خودروهای چینیشیائومی

فروش شیائومی SU7 بیشتر از تسلا مدل 3؛ زنگ خطر برای خودروسازان بزرگ!

در بازار چین، شیائومی SU7 به فروش ۱۶۲,۳۸۴ دستگاه از آوریل ۲۰۲۴ تا ژانویهٔ ۲۰۲۵  رسیده است. طی این مدت تسلا مدل ۳ فروش ۱۵۲,۷۴۸ دستگاه داشت.

ورود به بازار پررقابت خودروهای الکتریکی چین کار آسانی نیست ولی غول فناوری‌های الکترونیک، کاری را انجام داده که بسیاری از خودروسازان بزرگ و معتبر نتوانستند. شیائومی موفق شده با اولین محصول خود، در تعداد فروش تسلا مدل ۳ را پشت سر بگذارد. آمارها نشان می‌دهند که از آوریل ۲۰۲۴ تا ژانویهٔ ۲۰۲۵، شیائومی SU7 در بازار چین فروش بیشتری نسبت به تسلا مدل ۳ داشته که دستاورد بسیار بزرگی برای اولین خودروی این سازندهٔ گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

تحویل SU7 به خریداران چینی از آوریل ۲۰۲۴ آغاز شد و این سدان چینی شروع بسیار خوبی را تجربه کرد زیرا طی سه ماه آوریل، می و ژوئن موفق به فروش حدود ۳۰ هزار دستگاه شد. سدان شیائومی در آوریل گذشته ۷,۰۵۸ دستگاه فروخت و در همان ابتدا، مدل ۳ با فروش ۵,۰۶۵ دستگاهی را پشت سر گذاشت. علاوه بر این، در طول سال ۲۰۲۴ تقاضا برای SU7 به‌طور پیوسته افزایش یافت و هیچ‌گاه رو به کاهش نگذاشت. تسلا مدل ۳ اما با فروش ۳۸,۴۴۶ دستگاه از آوریل تا ژوئن ۲۰۲۴، با اختلاف در پس شیائومی قرار گرفت اما این سدان الکتریکی آمریکایی با فروش ۵۲,۰۵۲ دستگاه از جولای تا سپتامبر، توانست بالاتر از SU7 قرار گیرد که در همان مدت ۳۹,۷۹۰ دستگاه فروخته بود.

بااین‌حال، فروش شیائومی در سه ماه اکتبر، نوامبر و سپتامبر افزایش پیدا کرد و دوباره مدل ۳ را پشت سر گذاشت. درحالی‌که در سه ماه مذکور تسلا موفق به فروش ۵۲,۲۴۱ دستگاه مدل ۳ در چین شد، شیائومی ۶۹,۶۹۷ دستگاه فروخت که شامل ۲۰,۷۲۶ دستگاه در اکتبر، ۲۳,۱۵۶ دستگاه در نوامبر و ۲۵,۸۱۵ دستگاه در دسامبر می‌شد. تقاضای بالا برای SU7 در سال ۲۰۲۵ هم با فروش ۲۲,۸۹۷ دستگاه در ژانویه ادامه پیدا کرده است. هرچند این رقم کمتر از فروش دسامبر است ولی به دلیل تعطیلات سال نوی چینی، در این دوره معمولاً فروش همهٔ خودروها کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که در ژانویهٔ امسال مدل ۳ در چین تنها ۸,۰۰۹ دستگاه فروخته است.

به‌طورکلی، از آوریل ۲۰۲۴ تا ژانویهٔ ۲۰۲۵، شیائومی SU7 موفق به فروش ۱۶۲,۳۸۴ دستگاه در چین شده درحالی‌که فروش مدل ۳ در همین مدت ۱۵۲,۷۴۸ دستگاه بوده است. این برند چینی همچنین با دومین محصول خود، به دنبال شکار تسلا مدل Y است. شیائومی در دسامبر گذشته، کراس‌اوور YU7 را معرفی کرد که رقیب مستقیم مدل Y محسوب می‌شود و مثل SU7 می‌تواند با قیمت کمتری نسبت به رقیب آمریکایی عرضه شود. با توجه به محبوبیت کراس‌اوورها طی سال‌های اخیر، کاملاً محتمل است که YU7 فروش بیشتری را نسبت به همتای سدان خود تجربه کند اما اینکه آیا می‌تواند مدل Y را پشت سر بگذارد مشخص نیست زیرا این کراس‌اوور آمریکایی سال گذشته با فروش ۴۸۰,۳۰۹ دستگاه، پرفروش‌ترین خودروی چین بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (4413 ديدگاه)

    چی بگم طرف این همه پول شیائومی میده نوش جونش ولی خودران کامل نیستا
    اصلا به ما چه
    من که از رولزرویس و میباخم خیلی راضیم اصلا حسودیمم نمیشه

    موافقم 26
    مخالفم 12
    1. ۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5895 ديدگاه)

      خداییش ماشین خوبیه قیافش شبیه پورشست چرا یارو بیاد پول تسلا بده
      منم از هایما رفیقم راضیم اکتان هم میزنم به حساب خودش بعد گازو میدم ماشین جون میگیره

      موافقم 19
      مخالفم 2
  2. بهنام

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (947 ديدگاه)

    بنظرم سادگی بیش از حد طراحی داخلی و خارجی تسلا در برابر طراحی خوب شیائومی که مطابق سلیقه ی چینی هاست ارزش خریدش رو کمتر کرده.

    موافقم 40
    مخالفم 2
  3. ارسلان

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    شیائومی من یه گوشیش و دارم هر روز به صاحب پدر کارخانه دار و فروشنده فحش میدم!!! یه آشغال کپی دیگه تیتر زدن داره ؟! تسلا هم نمیدونم چطوریه ، ولی می‌تونستم بخرم ام برندهای درست و حسابی و ترجیح میدادم

    موافقم 20
    مخالفم 69
    1. ۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5895 ديدگاه)

      داش والا منم دارم سرویسم کرده

      موافقم 7
      مخالفم 14
    2. HAIRYTALE

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (716 ديدگاه)

      امکانش هست مشکلاتشو با ما به اشتراک بذاری؟
      خیلی موقع ها مشکلات ریشه در نحوه استفاده نادرست ما از کالا و دانش ناکافی داره
      حالا چه گوشی باشه چه ماشین چه دریل، چه چینی چه آلمانی و…
      مثلا اگه برند لپتاپت ایسوس باشه دلیل نمیشه که هر بلایی سرش بیاری کند نشه

      موافقم 12
      مخالفم 3
  4. Faster

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (98 ديدگاه)

    ماشالا به شیائومی خیلی کارش درسته.چشما ترامپ بترکه

    موافقم 45
    مخالفم 15
    1. amirmohammadja79

      ۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (183 ديدگاه)

      😂😂😂😂

      موافقم 18
      مخالفم 2
  5. Arshia m3csl

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    رنگ Ruby star پورشه رو از کجا اووردن رو شیائومی زدن؟ این رنگ رو ندیده بودم جز پورشه و یک مدل رادیکال که اون هم احتمالا به پورشه واسه اون رنگ پول داده بود ماشین دیگه ای داشته باشه😐 شیائومی جایگزین ارزونتر پورشه شده ولی مطمئنم کیفیتش فوقش درحد کیا سورنتو باشه اون چرم پورشه و اون فرمون اسپرت پورشه و اون راحتی پورشه رو قطعا نداره
    هر چیزی ارزونتر باشه یک دلیلی داره ارزونتر بودنش

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. ساسانیان ساساتیان (همون ساسات)

      ۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (900 ديدگاه)

      داره

      از نزدیک مقایسه کردی تو

      موافقم 3
      مخالفم 7
      1. Arshia m3csl

        ۲ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        شیائومی قصدش لوکس سازی نیست واقعا حتی هونگچی هم که لوکس ساز چینه ترمز ضعیف داره و حتی سر و صدا داره کابینه مثل ماشین های کره ای ۲۰۱۴ بعد سیائومی درحد پورشه باشه؟
        پورشه حتی گیربکس دستی قابل سفارش و حتی تریم صندلی پارچه چهارخونه داره پورشه با شیائومی خیلی فرق داره شیائونی درحد سامسونگ واسه پورشه درحد تگ هویر یا امگا

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. ساسانیان ساساتیان (همون ساسات)

          ۳ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (900 ديدگاه)

          چه بخوای چه نخوای بهتره هی مسخره کن مهم تو نیستی نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه مهم استقبال بازار هست نه تو

          موافقم 2
          مخالفم 1
  6. BMW is GOD

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (310 ديدگاه)

    شیائومی خیلی با توپ پر وارد بازار خودروها شده و اگه همینجوری بخواد پیش بره آینده درخشانی خواهد داشت
    در ضمن تو خط اول مقاله نوشتید xu7
    باید بنویسید su7
    لطفاً اصلاح کنید

    موافقم 21
    مخالفم 7
  7. سهیل

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    دقایقی پیش شیایومی برای اولین بار به ۱۰۰ شرکت برتر بورس پیوست. البته یه سری پراید سوار هم هنوز میگی چینی پیف پیف

    موافقم 20
    مخالفم 10
    1. صامورایی

      ۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (407 ديدگاه)

      چین هم اومد و خودشو قاطی بزرگان کرد و رفت یه بنده خدایی هنوز اندر خم ساخت ماشین برقی سالمه. هی زندگی.،.

      موافقم 7
      مخالفم 4
    2. Arshia m3csl

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      شیائومی به موبایل سازی معروفه بعدشم تویی که تو کشورت نهایت ماشین نو چینیه معلومه که برات چینی خفن میاد چون انحصار چین تو بازار باعث شده که ماشین چینی رو با ماشین های ۲۰۱۰ ترکیده مقایسه کنی بعد فکر کنی که چینی درحد بزرگانه همین شیائومی چه مزیتی به پورشه تایکان داره؟ حتی کپی تابلو از تایکانه الان اپریوس از e class w210 بهتر بود مگه؟

      موافقم 2
      مخالفم 4
  8. بهزاد

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2608 ديدگاه)

    البته اوضاع فروش در چین خودش داستان عجیبی داره و یک سیستم دخالتی پیچیده و دست کاری شده هر روز به این وضعیت دامن میزنه(دولت).
    In a bold move that has captured the attention of the tech and automotive industries alike, Xiaomi, the Chinese electronics giant, revealed in its 2024 mid-year financial report that it is selling its electric vehicles (EVs) at a significant loss of over ¥60,000 ($8,400) per vehicle.
    طبق برآوردها شیائومی بر روی هر خودرو نزدیک ۹ هزار دلار زیان میده.
    دولت چین هم هر وقت میبینه مثلا یک شرکت یا شرکت های خارجی برای رقابت در بخش برقی ها وارد میشه سریعا تغییراتی در قوانین ایجاد میکنه؛
    Among the stocks we cover, BYD would benefit the most, followed by Geely and Leapmotor,” the team said.
    مثلا میاد برای یارانه ها قیمت میزاره و برای خودروهای زیر ۳۰ هزار دلار تا حدود ۳ هزار دلار یارانه پرداخت میکنه چون میدونه تولیدکنندگان آلمانی و ژاپنی و کره ای و آمریکایی به سختی میتونند زیر این محدوده قرار بگیرند و بعد برای بخش های قیمتی بالاتر یارانه را ۱۱۰۰ دلار میبنده و در مرحله سوم قیمتی این یارانه به حدود ۶۰۰ دلار میرسه.
    الان BYD و جیلی و لیپ موتور و چند شرکت دیگر بیشترین بهره را از این سیستم میبرند و باید ببینیم دولت چین تا کی میتونه این همه پول به بازار خودرو تزریق کنه و بعد از اون خدا داند.

