یک دستگاه شیائومی SU7 صفرکیلومتر تنها پس از ۳۹ کیلومتر کارکرد خراب شد و تکنسینهای شرکت نیز نتوانستند آن را تعمیر کنند.
از زمان آغاز تحویل اولین خودروی شیائومی به مشتریان چینی ویدئوهای زیادی از تصادفات این خودرو و مشکلات آن منتشر شده است. البته شاید جدیدترین خرابی این خودرو جزو بدترین آنها باشد. خودروی موردبحث تنها پس از ۳۹ کیلومتر کارکرد از کار افتاده و تکنسینها نیز نتوانستهاند آن را تعمیر کنند. در واقع این خودرو به منظور بررسیهای بیشتر باید به کارخانه بازگردد.
در حال حاضر جزئیات زیادی از این واقعه منتشر نشده است اما چیزی که میدانیم این است که آقای ون مالک خودرو جزو اولین خریداران شیائومی SU7 بوده و بیش از یک ماه منتظر تحویل خودرو شده است. این خریدار بختبرگشته روز چهارم می خودروی خود را از مرکز تحویل شیامن ژینگ در فوجیان تحویل گرفته و دو روز بعد با انتشار ویدئویی در شبکههای اجتماعی اظهار داشته SU7 زمان حرکت با سرعت بالا خراب شده است. این خودرو تنها ۳۹ کیلومتر کار کرده و آقای ون خودرو را با یدککش به مرکز تحویل بازگردانده است.
در ویدئوی منتشر شده، شیائومی SU7 آقای ون در شانه جاده پارک شده و چراغهای هشدار آن چشمک میزنند. داخل نمایشگرهای سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو نیز پیام “خودرو باید متوقف شود، لطفاً کنار جاده توقف کرده و با مرکز سرویس آنلاین تماس بگیرید” به نمایش درآمده است. پس از این پیام نیز عبارت “سیستم درایو خودرو معیوب است و دنده نمیتواند تعویض شود.” ظاهر شده است. به این ترتیب خطایی وجود دارد که باعث میشود خودرو نتواند دندههای جلو و عقب را انتخاب کند. مرکز تحویل ژیانگ دریافت شکایت آقای ون را تائید کرده و گفته که فعلاً نمیتواند منشأ این مشکل را پیدا کند. بر اساس اخبار رسانهها، این مرکز نمیتواند خودرو را تعمیر کند و SU7 باید به کارخانه عودت داده شود تا با بررسیهای بیشتر علت خرابی آن مشخص گردد. نکته عجیب اینکه آقای ون پس از مشکل خودروی خود درخواست یک خودروی جدید را داشته و گفته است:
من یک خودروی جدید میخواهم و علاقهای به بازگرداندن آن و دریافت پولم ندارم. من نمیخواهم یک سفارش جدید ثبت کرده و منتظر زمان تحویل بمانم.
به علت اینکه خودروهای در دست تولید شیائومی قبلاً به مشتریان دیگری فروخته شدهاند بنابراین امکان تحویل خودروی جدید به این فرد وجود ندارد. ظاهراً سرویس مشتریان شیائومی در حال گفتوگو با آقای ون برای بازگشت مبلغ پرداختی برای خرید خودرو و همچنین جبران تمامی هزینههای صرف شده برای رساندن خودرو به مرکز تحویل است. باید دانست شیائومی در رده ششم فروش خودروهایی با قوای محرکه نوین و قیمت بالاتر از ۲۰۰ هزار یوان سال ۲۰۲۴ قرار دارد و این اتفاق در حالی رخ داده که اولین محصول خود را همین چند هفته پیش به دست مشتریان رسانده است. این چینیها تا پنجم می امسال ۸۵۰۰ خودرو را تحویل دادهاند.
البته این اولین اتفاق خبرساز برای شیائومی SU7 صفرکیلومتر و نمایان شدن مشکلات کیفیتی آن نیست. یکی از جنجالیترین وقایع به عملکرد AEB خودرو مربوط میشود که نمیتوانست تا سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت عمل کند و تا زمان بهروزرسانی از راه دور شیائومی این مشکل پابرجا بود. همچنین خبرهایی درباره مشکلات ضخامت رنگ غیر یکسان بدنه و همچنین استهلاک بیش از حد صندلی مدلهای تست SU7 منتشر شده است.
کولول خودرو شناس
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳صفر نیست ۳۹ کیلومتر راه رفته خیلیهه😂🤣
علی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳این اتفاقات طبیعیه واسه شرکتی که اولین مخصولشو زده اگه حمایتی که تسلا داره خرابیاهشو ماست مالی میکنن اینم داشته باشه قطعا موفق میشه🇨🇳🇨🇳🇨🇳🇨🇳
ارسلان
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳برای شیائومی کاملاً طبیعیه!! گوشی من ام از همون روز اول هنگ کرد 😂
Taha Ayoobi
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳علی تعصب کی رو میکشی؟
امیر
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳تعصب نیست واقعیته
مهدی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳من ماشین برقی دوست ندارم
ولی گفتم این آمده شاید ارزش داشته باشه برای واردات و خرید
ولی اینم که گ…..و در امدرش
😅😅😅😅😅😅😅
ژاندارم
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳خودشان نمیتوانند درست کنند که هیچ تازه میان با پورشه مقایسه میکنن
حالا یه عده چینی فن
میان یقه جر میدن
ای خاک ……
زیزیگولو
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳اون چیزی که کمپانیای بزرگ و مطرح آمریکاییو اروپاییو ژاپنی رو از کمپانیای تازه به دوران رسیده چینی جدا میکنه تاریخو سابقه طولانی تو خودروسازی و استعداد تو ساختن خووروهای با کیفیت هستش
علی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳خخ یه زمانی ایلان ماسکم مثل تو فکر میکرد.الان خودش اعلام کرده احتمال شکست اقتصادیش بالاس.هیچ کشوری نمیتونه تو قیمت با چین رقابت کنه.
یوسف
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳خوبه که تعداد شماها تو سایر نقاط دنیا زیاد نیست چون اونوقت هیچ کس پیشرفت نمیکرد. اگه مثلا هیوندا میگفت این همه ماشین خوب تو دنیا هست من چرا ماشین بسازم
محمد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳شروع شد
اینم از ماشین شیائومی
تمامی محصولات چینی ایراد دارن
تمامی محصولاتشون غیرقابل اعتمادن
The Grand Tour
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳نکته ای که درباره برقی سازی ماشین ها و ورود شرکت های تکنولوژی و استارت آپی وجود داره اینه که ماشین رو به عنوان یک کالای مصرفی دیجیتال میبینن، یعنی شیائومی رفتاری که با تولید گوشی داره، با تولید خودرو هم داره.
اگر گوشی شما خراب بشه در اکثر اوقات (اگر از نرم افزار نباشه) باید اون قطعه تعویض بشه و امکان تعمیر نداره عمدتا.
این موضوع گریبان گیر خودرو های برقی هم میشه، یه مشکل کوچیک ممکنه خودرو رو کامل از کار بندازه و بخاطر جدید بودن این دست از مشکلات و تفاوت مشکلات مکانیکی خودرو های درونسوز با الکتریکی-مکانیکی خودرو های برقی هنوز خیلی جای کار داره.
abbas
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳خبر قبلی قیمت زیر ۵۰ هزار دلار و قدرت بالای ۵۰۰ اسب بخار رو براش ذکر کرده بود …
باید اینم در نظر گرفت ک شیائومی تازه اول راه هنوز پنج سال فک کنم نشده که تو این حوزه ورود کرده
ولی همین شرکت ها شک نکنید باعث کمتر شدن قیمت خودرو و نوآوری میشن دقیقا کاری که تو حوزه تکنولوژی و تلفن همراه کردن …
شیائومی ی شرکت انحصار شکن که متأسفانه تا حدودی سیاستش به جای اینکه بیشتر گلوبال و جهانی باشه … بیشتر برای داخل خود چینه … حداقل تو زمینه تلفن همراه … میاد مدل های پرچمدار و پرفکت با پردازنده های قوی رو فقط تو خود چین عرضه میکنه و هیچوقت تو بازار خارجی ارائه نمیده … چند مدل می هم ک میده دوبرابر قیمت چین با بازاریابی افتضاح که کسی نشناس اونارو … عوضش میان رده و پایین رده رو دست گرفته که این بده
دقیقا برعکس سیاست سامسونگ و آیفون که روی پرچمداران شون تمرکز دارند
فرامرز
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳دیروز توی مطلب تست این ماشین یکی اومد گفت اپل نتونست ماشین بزنه و شیامی ماشین خفن داده بیرون یکی گفت به به و چهچه یکی گفت شیامی مثل گوشی هاش اومده بترکونه و……
اما کاملا مشخص و واضحه که:
شرکت های خودروسازی غول دنیا الکی غول نشدن و سالهای سال تجربه میخواد تا بشی مثل اروپا و امریکا و ژاپن و….
به قول معروف که میگه:
کار هرکس نیست خرمن کوفتن
گاو نر میخواهد و مرد کهن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳تسلا سایبرتراک هم چنین مشکلی داشته
روز اول خراب شده
مطلبش امروز منتشر می کنیم
البته به نظر من خراب شدن یک ماشین در صد کیلومتر اول، یک اشتباه فردی توسط مونتاژکار و تیم کنترل کیفیت هست، میتونیم بیخیالش بشیم
بعد ۲۰ هزار کیلومتر باید دید چنددرصد از کل ماشینهای تولید شده، خرابی داشتن
فرامرز
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام آقای اشتری عزیز
منظورم از کامنت بالا این نبود که تسلا خوبه اتفاقا من از برقی اصلا خوشم نمیاد حالا میخواد تسلا باشه یا شیامی باشه هر ماشین برقی دیگه ای
اگرم گفتم غول های خودرو سازی دنیا منظورم برقی ها نبود و منظورم خودروهای درون سوز با سابقه بود
شاید آینده ی خودرو سازی دنیا برقی باشه اما با اینکه به قول بعضی دوستان از قطعات کمتری تشکیل شدن ولی هنوز خیلی خیلی کار دارن تا به نبوغ خودروهای درون سوز برسن
اما کلا از خودروهای چینی واقعا بدم میاد حالا هرچی که باشه چون همشون از دم یا کپی هستن یا یکبار مصرف یا خیلی بی ریخت و بدون تناسب یا حجم موتور اندازه نوشابه
فرامرز
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳مطلبی که فراموش کردم جناب اشتری
اینکه هر شرکت خودرو سازی توی دنیا ممکنه همون اول برای محصولاتش مشکل پیش بیاد و این یک چیز طبیعیه اما اینکه خود شرکت سازنده نتونه خودروی خودشو عیب یابی کنه و درست کنه دیگه خیلی مایه ی آبرو ریزیه
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳یادتونه گفتم این خراب میشه؟
ماشینش هم مثل گوشیاشونه!!
تعصب الکی رو شیایومی نداشته باشید من شیایومی دارم باتریش باد کرده این لعنتیا بلد نیستن چیزی که درست میکنن رو تعمیر کنن یه باتری اصل پیدا نمیشه!!!
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳پول ندارم گوشیمو عوض کنم !!!!
Speed
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳همین دو تا خبر پایین تر هم گفته شد که یکی دو سال زمان میبره تا معلوم شه آیا واقعا ماشین خوبی هست یا نه
حالاحالاها ازین جور خبرا زیاد میاد و باید منتظر موند
! i M α η δ υ α R
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳سشوار فنا چینی فنا ، پیوندتان مبارک …
هر 76 ثانیه یک دستگاه شیائومی SU7 تولید میشود !!!!!!!!!!!!!!!
5 روز پیش ، خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد …
توی 2 دقیقه ای که داشتید این پست رو می خوندید ، 1.57 شیائومی SU7 تولید شد که خراب شدند و تکنسینهای شرکت نیز نتوانستند آن ها را تعمیر کنند …
سروش
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳حاضرم قسم بخورم اگه این ماشین وارد ایران و مافیای خودرو قیمت رو ده برابر بالا نبرهبشه همینهایی که هیت میدن صف تشکیل میدن واسه خرید. من طرفدار ماشین چینی نیستم ولی تعصب باعث نشده پیشرفتشون رو نبینم. ی ماشین خراب شده. همون کشورهای اروپایی و آمریکایی بارها فراهوان دادن واصه برطرف کردن نقص ماشین