کراس اور برقی/پلاگین هیبرید وولینگ استارلایت S با قیمت ۱۴ هزار دلار راهی بازار چین شده است.
وولینگ بهصورت رسمی خودروی استارلایت S را با قیمت بین ۱۴ تا ۱۸ هزار دلار عرضه کرده است. این خودرو که در سری محصولات لیبل نقرهای وولینگ قرار میگیرد با قوای محرکه پلاگین هیبریدی و برقی و در ۵ تیپ قابل انتخاب خواهد بود. در جدول زیر میتوانیم جزئیات تیپهای مختلف خودروی یاد شده را مشاهده کنیم.
قوای محرکه | نام تریم | قیمت (دلار) |
پلاگین هیبرید | ادونسد ۶۰ کیلومتر | ۱۴,۰۰۰ |
پلاگین هیبرید | پایلوت ۱۳۰ کیلومتر | ۱۵,۴۰۰ |
پلاگین هیبرید | فلگشیپ ۱۳۰ کیلومتر | ۱۶,۸۰۰ |
برقی | پایلوت ۵۱۰ کیلومتر | ۱۶,۸۰۰ |
برقی | فلگشیپ ۵۱۰ کیلومتر | ۱۸,۲۰۰ |
وولینگ استارلایت S اولین شاسیبلند جوینت ونچر SGMW است که از معماری تیانیو D استفاده کرده و با دو نوع قوای محرکه عرضه میشود. طول/عرض/ارتفاع خودروی موردبحث به ۴۷۴۵/۱۸۹۰/۱۶۸۵ میلیمتر میرسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۸۰۰ میلیمتر اعلام شده است. وزن استارلایت S بسته به قوای محرکه و تجهیزات بین ۱۶۸۰ تا ۱۷۹۰ کیلوگرم خواهد بود. چینیها همچنین مدعی هستند از ۱۹ ویژگی آیرودینامیکی در خودروی خود استفاده کردهاند تا ضریب درگ آن به ۰.۲۷۷ رسیده و توان پیمایش آن تا ۲۰ کیلومتر بیشتر شود.
نیروبخش نسخه تمام برقی وولینگ استارلایت S یک موتور برقی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور است. باتری ۶۰ کیلووات ساعتی این مدل هم شعاع حرکتی ۵۱۰ کیلومتری را فراهم میسازد و با استفاده از شارژر سریع میتوان در عرض ۱۵ دقیقه توان پیمایش خودرو را تا ۲۰۰ کیلومتر افزایش داد. البته در صورت استفاده از شارژر معمولی، رساندن شارژ ۲۰ درصدی باتری به ۸۰ درصد ۱۰ ساعت طول خواهد کشید. حداکثر سرعت این مدل هم ۱۷۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود. اما نسخه پلاگین هیبرید از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتون متر گشتاور استفاده میکند و یک موتور برقی با قدرت و گشتاور ۲۰۱ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتون متر هم وجود دارد. این مدل با دو باتری ۹.۵ و ۲۰.۵ کیلووات ساعتی قابل سفارش است و در حالت برقی توان پیمایش ۶۰ و ۱۳۰ کیلومتری دارد. باک سوخت ۵۳ لیتری، شعاع حرکتی ترکیبی ۱۱۰۰ کیلومتری و حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت هم جزو دیگر ویژگیهای فنی این خودرو هستند.
داخل کابین وولینگ استارلایت S یک نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی، پشت آمپرهای ۸.۸ اینچی و غربیلک فرمان دی کات نظرها را جلب میکنند. شاسیبلند جدید چینیها از سیستمعامل لینگ او اس استفاده کرده و از به روزرسانی از راه دور، تشخیص صوتی و ریموت کنترل گوشی هوشمند پشتیبانی میکند. در این خودرو سیستمهای کمکراننده و نیمه خودران سطح ۲ هم وجود دارند. صندلیهای استارلایت S پوشش چرمی دارند و همه تریم ها بهصورت استاندارد با تنظیم برقی و شش جهته صندلی راننده عرضه میشوند. البته امکان سفارش سردکن و گرمکن صندلیها نیز وجود دارد. از دیگر ویژگیهای این خودرو میتوان به ۶ کیسه هوا، ۲۳ فضای ذخیرهای، سانروف ۱.۱۸ مترمربعی، فضای بار ۶۱۰ لیتری و… اشاره کرد.
MehdiTurbo
۹ شهریور ۱۴۰۳هم قیمت ۱۴ تا ایفون
خنده دار نیست ؟
تازه هم شاسی هم برقی اگه سدان بنزینی بود میشد ۶ ۷ تا ایفون
واسه همینه میبندند
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳یه سوالی برام پیش اومده،
این فردا T5 قیمت جهانیش چنده؟
یعنی قیمتی که تو چین و بقیه جاها عرضه میشه؟
Kiarash
۹ شهریور ۱۴۰۳یادمه سالی که رونمایی شد از ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار بود
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳تشکر👌
amirkhanzadeh
۹ شهریور ۱۴۰۳مهم نی حقیقت
OM.01
۹ شهریور ۱۴۰۳دانگ فنگ فورتینگ T5 قیمتش تو چین از 70 هزار یوان شروع میشه یعنی 9950 دلار تا 120 هزار یوان یعنی 17 هزار دلار.
ولی نظر منو بخواهی 80 درصد خودروهای چینی اشغال هستن. البته خوبن ولی وقتی با اون 20 درصد مقایسه میکنیم واقعا میفهمیم اشغال هستن. دانگ فنگ هایما جک هیچکدوم در مقایسه با byd چانگان جیلی گریت وال حرفی برای گفتن نداره. تو ایران همش خودروهای درجه 3 و 4 چینی مونتاژ میشه
جالبه بدونی که آمار فروش دانگ فنگ با تمام مدل ها و آمار فروش فورتینگ زیر مجموعه دانگ فنگ همه مدل ها تو چین در سال 2023 برابری میکنه با فروش فقط یه تک مدل چانگان cs75 پلاس!
آمار فروش 2هفته چانگان یا جیلی از آمار فروش سالیانه هایما جک بیشتره.
برند هایی مثل جیلی و زیرمجموعه هاش و byd و چانگان و زیرمجموعه هاش و زیرمجموعه های گریت وال و خودروهای گرونتر مثل هونگچی nio و xpeng و لیپ موتور چند شرکت دیگه واقعا قابل مقایسه با اونایی که تو ایران هست نیست
البته باز هم طبقه بندی داره مثلا cs55 پلاس و ازکارا رو بشینی میفهمی بالاتر از هاوال H6 هست.
من پشت byd سانگ پلاس هاوال H6 جیلی ازکارا چانگان cs55 پلاس نشستم به طور کلی فیت اند فینیش جیلی چانگان بهتره بنظرم. ولی باز هم اینا خودروهای متوسط هستن قیمت 15 هزار دلار!
ولی اینم باید بگم کرولا وارداتی نیسان سانی هیوندای کونا کیا سراتو کیا اپتیما همه رو نشستم نسل قبلی هام نشستم تو ایران خیلی چیز عجیبی ندارن پلاستیک خشک زیاد توشون استفاده شده ولی کیفیت تویوتا خیلی بالاتر از هیوندای و کیا هست نشسته باشید متوجه میشید. دقت مونتاژ تویوتا بالا هست و قطعات خیلی محکم هست. در کل بخوام بگم فقط هوندا وزل کیفیتی متریال کابین بالاتر از خودروهای چینی وارداتی داره یعنی حس کیفیت بهتر رو حس میکنی البته قیمتش 30 هزار دلاره که باید از چینی 20 هزارتا یی باکیفیت تر باشه. ولی وقتی با چینی های 30هزار دلاری مقایسه میکنیم میبینیم هوندا وزل آنچنان هم کیفیتی و امکانات حرفی برای گفتن نداره! حالا خیلی ها میگن نه اونا برند خارجی هستن حالا من نفهمیدم خارجی یعنی چی ولی کلا من خیلی فرق بین ماشین چینی درجه 1 و ژاپنی کره ای تا قیمت 50 هزار دلار نمیبینیم. چون نشستم و تجربه کردم نه مثل خیلی ها رویای مزدا 3 بچگی یدک بکشم و ماشین رو خدا بدونم
امروزه همه چی شده مصرف گرایی و سود دیگه فرق نمیکنه ساخت کجا باشه. همه چی سفارش چین هست حتی برندهای لوکس ساعت لباس هم میرن چین تولید میکنن برای کاهش قیمت و همون قیمت میفروشن. لپ تاپ گوشی همه اینطوری شدن.
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳خیلی توضیحات خوبی دادی ممنون👌
پویان
۲۵ شهریور ۱۴۰۳یه چیزی بگم اقای om. اینکه 80 درصد چینی ها اشغال هستن اغراقه. درسته عالی نیستن. ولی اشغال هم نیستن.
این برندها عالی هستن
بی وای دی. جیلی. چانگان. ام جی. چری. لیپ موتور. گک موتور. هاوال. نیو. ژایوپنگ
Amir Enzo
۹ شهریور ۱۴۰۳چینی ها چقدر لیتیوم استخراج می کنن