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. محمد

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1575 ديدگاه)

      به نظرت این سیستم به نتیجه میرسه؟؟

      1. بهزاد

        ۲ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (2608 ديدگاه)

        هیچ سیستم اقتصاد دولتی وجود نداره که به نتیجه برسه.
        دولت ها به جز تورم و بدهی مطلقا عایدی برای جوامع ندارند و اگر بخش خصوصی از نظر قانونی میتونست در آموزش و بهداشت و امنیت حضور داشته باشه عملا همه ی دولت ها بساطشون جمع میشد.
        حالا این پاراگراف بالا را زیاد جدی نگیرید و شعاره ولی در اقتصاد دولت ها زیان بار هستند.
        دولت چین بدهکارترین دولت حال حاضر جهانه و با بیش از ۳۰۰ درصد بدهی نسبت به gdp در تاریخ بینظیره!
        رفتار دولت آمریکا بازخورد رفتار چین هست و تر و خشک تو این وسط میسوزه.
        شما فقط به این نکته توجه کن زیان های برقی شدن اگر صرف بازسازی نیروگاه ها و سیستم حمل و نقل عمومی میشد صدها بار به نفع محیط زیست و جامعه ی مرفح تر میشد.

        موافقم 1
        مخالفم 1
  9. Puya

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    از یه بعد دیگه نگاه کنی میبینی که چین باعث میشه بقیه برند های مطرح که هر سال دارن قطره چکانی پرفورمنس و تکنولوژی رو اضافه میکنن با هربار افزایش قیمت فراتر از ارزش، به خودشون بیان و مجبور بشن از سود خودشون کم کنن و به نفع مصرف کننده عمل کنن. بنظرم چین یه تلنگر بود به باقی شرکتهایی که تا چند سال قبل بازار رو حیاط خلوت خودشون میدیدن. دقیقا مثل کاری که ژاپن توی دهه ۹۰ انجام داد با تولید کوپه های اسپرت و سدان هایی مثل لکسس LS. نمیگم چین میتونه جای برند های لوکس ساز یا سوپراسپرت ساز رو بگیره ولی میتونه افسار گرونی بی دلیل سدان ها و هاچبک ها و کراس اوور هارو در آینده بکشه. (خودم تمام جاروبرقی های سال ۲۰۳۰ رو فدای یه چرخ E46 یا اسکای لاین میکنم و نظرم صرفا براساس منطق و اقتصاد جهانی بود)

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. همایون

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (974 ديدگاه)

    شکست دادن تسلا مدل Y کار خیلی سختیه مخصوصا با آپدیت جدیدش مشکل ظاهر تکراریشم حل شده برخلاف مدل سدان شیائومی شاسی بلندش آنچنان چیز سوپرایز کننده‌ای تو چنته نداره

  11. محمد

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1575 ديدگاه)

    منطق سوشیانت و عده‌ای از دوستان:
    نه در بازار‌ پرمیوم و لوکس چینی ها هیچی نیستن و نمی تونن رغیب غربی ها بشن چون چینی ها نه پرفورمنس دارند‌ نه اصالت.
    😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣
    من بارها گفتم خودرسازان چینی بسته به نوع خودروسازش‌ همه‌ی رنج های قیمتی بازار‌ خودرو رو هدف قرار دادند.
    و اولویتشون‌ بازار‌ های بزرگ مثل خود چین،اروپا،ایالات متحده،آمریکای‌ جنوبی،مکزیک و آمریکای مرکزی،روسیه،خاورمیانه است.

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. Parsaa

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ایالات متحده؟
      پس چرا در بازار ایالات متحده حضور ندارند ؟(کمپانی چینی)

      1. محمد

        ۲ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1575 ديدگاه)

        هدف گذاریشونه‌.
        این آمریکا مانع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا