خودروهای چینی

نسل جدید شاسی هوشمند شیائومی با قدرت 2054 اسب بخار معرفی شد

شیائومی چین جزئیات تکنولوژی‌های شاسی هوشمند خود با چهار موتور برقی و قدرت ۲۰۵۴ اسب بخار را اعلام کرد.


این تکنولوژی‌ها شامل چهار بخش کلیدی سیستم تعلیق کاملاً فعال، چهار موتور برقی، سیستم ترمز مکانیکی الکتریکی ۴۸ ولتی و سیستم فرمان ۴۸ ولتی است. این شرکت با انتشار ویدئویی توانایی‌های شاسی جدید خود را روی محصولش به نمایش گذاشته و از جمله این موارد می‌توان به حالت شبیه رقص خودرو، گردش درجا و… اشاره کرد که همگی این ویژگی‌ها روی قابلیت مانور و کنترل پیشرفته تأکید دارند.

شیائومی سه سال زمان را صرف تحقیق و توسعه درباره این شاسی هوشمند کرده است و از الگوریتم‌های کنترل پیشرفته به همراه سخت‌افزارهای مدرن استفاده می‌شود. این سخت‌افزارها شامل جدیدترین نسخه از سیستم DP + ET10 بوش هستند که باعث ایجاد توازن بین تکنولوژی‌های هوشمند و عملکرد رانندگی بهینه خواهند شد. هدف این برند ارائه محصولاتی پرفورمنس و هوشمند برای طیف وسیع‌تری از مشتریان است.

سیستم تعلیق فعال شیائومی پایداری فوق‌العاده‌ای را برای خودروی ۲.۲ تنی SU7 مکس فراهم می‌کند. این سیستم تعلیق دارای نیروی رو به بالای ۴۴,۴۰۰ نیوتونی است و توانایی بالا بردن دو دستگاه SU7 مکس را دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های شاسی جدید شیائومی قوای محرکه جدیدی است که از چهار موتور برقی تشکیل می‌شود و مجموع خروجی آن‌ها به ۲۰۵۴ اسب بخار می‌رسد. تکنولوژی شاسی شیائومی به منظور بهبود راحتی و کنترل خودرو از سیستم تعلیق فعال بهره برده و هر چرخ دارای موتوری با قدرت ۶ اسب بخار است که باعث تنظیم مداوم دامپرها به منظور کاهش تکان‌های بدنه در زمان گردش، شتاب و ترمز گیری می‌شود.

این سیستم از ساختار ۴۸ ولتی برای پشتیبانی از کنترل خطی ترمز و فرمان سود برده و بجای اتصالات هیدرولیکی و مکانیکی سنتی از کنترل‌های مبتنی بر نرم‌افزار استفاده شده است. این نوع طراحی به شیائومی اجازه می‌دهد از نسبت‌های فرمان و نیروی ترمز تطبیقی بهره ببرد که تنظیمات آن‌ها بر اساس شرایط رانندگی صورت می‌گیرد تا دقت و عملکرد آن‌ها بهینه شود. شرکت موردبحث عملکرد سیستم تعلیق خود را برای تطبیق با شرایط متنوع به نمایش گذاشته است. این تکنولوژی جدید همچنین از طریق کاهش دمای ترمز و افزایش توان پیمایش روی راندمان کلی خودرو نیز تأثیر مثبت دارد. شیائومی شاسی هوشمند خود را با اکوسیستم خود ادغام کرده تا خودروها توانایی اتصال به دستگاه‌های هوشمند خانگی را داشته باشند. با پیشرفت مداوم سیستم‌های رانندگی، کابین خودروی هوشمند و معماری‌های الکترونیکی، شیائومی می‌خواهد نوآوری‌های جدیدی را وارد صنعت خودروسازی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. Hairy wrinkled saggy balls

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    کاش اینقدری که رو تحقیق و توسعش (شایدم با چاشنی کپی) سرمایه گذاری میکردن رو طراحیش هم میکردن که کمتر شبیه یه سری از ماشینا از هر 3 نما بشه

    موافقم 21
    مخالفم 81
    1. سامان

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (60 ديدگاه)

      ظاهره واقعا مهمه اما نه به اندازه این همه فناوری باحال.
      کدوم برند می تونه جلوی اینا قد علم کنه؟
      واقعا شوکه شدم.
      دارن مرز فناوری رو جابجا می کنن

      موافقم 80
      مخالفم 9
      1. سوشیانت

        ۲۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (3620 ديدگاه)

        کدوم برند می تونه جلوی اینا قد علم کنه؟
        همه برند های معتبر از این چینی ها که حتی بلد نیستن یه ماشین درون سوز درست حسابی بسازن بهترن

        موافقم 11
        مخالفم 68
        1. 👊

          ۲۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (22 ديدگاه)

          مدیر عامل فورد گفته همین چین ( که به قول تو درون سوز درست حسابی هم نداره ) یه تهدید واقعی حساب میاد و حتی گفته اونها از ما جلوتر هستند
          راستی خود جیم فارلی چند ماهه با شیاومی SU7 میاد و میره :)

          https://www.pedal.ir/ford/ford-calls-chinese-automaker-existential-threat/

          موافقم 57
          مخالفم 5
        2. سوشیانت

          ۲۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3620 ديدگاه)

          خب که چی؟ جلو تر بودن به خیلی چیز ها بستگی داره چینی ها فقط از لحاظ قیمت برتری دارن

          موافقم 6
          مخالفم 57
        3. Sina_carshow

          ۲۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (321 ديدگاه)

          آخه قیمت پایین تر هستش و بهتر هستش شما الان ثابت کن مثلا پورشه تایکان ماشین بهتریه با دو و نیم برابر قیمت بیشتر
          یا بهم توضیح بده محصولات به قول خودت اصیل چه چیزی اضافه تر بهت میدن نسبت به این ماشین یا هیبریدی های بی وای دی و جیلی؟

          موافقم 49
          مخالفم 4
        4. new comer

          ۲۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (15 ديدگاه)

          دوست عزیز
          چیزی که مدیر عامل فورد گفته پیرامون خودروهای برقی گفته !!! لطفا کامل یه حرف را گوش و بعد نشر بدید
          ضمن اینکه در بازارهای امریکای شمالی فعلا برقی ها حتی همون تسلا هم حالشون خوب نیست و افت فروش دارن
          استقبال از برقی کم شده و از تب و هیجان کار کم شده فعلا

          موافقم 7
          مخالفم 26
        5. new comer

          ۲۶ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (15 ديدگاه)

          الان به کدوم حرف من دیسلایک دادید؟!!!
          خب برین سرچ کنین خودتون ببینین

          موافقم 4
          مخالفم 15
        6. سوشیانت

          ۲۶ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3620 ديدگاه)

          فکر کنم قبلا با شما صحبت کردم و گفتم که به غیر از این کلاس تو تمامی کلاس ها چینی ها بازنده هستن شما هم اومدید قابلیت های چند تا ماشین چینی رو با هم ترکیب کردید بجای اینکه بیاید بر اساس نوع کلاس مقایسه کنید!

          موافقم 2
          مخالفم 6
        7. بهروز

          ۲۷ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (177 ديدگاه)

          بله چینیا توانایی ساخت موتور درون‌سوز ندارن اما با استراتژی عالی بجای ورود به دنیای درون‌سوزها که غربی‌ها ۱۸۰ سال توش تجربه دارن رفتن سمت الکتریکی ها که یه صنعت ۲۰ ساله هستش (می‌دونم عمر اولین خودروی برقی بالای ۱۲۰ ساله هستش اما توسعه‌اش رها شده بود).
          دقیقاً مث صنعت گوشی که با ورود چینی‌ها عرصه برا نوکیا، سامسونگ، اپل، ال‌جی، سونی و اچ‌تی‌سی تنگ شد!

          موافقم 9
          مخالفم 1
        8. سوشیانت

          ۲۷ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3620 ديدگاه)

          قبول دارم که چین فعلا تو کلاس سدان های پرفورمنس برقی حرف اول رو میزنه ولی تو کلاس کراس اوور ها پرفورمنس برقی سه ردیفه از تسلا و در کلاس ابر خودرو های برقی هم از زینگر و ریماک و… عقب تره پس فعلا در مجموع تو برقی ها هنوز مونده به بقیه برند ها برسه

          موافقم 1
          مخالفم 2
    2. hosen

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (926 ديدگاه)

      ظاهرش چشه مگه؟
      اتفاقا ظاهر خیلی معقولی هم داره

      موافقم 51
      مخالفم 4
      1. Arshia m3csl

        ۲۶ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        شما شیائومی بزار پروفایل اینقدر عاشق ماشین چینی هستی از نظر شما ماشین های چینی از فراری بهترن شما اگه جلوت شیائومی و f40 بزارن وقتی انتخابت شیائومی هست پروفایل فراری رو وردار قطعا چینی بازی از فراری و مکلارن و پورشه چیزی حالیت نیست

        موافقم 3
        مخالفم 22
    3. AliMOPAR

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (202 ديدگاه)

      کپی؟ چی میگی مرد مومن

      موافقم 41
      مخالفم 3
    4. Sina_carshow

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (321 ديدگاه)

      خسته نشدید از این همه هیت؟ داری به وضوح میبینی از پورشه تایکان دوبرابر قیمت خودش بهتره هم تو پیست هم تو درگ
      اونوقت ناراحتین چرا بخش برقی پورشه وضعیت بحرانی داره
      همینه دیگه رقابت این پورشه هم کم کاری میکنه چون واقعیت اینه گذاشتن کیلویی اسب بخاری تو خودرو های برقی آسونتر و کم هزینه تره ولی خوب دلش میخواد سود بیشتر بگیره اونم ماشینی که نسخه پایش حتی کروز کنترل هوشمند هم نداره بابتش به پول ما اشتباه نکنم ۱۶۰ میلیون تومن میگیره

      موافقم 41
      مخالفم 3
  2. Mr.porshe

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    یخورده شبیه تلفیق پانامرا و مک لارن 720 میمونه

  3. Mr.porshe

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    یخورده شبیه تلفیق پانامرا و مک لارن می مونه

    موافقم 24
    مخالفم 12
  4. Siyavash

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (897 ديدگاه)

    جلوش مک‌لارن.. عقب سوناتا.نمایه بغل تا حدودی پورشه پانامرا..مساوی شیاومی

    موافقم 9
    مخالفم 41
    1. JaMsHiD-B

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3004 ديدگاه)

      حتما دنای خودمون خوبه که جلوش توی نسخه پلاس از لنسر اوولوشن کپی رفتن و عقبشم از سی کلاس
      اونم با صد اسب چلاق
      این شیائومی بیست تا دنا رو می‌ذاره تو جیبش راه می‌ره بعدا چطور شما داری ازش ایراد میگیری

      موافقم 37
      مخالفم 2
      1. Siyavash

        ۲۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (897 ديدگاه)

        حالت خوبه؟ اصلا متوجه حرف من شدی…

        موافقم 2
        مخالفم 8
        1. JaMsHiD-B

          ۲۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3004 ديدگاه)

          کلی گفتم برای کسایی که هنوز میگن آشغال و بدرد نخوره مخاطب شما نیستی
          این کامنتو دیدم گفتم یه تلنگر باشه برای کسایی که فکر میکنن آمریکا می‌تونه جلودار چین بشه و چین نمیتونه جهان رو فتح کنه

          موافقم 16
          مخالفم 1
  5. Eldorado

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (429 ديدگاه)

