عرضه خودروهای کوچک و ارزان قیمت توانسته مشتریان چینی زیادی را جذب کند و حالا بینگو نیز ادامه دهنده ماموریت محصولات قبلی خواهد بود. نظر شما درباره این خودروی بامزه و جدید چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Sigma

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    وجدانا الکی از پراید که ۶۰۰۰ دلار بود ایراد میگرفتیم الان با ۱۰۰۰۰ دلار از این اسباب بازیا دست آدم میدن

    موافقم 17
    مخالفم 65
    1. مردیم از خوشی

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      حالت خوبه ؟
      پراید و پژو و… گه به دلار حساب میکنی با هزار رانت و فساد و ارز نیمایی تولید میشه یعنی این قیمت دلاری قیمت واقعی محصولات ایران خودرو و سایپا نیست

      درضمن هزینه تولید خودرو برقی زیاده

      موافقم 29
      مخالفم 3
    2. مجتبی .

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      دوست عزیز سایپا حقوق پرسنلشو به دلار وبرابر بادیگر کشورها میده؟؟ فولادوانرژی مورد استفاده شو دلاری میخره یا با تخفیفات رانتی؟؟

      موافقم 40
      مخالفم 3
    3. علی

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      بعنوان یه علاقه مند به صنعت خودرو ، فقط اسم این ماشینو که می‌شنوم میخوام سرمو بزنم به دیوار!!!!

      موافقم 21
      مخالفم 9
    4. Dian

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (682 ديدگاه)

      البته اینو درنظر بگیر که این بیشتر هم اندازه ۲۰۶ هست تا پراید که اونم کمی بیشتر ۱۰۰۰۰ دلاره
      حالا کدومشون بهتره قضاوتش با خودته

      موافقم 17
      مخالفم 2
    5. sina7

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (436 ديدگاه)

      پلتفرم!
      ایمنی!
      امکانات!
      این ماشین با همین سایزش قطعا ده ها برابر پراید ایمنی بیشتری داره
      امکاناتش و به روز بودنش هم به کنار
      حاضرم با این ماشین نهایتا صد کیلومتر بر ساعت تو آرامش سرعت داشته باشم تا اینکه با پراید بعد از ۱۲۰ پرواز کنم!!
      همونطور که پراید برای استفاده شهری بود، اینم برای شهر ساخته شده و برد ۲۰۰-۳۰۰ کیلومتری بیشتر از نیاز روزانه هست حتی
      روی همه این چیزا فکر میشه قطعا
      وگرنه اگه اونا هم میخواستن همین تفکر پراید ۶ هزار دلاری رو داشته باشن دنیا پیشرفت نمیکرد
      بیخیالِ این تفکرات کمونیستی و عهد قجری بشید :))

      موافقم 22
      مخالفم 4
    6. RENAULT5

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      داش حقیقتو گفتی
      ولی پراید ماشین شهره نه جاده

      موافقم 4
      مخالفم 2
    7. امین

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جنازه اش به پراید مبارزه

  2. شاهرخ

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    از وقتی پورشه تحت مالکیت جنرال موتورز قرار گرفت محصولاتش افت داشتن
    اینم از وضعیت ماکان

    موافقم 11
    مخالفم 18
    1. محمدرضا

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      چند درصد از سهامش رو خریده؟

      موافقم 3
      مخالفم 3
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    یه گزینه‌ی ناب جهت شروع برقی شدن در ایران !!!

    اما وجداناً میومد ، اون باتری کوفتیشو میکندم ، یه موتور گیربکس استوک ژاپنی میخوروندم روش حال میکردم چون اتاق خوبی نسبت به قیمت مُفتِش داره !

    البته که چرت میگم ، چون پلتفرم برقی‌ها جدا از بنزینی‌هاست و عملاً نمیشه چنین کرد ، البته بنزینی‌ها را میشه برقی کرد که بارها دیدیم خودروهای مختلف سوخت فسیلی را برقی کردن از کلاسیک تا جدید !

    موافقم 22
    مخالفم 7
  4. مجید

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    خداوکیلی اینو بیارید ایران

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. مهدی

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    از بقل شبیه دی اس ۳ نیست
    دی اس های کوچولو تو ایران؟

  6. ❤BMW❤

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    باحاله ،
    کوچولو و فسقلی و ریزه میزه ،
    مث موش !

    موافقم 10
    مخالفم 1
  7. مجتبی .

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    باتوجه به سطح درآمد مردم دربلاد کفر گزینه خوبی برای استفاده روزمره افرادیست که درشهرای بزرگ زندگی میکنن.

  8. حسین

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چرا زیر کاپوت بعضی خودروهای برقی خالی هست ولی بعضی دیگه خیلی شلوغ هست وشبیه به خودروهای بنزینی،کسی میتونه جواب بده؟

  9. مانی

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باتری های فسفات آهن طول عمر بسیار بیشتری از لیتیوم یونی معمولی دارند و طول عمر این باتری ها از خودروای که در آن قرار دارند بیشتر است. اما پیمایش آن ها ۱۴ درصد کمتر است که نسبت به طول عمر زیاد و هزینه ی کمتری که دارند کاملا قابل چشمپوشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا