خبرنگاران خودرویی در کشور چین اقدام به تست شیائومی SU7 و مقایسه عملکرد آن با تسلا مدل ۳ و نیو ET5 کردهاند.
شیائومی شعاع حرکتی رسمی محصول خود را بر اساس استانداردهای CLTC حدود ۸۰۰ کیلومتر اعلام کرده و این خودرو در تستهای جادهای به پیمایش ۶۴۳ کیلومتر رسیده است. فول ترین نسخه تسلا مدل ۳ که از نوع چهار چرخ محرک برد بلند هایلند است شعاع حرکتی رسمی ۷۱۳ کیلومتری دارد و این خودرو نیز در تستها توانسته رقم ۵۶۸ کیلومتر را ثبت کند که این عدد ۷۹.۷ درصد شعاع حرکتی رسمی را پوشش میدهد.
نیو ET5 با وجود باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی میتواند مسافت ۶۴۰ کیلومتری را بپیماید هرچند این خودرو در تستها شعاع حرکتی ۴۵۵ کیلومتر یا ۷۲.۶ درصد رقم ادعایی را بر جای گذاشته است. نیو چندی پیش نسخه فیس لیفت از سدان میان سایز خود را ارائه کرد اما مدل تست شده از نوع قبل از فیس لیفت ۲۰۲۲ بوده است. بهترین نتیجه در این مقایسهها به ژیپنگ P7 و نسخه بهروز P7i سال ۲۰۲۳ مربوط میشود که در تستها ۸۰.۲ درصد شعاع حرکتی ادعایی را به دست آورد. در واقع این خودرو با یکبار شارژ ۶۱۰ کیلومتر را طی میکند و در تستها نیز به رقم ۴۸۹ کیلومتر رسیده است.
تستهای سرعت نشان دهنده برتری محسوس شیائومی SU7 است و اولین محصول برقی این شرکت توانسته تسلا و نیو را شکست دهد. در آزمون صفر تا صد کیلومتر در ساعت، شیائومی به زمان ۳.۲۴ ثانیه رسیده و نیو ET5 هم زمان ۳.۸۳ ثانیه را ثبت کرده است. تسلا مدل ۳ نیز صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۴.۶۲ ثانیهای را بر جای گذاشته تا به کسب رده سوم اکتفا کند. در مسابقه درگ ۴۰۰ متر، SU7 با زمان ۱۱.۱۷ ثانیه اول شده و پس از آن خودروهای نیو و تسلا با زمانهای ۱۲.۳۷ و ۱۲.۷۷ ثانیه قرار گرفتهاند. همچنین شیائومی در این تست به سرعت ۲۰۱.۷۹ کیلومتر در ساعت رسیده است. شیائومی SU7 حدود ۴ هزار دلار ارزانتر از تسلاست درحالیکه اختلاف قیمت آن با نیو به ۱۱۵۰۰ دلار میرسد و از این نظر کاملاً برتر ظاهر میشود. در جداول زیر میتوانیم نتایج به دست آمده از مقایسه محصول جدید شیائومی با دیگر خودروهای برقی را مشاهده کنیم.
شیائومی SU7 | تسلا مدل ۳ | نیو ET5 | بی وای دی هان | زیکر ۰۰۱ | ژیپنگ P7 | |
تریم | مکس | هایلند | مدل ۲۰۲۲ با باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت | مدل ۲۰۲۳ | مدل ۲۰۲۱ با باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت | P7i مدل ۲۰۲۳ |
شعاع حرکتی اعلامی بر اساس استاندارد CLTC | ۸۰۰ | ۷۱۳ | ۶۴۰ | ۶۱۰ | ۶۵۶ | ۶۱۰ |
شعاع حرکتی به دست آمده در تستها | ۶۴۳ | ۵۶۸ | ۴۵۵ | ۴۰۵ | ۴۰۷ | ۴۸۹ |
درصد تحقق | ۷۹.۴ | ۷۹.۷ | ۷۲.۶ | ۶۶.۴ | ۶۲ | ۸۰.۲ |
مدل/قیمت | دلار |
شیائومی SU7 | ۲۹۹۰۰ تا ۴۱۵۰۰ |
تسلا مدل ۳ | ۳۴۰۵۰ تا ۳۹۶۰۰ |
نیو ET5 | ۴۱۳۰۰ تا ۴۹۳۰۰ |
بی وای دی هان | ۲۴۹۰۰ تا ۳۴۶۰۰ |
زیکر ۰۰۱ | ۳۷۳۰۰ تا ۴۵۶۰۰ |
ژیپنگ P7 | ۲۸۲۵۰ تا ۴۰۱۵۰ |
آرش
۱۷ فروردین ۱۴۰۳واقعا حالم داره بهم میخوره از این ماشین برقیا هر آشغالی آمده یه باطری گذاشته چهارتا چرخ هم روش اسمش رو گذاشته ماشین بخدا اگه موضوع محیط زیست باشه؟!!!
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ماشین برقی شیایومی نخر باتریش باد میکنه هاااا
MehdiTurbo
۱۷ فروردین ۱۴۰۳باد کردنش به کنار الان از من چند وقت باتریش زود شارژ خالی میکنه
جدای از این حالا درسته برقی بودن ماشین بیخود الودگیش از بنزینی بیشتر نباشه کمتر نیست ولی بین همه اینا شیامی ارزش خرید خیلی بالایی داره یعنی از نظر من هم طراحیش خیلی جذاب تر هم شعاع حرکتیش قابل مقایسه نیس هم درصد تحقق شعاع حرکتشیم با اینکه بالا بوده عالی بوده یعنی من فک میکردم درصد تحققش پایین باشه خالی بندی
اگه باد نکنه تو طچل زمان شارژ زود کم نکنه کیفی مثل بقیه باشه هم از لحاظ طراحی هم رقمی خیلی بهتر از سایر رقباش بوده حتی تسلا که پیشرو برقی ها بوده قدمتش نسبت به چند ماهه بودن شیامی بیشتر
یه چیزی تو شیامی دوست دارم خیلی همیشه طراحیش خوبه خوش ساخته چه تو گوشی چه ماشین کیفیت ماندگاری نداره زیاد تو گوشی البته ولی نسبت به قیمتش حس لوکس و طراحی خوب بودن داره هر چند موندگاری کیفیش بالا نیست هر چند این تجربه من از گوشی پرچم دارش شاید طی این سالها بهتر شده باشه
۱۸ فروردین ۱۴۰۳اره ولی باید هر دو و سه سال عوضش کرد
American V8
۱۷ فروردین ۱۴۰۳شیائومیه واقعا به من حس پورشه تایکان رو میده ، یعنی نمای جانبی تایکان رو به طور ناشیانه ای کپی کردن شد این 😂🚬
Ahmad
۱۷ فروردین ۱۴۰۳خوشم میاد بالاخره شاخک هاتون به کار افتاده و تیز شده و دوزاری هاتون افتاد که اصلا بحث محیط زیست نیست
محیط زیست یه پوشش هست که در پشت اون اهداف شون رو محقق کنن
واضح و صریح میگم : پشت خودروسازی تسلا مستقیما پنتاگون و وزارت دفاع (جنگ) امریکا قرار داره (هر علمی یا تکمولوژی که برای اولین بار اختراع میشه اگر بشه خودش یا ترکیب ش با تکنولوژی یا علم دیگه در زمینه برتری حاکمیتی یا نظامی یا اطلاعاتی بشه ازش استفاده کرد پنتاگون اون علم یا تکنولوژی رو که مثلا اولین بار از فلان دانشجوی فلان دانشگاه کشف شده در اختیار میگیره و مسکوت نگه میداره و نمیگذاره هیچ جا هیچ خبری ازش پخش بشه و اون علم رو در صنایع نظامی اطلاعاتی و… استفاده میکنه وقتی ببینه بقیه کشورهای دارن بهش میرسن خودش با دست خودش همون علم رو با یه شرکت و یه شخصی که ساخته دست خودشه میده تو بازار و اون شرکت رو بعنوان صاحب تکنولوژی برتر دنیا و اون شخص ساختگی رو بعنوان نابغه و میلیونر خودساخته با قدرت رسانه ای عجیب غریب خودش به دنیا معرفی میکنه
مثلا جی پی اس قبل از اینکه صنعتی بشه و وارد بازار بشه یک تکنولوژی نظامی بود اینترنت قبل از اینکه بصورت همه گیر وارد بازار بشه و همه ازش استفاده کنن یک تکنولوژی نظامی و منحصر در اختیار پنتاگون بود اینترنت علمی ارتباطی بود که جنگنده های امریکایی می تونستند با استفاده از اون باهم در ارتباط باشند بدون اینکه شنود بشه و این واقعا مهم بود_درصورتب که امواج بی سیم و … که در جنگنده های دیگه استفاده میشدن قابل شنود بودن)
از نظر من تسلا ساخته دست پنتاگون هست
چرا؟ امریکا و متحدین ش (کل اروپا نیوزلند استرالیا ژاپن کره و…) به شدت در زمینه انرژی و نفت آسیب پذیرند چون اکثرا (بغیراز کاندا نروژ و خود امریکا) نفت ندارن و وارد کننده عنده نفت هستند نفتی که هم در زمینه تولید برق بهش نیاز دارند هم برای سوخت خودروهاشون هم در کارخانه ها و صنایع شون و…
بهترین راه این بود که تا جایی که میشه وابستگی به نفت و مصرف نفت رو کم کنن ، خب ، از ساخت و تولید شون که نمی تونن نفت حذفش کنن بهترنی راه اینه که مصرف مداوم مشتقات نفت (بنزین) رو با جایگزین کردن سوخت هایی بجای بنزین شروع کنن
چیزهای زیادی رو هم امتحان کردن سوخت الکل (برای بعضی کامیون های نیمه سنگینشون) گازسوز ،گاز مایع ، سوخت هیدروژنی هیبرید پلاگین هیبرید و تمام برقی
از نظر منطقی، هیبرید به صرفه تر بود و هست ولی امریکا وقت نداشت و نداره 》 باید سریع مصرف سوخت خودش و متحدین ش رو پایین بیاره
چرا ؟ زمانی که تسلا خیلی تابلو با حمایت شدید و عجیب دولت امریکا شروع به ساخت جایگاه های شارژ خودرو و پیش فزوش خودروهاش کرد (من گفتم امریکا داره خودش رو برای یه جنگ فراگیر با یه کشور یا کشورهای نفت خیز آماده میکنه (تا بعد وقوع جنگ کنترین آسیب رو از بالا رفتن قیمت ببینند) و همین طور هم شد
امریکا داشت خودش رو واسه جنگ روسیه آماده میکرد توی هالیوودش هم مداوم و پشت سر در فیلم هاش هم روسیه رو دشمن بشریت (خودش) معرفی میکرد
اروپا هم همین مسیر رو رفت بطوری که دارن تو اروپا قانون تصویب میکنن و بعضا کردن که از چندسال دیگه به بعد هیچ خودرو درون سوزی اجازه تولید نداره تمام این دری وری هایی هم که در مورد ارزان بودن برق و خودرو برقی و محیط زیست میگن چرت و پزته و پشت ش تصمیمات استراتژیک و امنیتی نهفته ست
بازم برگردیم به جمله معروف : هیچ چیز غیرسیاسی در دنیا وجود ندارد
پیام
۱۷ فروردین ۱۴۰۳فعلا که تسلا زیر۲ میزنه
علی
۱۷ فروردین ۱۴۰۳این حرفا رو بزن اگه تا ۲۰۳۰ زنده موندیم جنگ نشد میبینی آقایی چینی ها بر دنیا و🇨🇳🇨🇳🇨🇳🇨🇳
amir
۱۷ فروردین ۱۴۰۳کسی تا حالا مجموعه fallout رو بازی کرده؟
داستانش قابل تامله …. به تصویر کشیدن دنیای نابود شده بعد بمباران اتمی
۱۷ فروردین ۱۴۰۳من سیستمم خیلی در حقم بزرگواری و آقایی میکرد تهش همون سن اندریاس رو میاورد :)
پیام
۱۸ فروردین ۱۴۰۳چینی ها اگه آقا بودن دو تا دانشگاه در سطح هاروارد و ام آی تی داشتن! اروپا و آمریکا جدیدا دارن جلوس سرقتاش رو میگیرن. فعلا که چین رگیر بحران رکود ملک هست و در چند سال آینده افزایش سن یقش رو میگیره. الانشم پخی نیست
Mercedes
۲۹ فروردین ۱۴۰۳یه سر به لیست بهترین دانشگاه های دنیا بزن
مثل همیشه میگم گوگل رو واسه همین تحقیقات ساختن متاسفانه ایرانی جماعت هیچ بهره مفیدی ازش نمیبره
چین رتبه سوم یا چهارم (دقیق یادم نیست) رو بعد از آمریکا و انگلیس و فکر کنم کانادا داره و بیشترین دانشگاه های سطح بالا رو بعد از اینا داره
دانشگاه پکن هم جزو ده دانشگاه برتر دنیا هست
از دانشگاه که بگذریم
چین درگیر بحران املاکه؟ بله درسته میدونی چرا؟ بخاطر ثروت بسیار زیادی که تو املاکش وجود داره و مردم سرمایه گذاری خیلی زیادی کردن ، سرانه خونه توی چین از عدد ۱ بزرگتره ! یعنی به طور میانگین هر نفر تو چین حداقل یک خونه واسه خودش داره (خریده) (تاکید میکنم میانگین یعنی نسبت تعداد کل تقسیم بر جمعیت نه اینکه واقعا تک تک افراد صاحب خونه باشن ، تعداد خیلی زیادیشون حداقل ۱ یا بیشتر خونه دارم)
از این هم بگذریم
عزیزم بحران فقط واسه چینه؟
بحران انرژی احیانا اروپا ندارع نه؟
کانادا بحران مسکن و تورم نداره نه؟
آمریکا مشکل نفت نداره نه؟ (طبق آماری که سازمان زمین شناسی آمریکا منتشر کرده در صورتی که آمریکا بخواد فقط از ذخایر نفتی خودش استفاده کنه نهایت ۵ سال دیگه نفتش تموم میشه (در صورتی که واردات نفت انجام ندن))
ژاپن بحران پیری جمعیتش که سرآمد کشور های توسعه یافته هست
خود اروپا فعلا چند تا از کارخونه های ذغال سنگشو برخلاف تمام الزامات محیط زیستی که داشتن اجباراً روشن و دوباره فعال کرده بخاطر کمبود انرژی بعد درگیری با روسیه ، بقیه گازش هم از قطر تامین میکنه
در مورد بحران های آمریکا چقدر میدونی؟ هیچی ، چرا؟ چون آمریکا بتی هست که میپرستیش
آمریکا بحران مالی داره که ناخودآگاه هر دهه حداقل یکبار اتفاق میفته (مثل ۲۰۰۸) الآنم درگیر تورم هست و به زور با بالا بردن نرخ بهره سعی داره وضعیت رو متعادل کنه ، حالا چرا این بحران به وجود میاد،. چون نرخ بهره پایین و وام های زیادی که دولت آمریکا میده باعث میشه قدرت خرید مردم بالا بره (تقریبا مشابه چیزی که تو بحث مسکن چین اتفاق افتاد) وقتی هم قدرت خرید بالا بره ، تقاضا زیاد میشه بعدش هم عرضه پاسخگو نیست و قیمتا بالا میره و تورم ایجاد میشه بعد واسه جبران تورم مجبورن دوباره نرخ بهره رو زیاد کنن تا قدرت خرید کم بشه و … یه جور سیکل هست که ناخودآگاه هی تکرار میشه و دوره ای هست و کاری هم نمیشه کرد هی نرخ بهره رو بالا پایین میکنن تا تبدیل به بحران نشه ، منتهی هر دهه حداقل یکبار این نوسانات باعث ایجاد رکود و بحران مالی میشه (۲۰۰۸) به چند از ۲۰۰۸ به بعد یکی دوبار دیگه این اتفاق افتاد ولی هیچکدوم به اون اندازه بد و جدی نبود، ولی به هر حال یه بحران که کنترل نشه میتونه خیلی فاجعه بار باشه واسه اقتصاد آمریکا ، کنترلش میکنن ، توی بحث مسکن هم همین اتفاق افتاد بخاطر خرید زیاد و توانایی بالای مردم تو بحث مسکن به مرور زمان و در طی اینهمه سال یهو بازارش راکد شد و به مشکل خوردن که فکر میکنم الان کنترلش کردن (اخبارشو از پارسال دنبال نکردم دیگه نمیدونم چی شد)
خلاصه حرفم اینه همه کشور ها بحران دارن دلتو به این چیزایی که تو شبکه های تلویزیونی و اخبار آمریکا میگن خوش نکن
اونا میان بدی بقیه رو میگن از خودشون هیچی نمیگن ، همه کشورا همین کارو میکنن ولی خب آمریکا نفوذ رسانه و قدرت رسانش بیشتره و رو ذهن اکثریت تاثیر بیشتری میذاره ، مثلا چیزی که یه شبکه آمریکایی میگه رو اکه یه شبکه آلمانی یا ژاپنی یا چینی بگه هیچکس توجه خاصی نمیکنه ، ولی چون آمریکا قدرت رسانه داره همه سرتا پا گوش وامیستن
آخرین مطلب هم بگم ، چیزی در مورد وضعیت فعلی سانفرانسیسکو میدونی؟؟؟
میدونی بعد کرونا شهر چه آسیب وحشتناکی دید ، چند نفر شهرو ترک کردن ؟ قیمت مسکن نجومی شد ؟ میدونی بهش لقب دیترویت ۲ رو دادن؟ تقریبا همون اتفاقی که واسه دیترویت افتاد واسه سانفرانسیسکو هم افتاد به شکل متفاوت (اینم سرچ کن اخبارشو بخون)
میدونی بعد کرونا آمریکا بیشترین کشته جهان رو داد؟ (حتی از هند با سطح بهداشت عمومی خیلی پایین و جمعیت چند برابریش نسبت به امریکا، هم بیشتر کشته داد آمریکا! آمار رسمی هست الان یکی میگه دروغ میگه 😂، سرچ کن ،تو هر سایتی دوست داری سرچ کن کدوم کشور تو زمان کرونا بیشترین تلفات و کشته رو داد )
مهرداد
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ویدیو خودرو شیائومی دیدم از نظر اپشن خیلی درجه یک اگه کیفیت و طول عمر خوبی داشته باشه .خودرو عالی هست در رنج قیمتی خودش .
ارسلان
۱۷ فروردین ۱۴۰۳مثل گوشیش باشه که همه صاحب هاش تو در و دیوارند… خیلی کم پیش میاد از گوشیش کسی راضی باشه ، خودم ام دارم افتضاحه ، دوستم ام داره اونم نظر منو داره ، فقط یکی و دیدم که راضی بود!
🇩🇪🇮🇹REZA🇮🇹🇩🇪
۱۹ فروردین ۱۴۰۳معلومه اصلا شیائومی دست نگرفتی که داری اینطوری چرت و پرتی میگی 🤏
Hope
۲۴ فروردین ۱۴۰۳من سه سال هست نوت 9 دارم و راضیم ، بی دردسر برام کار کرده
فندق
۲۹ فروردین ۱۴۰۳من سه تا گوشی شیاومی داشتم تا حالا مخالفم
شیاومی شرکتی هست که به مرور پیشرفت کرد ، اوایل که تو ایران کسی اسمشو هم نشنیده بود من یک گوشیش رو گرفتم و نسبتا راضی بودم
بعدش سری نوت ۸ که اومد گرفتم (مدل ساده) و واقعا مزخرف بود ، واقعا مزخرف بود!!! و بعد چند سال که رفتم سمت سامسونگ الان یدونه گوشی گرون ترش رو خریدم و واقعا خیلی پیشرفت کرده ، هم افتش تو بلند مدت فکر کنم حل شده یا کمتر شده ، هم لک هاش خیلی کم شده هم کیفیت کلیش خیلی بهتر شده و …
کلا گوشی های سطح پایین یا قدیمیش زیاد جالب نیست
ولی گوشی های رده بالا و مخصوصا گوشی های جدیدش واقعا پیشرفت کردن
یه سر برو برسی های 14 ultra رو ببین ، دوربینش دیوونه کنندست
شهرام
۱۷ فروردین ۱۴۰۳با توجه به بهتر بودن قیمت نسخه های پرچمدار تسلا چون قیمتش بهتره و از همه مهمتر جایگاه های شارژ و ۸ سال گارانتی باتری.
MatriX
۱۷ فروردین ۱۴۰۳دارم درست میبینم ؟ کی فکرشو میکرد چین به اینجا برسه ؟
برای یه مدل تسلا ( مدل ۳ ) ، ۵ مدل رقیب چینی قدرتمند اومده !
من خودم به شخصه ، اگ ۱۰ سال پیش ازم میپرسیدن کدوم خودروساز میتونه حریف تسلا بشه ، مثلا آلمانیا و فرانسویا رو میگفتم و حتی جزو ۱۰ تا هم چین رو نمیگفتم .
۵ سال دیگه تصورشم نمیتونیم بکنیم چین به چه جایگاهی رسیده …
اون وقت یه عده کارشون همینه که بگن آشغاله و هیت کنن !
واقعا که دلیل عقب موندگی ما همین حرفای مسخره ست . حتی دلمون نمیاد یکم از مغزمون استفاده کنیم !
من طرفدار چین نیستم اما وقتشه دست از ازین حرفای مسخره برداریم واقعا .
بهزاد
۱۷ فروردین ۱۴۰۳دوست گرامی دو تا تصویر راجب این موضوع وجود داره.
اولینش تصویری که در ذهن مخاطبان فضای مجازی هست که در نهایت ماهی ۲۰۰ هزار تومان هزینه اینترنت بده.
دومینش هم کسانی که با ماشین چینی به صورت مستقیم سر و کار دارند اعم از مشتری و مکانیک و فروشنده که میلیون ها و میلیاردها تومان در این امر هزینه میکنند.
اگر صاحب یکیش باشی یهو مانیتورت روشن نشه بعد ببری تعمیرکار یهو قیمت های ده و پانزده و بیست میلیونی بهت دادن برای روشن شدنش اونم با دادن بیعانه و حدود بیست روز الی یک ماه صبر کنی قطعه بیاد یا سیستم برقی صندلیت دچار مشکل بشه و چند ده میلیون در انتظار جیبت اونم تا ۳ ماه انتظار یا گیربکس اتوماتت دچار نقص بشه و چندین مشکل دیگه و ساپورت خوبی هم نشه خود به خود دیدت عوض میشه وگرنه پیشرفت چینی ها در معرض دید همگانه و کسی منکرش نیست منتهی مشتری هم حق داره که با این هزینه جنس خوب گیرش بیاد.
MatriX
۱۷ فروردین ۱۴۰۳بهزاد عزیز
یه نکته هم باید در نظر داشت . چینی که ما سوار میشیم با چینی که اینجا بررسی شده زمین تا آسمون فرقشه . من چین رو در برندی مثل BYD ، جیلی و امثالهم میبینم نه اینایی که به ما تحمیل شده
نکته ی دوم هم این که نباید از افت کیفیت محصولات مونتاژی در مقایسه با وارداتی غافل شد . این چینیایی که ما مونتاژ میکنیم اگر با نمونه کاملا وارداتی قیاس بشه ، میبیند وارداتیا خیلی کیفیت و دوام بهتری دارن تا دقیقا همون مدل اما بصورت مونتاژی .
راجع به هزینه نگهداری و کمبود قطعات هم یک عامل مهم رو در نظر بگیرید . اون هم مافیا و انحصاره . این احتمال رو بدید که شاید شرکت مونتاژ کننده داخلی قصدش این باشه که سود خوبی از قطعات و تعمیر ببره ؛ نه اینکه اون فروشنده چینی همچین قصدی داشته باشه . چون بنظرم کمپانیای چینی در طی این سال ها حرفه ای تر از این شدن که حواسشون به خدمات پس از فروش و تامین قطعه و نگهداری خودرو نباشه . چینیا در این سالها از بزرگان خودروسازی راه و رسم صنعت رو تا حدی یاد گرفتند
فندق
۲۹ فروردین ۱۴۰۳من حتی این احتمال رو میدم شرکت مونتاژ کننده عمدا در حین مونتاژ یه چند تا قطعه رو عمدا بد ببنده یا دقیق سرهم نکنه تا بعد از چند ماه دوار مشکل بشه و ببری واسه تعمیر و کلی تیغ بزننت
مافیا های ایران خیلی کثیف تر و گرگ تر از اون چیزی هستن که نشون میدن
بعد چین که یه سری کارگاه و شرکت داره میان واسه انواع و اقسام ماشین اشغالی های ایرانی! قطعات تولید میکنن (قطعات پراید چینی الان تو بازار برین پره) مخصوص ایران و ماشین های تولید ایران قطعه میزنن!!!!! و بازار ایرانو دارن تا کد زیادی تامین میکنن
بعد واسه شرکت ها و ماشین های تولید خودشون نمیتونن قطعه و خدمات پس از فروش تامین و محیا کنن؟ جوک نیست؟
Mercedes
۲۹ فروردین ۱۴۰۳خب هزینه که ما میکنیم با چیزی که بقیه واسه همین محصول میکنن فرق داره
ماشین چینی که ما سوار میشیم رو چینی ها واسه افراد ضعیف اقتصادی تو دنیا میزنن و ماشین اقتصادی حساب میشه و طبیعتاً شرکت سازنده هم کیفیتشون در حد ماشین اقتصادی میسازع
نمیدونه قراره اینجا هم قیمت اس کلاس فروخته بشه و ماشین لوکس حساب بشه که
در واقع شرکت سازنده این ماشین مونتاژی های داخل ایرانو با متریال و کیفیت یه ماشین ۱۰-۱۵ نهایت ۲۰ هزار دلاری آماده تولید میکنه ، نه یه ماشین ۷۰-۸۰ هزار دلاری (قیمتشون توی ایران)
ما داریم پول ماشین لوکس میدیم توقع کیفیت درجه ۱ داریم ، شرکت که اینقدر گیرش نمیاد که اینقدر کیفیت بده بهمون ، پول میره تو جیب دلال و گمرک به شرکت نمیرسه
مثل این میمونه بنز a کلاس بیاد تو ایران هم قیمت s class فروخته میشه ، خب بعد ما توقع کیفیت اس کلاس داریم ، مشخصه اون کیفیت و بهمون نمیده بعد بگیم بنز و ماشین آلمانی بده ، نه بد نیست ولی شرکت اصلی به عنوان ماشین اقتصادی ساخته a class رو ، تو ایران هم قیمت اس فروخته میشه پولش به شرکت نمیرسه که
سوشیانت
۱۷ فروردین ۱۴۰۳چینی ها خیلی زور بزنن نهایتا بتونن با مدل ۳ رقابت کنن با مدل اس و ایکس و سایبرتراک نمیتونن رقابت کنن
Mercedes
۲۹ فروردین ۱۴۰۳اختیار دارین با سایبر تراک که هیچکس نمیتونه رقابت کنه
الاکلن.. چیز ببخشید علی حضرتیه واسه خودش
جی کلاس جلوش لنگ میندازه
فندق
۲۹ فروردین ۱۴۰۳به این فکر کن که امثال هند ، برزیل و روسیه هم میتونستن همچین جایگاهی (حالا نمیگم در حد چین ولی نصف چین یا یک سوم چین) رو داشته باشن ، هم جمعیت خوبی دارن ، هم منابع زیاد ، هم زمین و مساحت زیاد ، هم نیروی کار ارزون و … ولی بخاطر ضعف هاشون حتی ۱ دهم چین هم نیستن الان که هیچ حتی به ژاپن هم نمیرسن (البته هند جدیدا توربو جت زده خیلی سریع داره رشد میکنه چند سال پیش اقتصادش انگلیس رو رد کرد الان کوچه پشتی ژاپن وایساده (تولید ناخالص ژاپن امسال ۴.۲ تریلیون ، هند ۴.۱ !!!! از رگ گردن به ژاپن نزدیک تر است😂 ،المان ولی امسال اوج گرفت رفت رو ۴.۷ تریلیون سوم شد)
چی باعث میشه بین این کشورا چین اینقدر رشد کنه و بقیشون پخ خاصی نباشن؟ یکی از مهم ترینش دولت کارآمد و درست درمونه
حالا بایدن و ترامپ هی بیان بگن چین کمونیسته و فلانه و بهمان
نتیجه چیه؟ چین موفقه
چرا امثال برزیل ، روسیه و هند و اندونزی و … به گرد پای چین هم نمیرسن؟ با اینکه پتانسیل نسبی خیلی خوبی دارن که جزو ۵-۶ تا ابرقدرت اول جهان باشن ولی بجز هند بقیشون نیستن (برزیل هم فکر کنم جزو ده تا هست ۸ ام یا نهمه فکر کنم) (هند هم اقتصادش صرفا بزرگه ولی تو بحث زیرساخت و تکنولوژی اصلا قابل قیاس با چین نیست فعلا ، شاید چند دهه دیگه رشد خیلی خوبی کرد ولی الان اصلا در حد چین نیست)
یا مثلا کشوری مثل کانادا با اون همه نفت به زور تو ده تا اقتصاد اول مونده(کانادا سومین ذخایر نفت اثبات شده جهان رو داره و از ایران هم بیشتر نفت داره) (کانادا رتبه دهم تولید ناخالص داخلی)
Souls_Master
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ماشین شیائومی نسبت به قیمتی که داره وحشتناک خوبه و خودرویی برقی با قیمت مناسب و امکانات رفاهی خوب و طراحی جذاب که بررسی اش رو داخل یوتیوب میدیدم بسیار خودرو با کیفیتی هست و هر کسی رو برای خریدش بوجد میاره
محمد پورحیدری
۱۷ فروردین ۱۴۰۳اقای احمدزاده فکر کنم قیمت تسلا رو کم زدین جون تریم استانداردش رو 40 هزار تاس و نسخه شما که لانگ رنج هست 45 هزارتاس
شاهین
۱۷ فروردین ۱۴۰۳سلام وقت بخیر
منبع اصلی رو که وبسایتی چینی بود بررسی کردم و همین اعداد رو نوشتن.
B
۱۸ فروردین ۱۴۰۳شاید تو چین قیمتش کمتر باشه برای رقابت با چینیا ، این خودرو شیائومی خم انگار فقط تو چین قراره عرضه شه
American V8
۱۷ فروردین ۱۴۰۳شیائومیه واقعا به من حس پورشه تایکان رو میده ، یعنی نمای جانبی تایکان رو به طور ناشیانه ای کپی کردن شد این 😂🚬
KAIZEN
۱۷ فروردین ۱۴۰۳شیائومی که رسما تایکان رو گذاشته جلوش کمی تغییر داده شده SU7
چقدر مسخره
بهزاد
۱۷ فروردین ۱۴۰۳در گیر و دار ارزان شدن خودروهای برقی خبر آمده پروژه خودروی ۲۵ هزار دلاری تسلا رسما لغو شد و این دومین اتفاق مهم صنعت خودروی برقی ارزان در آمریکای شمالیه چون قبل از اون پروژه ی مشترک خودروی ارزان برقی هوندا ، جنرال موتورز هم پس از انعقاد قرارداد لغو شده بود و عملا یکسری داستان ها و تخیلات رفت برای بایگانی
R@min
۱۷ فروردین ۱۴۰۳هر خودروساز داره رو هر محصول برقی حداقل 6 هزار دلار ضرر میده !!! 6 هزار دلار یعنی مرگ یه کمپانی در کمتر از پنج سال حتی برای تویوتا فورد یا فولکس.
اینم اضافه کنم پروژه های برقی فورد هم کنسل شد !
۱۷ فروردین ۱۴۰۳جی ام چطور ؟
بهزاد
۱۸ فروردین ۱۴۰۳رامین جان شاید دروغ سیزده باشه، روده راست تو شکم ماسک پیدا نمیشه😄
Elmiraj
۱۸ فروردین ۱۴۰۳((خبر آمده پروژه خودروی ۲۵ هزار دلاری تسلا رسما لغو شد ))
این خبر رسماً یک دروغ بزرگ بوده
Hadi
۱۷ فروردین ۱۴۰۳حاضرم شرط ببندم خود چینی ها هم اسم ماشیناشونو نمیدونن اینقدر که زیاد شده تعدادشون
جالبشم اینه به جز استرالیا روسیه و ایران تو هیچ بازار بزرگی نیستن به خصوص اروپا و آمریکا
احساس میکنم پیشرفت چین نهایت 10 سال دیگه باشه بعدش کشورشون در رکود فرو میره دقیقا مثل شوروی که اقتصادش سریع رشد کرد و سریع هم نابود شد
Max
۱۷ فروردین ۱۴۰۳علت نبودشون در امریکا اینه که خود امریکاییا از ورودش جلوگیری کردند .
اروپا هم مثل امریکا نگران خودروسازی خودشه و میدونه اگه چین بیاد بازار خودش دچار مشکل میشه . وگرنه چند وقت پیش تو خبر مربوط به خودروی سال اروپا ، هفت نماینده از چین حضور داشتند ! ( لینک پایین )
ضمنا ایلان ماسک که تا چند سال پیش اصلا byd رو حساب نمیکرد الان از همکاری باهاشون صحبت میکنه چون میدونه رقابت با byd هزینه سنگینی خواهد داشت
https://www.pedal.ir/magazine/car-of-the-year-in-europe-2024-candidates/
MehdiTurbo
۱۷ فروردین ۱۴۰۳به نظرم اون رنگ سبز اخریه خیلی به این طراحی اومده
ولی خب پول یه بنز باید بدی به شیامی
البته برقیه برقیا گرانترن ولی بازم تو مدل فولش که احتمالا عکس اخریه فولشه پول یه بنز ناقابل ۱۶ هزارتا بزاری روش یه پرادو جدید میشه خخخ همینجوری ادامه پیدا کنه به بنتلی میرسم
دنیای عجیبی شده الان خیلی خودروسازای مشهور قدیمی هنوز برقی نزدن چین چند ساله اومده حالا کاری به فروشش تو خود چین ندارم یه سری مدلاش نسبت به نوپا بودنش تو استرالیا خوب فروخته و حتی از یه سری برندای قدمت دار بیشتر کلا عجیب الان دیگه واقعا بحث توانایی و مدیریت دیگه علم ساخت اینقد توسط تکنولوژی پخش شده و فراگیر مدیریت درست توانایی درست باشه میتونی الان هند و ترکیه و …
مثل فوتبال یه زمانی چهارتا تیم کلا خوب بازی میکردن الان اینقد علمش گسترده شده خیلی تیمای سطح پایین قبل خوب بازی میکنن خودروهم همینه همه چی
amirboss
۱۸ فروردین ۱۴۰۳اینقدر که چین داره خودرو معرفی میکنه کل دنیا معرفی نمیکنن.
از اونجایی که بازار خودروی داخلی چین شاهد تبادل متقابل فناوری با خودروسازان چند ملتیه، مفهوم “تکنولوژی جهانی شدن” به عنوان یک روند جدید در حال ظهوره. در حالی که خودروسازان چینی از همکاری در بازار داخلی خود سود می برن و به صورت مویرگی باهم در ارتباط هستن، اونا همچنین شروع به صادرات فناوری های نوآورانه و جدیدشون به بازار بین المللی کردن. این پیشرفتشون نشوندهنده تغییری در نحوه قرارگیری خودروسازان چینی تو سطح جهانیه.
s
۲۱ فروردین ۱۴۰۳BYD ON TOP