شیائومی چین جزئیات تکنولوژیهای شاسی هوشمند خود با چهار موتور برقی و قدرت ۲۰۵۴ اسب بخار را اعلام کرد.
این تکنولوژیها شامل چهار بخش کلیدی سیستم تعلیق کاملاً فعال، چهار موتور برقی، سیستم ترمز مکانیکی الکتریکی ۴۸ ولتی و سیستم فرمان ۴۸ ولتی است. این شرکت با انتشار ویدئویی تواناییهای شاسی جدید خود را روی محصولش به نمایش گذاشته و از جمله این موارد میتوان به حالت شبیه رقص خودرو، گردش درجا و… اشاره کرد که همگی این ویژگیها روی قابلیت مانور و کنترل پیشرفته تأکید دارند.
شیائومی سه سال زمان را صرف تحقیق و توسعه درباره این شاسی هوشمند کرده است و از الگوریتمهای کنترل پیشرفته به همراه سختافزارهای مدرن استفاده میشود. این سختافزارها شامل جدیدترین نسخه از سیستم DP + ET10 بوش هستند که باعث ایجاد توازن بین تکنولوژیهای هوشمند و عملکرد رانندگی بهینه خواهند شد. هدف این برند ارائه محصولاتی پرفورمنس و هوشمند برای طیف وسیعتری از مشتریان است.
سیستم تعلیق فعال شیائومی پایداری فوقالعادهای را برای خودروی ۲.۲ تنی SU7 مکس فراهم میکند. این سیستم تعلیق دارای نیروی رو به بالای ۴۴,۴۰۰ نیوتونی است و توانایی بالا بردن دو دستگاه SU7 مکس را دارد. یکی دیگر از ویژگیهای شاسی جدید شیائومی قوای محرکه جدیدی است که از چهار موتور برقی تشکیل میشود و مجموع خروجی آنها به ۲۰۵۴ اسب بخار میرسد. تکنولوژی شاسی شیائومی به منظور بهبود راحتی و کنترل خودرو از سیستم تعلیق فعال بهره برده و هر چرخ دارای موتوری با قدرت ۶ اسب بخار است که باعث تنظیم مداوم دامپرها به منظور کاهش تکانهای بدنه در زمان گردش، شتاب و ترمز گیری میشود.
این سیستم از ساختار ۴۸ ولتی برای پشتیبانی از کنترل خطی ترمز و فرمان سود برده و بجای اتصالات هیدرولیکی و مکانیکی سنتی از کنترلهای مبتنی بر نرمافزار استفاده شده است. این نوع طراحی به شیائومی اجازه میدهد از نسبتهای فرمان و نیروی ترمز تطبیقی بهره ببرد که تنظیمات آنها بر اساس شرایط رانندگی صورت میگیرد تا دقت و عملکرد آنها بهینه شود. شرکت موردبحث عملکرد سیستم تعلیق خود را برای تطبیق با شرایط متنوع به نمایش گذاشته است. این تکنولوژی جدید همچنین از طریق کاهش دمای ترمز و افزایش توان پیمایش روی راندمان کلی خودرو نیز تأثیر مثبت دارد. شیائومی شاسی هوشمند خود را با اکوسیستم خود ادغام کرده تا خودروها توانایی اتصال به دستگاههای هوشمند خانگی را داشته باشند. با پیشرفت مداوم سیستمهای رانندگی، کابین خودروی هوشمند و معماریهای الکترونیکی، شیائومی میخواهد نوآوریهای جدیدی را وارد صنعت خودروسازی کند.
Hairy wrinkled saggy balls
۲۵ آبان ۱۴۰۳کاش اینقدری که رو تحقیق و توسعش (شایدم با چاشنی کپی) سرمایه گذاری میکردن رو طراحیش هم میکردن که کمتر شبیه یه سری از ماشینا از هر 3 نما بشه
سامان
۲۵ آبان ۱۴۰۳ظاهره واقعا مهمه اما نه به اندازه این همه فناوری باحال.
کدوم برند می تونه جلوی اینا قد علم کنه؟
واقعا شوکه شدم.
دارن مرز فناوری رو جابجا می کنن
سوشیانت
۲۵ آبان ۱۴۰۳کدوم برند می تونه جلوی اینا قد علم کنه؟
همه برند های معتبر از این چینی ها که حتی بلد نیستن یه ماشین درون سوز درست حسابی بسازن بهترن
hosen
۲۵ آبان ۱۴۰۳ظاهرش چشه مگه؟
اتفاقا ظاهر خیلی معقولی هم داره
AliMOPAR
۲۵ آبان ۱۴۰۳کپی؟ چی میگی مرد مومن
Mr.porshe
۲۵ آبان ۱۴۰۳یخورده شبیه تلفیق پانامرا و مک لارن می مونه
Siyavash
۲۵ آبان ۱۴۰۳جلوش مکلارن.. عقب سوناتا.نمایه بغل تا حدودی پورشه پانامرا..مساوی شیاومی
Eldorado
۲۵ آبان ۱۴۰۳همه اومدن میگن از کجا شبیه چه ماشینیه
خب ما خودمونم چشم داریم و میفهمیم شبیه چیه
اگه کامنت مفید و سازنده ای ندارید چرا الکی شلوغ میکنی اینجارو
دریغ از یک نفر که اطلاعات درست حسابی یا یه نظر مفید راجع به تکنولوژی ، همین شرکت شیائومی ، قدرت ۲ هزار اسبی ، اقتصاد چین ، مدیریت کمپانی و غیره بده
s
۲۵ آبان ۱۴۰۳بیخود نمیگن مردم عقلشون به چشمشونه
سهیل
۲۵ آبان ۱۴۰۳خوبی شیائومی اینه که بهترین تکنولوژی ها رو از شرکت های مختلف گردآوری میکنه. چه گوشی چه خودرو. ممکنه خیلی از این تکنولوژی ها مال استارت اپ های چینی باشه. اینطوری میتونه در کوتاه ترین زمان پیچیده ترین و کامل ترین محصول رو بسازه. و در نهایت این پکیج کامل رو با قیمت کاملا رقابتی عرضه کنه. در نتیجه میشه یه بازی برد برد برای همه.
از وجود کمپانی هایی مثل شیائومی خوشحالم.