    همه اومدن میگن از کجا شبیه چه ماشینیه
    خب ما خودمونم چشم داریم و میفهمیم شبیه چیه
    اگه کامنت مفید و سازنده ای ندارید چرا الکی شلوغ میکنی اینجارو
    دریغ از یک نفر که اطلاعات درست حسابی یا یه نظر مفید راجع به تکنولوژی ، همین شرکت شیائومی ، قدرت ۲ هزار اسبی ، اقتصاد چین ،‌ مدیریت کمپانی و غیره بده

    موافقم 43
    مخالفم 3
    1. s

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (161 ديدگاه)

      بیخود نمیگن مردم عقلشون به چشمشونه

      موافقم 17
      مخالفم 3
  6. سهیل

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    خوبی شیائومی اینه که بهترین تکنولوژی ها رو از شرکت های مختلف گردآوری میکنه. چه گوشی چه خودرو. ممکنه خیلی از این تکنولوژی ها مال استارت اپ های چینی باشه. اینطوری میتونه در کوتاه ترین زمان پیچیده ترین و کامل ترین محصول رو بسازه. و در نهایت این پکیج کامل رو با قیمت کاملا رقابتی عرضه کنه. در نتیجه میشه یه بازی برد برد برای همه.
    از وجود کمپانی هایی مثل شیائومی خوشحالم.

    موافقم 33
    مخالفم 2
  7. مهردادکمال

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    مگه میخواد پرواز کنه این قدر اسب بخار داره!

    موافقم 5
    مخالفم 10
    1. MohammadAMiN

      ۲۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوتا بال کم داره فقط

  8. رامتین

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    اتفاقا طراحی جلو و عقب کاملا هماهنگه. من حس میکنم بشدت خودروسازان بزرگ دنیا در آینده نزدیک شکست سختی از چین در خودروهای برقی میخورند. چون تکنولوژی برقی را شرکتهای چینی و اروپایی و امریکایی با هم شروع کردند، بنابراین اینطور نیست چینی ها عقبتر باشند. تنها راه چاره اینه اتحادیه اروپا دوباره تولید خودروهای درون سوز را آزاد کنند. چون تکنولوژی و دانش خودروهای درون سوز چینی با اروپایی قابل مقایسه نیست. البته من بشدت از این اتفاق خوشحال میشم که برگردیم به خودروهای gasoline یا hybrid.

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. Sina_carshow

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (321 ديدگاه)

      مشکل اینجاس چینی ها سریع خودشون رو تطبیق میدن مثلا همین آواتار ۱۱ نسخه هیبریدی با ۱۵۰۰ کیلومتر رنج داده بیرون چون دیدن برقی ها افت کردن درواقع چون پلت فرم هاشون برقی هستش محدودیت داره موتور فقط نقش ژنراتور رو بازی میکنه که باتریا رو شارژ کنه
      جیلی و بی وای دی هم همینطور دارن همین کار رو میکنن
      بی وای دی هم تو تمام محصولات امسالش استثنا دو سه تا محصول حق انتخاب هیبرید هم میده به مشتری

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. امیر پرتو

        ۲۶ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        البته اینجور تکنولوژی که پیشرانه درون سوز به عنوان ژنراتور باشه فکر کنم بیشتر پلاگین هیبریده

  9. 🥇M🏆 Bavaria///👑

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (703 ديدگاه)

    سیتروئن زانتیای مدرن؟!! 😂😂

    موافقم 5
    مخالفم 15
  10. Muty

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اصلا تو بگو ۳۰۰۰ تا اسب بخار !!!
    صفر تا صد زیر ۱ ثانیه
    خب که چی ؟…
    همه چی سرعت و اسب بخار نیست که

    موافقم 2
    مخالفم 16
    1. B

      ۲۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (924 ديدگاه)

