با اولین محصول هیبریدی جوینت ونچر جنرال موتورز در چین یعنی وولینگ شینگچن آشنا شوید. شاسیبلند موردبحث که از قوای محرکه هیبریدی استفاده میکند بهصورت رسمی و با قیمت پایه معادل ۱۴۴۵۹ دلاری روانه بازار این کشور شد.
به گزارش پدال و به نقل از carscoops، نیروبخش وولینگ شینگچن پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی است که قدرت ۱۳۴ اسب بخاری دارد. اگرچه این خودروساز قدرت و گشتاور ترکیبی قوای محرکه خودروی خود را اعلام نکرده اما میگوید شینگچن در عرض ۳.۲ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد رساند. این شاسیبلند از نظر مصرف سوخت نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. در واقع وولینگ میگوید مصرف سوخت شینگچن در هر صد کیلومتر برابر با ۴.۶ لیتر بوده و این میزان در سیکل ترکیبی به ۵.۷ لیتر میرسد.
طراحی ظاهری خودروی موردبحث کاملاً چشمگیر از کار درآمده و از زبان طراحی خاص وولینگ استفاده میکند. نمای جلوی شینگچن با جلوپنجره سرراست مشکی و یک جفت چراغ چندضلعی و زاویهدار شناخته میشود. مه شکنهای جداگانه نیز جزو دیگر موارد قابلذکر هستند. از جمله شاخصههای دیگر نمای جلو میتوان به بخش سیاهرنگ سپر جلو و فلاپ نقرهای اشاره کرد.
با رسیدن به بخش عقب خودرو شاهد چراغهای سهگوش خواهید بود که با تریم مشکی براقی به یکدیگر متصل شدهاند. گفته میشود وولینگ شینگچن طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۹۵۴/۱۸۲۰/۱۷۵۰ میلیمتری دارد و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۷۵۰ میلیمتر میرسد. کابین این خودروی چینی هم پر از تجهیزاتی است که مشتریان چینی به آنها علاقهمند هستند. برای مثال پشت آمپرهای دیجیتالی ۸ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، غربیلک فرمان D کات، بهروزرسانی از راه دور سیستمعامل لینگ OS و… جزو موارد قابلذکر هستند. پشتی صندلیهای ردیف دوم نیز تا ۱۴ درجه به سمت عقب خم میشود تا سرنشینان راحتی بیشتری داشته باشند. مشتریان همچنین میتوانند سانروف پانورامیک را با پرداخت مبلغ اضافی سفارش دهند.
PURIYA
۱۱ شهریور ۱۴۰۱این دیگه چه اسمیه مثلا به دوستت میگی ماشنتون چیه؟
میگه وولینگ شینگچن هیبریدی🤣
AMANTE
۱۱ شهریور ۱۴۰۱یک سوالی الان یکهو به ذهنم اومد، یک شخص کم درآمد چقدر در ماه حقوق میگیره و یک شخص متوسط رو به بالا چقدر در ماه حقوق میگیره؟ چون چین از نظر اقتصادی خیلی خوبه ولی فکر کنم درآمد های خوبی ندارن یا اینکه مالیات زیادی دارن.
این سوال بخاطر این به ذهنم اومد که تا الان اکثر چینی هایی که دیدم که امکانات خوبی دارن قیمت بین 10 تا 20 هزار دلار دارن.
و اگه درآمد خوب باشه راحت میتونن یک ماشین بخرن.
hamid
۱۱ شهریور ۱۴۰۱حداقل درامدشون از ۴۰۰ دلار شروع میشه که اکثر جامعه حقوقشون این حدود است ، درامد های پایین دارای بخشش مالیاتی هستند ، متوسط درآمد هم حدود ۱۰۰۰ دلار هست ، به طور کل برای طبقه پایین خرید جامعه خرید این ماشین ها مشکل هست
منبع گوگل
AMANTE
۱۱ شهریور ۱۴۰۱تشکر از پاسخ همه، پس سبک درآمدشون مثل کشور های شوروی قدیم هست، چون مثلا قزاقستان و اوکراین هم درآمد شون تقریبا مثل همین بود.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ شهریور ۱۴۰۱میانگین درآمد افراد باسواد در چین، هزار دلار در ماه هست
یک مهندس جوان در حد لیسانس، خیلی راحت هزار تا ۱۵۰۰ دلار درآمد ماهانه داره
جهت اطلاع دوستان بگم، ایران در رتبه بندی حقوق برای افراد تحصیلکرده، آخر جدول یا چندتا مونده به آخر هست
بهراد
۱۱ شهریور ۱۴۰۱مالیاتاشون زیاده. تنها مزیت زندگی تو ایران اینه که مالیاتاش فضایی نیست « فعلا ».الان مثلا تیگو ۸ پرو هم ۲۰ هزار دلاره. حالا بماند اون ۲۰ هزار دلار تو ایران یهو میشه ۶۰ هزار دلار….
soulsmaster
۱۱ شهریور ۱۴۰۱مالیات ایران هم در خیلی از مشاغل نسبت در امد کم نیست.مالیات های وسایل رو نسبت به قیمتش و ریال اگر در نظر بگیرید اصلا کم نیست.
sina7
۱۱ شهریور ۱۴۰۱در واقع همه چی تو ایران به قدری گرونه که مالیاتش قبلا چند بار حساب شده اونم به صورت چند برابر
از یه طرف دیگه مثلا یه ماشین متوسط به قدری گرون هستش که شما در ۹۰ درصد مواقع اصلا توانایی خریدشو نداری بنابراین مالیاتشو نمیدی :)))
NAVID۰۰۹۸
۱۱ شهریور ۱۴۰۱۱۵ هزار دلار ؟!
فقط ۱۵ هزار دلار اونم هیبریدی 😲 !
اگه یکبارمصرف هم باشه بازم مُفته ، مممممفت !
یعنی هم قیمت موتورسیکلتهای نیمهسنگین !
اَمان از روزی که چینیها بخوان به تمام بازارها نفوذ کنند ، نفس برای رقیب نمیگذارند و اگر تعرفه و قوانینی وضع نشه در جهان راحت میتوانند همهی صنایع را به زانو در بیاورند !
پارسا
۱۱ شهریور ۱۴۰۱چرا یک جوری حرف میزنید انگار قراره به شما ضرر برسه
مگه ما سهام دار تویوتا و فولکس و غیره هستیم که میگیم باید تعرفه بذارند رو خودرو ارزان و خوب
من به عنوان مصرف کننده با هر نوع محدودیت که باعث بیشتر شدن هزینه هام بشه مخالفم
NAVID۰۰۹۸
۱۱ شهریور ۱۴۰۱پارسا جان
یه تعادلهایی باید حفظ بشه و اگر نه سنگ رو سنگ بند نمیشه ، چرا ؟!
چون درسته مصرف کننده باید ارزانترین جنس به دستش برسه اما سیاستهای کشورها با هم متفاوت هست و قیمت تولیدات کشورها را سیاستهای اون کشور تائید میکنه و همه چیز رقابتی نیست مثل تبادل خودرو بین اروپا و آمریکا که باعث میشه اکثر خودروهای آمریکایی نتوانند در اروپا فروش بروند در صورتی که اگر در خاک آمریکا کارخانه داشته باشند میتوانند با کمترین تعرفه وارد منتاژ و ساخته شوند و با خود آمریکاییها در خاکشون رقابت کنند !
اما موضوع چین با همه فرق میکنه !!!
پشت قیمت ارزان کالاهای چینی ، سیاست دیکتاتوری حاکم هست که یه جورایی جنگ اقتصادی و بهرهکشی از دیگر کشورهاست که چنین ارزان تمام میشود قیمت کالاهاشون که اول رقیب را فلج کنند و سپس هرکاری خواستند انجام دهند و این با خوش سودی برای شما مصرف کننده که نمیآورد هیچ و در گذر کوتاه زمان شما مصرفکننده هم اسیر میکنه و اشتغالزایی را از بین میبره و با خودش تورم و بدهکاری به بار میاره که دودش در چشم تمام مردم یک کشور میرود !!!
ببین ایران را !!!
۱۰ سال پیش همه مسخره میکردند چینیها را ، امروز چین به چنان جایگاهی در کشور ما رسیده که پشتپرده برای اقتصادمان هم برنامه میچینه و اگر قرار بر وارداتی باشه در نوبت اول چینیها هستند و … !!!
Dian
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ماشینای چینی از بس نسبت به مشخصاتشون ارزونن که آدم به کیفیت ماشینشون شک میکنه
محمد
۱۱ شهریور ۱۴۰۱برای استفاده ۵ساله بدون دردسرهستن اغلب
سبحان
۱۱ شهریور ۱۴۰۱میانگین درآمد در چین حدود ۱۱۰۰ دلار در ماه هستش
که کف دستمزد باید زیر ۷۰۰ دلار باشه
از جمعیت ۱.۴ میلیاردی حدود ۶ درصد بیکار هستن یعنی ۸۵ میلیون نفر
هزینه های زندگی در چین هم به نسبت بالا هستش یعنی یه خونه ۴۰ متری کوچیک در شهر پکن حدود ۳۰۰ دلار حق کرایه داره هزینه های سوخت و انرژی هم از اروپا بیشتر
چین اصلا چیزی نیست که میبینید بیشتر سرمایه در دست دولت هستش از بین ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت چین و فقط پنج میلیون نفر میلیونر در چین وجود داره که فقط ۹ درصد سرمایه جهانی هستش در مقابل آمریکا که فقط ۳۴۰ میلیون نفر جمعیت داره حدود ۲۲ میلیون نفر میلیونر وجود داره که حدود ۳۹ درصد سرمایه جهانی هستش
مردم چین و دولت چین چیزی نیستن که ما بخواهیم حسرت اونارو بخوریم
پارسا
۱۱ شهریور ۱۴۰۱دقیقا دولت چین چیزیه که باید حسرتش بخوریم
سیر کردن یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر که اکثرا پیر یا رو به پیری هستن شاهکاره چه برسه به اینکه درآمد ۱۱۰۰ دلاری ( ۳۰ میلیون ) هم داشته باشن
در نظر بگیرید همین ۶۰ سال پیش چنان قحطی به کشور زد که ۱۰ درصد مردمش در عرض دو سال مردن بعد همچین کشوری در کمتر نیم قرن چنان بزرگ شده که رئیس جمهور آمریکا میگه بزرگ ترین خطر برای ما چین هست . خیلی باید بزرگ بشی که بتونی بزرگ ترین دشمن آمریکا با اون همه عظمت باشی
حالا مسئولان ما با اندک جمعیت که اکثرا برعکس چینی های قدیم بسیار فرهیخته و با سواد با استعداد هستن چنین افتضاحی به بار آورده پس بله حسرت دولت و مردم چین رو میخورم
NAVID۰۰۹۸
۱۱ شهریور ۱۴۰۱پارسا جان
حسرت چین را خوردن مثل دیدن سراب در بیابان هست !
مستند مربوط به کشور چین و حقایقش را ببین تا بدونی مردم چین مثل گوسقند در دست چوپانان حکومتی هستند که بر اساس یک سیستم کار و زندگی میکنند و اگر هم کمی بزرگ شوند توسط دولت به صورت مرموزی ناپدید یا کشته یا از کار خودشان کنارهگیری میکنند !
چین به شدت روی اینترنت خودش کنترل داره و چیزی نیست که مردمش راحت بروند اونجا نظر بدهند یا ویدئویی ببینند و حتی آپلود کنند !
درسته که سخته چنین جمعیتی را کنترل کنند اما کنترل چنین جمعیتی هم باید سیاست دیکتاتوری و کمونیستی بچرخونه و اگر نه میشه یه کشوری همچون هند که مردمش یا صفر هستند یا صد و بیش از ۵۰٪ مردمانش حتی نمیدانند توالت چی هست !!!
چین مطمئناً برای خودش خوبه اما دیگر کشورها باید مراقبش باشند و اگر نه بلعیده میشوند !!!
سبحان
۱۱ شهریور ۱۴۰۱این اقتصاد و سیستم چین چیزی نیست که یک انسان عاقل و بالغ به دنبالش باشه. نمونه بزرگ تر این سیستم که در چین وجود داره قبلاً شکست خورده ( شوروی سابق) شوروی حتی بزرگ تر و قوی تر از چین فعلی بود سیستم اقتصادی کمونیسم و مارکسیسم هیچ وقت پایدار نبوده و هر جا رشد کرده موجب سرنگونی شده مخصوصا اگه با تفکرات مذهبی و فساد سیستماتیک عجین بشه فاجعه به بار میاره
تاریخ تکرار کردن حماقت حساب میشه نه افتخار
هلهل
۱۱ شهریور ۱۴۰۱سه تا چیز
چین به هیچ وجه شبیه روسیه نیست
اقتصاد شوروی در بهترین روز هاش هم نزدیک چین نبوده
اقتصاد چین اصلا کمونیستی نیست
البته به هیچ عنوان نمیگم بهترین نمونه حکومت مال چینه حتی نزدیکش هم نیست اما قابل تحسینه
مجتبی
۱۹ شهریور ۱۴۰۱دوست عزیز،اقتصاد چین هیچ سنخیت و هیچ نشانی از اقتصادهای کمونیستی ندارد و اقتصاد کاملا آزاد و استوار بر پایه رقابت است.اگر چنین نبود نمیتوانست در علم،صنعت و اقتصاد پیشرفت کند.کدام کشور و کدام اقتصاد کمونیستی را سراغ دارید که توانسته باشد در یک بازه زمانی کوتاه چنین پیشرفتی داشته باشد.
soulsmaster
۱۱ شهریور ۱۴۰۱کاش این ماشین وارد کشور ما هم بشود.دوستان بعضی اطلاعات را در مورد چین گفتند و من هم مقداری به ان اضافه میکنم که هزینه هایی مثل مواد غذایی و محصولات الکتریکی پایین هست و شرکت های چینی وسایلشون را ارزان تر از قیمت بازار جهانی در چین بفروش میرسانند و شما اگر سطح سواد خوبی داشته باشید میتوانید از کمک هزینه های دولت استفاده کنید در مواردی مثل خرید خودرو و خانه استفاده کنید،در مورد حمل و نقل هم بخش های شرقی این کشور از نظر ریلی قوی هست و سیستم حمل و نقل عمومی خوبی دارند که استفاده از ان بصرفه است.در پایان این نکته را هم اضافه کنم که تفاوت زیادی در کیفیت زندگی افرادی که در شرق این کشور زندگی میکنند با افرادی که در غرب این کشور زندگی میکنند وجود دارد.
مجتبی
۱۹ شهریور ۱۴۰۱درود بر شما.ما نباید انتظار داشته باشیم خودرویی که در چین پانزده هزار دلار قیمت دارد پس از ورود به ایران با قیمت منصفانه بیست هزار دلار عرضه شود.در اینصورت منافع شرکتهای ایران خودرو و سایپا با خطر جدی مواجه خواهد شد.خودرویی که در چین پانزده هزار دلار قیمت دارد برای تامین منافع شرکتهای ایران خودرو و سایپا و برای تامین منافع وارد کننده و دولت با قیمتی حدود سی و پنج تا چهل هزار دلار به فروش میرسد.
اویسی
۲۸ دی ۱۴۰۱با سلام ودرود
ضمن سپاس از اطلاعاتی که در خصوص این خودرو چینی ارائه فرمودید توضیحاتی درخصوص این خودرو به منظور تکمیل ارائه میدهم این خودرو تحت عنوان wuling Sata پرفروشترین خودرو دنیا در سال گذشته بود ۴۰ درصد سهام کمپانی تولید کننده متعلق به جنرال موتورز امریکاست که در خصوص سیستم موتوری آن از فناوری روز دنیا توسط GM بهره گرفته شده است نوع هیبریدی آن HEV است به این مفهوم که این خودرو جهت شارژ باتری به ایستگاههای برق نیاز ندارد بلکه وقتی تا سرعت ۶۰ کیلومتر حرکت می کند از باتری استفاده می کند وزمانی که سرعت از ۶۰ کیلومتر بیشتر شد از سوخت بنزین استفاده می کند ولی در همان زمان باتری نیز شارژ می شود همچنین در هنگام ترمز گرفتن باتری شارژ میشود مدت طول عمر باتری این خودرو ۶ سال است ماشینی با فناوری جنرال موتورز و طراحی ایتالیا وتولید در چین سه کمپانی در تولید این خودرو زیبا و جا دار با یکدیگر شراکت می کنند دو کمپانی چینی SAIC و WULING و کمپانی بزرگ امریکایی GM به جهت خیلی از موارد این خودرو بهترین خودرو خانواده در دنیا محسوب میگردد و بالا بودن فروشش در دنیا بی علت نبوده است