      بله آپشن و قیمت و برد و سرعت شارژ هم هست که اونجام اصلا دست و پا بسته نیست تعلیقم که وقتی رکورد پیست میزنه یعنی عالی کار میکنه حالا خیلی نقاط و ضعف و قوت وجود داره که ما نمیبینیم و خیلیاشون در آمار و ارقام نمیگنجه

  11. نویدی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (398 ديدگاه)

    شیائومی بعد از این همه سال هنوز نتونسته یه گوشی موبایل بدون باگ و بدون ایراد بسازه،خدا به داد خودروهاش برسه.
    یه زمانی زر ماکارون هم میخواست خودرو مونتاژ کنه🤣🤣

    موافقم 1
    مخالفم 18
  12. M power

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (422 ديدگاه)

    اصلا کسی در مورد سرعت حرف نزد.بحث در مورد تکنولوژیه مدرنه که فعلن چه بخاهیم و چه نخاهیم دست چینیاست.
    در مورد ظاهر ماشین هم بگم اگه کپی هم کرده باشن خداوکیلی دمشون گرم حداقل درست کپی کردن ن مثله ما….

    موافقم 10
    مخالفم 1
  13. معین قریشی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا زده رو دست ایلان ماسک ولی برقیه دیگه به دل نمیشینه

  14. amirboss

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    اینکه چین به این سرعت داره پیشرفت می‌کنه و واقعا شده یکی از تهدیدات بزرگ بازار خودرو،به دلیل نیروی کار عظیم و استراتژی خوب شرکت های چینی هست.
    استلانتیس مدیریت می‌کنه چین هم مدیریت می‌کنه.
    البته این همه تکنولوژی که برای این خودرو به کار گرفته شده جدا از کاربری زیاد،پیچیدگی برقی و فنی زیادی هم داره که منجر به استهلاک بیشتر تو دراز مدت هم میشه.
    به هرحال من اول از همه طرفدار تکنولوژی و نوآوری هستم حالا میخاد یه شرکت چینی باشه یا فلان شرکت با سابقه 100ساله.

  15. Arshia m3csl

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    ماشین جذابیه و اسپرت و قویه ولی اگه باعث ورشکستگی پورشه یا ائودی یا مرسدس بنز باشه کاملا باهاش مخالفم خودرو ساز های اسطوره ای نباشن چینی ها باشن اون روز مرگ خودرو سازیه

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. شکیبا

      ۲۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      اتفاقأ پسرعموم که دکترای اقتصاد داره چند وقت پیش ایران بود میگفت چینی ها دارن دامپینگ میکنن یعنی اجناس رو به ضرر به بازار تزریق میکنن که شرکت های نامدار در اون زمینه رو ورشکست کنن بعد که رقبا رو زمین گیر کردن شروع به تسخیر بازار مورد نظر و جبران خسارت میکنن دامپینگ در صورت اثبات جرم به حساب میاد و شامل تحریم و جریمه های بین المللی میشه ولی تو یه کشوری مثل ایران توسط مسوولان اصلا احساس نمیشه که بخاد جرم انگاری بشه

  16. شکیبا

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    اتفاقأ پسرعموم که دکترای اقتصاد داره چند وقت پیش ایران بود میگفت چینی ها دارن دامپینگ میکنن یعنی اجناس رو به ضرر به بازار تزریق میکنن که شرکت های نامدار در اون زمینه رو ورشکست کنن بعد که رقبا رو زمین گیر کردن شروع به تسخیر بازار مورد نظر و جبران خسارت میکنن دامپینگ در صورت اثبات جرم به حساب میاد و شامل تحریم و جریمه های بین المللی میشه ولی تو یه کشوری مثل ایران توسط مسوولان اصلا احساس نمیشه که بخاد جرم انگاری بشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. Taha Ayoobi

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4714 ديدگاه)

    اگه قرار باشه شبیه ماشین دیگه باشه عقبش خود لینکلن MKZ عه.

    1. HK000

      ۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بیشتر عقبش شبیه استون مارتین ونتیج هس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا